Fórum - Téma


Omega A toci ale nechyta-nejde cerpadlo


Fórum Omega A Omega A toci ale nechyta-nejde cerpadlo

Informace o modelu: Opel Omega A



2011-10-22 11:34:49

Dobry den,

ma dotaz na znalce Opel omega A. Mam OMAGE A CARAVAN, rok vyroby 1993, motor C20NE benzin + LPG.

Problem: nenastartuje mi motor, vubec. Prijel jsem vypnul, druhej den se snazim nastartovat a nic.

Priznaky: starter toci, benzin v nadrzi je ALE netoci se cerpadlo na benzin - neslysim ho.

Na pristrojovy desce mi sviti oranzova kontrolka porucha ridici jednotky. Obcas se rozsvitila za jizdy ale po nekolika minutach zase zhasla.

Zkontroloval jsem vsechny pojistky - byly a jsou OK.

Cerpadlo jsem pripojil na primo na baterku a toci se, takze v tom to neni. Kdyz otocim start. klicek do polohy 2 tak na dratech k cerpadlu namerim jenom 0,1V = nula.

Zjistil jsem, ze mi nefungovalo relatko co spina cerpadlo (umisteny pod kapotou u leveho tlumice). Relatko jsem opravil a overil, ze spina + premeril napeti na kontaktech v sepnutym stavu (12V).

Dal se to chova tak, ze kdyz otocim klicem do polohy 2 tak relatko cerpadla sepne a drzi a soucasne to ve skrince X zarachta jako by uvnitr 2x seplo-rozeplo dalsi relatko - je slyset cvakani a je i cejtit chveni toho relatka.

Potreboval bych poradit:

  • mohl by se,prosim, nekdo zkuseny zamyslet a poradit, kde by mohl byt zakopany pes?
  • kde je umistenej konektor na diagnostiku? (po propojeni kontaktu A a B by mi to na pristrojovy desce melo vyblikat cislo chyby, alespon podle nevodu co jsem nasel na netu). Hledal jsem 10 pinovej konektor, ale nic jseme nenasel.
  • taky nevim, kde je ta ridici jednotka. Je to ta krabicka X na obrazku?
  • podle typu motoru a jednoho schematu bych mel mit ridici jednotku BOSCH Motronic ML1.4. Je to tak?

Predm diky za rady,

Jirka

2011-10-23 09:11:43

to na druhé fotce je ABS a jeho řídící jednotka. Zkusil jsi změřit čerpadlo v nádrži zda je ok?? Relátko mohlo shořet protože je čerpadlo ko u LPG se to stává jelikož čerpadlo tlačí pořád dokola a tlak mu vstřiky neubírají. Pokud jsi měl uděláno to že rlé vypne LPG po spuštění chyba muže být tam.

2011-10-23 21:45:55

Diky Hansdob za identifikaci krabicky X. Asi to tak bude jak pisete, protoze odtamtud vedou 3 ocelovy trubicky.

Doplneni meho prvniho prispevku.

Po oprave relatka jsem na privodech k cerpadlu nameril zase 0,1V ackoliv na kontaktech sepnuteho relatka je +12V. Benz. cerpadlo jsem uz zkousel - to bezi - kdyz ho pripojim primo na baterku.

To, jestli benz. cerpadlo vypne kdyz jedu na plyn opravdu netusim. Auto jsem koupil uz s naistalovanym LPG a doposavad vse fungovalo jak ma a tak jsem to nepotreboval vedet. Kdyz jsem startoval v rezimu LPG tak vzdy bezelo benz. cerpadlo.

Nasel jsem LPG ridici jednotku. Je to Tartarini TEC99 Evolution. Nasel jsem i jakysi emulator Pitagora, kterej ma prezvejkat nejaky signaly ze vstrikovani kdyz motor bezi na plyn a ne na benzin - aby prave benzinova ridici jednotka nehlasila chubu. A to me prave dovedlo k otazce, jestli mam v aute jednu ridici jednotku, ktera ridi oba druhy spalovani a nebo tam jsou 2 ridici jednotky a kazda si ridi to svoje?

Ptam se takhle blbe, protoze ten Motronic jsem zatim porad nenasel. Ale asi by tam nekde mel bejt, protoze Motronic ma bej pripojenej 35ti polovym konektorem (aspon podle dokumentace co jsem nasel) a Tartarini je pripojenej 22ti polovym konektorem.

Jak to mate vy kdo mate benzin+LPG? Jedna nebo dve ridici jednotky?

Diky J.

2011-10-27 12:55:39

podle stranek vyrobce LPG ridici jednotky jsem vydedukoval, ze mam mit 2 ridici jednotky, jednu na LPG ajednu na benzin. Nicmene tu puvodni benzin. ridici jednotku nemuzu najit ani pod palubkou ani u motoru

Konektor na diagnostiku jsem taky zatim nenasel. Podle jednoho popisu by mel byt pro omega a u motoru dokonce jsem nasel i foto (viz priloha), nicmene ja ho tam proste namam ani nikde jinde u motoru ani pod palubkou

Udelal jsem pokus. Pripojil jsem benzinove cerpadlo primo na druhou baterku a pokusil se nastartovat. Cerpadlo se tocilo, starter taky tocil, ale motor nechytnul

2011-10-27 13:41:25

ŘJ motoru benzínu (onen Motronic) , je u nohou spolujezdce pod plastem jako na sloupku. , podle mě bude zakopanej pes někde mezi nima , pokud čerpadlo běží , odtázka je zda jdou vstřiky a tedy která z jednotek je řídí. Myslím tím , zda ŘJ LPG nepřerušuje vstřikovače benz. Mrkni tam k ŘJ Motronic , zda na ni není nakrympovaný nějaké ten emulátor. Možné že zbytek ŘJ bude pod krytem kaslíku u spolujezdce , tam je obvykle místo na tyhle fičůrky , dodělávky , alarmy atd...

2011-10-27 15:18:20

Ahoj, u nohou spolujezdce jsem rano nasel jen nejaky relatko, nebo aspon to tak vypadalo, je tam blbej pristup a pak jeste nejakou jinou cernou krabicku. Obe to byly cerny plastovy krabicky a nic z toho se ani vzdalene nepodobalo tomu jak ma ten motronic vypadat - viz. priloha. Okoli kasliku spolujezdce jsem prosmatraval a taky nic. Ja to tam jeste prolezu jednou a dukladnejc.

Emulator jsem nasel uz driv, je hned vedle ty LPG ridici jednotky, viz. priloha. Emulator je pripojenej 14ti polovym konektorem, takze to asi nebude ten diagnostickej konektor kterej ma mit 10 nebo 16 pinu.

Napada me pokus, odpojit emulator a LPG ridici jedotku a zkusit nastartovat.

I tak ale diky Bre@thlless

2011-10-27 16:58:24

diky Bre@thlless

Motronic jsem konecne nasel! Byl tam jak jsi psal.

Ted uz zbejva ten konektor na diagnostiku. Nasel jsem tam jen tohle, viz obrazek. Umistenej byl vedle prihradky spolujezdce nad Motronicem. I kdyz teda vypada uplne jinak nez bych cekal. Ma to 8 kontaktu ale netusim jejich popis....

2011-10-27 18:05:44

Heureka!

Pro slepce jako ja nazorny obrazek kde je konektor na diagnostiku v OPEL omega A rok vyroby 1993

2011-10-30 14:39:03

Takže to relátko u noh spolujezdce je spinací relé pro palivové čerpadlo v nádrži. To relé se spíná jinak než v jiných autech kde stačí otočit klíčkem a je slyšet čerpadlo. Omega spíná toto relé pomocí čidla otáček motoru, takže nelze změřit napětí na čerpadle pokud není nastartován motor nebo se aspoň neotáčí pomocí startéru.

Jestli ti problikávala kontrolka poruchy motoru zkus vyměnit řídící jednotku...(jednu doma mám co mi zbyla ze staré Omegy(motor C20NE sedan))

Další možnost je že čerpadlo sice vrčí ale nečerpá. Odpoj palivovou hadičku v motoru od zpětné klapky (to je ta kulatá placka a dej ji do PET flašky a zkus startovat. U této Omegy je důležitý aby čerpadlo dávalo dostatečný tlak a průtok paliva.

2011-10-31 02:38:02

>Takže to relátko u noh spolujezdce je spinací relé pro palivové čerpadlo v nádrži.

Dobra ja to proverim. A k cemu je potom to osamocene relatko vedle leveho predniho tlumice - viz. muj uplne prvni obrazek v tomto vlakne?

>To relé se spíná jinak než v jiných autech kde stačí otočit klíčkem a je slyšet čerpadlo

Nevim jak je to u jinych aut ale u me Omegy A z roku 1993 to bylo tak, ze jsem otocil klickem do polohy 2, chvilku jsem pockal az pristrojovka prestane vrnet a zretelne jsem slysel jak bezi cerpadlo benzinu jeste pred prvnim pokusem nastartovat. Jakmile motor chytl, tak jsem uz cerpadlo v tom "ramuse" neslysel.

>Omega spíná toto relé pomocí čidla otáček motoru

Pokud tim myslis snimac klikove hridele (viz obr) vedle merky oleje tak to jsem o vikendu premeroval. Podle dokumentace jsem mel namerit 500 az 800 ohmu mezi vyvody 1 a 2. Ja nameril 480 ohmu, takze to cidlo klikovy hridele povazuju ze je OK.

Dale jsem o vikendu prohrabal krabice co jsem dostal od puvodniho majitele auta. Nasel jsem tam uz pouzite cidlo z klikovky, takze jsem si s nim moh' pohrat a zjistit jak to funguje. Kdyz jsem v blizkosti cidla pohyboval zeleznym predmetem, tak se menil odpor cidla. A dal, v klidovem stavu jsem nameril na cidle 520 ohmu, takze podle me to moje cidlo v motoru je v poradku.

>zkus vyměnit řídící jednotku

To me uz taky napadlo. Nasel jsem v krabici ridici jednotku ale jinou nez kterou mam v aute. Jednak mela jiny cislo a taky mela konektor jen se 2ma radama konktaktu, kdezto ta moje ma 3 rady kontaktu Konkretne ja mam BOSCH 0 261 200 368 s verzi software 26RT4061 viz. priloha.

Pokud by jsi byl ochotnej zapujcit/prodat tak to bych byl moc rad. Ja jsem z Vychodni Cech - Trutnovsko.

Jinak se mi podarilo vyblikat cislo chyby. A sice 31, zadna dalsi chyba. Dudavam, ze jsem vyndaval baterku z auta a to na dele nez 1/2 minuty takze pripadne dalsi chyby z posledni jizdy jsou nenavratne pryc. Naposledy jsem autem ujel skoro 200 km s prestavkama, pak asi 4 dny stalo - nebylo potreba. A pak jsem proste uz nenastartoval.

Jestli to dobre chapu, tak tadle chyba "31" tam je vzdy dokud motor nenaskoci. Je to tak?

31ka znamena, ze neni signal z cidla klikove hridele. ALE cidlo by melo byt OK, promeroval jsem ho, viz vyse.

Takze jsem se vlastne nic nedozvedel To ze auto nestartuje jsem vedel i bez chyboveho kodu.

Netusite nekdo, kde by jeste mohl byt zakopanej pes? V diskuzi jinde jsem se docetl, ze se meri tlak benzinu ve vstrikovani a ze je mozny, ze si ridici jednotka mysli, ze ma benzinu dost, a tak proto cerpadlo vypnula. Ale netusim, jestli takove cidlo v Omega A vubec je.

Relatko u nohou spolujezdce proklepnu.

zdenekdv, diky

2011-10-31 05:45:51

a vedení od čidla klikovky do řídící jednotky??

2011-11-06 14:23:52

VYŘESENO

Rád bych poděkoval všem kdo radili a naposledy zdenekdv. Protože díky němu jsem našel správně relátko spínající čerpadlo benzinu. Protože číslování vyvodů relátka souhlasilo s el. schematem (které jsem dříve omylem zavrhl) tak se mi podařilo najít problém celkem spolehlivě.

Takže jsem proměřil všechny vývody relátka abych zjistil, jestli chyba není v relátku. Relátkem to nebylo, protože spínalo a příchozích 12V na kontaky bylo taky vpořádku. Jen na vývodu 87B (vedoucí k čerpadlu a lambda sondě) se mi pořád nedostávalo požadované napětí. Takže jsem začal zkoumat větev k relátku a lamda sondě. Takže když čerpadlo samo o sobě běží tak jsem začal hledat chybu v lamda sondě. Udělal jsem pokus a odpojil jsem vyhřívání sondy (bílé dráty), signál ze sondy (černý drát) jsem nechal připojenej a taky jsem připojil zpět čerpadlo. Pokusil se nastartovat a motor se rozeběhl. Takže jsem byl doma.

Nová lambda sonda 2500,- Náhrada 1300,-. Tak jsem vzal náhradu, vyměnil, zapojil a už je všechno jak má být.

2011-11-12 14:54:54

Doplnění,

uběhl týden, ujel jsem cca 4 x 50 km. Při první jízdě se po 25km rozsvítila kontrolka elektroniky motoru, motor ale běžel normálně bez ztráty výkonu. Kontrolka svítila dalších 25 km, kde jsem pak parkoval asi 3 hodiny. Od té doby už kontrolka neproblikla (nebo jsem si toho nevšim, rozhodně se ale nestalo, že by v kuse svítila).

Před výměnou lambda sondy mi na nízkých otáčkách motor cukal (pod 2000 ot/min), typicky při rozjezdu na křižovatce. Jako by vynechával válec. S novou lambda sondou toto zmizelo. Stejný chování popisovali lidi na foru pro škodovky.

A ještě k chybě 31. Nastartoval jsem motor a nechal chcípnout. Propojil vývody A a B na diagnostickým konektoru a nechal si vyblikat chyby a 31 tam zase byla. Jen jsem si chtěl ověřit, že když auto jinak startuje tak tam ta 31-ka přesto je (asi dokud nenaskočí motor).

2016-01-12 23:07:49

tak z tohoto jsem uplne vedle.mel jsem za to ,ze když je spatna lambda tak k ni jde proud stejne vždy jako k cerpadlu,maji spolecny kontakt v rele.nicmene lambda ikdyz je spatna tak preci motor jde natocit a jede,sice s vysokou spotřebou ale jede.muze mi toto někdo vysvetlit

2016-01-17 08:07:32

marty51: ja mam zkusenost jen s tou mou lambdou a nevim jak to ma nebo nema vypadat. Ja si to vysvetluju tak, ze ta moje lambda se porouchala a to tak, ze jeji vnitrni odpor se podstatne snizil (jako by tam byl zkrat) takze kdyz tam jsou paralelne k sobe zapojeny cerpadlo a sonda, tak ten proud proteka tam kde ma nejmensi odpor, takze se to vsechno prolezlo pres tu sondu a na cerpadlo nic nezbylo.

Kdyby se ta sonda rozbila tak, ze by naopak ziskala velmi velkej vnitrni odpor, tak by vetsina proudu protekla pres cerpadlo, tim padem by se cerpadlo tocilo a benzin by se dostal az do valce. Nevim jak se zachova ridici jednotka kdyz nema signal z lambda sondy, jestli se s tim vyrovna nebo jestli tu jiskru neposle. To asi zalezi na konkretni ridici jednotce.

2016-03-11 11:08:08

zdravim mám opel rekord E 1,8 i74kw 1986 mám to samé, problém jeden den přijel a druhý nejde nastartovat vyměnil jsem relé a nic nevím co dál

2016-03-11 11:54:01

jiří75: Takhle se dokáže chovat vadné čidlo kliky (snímač otáček klikové hřídele)...

2016-03-11 13:26:19

colommbo:Díky Za radu kouknu se a dám vědět

2016-03-12 09:59:59

potřeboval bych ještě poradit kde hledat ten snímač otáček nemohu ho najít rekord 1,8 74 kw diky

2016-03-12 15:35:43

jiří75: Áčková Omega (1991) jej měla namontovaný dole u řemenice kliky (měla ozubení), váleček asi jako dva články prstu na jednom šroubku a do něj kablík...


Odpovědět