Fórum - Téma


Omega 2.5TD nejede a kouří


Fórum Omega B Omega 2.5TD nejede a kouří

Informace o modelu: Opel Omega B



2010-07-21 22:52:47

Zdravím vše,

měl sem problem s vod. pumpou viskospojkou a starterem. Vrtule se mi rozlitla v predku motora a rozsekla mi na 5CM kuse ptast s napisem turbo diesel ze spod.Zalepil som to tesnici paskou ostatni koupil nove.demontoval sem saní pořešil starter (mel sem s nim pred tim problem) zasadil vše spatky včetne vod. pumpy visko spojky atd. Od vtedy mam problém.

Auto nastartujem v poho ale kdzž zeslapnu plyn pedal je line a dava moc koure. jak by turbo vubec nejelo. Chtel bych vycistit i to. Nemate prosim nekdo foto abo popis kde ho najdu, jak vypada???

Kromne toho sem uz aj zaslepil hadicku z kostky do egr ventilu ale bohuzel nepomohlo. stale kouri a nejede.

Prosím vas nevite co jsem zanedbal nebo mohlo neco odejit s tym jak mi rachla ta vrtule a rozsekala oba klinaky a ten plast? Totiz ten druhej kratsi klinak na klimu sem tam nedaval ...nemuze to byt taky chyba????

Prosim pomozte nekdo. V patek bych mel jet na slovensko. PROSIIIIM a dekuji za ochotni lidicky

2010-07-22 00:30:56

čau, to že to kouři a nejede je moc jednoducha věc! sundej tu propojovaci turbku ( turbo diesel) a bud to oprav pořadně nebo dej druhy! to je na turbo teda od turba , turbo tlači tama vzduch do motoru! a protože si to zalepil a ten tlak to neudrži! takže chyba je tam nikde jinde! když jedeš tak to tam syči! na 100%! tim padem si stoho udělal 2,5 D a neni to už 2,5 td

2010-07-22 16:03:13

Presne tak se to chova jak 2.5d. aj je to podobne line. mercedesa som mel 2.4d a jelo to podobne. ale ten kor se mi nelibi. sebemensi kopec a nevladze to, mozna min nez ten mercedes a dela to total cerny kour pripadne na rovinke u 2500 otacek kdy by melo zopinat turbo cca. a kde je to turbo co nektery cistili? mohl bych bez toho nasavani resp s pokazenym 300km na slovensko??? ten kour je ale docela moc cerny a husty. nelibi se mi vubec. nemohol nejaky kousek z toho "turbo diesel" uviznout nekde v motoru a dela to paseku? Nemohl mi oddejit trebars katalizator a co ten remen na klimu neni nutny ak nechcem pouzivat klimu?? jsem to totiz spustil z kopecka, nazhavil pacol trojecku, sklublo a jelo to. mel sem problem se starterem predtim.Proto mam aj strach o katalizator. takze to byla nevyhnutnost aby sem se dostavil po uhliky a na spatecni ceste se mi rozsekala ta vrtule a jine .Na porazku.

Moc krat vam vsem dekuji specialne tobe bass. Cavte

2010-07-23 00:09:32

Tak jesli ten plast s nápisem turbodiesel je sací trubka a měl si v ní 5cm díru a opravil si to jen nějakou těsnící páskou, tak je to na 100% jak píše Bazz. Ten černej kouř je známka toho, že ti to neplní vzduch do motoru a utíká ti tlak tou dírou, nebo někde jinde a ani to nemůže mít výkon (moc nafty, málo vzduchu). do turba se vůbec nesnaž zasahovat, akorát si přiděláš starosti a neni tam co čistit. Jediný, co můžeš zkusit, tak odpoj hadici co jde od turba do chladiče (intercooler), jestli ho oma má, ale myslim že jo, vem si pomocníka a zkuste nastartovat a ty ten vývod z turba lechce přiklop rukou a ať ti pomocník párkrát prošlápne plyn. To turbo dává velkej objem vzduchu a má to asi 1-1,5 bar v zátěži, takže když ti turbo funguje, tak to na ruce při tom prošlápnutí plynu dost ucítíš. Jestli fouká, víc se turbem nezabývej a hledej problém na potrubí od turba, přes chladič až k sacímu potrubí. Jestli ti turbo nebude foukat, pak se mohlo stát, že tam vletěl kousek toho robitého potrubí a to je na výměnu turba, ale nechci strašit. Jinak podle otázky jak turbo vypadá toho o tomhle zařízení moc nevíš, takže pozor, po nastartování tam nestrkej prsty, jakmile je motor nastartovanej, tak se turbo točí a to v závislost na rychlosti a objemu výfukových splodin, které jdou z motoru a z toho vyplívá, že turbo nespíná Jen to budí takovej dojem a spousta lidí se o tom tak vyjadřuje. Mimochodem, turbo je hodně přesná a perfektně vyvážená věcička a v max. výkonu může mít až kolem 100 000ot/min a čet jsem že některý turba mají až kolem 180 000ot/min. Tak zkus, jestli ti z toho fouká vzduch, dávej bacha, ať ti tam NIC nespadne a jestli fouká, tak to hned zase zapoj a víc se turbem nezabejvej.

2010-07-23 22:27:22

Jo já mám podobný problém-...kouří a to dost,hlavně v kopci,nebo taky po šlápnutí na plyn.A taky jsem zjistil,že mi to netěsní u toho plastu stím nápisem" turbo diesel" jak je ta hadice z toho plastu na sání,tam to cělá neplechu.Je ta hadice nějak krátká.Musím sehnat delší a bude to OK.

2010-07-27 22:25:47

A co to znamená když se dostává olej do těch trubek a do sání? Máte tam taky olej? A dá se nějak změřit tlak turba (třeba diagnostikou) nebo nějak jinak a kolik to má mít? Abych poznal, že mám dobré turbo.

2010-07-28 08:53:59

Ahoj,já mám turbo po repasu a v trubkách taky mám olej...to je uplně normální...teda aby mě tady neukamenovali,tak je normální mít tam normální množstvý..nesmý se to z hadic "vylívat"

Jinak tlak jde změřit diagnostikou od bosche...možná to umí i op-com a nebo opel tech,ale s tím nemám zkušenost.Jinak sériový tlak bez chipu je kolem 1,0-1,1baru. jestli to turbo dává,tak to ale nemusí znamenat,že je v pořádku..jde o to i jak rychle ten tlak natlačí. abys těch 1,1 neměl až někde ve 3000 ot/min....U sériovýho turba platí..čím vyšší otáčky a už při dosaženým tlaku 1,1 pak tlak klesá...mě to dělalo třeba při 4500 ot/min jsem už měl jen 0,8 baru....a to jsem měl turbo nastavený na 1,4 bar. Je to daný obtokovou regulací.

Tet už mám turbo s naklápění lopatek a tenhle jev odpadá ..1,5 baru tam je od 1500 až do 4500 ot/min.

2010-07-28 10:48:47

jo takže ten olej tam je normal... Kde jsi vzal turbo s naklapěcíma lopatkama? eventuelne jak poznam jake mam turbo jestli s nebo bez naklapeni?

2010-07-28 13:02:35

Ja sem v tych trubkach mal olej taky u kazdeho dieselu. To turbo se nachazi ihned pred sanim u Egr ventilu?

A ohledne tej trubky na sani....Nebyla zalepena dostatecne. Zjistil sem to vdaka preasakujicimu oleju a tam to podfukovalo. Mam ale na ceste novou tak doufam to bude mít konecne ten samej vykon. Sem si uz moc na to predjizdeni do kopce atd zvykl :)

Dikes Všem

2010-07-28 16:15:08

Je to turbo z BMW 525d a má označení Garett GT2052V

Jde to celkem jednoduše poznat....Když se na to turbo podíváš a najdeš si osku co vede od té "banky" ,tak pokud vede vodorovně s oskou turba,tak máš obtokovou regulaci a pokud vede mezi vzduchovou a výfukovou "komoru" turba,tak máš VNT regulaci...Ale toho předělávání je celkem dost a tak myslím,že tam máš obyč...Ještě jeden rozdíl...výfukový komora turba je skoro stejně velká jako ta sací a ta originál je podstatně menší.

2010-08-21 19:20:19

ahojte, jsem tu nový....a jak tak sleduji ty diskuze...tak hodně lidí má ten samý problém s turbem

já ostatně taky

mám záslepku na výfuku...už od koupě..nevěděl jsem, proč to původní majitel udělal...ale jak to tady čtu, tak asi skrze výkon.

Mě to jede také bez turba....pravděpodobně...takže jdu zkusit, kde uniká vzduch a dám vědět.

2010-08-21 20:41:52

já jsem si to taky myslel, před chvílí jsem došel od auta. Když jsem při volnoběhu zjistil, že tam fouká u toho plastu "TURBODIESEL" umyl jsem to a kolem dokola netěsnosti zalepil tavící hmotou ale když jsem to namontoval zpět, zjistil jsem, že to tam fouká pořád...douká to od vrtule chladiče

2010-08-22 13:00:01

dnes jsem vyndal na zkoušku úplně špinavý vzduchový filtr a projel to bez něj, už při 1300 otáček se začlo spínat turbo...je možné, že to něco má s tím společného? Ale výkon se zdá být stejný

2010-11-09 19:33:30

určitě to je stim spojeny když ho vydělaš a jede to! asi byl filtr tak zasranej že nedaval vzduch do motoru

2010-11-10 15:16:55

pokud ta trubka bude propouštět nežádoucí vzduch resp. podfukovat, nebo kdekoliv popod hadice od intercoolera až po motor JEDNOZNAČNĚ STRACÍŠ VÝKON tam a na omach je to hodně znát. Ten komu se to taky stalo jak mě, bude jistě souhlasit.konec konců jestli si četl moji diskusi TU TO MÁŠ definované. Caf


Odpovědět