Fórum - Téma


Omega 3.0 po vypnutí klíčku nedochlazuje


Fórum Omega B Omega 3.0 po vypnutí klíčku nedochlazuje

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2001 Omega B 3.0

1 fotek  |  19 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 150 kW (204 PS) . Maximální rychlost 220 km/h. Zrychlení 7.0 s ~ 0-100 km/h. Palivo benzín + LPG. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 3 000 ccm (183 cui), 6-válec, 24-ventil.

Za málo peněz spousta muziky



2015-10-01 20:34:40

Zdravím, po příjezdu domů,kdy je auto dosti ohřáté,vypnu zapalování a ventilátory nedoběhnou na dochlazení. Teplota na budíku vyjede až k maximu,V motorové části jsou dvě el.čerpadla-jedno pod exp.nádobkou a druhé u chladičů. čidlo teploty umístěné dole v chladiči je v pořádku,během jízdy ventilátory průběžně spínají. Poradí prosím někdo, kde je závada?

Dík moc Jerry

2015-10-01 20:56:08

jerr: Dle mého soudu je to nastavené tak, že po dokončení jízdy je-li motor zahřátý natolik, že sepnou (běží) ventilátory, po vypnutí motoru zůstanou běžet a dochlazují. Pokud nejsou sepnuté již před vypnutím motoru, po jeho vypnutí už se v činnost neuvedou...

2015-10-01 21:03:46

colommbo: Aha, to není dobré řešení. Děkuji za radu.

2015-10-01 21:09:08

jerr: Mohu se mýlit, nicméně, aspoň co mám vypozorováno, u mne to tak funguje. Akorát ručička teploměru mi nikdy k červenému poli nevyleze, ventilátory mi spínají cca (podle ručičky budíku) kolem 93°C (ale je to jen údaj budíku, diagnostikou jsem to nekontroloval.)

Při jaké teplotě (na budíku) ti spínají ventilátory za jízdy...? Pokud je při dokončení jízdy a vypnutí motoru této teploty dosaženo, ventilátory by asi sepnout měly...

2015-10-01 21:15:55

Ahoj, ventilátory mi zapínání stejně, jako tobě. A s tím spinanim , za chodu motorů,těsně před zastavením, máš asi pravdu. Několikrát, jsem pozoroval, po vypnutí zápal. Že vent. Dochlazovaly. No není to tzv. Ořechové. Dík ještě jednou a čau.

2015-10-02 00:16:33

To elektrické pomocné čerpadélko na chladiči ale jede ( má niší bod spínaní než ventilátory). Takže bych to moc nehrotil , bude to O.K. Budíková teplota ti povyleze nejspíše díky samotíží vody a tepelné setrvačnosti motoru , kdy horká voda prostě jede nahoru a tam také zůstane. Že tam je zrovna čidlo pro budíky je věc druhá. V chladiči je ale v tento okamžik jiná (nižší) teplota proto nebeží sahary. Musel bys nastartovat a promíchat.

2015-10-02 07:13:23

No, jestli to pomocné čerpadlo na chladiči chvilku pojede, tak by to bylo O.K. Ověřil to a dám vědět. Děkuji za radu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-02 07:45:07

jerr: Stejně je to zvláštní, že po vypnutí motoru může ručička na budíku teploty postupně vystoupat až do maxima. S tímto jevem jsem se ještě nesetkal. Asi dost záleží na režimu jízdy a kdy se před ukončením jízdy přestane přikládat pod kotel...... Setrvačnost teploty tak velkého motoru bude asi dost velká a schopnost hlav motoru nahřát vodu do maxima asi možná....

Zkusil bych před ukončením jízdy cca 10 km jet už jen tak "vycházkově" aby bylo dost času dochladit celý motor... Když by to nepomáhalo, zkusil bych vyměnit chladící náplň za novou, třeba tato původní již nemá takové vlastnosti jaké by měla mít.....

2015-10-02 07:56:02

Jj, to asi bude ono, praskl mi nedávno olejovy chladič a já do teď používal pouze destilku,abych dostal vsechny zbytky emulze z chladícího systému ven. Vždy to tam doplním, týden jezdim, vypustim a znovu. Teď je to už čisté, tak naliju antifreeze.


Odpovědět