Fórum - Téma


omega B 2.5 cuká víc a víc a svítí TC


Fórum Omega B omega B 2.5 cuká víc a víc a svítí TC

Informace o modelu: Opel Omega B



2011-10-28 09:00:54

Dobrý den,

rád bych vás poprosil, jestli by někdo neuměl poradit s mým problémem.

Mám omegu B 2.5 V6 (rv 94) a už nějakou dobu trochu sem tam pocukávala a to hlavně na volnoběhu (motor skoro chcípal a bylo cítit tak nějak částečně nespálené palivo) a jindy zase šla parádně. Většinou svítila kontrolka motoru a když sem vyblikal kódy bylo tam jen 129 a 132 (tedy něco s EGR) - ale to vypadá že funguje.

Před 14ti dny se měnily rozvody, řemen pro alternátor, svíčky a palivový filtr a myslel jsem že to pomůže. Ale moc ne. A včera se mi při jízdě rozsvítila ještě k té od motoru další od Track Control - natrvalo (a ve smyku jsem nebyl :) a když jsem dojel do vsi a jel sem pomalu, motor začal ukrutně cukat a při vyřazení dokonce chcípnul uplně. Pak to udělal ještě několikrát a všiml jsem si že když cukne, tak palubní počítač ukazuje 0 litrů spotřebu, takže si motor asi uplně vypne přívod paliva.

Jsem na auta trochu lama a už jsem byl zoufalý tak jsem se rozhodl, že bych mohl vyčistit škrtící klapku a volnoběžný ventil a taky zaslepit EGR. Klapka je sice trochu špinavá, ale je průchozí tak nevím jestli to má vůbec nějaký vliv.

Nevím si rady čím by to mohlo být. Možná nějakým vadným kabelem? Ale netuším ani kde začít a jak poznat jeho správný konec u ECU jednotky abych ho mohl proměřit. Poradíte?

2011-10-28 09:33:47

no myslím že nejlepší by byla diagnostika (prvně výčet chyb) a pak vlastní kompletní diag aby se zjistilo proč se to děje.

2011-10-28 09:43:23

Diagnostika by byla super, jenže tady u nás v okolí nemám naprosto žádnou možnost kde to nechat napíchnout a jak řikám - vyblikání na palubce neukazuje krom tý EGR, kterou to určitě není, nic...

Kámoš sice říkal, že nějaký servisní kabel má, ale nevím jestli bude fungovat i na omegu a navíc ho budu mít nejdřív v pondělí.. do té doby bych zkusil aspoň něco poštelovat...

2011-10-28 21:32:43

Tak změna v informacích:

Zkusil jsem si vyblikat kódy při nastartovaném motoru (předtím jsem netušil že to jde) a ejhle, krom kódů pro EGR (špatný kabel - zkrat na kostru) se objevily ještě další dva a to 21 (zkrat kabelu k potenciometru plynu) a 71 (zkrat kabelu čidla teploty vzduchu). Oba zkraty na plus.

Tím by se to teoreticky snad i vysvětlilo:

1) když TC neví, v jaké poloze je plyn, automaticky je v poruše protože neví jak regulovat

2) kabel se občas vyzkratuje místo na plus na kostru a motor si ihned myslí, že je sundaná noha z plynu a ubere plyn (vypne vstřikování ) a tím to tolik cukne

Teď už teda jen zjistit, jak aspoň ten třížilový kabel od potenciometru k jednotce vyměnit.. jde to nějak? Docela by se asi hodilo zapojení konektoru do ECU abych v té změti drátů našel ty správné....

PS: Ještě podotknu, že jsem při chodu motoru zkoušel odpojit kabílek k čidlu té teploty a nebyla naprosto žádná reakce. A potom jsem zkusil ještě odpojit ten kabel k potenciometru a tam už malá reakce byla - nepatrně klesly otáčky, ale jinak nic - motor běžel dál a při přidání plynu vše fungovalo..

2011-10-28 21:40:29

to že je na kostru neni kabelem ale tim že snimače sou páááá, takže vyměnit a pojedeto!

2011-10-28 22:19:02

Snímač jsem proměřil a podle mě je v pohodě - při zavřené klapce má 1k ohm a při plně otevřené 2,6k ohm.. (nebo obráceně pokud se to vezme z druhé strany..). Změna odporu je plynulá, žádné skoky ukazující na vydřenou dráhu..

Nevim teda kde zjistit správný hodnoty toho odporu, ale podle mě je to kabel. Protože třeba u toho čidla teploty to ukazuje stejnou chybu zkratu kabekz a to čidlo je přitom taky OK - když ho zahřívám mění se odpor atd...

2011-10-29 08:46:32

vedení ??

2011-10-29 10:29:33

jak "vedení??"

Teď nechápu.. :)

každopádně mi to už zas přijde divný, protože předtim to tu chybu při vyblikání bez nastartovanýho motoru nepsalo a teď už jo. Takže sem jí nějak vyrobil potom dodatečně jak sem si s tim hrál jak sem ten kabel zkoušel za chodu vytahovat (ale myslel sem že se chyba zapíše až po 30ti sekundách a ne po nějakejch pěti :( ...

Ale tim pádem jsem zas na začátku.. kruci.

2011-10-29 19:16:44

je třeba diagnostiku s live daty, a jinak to asi nevidím, leda že by jsi měl někoho kdo by ti půjčoval čidla...zkus prostříkat kontakty nějakým kontaktolem, zkus i vyndat jednotku a podívat se do ní, jestli tam nejsou nějaké studené spoje atd...

2011-10-29 20:06:22

Jednotku se pokusím vytáhnout. Ale nevím jestli se mi to podaří. Půlka žil z toho celého svazku je zavedena do nějakého velkého konektoru (takový kulatý hned u baterky), který neumim vytáhnout a svazek je krátký na to abych jednotku vysunul úplně :(

Jo a netušíte náhodou, jaká diagnostika s tou omegou z roku 94 umí pracovat? Má tam pod volabtem ten 16ti pinový OBD-II konektor, ale na netu se o podpoře diagnostických adaptérů a programu pro tyhle starší modely vůbec nezmiňují. Tak nevím.

V pondělí mám slíben od kámoše na půjčení nějaký bluetooth OBD-II adaptér, tak z toho snad aspoň něco vyčtu za jízdy, kdy to zrovna bude cukat..

Jo a ještě malá otázečka - je možné smazat chyby z jednotky tím že jí odpojím od baterky? Dneska sem totiž odpojil baterku na půl dne a chyby se nesmazaly, tak jsem trochu zmatenej...

2011-10-30 20:21:29

Jednotku sem vyndal, rozebral a nic podezřelýho sem tam nenašel, takže sem to zas dal dohromady.

Pak jsem auto byl projet a za cca 70 km ani jedno cuknutí atp. To sem blázen.

Asi to teda bylo nejspíš nějakým kontaktem (hýbal jsem i se všema relátkama a pojistkama atd..). Prostě záhada.

Jediná mechanická věc, kterou jsem na tom udělal byla zaslepení EGR a opravdu lehké vyčištění škrtící klapky a volnoběžného ventilu.

A to EGR se zdá být opravdu nějaké vadné - tu chybu vypisuje jednotka i když už žádné jiné neukazuje.. Nevím jestli i když z ní má ecu špatné hodnoty, tak se jí stále snaží otvírat a zavírat, nebo na ní kašle.. Ale vzhledem k tomu že je zaslepená, asi si udělám nějaký jednoduchý zařízeníčko, který místo ní připojim a ono bude simulovat správné odpovědi jednotce, aby si myslela, že egr funguje normálně...

Hlavně budu doufat, že už se to klepání neobjeví, protože pořád není jasné čím to teda vlastně bylo.. Možná se to projeví, až pojedu do práce, protože tam se jezdí přes vesnici, kde jsou kostky a navíc je to tam děsně hrbolatý, takže to asi dává kontaktům i relátkům zabrat :)


Odpovědět