Fórum - Téma


Omega 2,5td a bionafta


Fórum Omega B Omega 2,5td a bionafta

Informace o modelu: Opel Omega B



2012-05-07 19:55:04

Ahojte, tak jsem se dnes rozhod natankovat do mé omegy bionaftu. Nalil jsem do ní 18l (do skoro prázdné nádrže) bionafty z KM Prona. Nastartoval, nechal jsem klepat a po cca 15s najednou motor stichl, úplně přestal klepat. Tak sametovej chod mi vyrazil dech.

A teď je otázka, jakto že jde líp než na normální naftu? Špatně nastavené čerpadlo, nebo je to normální. Pocitově jde i líp, spotřebu nevím, ujel jsem jenom 25km.

2012-05-07 20:33:54

ano na bio méně klepe

2012-05-07 21:02:09

méně klepe,až doklepe

2012-05-07 21:37:50

nedoklepe neboj. v bionaftě je sice mnohem více sraček motoru ubližujících než v čisté neftě jenže čistou naftu u nás stejně nelze lego koupit tak je to jedno. jinak bionafta je maznější než normál proto je to méně hlučné pi přechodu z nafty na bio u auta s vícero km je třeba počítat s častější cca trojitou výměnou pal filtru jelikož složka bionafty (methylester) rozpouští usazeniny co vytváří nafta obyčejná

2012-05-07 21:40:30

takže ze začátku vyměnit filtr po 200km, pak po 500, pak po 500 a pak normálně?

2012-05-07 21:51:02

tak shrnutí: koupím bionaftu,ujedu cca 200km vyměním naftový filtr,jedu dál a zas filtr.a to samé ještě jednou

takže,když budu chtít jezdit na bionaftu,tak jí netankovat těsně před dlouhou cestou,abych nemusel měnit filtr někde cestou,ale tu proceduru s těma výměnami někdy před tím

Jo a ještě jedna otázka: po kolika km mám měnit ten naftoví filtr při (normální) naftě?

Jak přemýšlím,tak si nemůžu vzpomenout kdy jsem ho měnil naposled

2012-05-07 22:01:20

ne ta výměna první cca po 500-800 projeví se to samo , druhá cca 1000-1500 třetí 1500-2500 a pak už normal po 20000

2012-05-07 22:09:19

tak to je v pohodě, teď tam mám novej :d

díky

2012-05-07 22:10:12

2012-05-08 13:21:08

Má zkušenost je taková že mě odešlo elektrické čerpadlo /hlava/začalo to škubáním a pak špatnýmy starty.Jo dostarých nafťáků z radiálním či řadovým čerpadlem /mechanickým/není žádný problém,akorát měnit palivový filtry.

2012-05-08 18:13:27

elektrická hlava na 2,5tds určitě neodešla kvůli bionaftě to je trochu zcestné

2012-05-08 19:05:32

Bohužel odešla také jsem tomu nevěřil pokud nelhali v boschy.Ona ta bionafta je na omak drsnější a ty filtry je nedokážou prý eliminovat po čase to odejde.Ještě upřesním dával jsem seta disel prodávala jse tenkrát v OMW

2013-05-20 10:29:50

vojco: Napsali ti pekne picarny lidi ktery tomu nerozumi. Klepat ti to prestalo kuli tomu ze se ti pridirali vstryky a bionafta ma visi mazivost nez normalni tak si ho rozchodil: Do 2,5 bmw to muzes klidne tankovat horsi to 2,0 dti kde sou na vstzykach gumicky a nebili menene. Ja mam 2,0dti omegu a liju do toho ce se da.

2013-05-20 11:09:16

soumrus: picárna je vubec napsat ze tam liješ co se dá! A td. nema vstřiky ale trysky... a lepsi než bionafta je jednou za čas natankovat V-Power diesel stačí dvacet litru, a koupit si aditivum http://www.pneuconex.cz/k...ukt/diesel-conditioner-1l je mam tohle aditivum a jednou za 3 mesice, vyjezdim nadrž k rezervě a natankuju dvacet litru V-poweru a do kanistru 5 litroveho namicham aditivum s naftou... tohle teprve pročistí trysky, a komplet soustavu, a ten chod se neda srovnat, s kamaradem jsem omegama stali u sebe ( oba mame 2.5 td ) byly jsme pred autama a ja po chvilce rozhovoru nerozpoznal že mi vubec běží motor...obcas udelat tohle a ten motor si jen brouká, a hlavne to chce poradne protáhnout :))

2013-05-20 20:15:01

Tu el. hlavu cerpadla bych te nafte neprisuzoal, na m51 je to celkem bezna zavada ktera pri urcitejch kilometrech potka vicemene vsechny, zacina to horsima teplejma startama a uz se to jenom zhorsuje, az je to mrtvi uplne. Repas stoji +- kolem 13 tisic, vstrikum by to nak zasadne vadit nemelo, pruser je to az u cr motoru a aji kdyby nahodou vadilo tak jetejch je jich mraky za par korun, mozna to urychli teceni ridiciho vstriku ale to je jenom moje domnenka, kazdopadne je bio agresivnejsi na tesneni a neni moc dobry ju nechavat dlouho v nadrzi, tvori se v ni po delsi dobe naky usazeniny co ten filtr dokazou aji ucpat (overeno na sierre) To s cerpadlem plati u bmw, ale to cerpadlo bude stejny, pochybuju ze by na to u oplu vymysleli neco svyho.

2013-05-20 20:26:42

roman320: Zdar, zatím naftě moc nehovím, ale co jsem slyšel k bio naftě (2 kamarádi dělali ve firmě kde se to vyrábí), tak se z ní neusazuje něco co by zacpalo fitr, ale naopak rozpouští karbon, který se uzazuje po klasické naftě a to je pak ten důvod ucpávání. O něco výše to tu píše Hansdob, jak často měnit palivový fitr při přechodu na bio naftu.


Odpovědět