Fórum - Téma


Omega B face - odklon zadních kol


Fórum Omega B Omega B face - odklon zadních kol

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5 ......... 8

2014-05-28 16:18:10

taxijihlava: Je-li auto zvednuté celé na sloupovém heveru, je výměna obou zadních pružin otázkou půl hodiny...

2014-05-28 17:46:21

vlastta: Proste rovnou vse nové v originalu a je to.Ostatně tak řeším vzdy a vše.

2014-05-28 17:47:09

colommbo: co přelis ložiska? kolega tu stím trochu strašil...

vlastta  
vlastimil
2014-05-28 18:00:20

taxijihlava: asi takto.........

2014-05-28 18:05:53

vlastta: no musí celé rameno ven a pod lisem by to neměl být problém ne?

2014-05-28 18:33:32

taxijihlava: S přelisováním ložisek zkušenost nemám, neporadím, nevím...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-05-28 18:37:17

taxijihlava: Ty ložiska Ti hučí?? Že je chceš měnit? Rameno ven nemusí.....

vlastta  
vlastimil
2014-05-28 18:42:29

taxijihlava: ramena dolu nemusi.ja to tak mam jen na fotkach (posilal sem je).foto sem dal aby si mel prehled jak to vypada

Venca49  
Václav
2014-05-28 22:07:17

taxijihlava: Ramena se vyndavat nemusí.Na výměnu ložisek je přípravek na vytlačení starého a natažení nového bez porušení.Zároveň se s tímto přípravkem vytlačí a zasune náboj kola.Jde to dobře.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-05-28 22:16:34

venca49: JJ koukal jsem na to a dávám odkaz.

http://workshop-manuals.c...e_and_install_or_replace/

vlastta  
vlastimil
2014-05-28 22:37:12

jj - na obrazku je to brnkacka.......................

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-05-28 22:43:01

vlastta: Když jsem to dělal na té béžové, tak 2h jednu stranu......A bez přípravku, měl jsem jen svářečku......

vlastta  
vlastimil
2014-05-28 22:51:34

kopejda: no ja prave pripravky nemam takze vim o cem pisu.....a loziska nezachranim.nechal sem si ale upravit zavity na sroubech z hlavy motoru takze naboje,stity a ostatni dily dou krasne dolu

2014-05-29 04:50:52

venca49: krasnej přípravek, ale to nevedu

2014-05-29 04:52:45

kopejda: lozisko hučí ano

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-05-29 11:23:57

taxijihlava: To se nadá nic dělat, nejhorší je rozdělat unašeč z drážkování, drží jako čert. Pak je vyhráno...Obal ložiska z ramene dostaneš lehce za použití svářečky bez přípravků....taková vychytávka, jinak to už nedělám - je to bez násilí a většinou jdou ven jen rukou......

2014-05-29 12:13:58

kopejda: Ojé ....

2014-05-29 14:12:48

taxijihlava:

Geometrie u Omeg – toť velký problém pánové... ne proto, žeby to bylo těžké, ale mechanici tomu nerozumí...

  • opravdu každá Omega po faceliftu má vylepšený podvozek právě doplněním o stavěcí ramena pro dlouhodobě stabilnější a přesnější postavení kol (geometrii) zadní nápravy; odklon vzadu neseřídíš, jediné řešení je výměna pružin a pouzder uložení ramen (když si rozkreslíš uložení zadní nápravy z pohledu zezadu, pochopíš); o deformaci ramen (pokud nebyla bouraná bych moc neuvažoval, navíc si myslím, že by to bylo poznal na pohled)
  • pokud máš jen jednu stranu špatný odklon, zkontroluj si, jestli nemáš na té straně pružinu kratší (zadní pružiny u Omeg po několika letech praskají, němec možná šetřil a vyměnil jen tu co mu praskla, tím co měl zrovna po ruce (už jsem to viděl) nebo sehnal na vrakárně (poznáš podle kódu, pokud je ještě čitelný));
  • nedoporučuji stavěcí šroub nahřívat autogenem (přestože to tak všichni dělají, ale oni tím autem jezdit nebudou), protože tím ti necitlivý mechanik spolehlivě zničí pouzdra v čepu (vydrží cca 120-150 stupňů. a již nikdy ti to auto nebude držet směr a jak je známo, zadní náprava je základem pro směrovou stabilitu vozu; (auto bude věčně plavat a sjíždět pneumatiky, a ty nebudeš vědět čím to je, a budeš měnit díl po dílu, ale vyměnit stavěcí rameno tě nikdy nenapadne); já to dělám tak, že jsem si sehnal jednu sadu (pár), který jsem si rozhýbal, promazal, zajel do Oplů a nechal vyměnit a teprve pak seřídit geometrii a nikdy nedovolím, aby do ní kdokoli hrábl; vyměněnou sadu mám jako rezervní, protože Omeg mám víc..
  • Ale POZOR Než se pustíš do seřizování zadní nápravy, udělej si nejdříve přední; vyměň silentbloky ramen, nebo nejlépe celé ramena (ale nějakou slušnou značkou, co něco vydrží, pokud jsi to již neudělal); vsadím se, že jsou silentbloky unavené a vytahané do stran (pozná se to podle většího odklonu kol), a nejspíš nebudou vytahané symetricky vůči podélné osi vozu; pokud to neuděláš, mechanik v servisu ti NIKDY neseřídí geometrii podvozku správně, protože to matematicky v tom případě NELZE; naměří ti, že zadní náprava není kolmá na osu vozu a lidově řečeno ti ji roz*rdá.. pak ti nebude vycházet symetrie úhlů rejdů, a auto ve vysoké rychlosti v zatáčce na dálnici nebude sedět (chová se jinak v pravotočivé a jinak v levotočivé zatáčce);
  • mechanik je dnes cvičená opice (omlouvám se za ten výrok všem, ale to je realita), proces seřízení je řízen počítačem (automatický režim), a ten předpokládá, že na podvozku NENÍ ŽADNY PROBLÉM (třeba ty nesymetricky vytahané silentbloky); mechanik je zpravidla vyučenej, nebo maximálně středoškolák, který již dávno zapomněl co je to GEOMETRIE (jako obor matematiky); přístroje na seřízení geometrie sice umožňují i manuální režim, ale to by mechanik musel při seřizování přemýšlet a řídit měření místo počítače, a to on zpravidla neumí a hlavně ani nechce, protože v tom případě bere odpovědnost za správnou metodiku měření na sebe, a hlavně manuální režim předpokládá dokonalou znalost měřícího zařízení; dobrou kontrolou správnosti provedení geometrie je vyžádání si komplexního měřicího protokolu (kde jsou uvedené veškeré parametry, nejen sbíhavost a odklony kol (když jsem to chtěl od mechanika u jednoho nejmenovaného pražského autoservisu německého majitele, těžce zápasil se svým kompem přes půl hodiny, než z něj vše co jsem chtěl vydoloval)

vlastta, 2014-05-28 10:30:02 napsal:

taxijihlava: nevim jak u ktereho vyrobce ale urcite budou pruziny silnejsi a slabsi (tloustka materialu) - to vim urcite protoze je nekde mam oboji (na kombika).a co sem se nekde docetl budou i delsi a kratsi.dalsi (ale to asi resit nebudes) varianta sou sportovni - ty by mely byt pevnejsi .. .....

2014-05-29 14:21:29

vlastta:

k pružinám...

  • pružiny jsou v zásadě trojí (neuvažuji kombi)...

o standartní (délka cca 268 mm)

Název Hodnota

Tvar pruziny Sroubovita pruzina s nekonstantnim prumerem

délka (v mm) 268.00

průměr v mm 10.50

vnejsi prumer [mm] 158.00

hmotnost ( v kg ) 2.90

průměr 2 16,00

průměr 3 10,50

od roku vyroby 01.01.2000

montovací strana zadní náprava

vybavení vozidla pro vozidla bez vyrovnávacího systému

o sportovní ( délka cca 251 mm – asi o 1 závit méně oproti standartu a větší tuhost) (Omega Sport – snížený podvozek)

Název Hodnota

Tvar pruziny Sroubovita pruzina s konstatnim prumerem

vnejsi prumer [mm] 154.50

hmotnost ( v kg ) 2.97

Tloustka/sila 1 [mm] 15.00

délka (v mm) 251.00

montovací strana zadní náprava

od roku vyroby 01.05.1994

o zesílené (dle katalogu - pro špatný povrch) (délka cca 281 mm - asi o závit více oproti standartu) (poznáš podle toho, že Omega má moc vystrčený zadek)

Název Hodnota

vnejsi prumer [mm] 154.00

délka (v mm) 281.00

hmotnost ( v kg ) 3.18

průměr 2 16.20

průměr 3 10.30

průměr v mm 10.25

Tvar pruziny Sroubovita pruzina s nekonstantnim prumerem

montovací strana zadní náprava

verze pro tezky vykon (nebo pro špatný povrch))

vybavení vozidla pro vozidla bez vyrovnávacího systému

od roku vyroby 01.01.2000

vlastta  
vlastimil
2014-05-29 17:21:34

marquis: .....ze sou rozily v pruzinach uz vim.par kousku (paru) jeste nekde mam a pri porovnani sou ocividno jiny.priznam se ale dobrovolne ze nejaky prumery a pomery sem doposud nevedel......a tvuj vyklad......zase su o neco chytrejsi


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8