Fórum - Téma


Omega B mv6 - okruh chlazení


Fórum Omega B Omega B mv6 - okruh chlazení

Informace o modelu: Opel Omega B



2013-12-01 15:54:01

Ahoj lidi pred par dny sem koupil Omegu MV6 z 98roku.a potreboval bych od nekoho jestli nema schema chlazeni.na te me krasce je nejake domrdane. Ve voze je namontovane LPG a hadice od chlazeni jsou zvlastnim zpusobem pozapojovane a taky se mi zda ze neco chybi.z nadobky se dicky ztrati tak polovina jejiho obsahu.zavdusneni a spatne chlazeni je samozrejmosti.Prosim jestlik nekdo ma schema tak ad mi jej prosim posle ad se stim muzu poprat.dekuji za odpovedi a dobre rady.

bad64  
2013-12-01 16:52:53

belov42: No u LPG je jasné že jsou hadice vedeny přez směšovač tudíž jsou jinak napojený než normalně.Tak že ti asi plánek zapojení moc nepomůže.

2013-12-01 17:00:12

Dovolil bych si dokonce tvrdit, že žádný plánek - schéma zapojení hadic chladícího systému neexistuje...

2013-12-01 18:17:21

Vim ze u lpg jsou hadice napojene jinak ale tymhle stylem jako je to provedene to urco byt nema je to uplna katastrova.

bad64  
2013-12-01 20:00:34

belov42: Hele asi nejlepší zajet někde kde montují LPG at se na to kouknou.

2013-12-02 01:21:56

Tak tohle Ti nezavidim.Resil jsem take. Nevimproc maji montaznici napady pripojovat reduktor T-kusama paralelne na hadice, coz je u V6 hodne spatny napad.

Popisu ti idealni stav, budes to mit asi jinak.

Za motorem je 3 cestny ventil. ma 1 vstup, 2 vystupy. Reduktor je vhodne zapojit mezi vstup ventilu a jeho "napajeci" hadici. Nikoli T-kusem, ale naprimo.

Tim si das reduktor do cesty maleho vodniho okruhu a topeni ( neboj, topi to i v zime dost ). Vystupy ventilu pak nechas stejne jako z vyroby - jeden jde nazpet do motoru, druhy na obezne cerpadlo pod expanzkou a do vymeniku topeni za motorovou prepazkou.

Videl jsem reduktor pripojene i na hadice chladice, pripadne vyhrivani skrtici klapky - to asi nejak funguje take, ale bal bych se poklesu teploty reduktoru ve vysokych otackach motoru.

Hodne stesti. Zejmena s tim 3 cestnym ventilem si clovek uzije, vystupy na vodu z bloku motoru jsou vzadu docela utopene, budes muset sundat sani.

Pokud ti narezali hadice, tak budes resit i jejich spojovani - ja to nakonec dodelaval i topenarskou medi :/

Bezny velky chladici okruh MV6 (maly jsem popsal vyse ), je nasledujici: ( brano z pohledu pred autem do motoroveho prostoru )

Vpravo z termostatu vede hadice do chladice.

Z chladice jde vlevo do nerezove trubky, co je zboku do motoru. Na to je napojeny spodek expanzky a za motorem take vratka maleho okruhu ( nebo topeni, kdyztak me nekdo opravte )

Z leveho horniho rohu chladice pak vede hadice nahoru do expanzky - touto se system sam odvzdusnuje.

2013-12-02 13:01:09

Souhlas, taky MV6 na LPG a než z T-spoju je lepší vodu do reduktoru brát seriově před třícestným ventilem. Do té doby reduktor byl vlažný a po přepojení se na něj nedá šáhnout.

2013-12-02 23:28:00

MOCKRÁT DĚKUJI v sobotu se do toho pustím a dám vědět jak to dopadlo:) ještě jednou díky


Odpovědět