Fórum - Téma


Omega 2.5TD nepravidelný volnoběh, nad 1500ot. OK


Fórum Omega B Omega 2.5TD nepravidelný volnoběh, nad 1500ot. OK

Informace o modelu: Opel Omega B



2012-06-01 19:34:49

Potřebuji radu, poradu. Moje Oma 2,5TD B2000 najeto opravdu 241000km nemá pravidelný volnoběh, motor bouchá, kroutí se a čudí jak darebný kamna. V momentě kdy trochu přidám tak je vše OK a Oma táhne jak načipnutá. Co jsem pro to už udělal: Kompletní servis - čerpadlo, pumpa, vstřiky. Kontrola tlaků tz. podpálené to není (u dieselu by to bylo stejně divné). Spotřeba zcela v normálu a výkon také. Momentálně to mám v třetím servisu, chudinku mojí, kompletní diagnostika OK, chytá studená i teplá doslova na první (žádná mi nikdy takto nestartovala). Napadá někoho v čem je problém? Poslední servis zvažuje výměnu setrvačníku - jenže stojí dvacku. Help pls. Vím že jsem tu zelenáč, ale přesto víc hlav víc ví. Ještě jsem zapoměl upřesnit, nedělá to pořád, ale většinou ano cca 80% z většiny času v autě (volnoběhu).

2012-06-01 20:10:01

Ještě jsem ani nedočet do půlky a napadla mě dvouhmota... Ale nejsem žádnej technik a servisman a naftový motory jsou pro mě Spanish village... Víme, bohužel, houby, jak se kdo k autu choval před tebou, Matsi...

2012-06-01 20:17:26

No máš asi pravdu, ale myslel jsem že bude setrvák "kamenej" pak bych to chápal, rozhozené časování atd., ale opak je pravdou, naopak má setrvák vůle jak blázen, rozjezdy jsou OK, nic nekope, takže myslíš že i přes to? Na vrakáči je to blbost (ani se asi funkční nesežene) a origo tedy LUK stojí fakticky 20tKč.

2012-06-01 21:10:16

Probůh, já tě do ničeho nehrnu, Matsi, jen jsem napsal, co mě napadlo...! Diagnostikovat to tak, aby ti poradil jít do toho, si vážně netroufám, takovou erudicí nedisponuju... Věřím, že se ozve někdo moudrej a hlavně zkušenej, tož chvíli vydrž, Prťka, vydrž... A když to nebude dvouhmota, budu se radovat společně s tebou.

2012-06-01 21:51:25

Já vím, že ne. Počkám a uvidím. Je to prekérka. Ale každopádně díky.

2012-06-01 22:43:03

hmm, ale oma nemá snímač otáček na setrváku ne??? (nejsem si jist) takže by neměla vidět chybu v setrváku takže pokud by byla dvouhmota KO tak by se to chvělo kopalo do pedálu při mírném sešlápnutí ale určitě by kvůli tomu nehulila no jak jsou na tom rozvody?? kdy byli dělaný??

2012-06-01 22:54:04

Právě že je to zvláštní, rozvod je řetěz, nebo spíše dva řetězy a nikdo je nikdy nedělal, takže nějaká vůle by tam byla. To hulení si vysvětluju právě jako rozhozené časování. Nebo prostě nevím. Na druhou stranu, ale řetěz nerachtá teda zrovna když to běží normálně.

2012-06-01 23:02:58

vím jaké jsou tam rozvody. kontrola rozvodů se dá udělat zvrchu pod víkem a volný retěz rachotit nemusí jelikož na vodítkách je plast (asi silon)

2012-06-01 23:07:17

hmm, takže rozvody? Logiku by to mělo, ale jak si potom vysvětlit, že to někdy nedělá. A je jedno jestli teplá nebo studená. Nebo se du zabít protože to může být dvouhmota spolu s řetězem.

2012-06-01 23:13:14

dvouhmota se dá vyřešit i zavařením vyvážením a pohoda člen ( DAWETDS) by možná věděl čím ji nahradit za jednohmotu. netvrdím že to tam musí být již jsem zažil i špatně repasovaná čerpadla přímo z bosche a co podávačka v nádrži jede dobře??

2012-06-01 23:42:47

jj ta je v pohodě, určitě. Špatnej repas, to by nebylo poprvé, navíc mám na to smůlu. Ale ten motor se chová jako kdyz vynechává válec, ale nebafe jen čudí a klepe a někdy běží super. Ještě mi napadá, že proti starší Omě mám více dutý (až nepříjemně) zvuk v kabině i když to zrovna běží super.

2012-06-02 07:03:08

předvstřik je na tom jak??

2012-06-02 10:15:52

Ten je také v pořádku, žádná Oma mi tak dobře nejela a nestartovala.

2012-06-05 14:23:52

Tak už je to jasné, nakonec je hlava dole a dělá to sací ventil, takže záhada vyřešena, jen to stálo a stát bude moc peněz.


Odpovědět