Fórum - Téma


omega B 2.0 16 problikávající el a sytič


Fórum Omega B omega B 2.0 16 problikávající el a sytič

Informace o modelu: Opel Omega B



2013-11-28 16:18:21

ahoj,

prosím o rady, když je auto studené tak se někdy zapne a někdy nezapne sytič, kde by mohla být závada? začalo to dělat až ted.

další závada je, že za studena se nezapne sytič a autu problikává elektroinstalace a jakoby chcípne motor a hned naskočí- opakovaně. přestane když se auto ohřeje

a ještě jedna závada když už jsem v tom...

ve volnoběžných otáčkách má auto cca 800-600, někdy se stane, že otáčky padnou až na 300/chcípne, čím by to mohlo být? na diagnostice prý vše v pořádku, až na lambdu která hlásila nasycenou a nenasycenou směs, hodnoty myslím 300 a pak 4000 a takhle to tam skákalo (čísla možná nejsou přesný ale byl tam takový rozdíl).

omega b rv. 98 atm 2.0 16V

a pokud jsem to dal špatně tak se omlouvám :( jsem tu nový

2013-11-28 19:11:09

sirka: Motor žádný sytič jako takový nemá, bohatost směsi si řídí sama ŘJ na základě údajů z čidel (množství vzduchu, teplota motoru atd...) Tebou popisované potíže včetně volnoběžných otáček by mohl mít na svědomí volnoběžný ventil, tzv. krokový motorek alias krokáč - najít, demontovat, vyčistit, rozhýbat...

2013-11-28 21:58:35

colommbo: aha, a mohu se zeptat co je pod světlem za podběhem směrem ke světlu na straně řidiče? v autoservisu mi řekli že je to automatickej sytič, vyndali tam nějakej filtr a ten se jim rozpadl v ruce, tak teď shání nový..... tak jen co to je za součástku :X a zdali je nějak potřebná :))))

díky

2013-11-28 22:17:50

sirka: To, co popisuješ, bude ventilátor vhánění sekundárního vzduchu, jsou jím vybaveny motory cca do r.v. 2000. Funguje jen pár minut po studeném startu, zvukově se projevuje (hučí) jako vysavač a pokud se nepletu, má za úkol zlepšit emise studeného motoru do doby, než se na pracovní teplotu zahřeje katalyzátor. A hlavně - jestliže se odpojí či zcela demontuje, nestane se vůbec nic...

 vlastta  
vlastimil
2013-11-28 22:44:12

colommbo: sory za spatny foto....byla tma

2013-11-28 23:02:00

vlastta: Foto báječný, Vlastíku, to já dělám mnohem horší... Děkujeme!

2013-11-29 19:44:05

suepr takže tam nacvaknu tu pokličku hold bez filtru a nebudu to řešit...

a jesli mohu poprosit kde bych mohl najít krokáč??? našel jsem návod jen na vectry :X (asi neumim hledat :X)

případně jeslti to je v manualu jak na to? ideálně stranu xD případně pod čim by to tam mohlo být :(

kdyby měl někdo fotku tak bych se nezlobil, abych šel na jistotu :X

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-29 19:59:15

sirka: Krokáč najdeš na klapce plynu - takový váleček s hadicí a konektorem - naproti přez klapku je držák bovdenu plynového lanka.

2013-11-29 20:05:11

Sirka: nebo ten krokáč najdeš u mě v garáži pokud je ten tvůj v háji

2013-11-29 20:24:57

kopejda: aaaaaa doufam že najdu a sundam tu správnou věc xD jdu pročítat manual jak na to, jestli tam něco najdu

Regulační ventil volnoběhu HELLA

Objednací kód: HE 6NW009141-001

z kelly

je to ono?

zdendo kolik za něj kdyžtak chceš?

2013-11-29 20:28:14

sirka: stopade

2013-11-29 20:38:25

zdenda: zkusim to najít potunit a kdybych ho posral, případně byl KO tak bych se ozval :))))

PS: kdyby měl někdo nějaký návod na omegu nezlobyl bych se :)

2013-11-29 20:39:47

Mám dojem, že v Jak na to? o tom není ani zmínka...

2013-11-29 20:42:24

máš to kousek do CV, Vodouch sem jezdí pro díly taky.....mám jeden zánovní (málo jetý)....tak dej kdyžtak vědět

návod bohužel nemám....možná Colommbo pomůže

Jinak bych chtěl vědět, kdo mi opravil příspěvek-díky

2013-11-29 20:58:52

Colommbo je dobrej tak akorát na opravování příspěvků , jinak v tomhle moc nepomůže, jen rámcově http://www.gm-club.cz/nav...lnobezneho-ventilu-a-sani

2013-11-29 21:18:59

colommbo: to jsem taky našel, ale potřeboval bych něco podrobnějšího :X

2013-11-30 15:58:51

tak jsem to dnes rozebral.... mohli by jste mi říct, zdali to je vše ok? xD konkretně to bílé v tom sání :X

pod klapkou jsem to taky vyčistil, ale zajímalo by mě jestli pod ní má bejt loužička :X? ?? případně co by to mohlo být?

2013-11-30 16:35:43

sirka: tu loužičku vidíš přes škrtící klapku a je na dně sacího potrubí?

2013-11-30 18:30:23

dxdiag: jj když otevřu klapku a podivam se dovnitř

2013-11-30 21:19:52

sirka: pravděpodobně bude problém v regulátoru tlaku paliva...je ovládán podtlakově a když v něm praskne membrána tak benzín protíká do sání a tím by se vysvětlovala loužička v sání a ten špatný volnoběh a bohatost směsi na lambda sondě...takže odpoj podtlakovou hadičku z regulátoru tlaku paliva (je na vstřikovací liště ze strany rozvodů) podtlakovou hadičku ucpi šroubkem a nastartuj, na volnoběh by měl jít ten motor +- dobře...


Odpovědět