Fórum - Téma


Omega


Fórum Omega B Omega

Informace o modelu: Opel Omega B



2009-07-15 22:59:58

Zdravím přátelé. Prosím měl bych jeden dotaz. Mám teď Vectru B, 1,6 16 V, a rád bych možná někdy v budoucnu, Omegu, šestiválec. Koukal jsem na recenze, a u benzinu strašej s praskáním rozvodového řemene, protočením řemenice, a u nafty zase s praskáním hlavy. Chci se zeptat, jestli je to nějak časté? Nikde se o tom nemůžu pořádně dočíst... Nevím jestli se toho mám bát, a Omegám se tedy radši vyhnout, nebo jen to jen že se to přihodilo pár autům? Spíš by mě asi zajímal ten benziňák. Díky za názory, Michal.

2009-07-16 16:23:19

čauky. tak ja mam omegu 3,0 a nevim teda že by praskaly řemeny nebo tak něco, měl sem i druhou a tam taky bez problemu a hodně klubaku ji ma taky a zatim mě nic neřikali že by jim něco odešlo! a že praskal tak možna nevčasna vyměna a nebo nekvalitni řemen. a u naftaku sem o tom zatim neslyšel toho sem měl taky a spokojenost,ale benzin je benzin! jinak omega je lod se kterou se jezdi uplně nadherně!! a spotřeba k tak velkymu autu je vic jak dobra!

2009-07-16 19:21:03

Ahoj, moc díky za cenné rady. Já jsem dneska mluvil ještě s jedním servisákem, a taky říkal, že je to prý věc údržby, resp. hlídání, včasný výměny rozv. řemene atd...

2009-08-01 18:26:41

Zdarec ja mam taky 3,0 V6 a nic takeveho se mi nedeje.

2009-08-01 21:21:51

jsem taky majitelem omegy respektive 3,O v6 155kw a zadny zasadni problem jen cepy a takoveto bezne veci ale to se meni u kazdeho auta...jinak k motoru...pokavad se o nej staras delas v cas vymenu oleje a rozvody a podobne tak by problem byt nemel....a hlavne ne zadne starline a podobne...a k tomu praskani hlav....pokavad auto nevytacis za studena do oracek tak by problem byt nemel ale je to u vsech aut...a jinak u omegy benzinu je nejlepsi mororizace bud 2,5 v6 nebo 3,0 v6 2,0 n tu vahu je malo a je to silenej zrout...teda kdyz jedes sam tak dcl jede ale jakmile jedes do kopecka a jeste s rodinou tak to je k breku....a jinak td bych asi nebral pač ropa patri do kamen a nemam k ni zadnej vztah....

2009-09-28 15:00:33

Jsem majitelem omegy 2,5 tds. přijed se svest. Každemu vyhovuje neco jineho.

2009-09-29 16:34:09

Zdravím. Pomalu také začínám uvažovat o Omeze C,...tak bych vás taky poprosil o názory a zkušenosti. Jelikož už mám celkem jasnou představu o výbavě a motoru, tak pro ni bohužel budu muset asi do Německa, jelikož u nás vůbec nejsou. Takže ty zásadní věci co mě zajímají. Jde o motor 2,5 Dti (Y25DT....110Kw) s manuální převodovkou....jak na tom ten motor vůbec je?...co se týče spolehlivosti, turba, elektroinstalace atd.....a taky jak probíhají servisní intervaly na rozvodech poháněné řetězem. Nemám o tom moc představu. Co se týče interiéru tak tam mě v podstatě zajímá jenom integrovaná navigace.....její použitelnost a hlavně aktualice a dostupnost map.

2009-09-29 18:23:09

Ahoj, volba to není špatná, ale dej si velký pozor na poctivé km, bohužel tyhle motory se většinou nedožijí 300 tis.km. Když se podíváš na naší inzerci a na inzerci v D, tak většinou motor v háji. Možná bych spíš uvažoval o r.v.2001 se starším motorem (X25DT), má sice o 20 koní méně (to se dá dohnat i jinak), ale vydrží v pohodě půl milionu km. Co se týká spolehlivosti, tak mám facelifta v benzínu a musím říct , že zatím všechno v pohodě. Byl jsem na diagnostice a bez chyb, takže elekroinstalace zatím bez problémů. Jedna věc se mi na faceliftech nelíbí a to jsou plasty v interiéru, normální Omega B bych řekl, že je měla lepší, nebyli tak náchylné na vrzání. Doporučuju až si pro ní půjdeš , tak to vem po hrbolaté cestě, docela dobře se podle toho dá poznat, kolik to má najeto. Co se týká servisních intervalů, tak pokud se to nezměnilo, tak rozvody se tě týkat nebudou, maximálně nechat zkontrolovat napínací kladku a volnost řetězu, ale kámoš má na X25DT najeto přes 350 tisíc km a na rozvody nesáhl. Turba neodcházejí, ale doporučuje se nechat po jízdě motor běžet na volnoběh , aby se schladily lopatky turba. Na navigaci bych určitě netrval, protože na dnešní dobu je zastaralá, navíc Paczqo nedávno psal, že má nějaký problém se zobrazováním nebo displejem, ale jinak aktualizace se stáhnout dají, kupovat nemá smysl, zbytečně vyhozené peníze.

2009-09-29 19:16:37

áha....a z jakýho důvodu se ty motory nedožijí ani 300tis km??? Že na to majitelé kašlou, nebo je tam něco konstrukčně špatně....nebo proč?...to mě docela zajímá...

Páč to je na diesla celkem málo.

2009-09-29 19:53:29

Ahoj, to přesně nevím, ale většinou jsou zadřené, těžko říct , jestli je to tím , že na to lidi kašlou a špatně to servisují a nebo jestli je tam nějaká výrobní vada, ale je fakt, že 3.0 TD v E60 (poslední BMW 5 řada) mají nějaký konstrukční problém. Neřeknu ti to přesně , před pár týdny mi to vyprávěl kluk co jí má: Údajně něco s EGR ventilem. Ale to je teď asi jedno. Zkrátka dal bych si fakt pozor na poctivé km a zaměřil bych se na chod motoru. Pokud to bude mít najeto přes 200 tis. km , tak to poznáš, protože do kopce a při zápřahu , se bude rychle zahřívat. Navíc to lidi asi znají, protože většinou to kolem 300 tis. km prodávají. Nepamatuji se že bych v německu (koukám většinou na www.mobile.de) viděl Omegu s tímhle motorem, která by měla přes 300 tis. km, se toho ten motor nedožil. Možná i najdeš, ale bude tam poznámka , že má nějaký problém.

2009-09-29 23:18:09

Já mám přesně to co chceš kupovat.Zatím nemám problém,ale mám najeto jen 120 000km.S tím turbem bývají opravdu problémy když se nezchladí po větším zápřahu a hned vypne motor.Skroutí se deska na který jsou uchycený naklápěcí lopatky turby,který 2,5 TD nemá.Navigace je nic moc-zastaralá.I když mám poslední sehnatelný aktualizace tak je dost nepřesná a u menších měst málo podrobná většinou pár ulic.Ale třeba Praha,nebo Brno docela dobrý.Displeje mívaj taky problém rozsypou se na jednotlivý pixely nebo na nich naskáčou pruhy,ale většinou se to dá opravit pokud ne tak na ebayi se dá sehnat od 7 000 Kč.

2009-09-30 10:40:57

To Kratein:

No byl jsem pro ni rozhodnut tak z 90 procent. Těch zbývalých 10 procent hrálo pro 2,5 V6 benzin. (škoda že ročníky 02 a 03 měly 2,6 V6). Ale jak to tady tak čtu, tak se procenta trošku změnily. Inu uvidíme....musím si to pořádně nechat projít hlavou.

Díky za názory všem....klidně pište dál.

2009-09-30 12:43:25

Ahoj, hele já bych se toho zase tolik nebál, podělat se může jakákoliv Omega a dneska už to zase tolik nestojí , aby to mělo smysl řešit. 2.5 V6 můžu jenom doporučit, mám už druhou a jsem naprosto spokojený. Pokud necháš udělat včas rozvody (Dělal jsem je v Opelu a vyšli mě na 6500,-)a budeš měnit včas olej, tak se ti nemá moc co podělat. Samozřejmě je to jako u každého auta, pokud nebudou poctivé km, tak těch komplikací může nastat více. U 2.5 V6 odcházel kompresor na klimu a snímač otáček, ale to je asi vše.

Nicméně záleží jakým stylem jezdíš, pokud jezdíš 90 procent město a najedeš za rok aspoň 30 tis. km, tak bych ti doporučil spíš naftu, ale jestli jezdíš málo a převážně mimo město, tak 2.5 V6 ti bude dobře sloužit. 2.6 V6 nedoporučuji, je to divný motor, viděl jsem jich v bazarech pár, když jsem se díval po novém autě a dokonce jsem o ní i chvíli uvažoval, ale všechny co jsem viděl, měli problém. Divné zvuky při startech, z každé něco teklo apod.

2.5 TD (X25DT), bych asi volil , pokud bych uvažoval o naftě, ne že by ten motor (Y25DT) byl špatný, ale člověk musí brát v potaz, že lidi jsou svině a 80 procent naft má stočené km. No a (Y25DT) podle statistik nejsou takové držáky jako (X25DT), ne že by byli tak špatné, ale protože skrátka hůře snáší horší zacházení. Viděl jsem spoustu naftařů, kteří mění olej až 2000 km po limitu, někdy i déle a ráno , sotva to načutnou, hned plnej knedl a letí. A těmhle pravděpodobně ty motory odejdou do 300 tis. km. Bohužel to většinou nezjistíš, jak se k tomu kdo choval, takže bys měl počítat s tou horší variantou.

2009-10-01 00:30:44

To Sning

Naprostej souhlas.Ty skutečný km se daj zjistit na diagnostice jsou zaznamenaný někde v počítači.Ukazoval mi to jeden technik a říkal že se nedaj vymazat.Ale neumí to přečíst každá diagnostika.Náhradní díly do motoru tak to je docela rozdíl mezi X25DT a Y25DT.


Odpovědět