Fórum - Téma


Omega B Neohřívá se, špatně topí


Fórum Omega B Omega B Neohřívá se, špatně topí

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2002 Omega B 2.6 V6

84 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 559 ccm (156 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, Y26SE.


1  2  3

2013-11-12 13:19:29

Tak ještě jednou ahoj :)

Další problém mám, že se mi omega neohřivá. O po 100 kilometrech je ručička teploměru sotva na 80. Auto nic moc topí. Občas se stane že je teplota v normámalu a topi o hodně líp. Pokud tomu trochu zatopim pod kotlem (v zimě, sníh....) tak je teplota naprosto normálni.

Co mi přijde divný že ikdyž je teplota tak nizka. Mám často pocit že se točí sahara :-/

Ale předpokládám, že to bude asi termostat kterej je mezi hlavama? Má někdo nějakej lehkej odhad na kolik by přišla výměna? A co vše kromě termostatu je potřeba vyměnit? Kvuli ostatním oddělaným věcem?

Předem díky za odpověď

2013-11-12 13:52:44

liner: Nikdy jsem to zatím nedělal, nebylo potřeba, zaplaťpánbu, ale jestli se nepletu, tož termostat je tady na tom obrázku pod tím kolenem mezi chladičem oleje a vačkovými koly, tož si podle toho budeš umět představit, jaký je k tomu přístup... A co mi kdysi říkal mekánik, musí se dávat hodně moc bacha na nějakou přívodní plastovou trubku, která ráda praská a v devíti případech z deseti se tak také stane...

Venca49  
Václav
2013-11-12 14:01:14

colommbo: Máš pravdu,termostat je pod přírubou na dva šrouby.Ta plastová trubka je za štítem rozvodů a nasazená na přírubu termostatu.Jsou tam dva O kroužky.Musí se trubka odpojit z hadice a popotáhnout z příruby.Celkem to jde dobřeSamosebou trubka má připevňovací šroubek.Najít a vytočit!Držím palce.

2013-11-12 14:04:05

venca49: Děkujeme za upřesnění a vysvětlení, Václave!

Venca49  
Václav
2013-11-12 14:05:48

colommbo: Toto hřeje

2013-11-12 14:51:01

venca49: "Láska zahřeje, ale uhlí je uhlí..." Brigitte Bardot

2013-11-12 21:47:21

Moje omega ma provozni teplotu 80-85 stupnu :) Ale topi normalne.

2013-11-12 21:55:33

wisastar: Mám to úplně stejně jako ty, Pavle - provoz (podle budíku) 80-85°C, ohřívá se dostatečně rychle, topit začíná cca po kilometru jízdy a topí dobře...

2013-11-12 22:07:34

U me MV6 mam trvale cca 93-93, tedy tolik, co je na termostatu. Vyjimkou je letni provoz bez klimy, kdy je tam bezne rovnych 95, pokud se jede.

Ono je to ale celkem jedno, on ten budik neni nic extra presnej:)

2013-11-12 22:52:28

Zdravím kolegové,měnil jsem termostat minulý týden, teplota mi nevylezla na víc než 60-70 stupnu. Na 2.6v6 stojí v Kelly asi 1200, výměnu jsestli jsi trošku zručnej zvladneš sám....U mě to bylo horší,musel jsem vyndat skoro celej plyn, abych se tam dostal.....práce u mě tak na 5 hodin a to musí jít všechno povolit Takže vzhuru do toho nemusíš se bát Přikládám foto toho starýho práci zdar

2013-11-12 22:55:41

jo abych nezapomněl,ted už to maká jak má,Omča krásně a rychle topí...mam tak 85-90 st

2013-11-20 16:06:19

Zdravím Vás. Som tu novy tak dakujem za trocha porozumenia. Mam problem s topenim....nastartijem auto za zimneho motora, postupne ako sa zohrieva tak zacina zo studeneho na vlažny teply vzduch akonajle sa zohreje na 90/95 stupnou tak hreje studwny vzduch.... ked motor vytocim tak hreje teply...ked spadnu otacky na volnobehu tak zaee studeny....inak vzadu fuka studeny stale....aj ked vpredu hreje teplo....vody mam dostatok....dolieval som par deci ale hodnota je na minus 22 cca ..... menil som ventil ktory je za sanim pod prednym sklom ale nepomohlo...neviete mi poradit ??? Aj ked je motor zahriaty tak stale fuka studeny vzduch...teraz v zime to asi bude ťazke kedze pridu minusy a ja budem v aute mrznut....moze to byt termostat ? Alebo vodna pumpa ??? Dakujem za pocjopenie...ak niekoho nieco napadne tal nech napose...budem rad

2013-11-21 21:11:45

kubomv6: No já nevím, kdyby byla pumpa v háji, tak by se ti to asi přehřívalo, kdyby termostat tak zase netopilo, typnul bych to na nějaký problém kolem radiátoru, ucpaný (zanesený) nebo nějaký ventil na něm...

Někde jsem tu ale četl, že se ty radiátory celkem dost zanášejí...

Venca49  
Václav
2013-11-21 21:39:40

kubomv6: Mám dojem,že ovládání ventilu topení a případně klapek rozvodu vzduchu obstarává podtlak v sání.Záleží jaká je klima,jestli automatická,nebo manuální.Pak by to bylo možné,že s většími otáčkami motoru se zvětší podtlak v děravé hadičce a topení více topí.Stačí malá prodřená dírka v plastové hadičce a podtlak se sníží.Projdi hadičky.

vlastta  
vlastimil
2013-11-21 22:19:38

venca49: maj pravdu.do kabiny vedou 2 podtlaky (hadicky).1 k ventilatoru a 1 primo k topeni.

2013-11-21 22:25:02

venca49: máš naprostou pravdu je na podtlaky svi.ě pokud je někde netěsnost, tak to zlobí jako blázen někde se to tady řešilo: ohřej motor a zkusit dát hadičku na třícestný ventil a vytvoř ústy podtlak, pokud to začne topit v kabině, tak je problém v podtlaku.

2013-11-21 22:25:17

muze to byt ucpany radiator

2013-11-21 22:27:29

wisastar: nebo špatné mixování klapek - opět PODTLAKY

jde o to jakou má klimu - man. nebo aut.???

Venca49  
Václav
2013-11-21 22:33:35

rendys: Může použít injekční stříkačku

Venca49  
Václav
2013-11-21 22:34:48

wisastar: Taky jo,ale v první řadě podtlaky.


Odpovědět

1  2  3