Fórum - Téma


Omega B 2.0 Mizení chladící kapaliny


Fórum Omega B Omega B 2.0 Mizení chladící kapaliny

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B 2.0

7 fotek  |  11 servisních knížek  |  303 diskuzí  |  11.21 l/100 km

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui).


1  2  3

2016-01-11 20:53:47

Ahoj chlapi, zitra se jedu podivat a nejlepe rovnou i koupit omegu b 2.5v6 od kamarada. Poslal mi vycet zavad, nic hroznyho, az na tuhle, ktera je i duvodem proc to cpu do tohoto vlakna-kamarad doliva uz 5 let 1l chla.kapaliny na 400km. Prijde mi to jak zacatek konce motoru.. Pry dle vyjadreni jeho mechanika se pretesneni nevyplati, ze prej musi pil motoru ven ci co..

Pri procitani tohoto vlakna jsem nasel 1l/2500km, to by mi prislo jeste snesitelny, ale takhle..zarazi me taky, ze interval dolivani je stale stejny, ze se nezkracuje.. Predem dekuju za jakekoliv postrehy

Venca49  
Václav
2016-01-11 21:05:33

matypraha: Pokud se ztratí litr kapaliny za 400km,tak se únik musí najít.Již tady bylo mnohokráte psáno,že nejčastěji teče třícestným ventilem,kolem víka výměníku tepla,pod "brýlemi" mezi hlavami,děravou hadicí,kolem O kroužku na trubce od termostatu,kolem termostatu,netěsný chladič a pod.Ani případná výměna těsnění pod hlavami,není nic hrozného. Jeho mechanikovi se do toho asi moc nechce,nebo neumí.

2016-01-12 10:52:55

venca49: dekuju moc! Kdyby se muselo menit to tesneni pod hlavou, kolik cca hodin prace to muze byt? Ja si na aute vymenim tak defekt nebo olej, takze tu praci musim nekomu zaplatit. Tak abych mel predstavu, kolik si priptavit hned po koupi. Material je snad jen to tesneni, to by melo byt levne. Diky, mas u me pivo

vlastta  
vlastimil
2016-01-12 11:26:37

matypraha: no pokud budes chtit mit jistotu (a bude to tesneni) nebude to jen vymena.hlava (hlavy) by se mela spravne taky nechat srovnat popripade odtlakovat.a to stoji nemalej peniz

2016-01-12 11:31:39

vlastta: srovnani plus odtlakovani jsem platil u jinych aut cca dvojku, tady asi tedy mozna ctyrku kdyz to ma dve hlavy? Plus neco dalsiho? Na kolik prace by vysla tahle varianta? To bude mozna to, co rikal kamosuv mechanik, ze musí pul motoru ven a ze se to u takhle starýho auta nevyplatí..

vlastta  
vlastimil
2016-01-12 11:42:20

matypraha: to netusim, nejsem mechanik - ale je fakt ze u V6 se tohle malinko prodrazi.jak dalece se to vyplati musi posoudit kazdy sam.jestli je omca pekna (treba ne uplne shnila) proc tesneni pod hlavama neudelat.dalsi veci jsou (kdyz uz bych tohle delal treba tesneni pod vika ventilu (taky nemala castka) a urcite bych skontroloval vymenik oleje + dalsi drobnosti........to uz ale odbocuju od tematu......

PS:ja platil jen za srovnani hlav (na ford capri) pred xx lety 1500kc (za obe)

2016-01-12 22:41:35

Diky za dalsi postrehy. Byl jsem omcu dnes jeste za svetla okouknout a potesilo me, ze koroze byla minimalni a za jizdy ticho. Motor ani podvozek zadny pazvuky, proste ticho a pohodli. Co se tyce toho mizeni chladici kapaliny-

Je tam trochu slem na vicku dolivani oleje, dle majitele a meho opravdoveho kamarada v jedne osobe to tak je poslednich 5 let, stejnou dobu doliva ten zminovany litr na 400-500km, v lete 600-700km.

mluvil jsem i s jeho mechanikem, kterej to auto celou dobu servisuje. Pry ze do oleje nejde voda, ale jen pary, ty pak kondenzujou na ten slem na vicku oleje, ale olej jako takovej je cistej. Ze prej k nemu jezdi borec s tim samym,.co to takhle ma deset let a facha to..

Jinak se mi zdalo, ze neni z tech, co by se jim nechtelo do prace nebo ze by majitel setril-na aute za posledni dva roky novy kotouce, desticky, prostredni a zadni dil vyfuku, tlumice atd.. tak nevim no, auto se mi libi, tichoucky, vse funguje, ale z vody v oleji (byt by to byla jen para a jen na vicku) mam respekt

vlastta  
vlastimil
2016-01-12 23:28:17

matypraha: klidne muzes byt v klidu.lehky slem na vicku oleje neni nic prazvlastniho a vubec nic se nedeje. je to zpusobeno vesmes kratkymi trasami a jde (jak spravne popisoval mekanik) o kondenzat.je to dokonce i nekolikrat psano tady na clubu.ja osobne jsem mel na vicku u 3.0MV6 slem taky

2016-01-13 15:44:23

Gut, ze slemu uz strach nemam, ted mi to potvrdil jeste jeden sikovny mechanik. Diky. Spis to masivni dolejvani vody litr na 400km.. zrejme ji zere motor pri spalovani. Na jednu stranu z toho nemam dobrej pocit, na druhou kdyz to dela uz 4 roky stejne..byli s tim za tu dobu nekolikrat v Jugosce a podobny streky a funguje to stale stejne. Jak rikam, vsechno tichy, funkcni, koroze miziva..mozna to vezmu:)

vlastta  
vlastimil
2016-01-13 16:08:32

matypraha: vodu nemusi "zrat" jen motor.muze taky prolinat jinde a stiha se odparovat (hadice,chladic atd)......chtelo by to poradne umyt motor a sledovat.popripade kdyz nic nenajdes tak asi ten motor

2016-01-13 18:51:15

matypraha: Koukl bych se nejprv na ten trojcestný ventil topení jak už ti psal "Venca49", měl jsem stejný motor na VeB, stejný problém a když jsem koukal po všem co by mohlo téct, tak jsem viděl na tom trojcestném ventilu film od vypařené vody (byl prasklý). Jiný jsem neměl, tak jsem tam dal "téčko" a bylo po problému. Ono to může téct až se voda ohřeje, stoupne tlak a prasklina nebo netěsnost se roztáhne (tepelná roztažnost materiálů) a voda prolíná a stihne se odpařit, jak taky psal "Vlastta".

Až teď jsem si všimnul, že v textu máš psané 2,5 V6, ale v nadpisu vlákna 2,0. Tak platí co již bylo psáno "Vencou49" o tzv. brýlích a okolo toho to bude nejpravděpodobnější. Těsnění pod hlavami bych viděl až na posledním místě. Na 2,5 V6 mě to teklo zrovna pod těmi brýlemi, kde jsou čidla teplot, někdo tam dal přede mnou "fíbrovku" pod průtokový šroub.

2016-01-14 12:01:49

5let neřešit velký úbytek chladicí kapaliny není zrovna pěkný přístup k autu.

S chladící kapalinou s drobnými přestávkami "bojuji" neustále (na čtyřválci 2.2i), ale řeším to vždy okamžitě. Nejprve po výměně termostatu netěsnil domeček (přetěsněno), pak praskl chladič, tak jsem koupil nový a vyměnil. Nedávno mi ruplo těsnění pod hlavou (znatelně klesl výkon, bílý kouř, chl.kapalina pryč po 10km a teplota v červeném poli) - takže výměna + když už to bylo dole, tak repas celé hlavy vč.gufer ventilů (tvrdé jak šutr), výměna zdvihátek, zabroušení ventilů) a teď opět prasklý chladič (zn. Nissens - prý kvalita), od výměny přesně 2 roky skoro na den, záruka těsně pryč, tak kupuji další chladič....

2016-01-14 12:11:10

Stačí se podívat jak je konstuovaný origo chladič a jak ty taiwanské šmejdy a je to přesně v duchu dnešního konzumního chování

2016-01-14 12:26:20

NIssens je dánská firma, čínu nebo taiwan bych tam nedal. Možná by ta čína vydržela stejně a byla by 3x levnější...

2016-01-31 14:34:21

Ahoj, tak Omča uz je doma resp.rovnou u mechanika, protoze pri druhy jizde mi rupla hadice chlazeni, takze tentokrat se voda ztratila behem par okamziku, sjel jsem na prvnim sjezdu z dalnice a pak to chciplo. Tak jsem zvedav, jestli to poslape az do toho sezenem hadici(origo je 1500) zkratka jestli nepujde voda do oleje a a tak:) dam vedet


Odpovědět

1  2  3