Fórum - Téma


omega 2,5 V6 z 10 startů jsou 3 špatné...


Fórum Omega B omega 2,5 V6 z 10 startů jsou 3 špatné...

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2012-10-22 22:01:07

mam problem jak již výše pišu,jde o špatne starty.lepsi za studena horsi za tepla.Diagnostika mi napsala ze nema signal cidla klikoveho hridele.Tento problem pretrvava jiz delsi dobu.Zde jsem se dovedel o cidle klikovky jenze je mozne aby chvili slo a chvili ne .Zatim nikdy neprestalo jit za jizdy vzdy problem jen pri startovani (baterie je dobra ,toci jako vztekla).Taky se mi rozsvetsuje kontrolka el.motoru a to vzdy pri dosazeni cca 93C .Auto jede hezky spotreba trvala cca 9,5 mesto.Nez cidlo vymeni chci mit jistotu ze je to ten problem.Nemate nekdo zkusenost s konektorem tohoto cidla,moho by dochazet k spatnemu spoji pri zahrati motoro?Vim ze tady uz tohle tema bezelo a asi bezi ale ja jsem zufaly a chtel bych mit mazla OK.Dekuji za kazdou radu.

2012-10-23 09:36:30

Ahoj, pitbulle! Čidlo kliky je veledůležitá věc a vlastně jediný, bez kterýho motor abso nefunguje a jako každý technický výdobytek může dělat věci všelijaký, nemusí být vždycky jen zcela funkční anebo úplně k.o. Z vlastní zkušenosti s ještě kdysi áčkovou Omčou třeba vím, že mi čidlo jeden čas fungovalo tak, že mě nepustilo přes 3000ot/min., při nichž motor padal do nouzáku, zatímco do této hranice šlapal jak hodinky... A jestli se nepletu, při startování podávací čerpadlo tlačí až když má od řídící jednotky signál, že se motor otáčí a ŘJ tyto informace má právě od čidla kliky, takže pokud čidlo falíruje, může se sice motor při startování točit, ale čerpadlo spí a tím pádem je nízký nebo žádný tlak paliva na vstřicích... Pokud je diag dělaná při nastartovaným (!) motoru a tvrdí, že je čidlo špatný, tož je prostě špatný...

2012-10-23 10:15:56

Pokud sviti kontrolka (ten oranzovej moturek), tak je to skoro na beton, ze je to cidlo v pr.. v haji. Mas to potvrzeny i diagnostikou.Co vim tak to zase takova pecka za to cidlo neni. Rozhodne ho jdi ale koupit do Opla, ne na vrakac.

A myslim si, ze pal. cerpadlo si 'cvakne' uz pri zapnutym klicku a pak ceka na povel, ale na beton to taky nevim ...

2012-10-23 19:07:39

Jen k tomu čerpadlu - kdysi mi nechtěla chytit áčková Oma, tož jsem m.j. odpojil přívod paliva ke vstřikům a po zapnutí zapalování NIC a tož si říkám aha, jasný, čerpadlo je ... Jenže při točení motoru starterem TJÁDYDÁDY - BENZÍNOTRYSK... Nakonec se ukázalo, že čerpadlo sice tlačí, ale už málo, po výměně čerpadla (cca 250tis.km) starty zase jak zamlada...

2012-10-24 13:36:13

Stopro to bude čidlo klikovky u setrváku, Ten samý problém jsem měl i Já i Já.

2012-10-28 15:27:20

Všem vám moc děkuji, zítra jdu čidlo objednat nejpozději v utery večer ho měním. Mam ještě jeden dotaz velice důležitý.Vím kde čidlo je ale nevím jak nejlépe postupovat při jeho vyměně tak vás ještě moc prosím o postup nemusí byt nejrychlejší ale aby byl správný. Za vaše info předem moc děkuji.

2012-10-28 15:34:16

Zvedni auto, sundej levé přední kolo a dostaneš se tam. Odšroubuješ ho (já tam měl nějakou hvězdičku) a případně jemně vypáčíš. Nahoře odpojíš konektor a případně ho ufikneš. Nemá smysl se pokoušet to staré čidlo vytáhnout. Pak si najdi místo kudy tudy natáhnout nové. Já to vzal kolem abs dolů (bacha na výfuk) a šup s ním do dírky

2012-10-28 15:59:03

asi je to dobrý jenže ten kablík je v nějaké chráničce ne?Nebude tam broblém s vysoké teploty okolí bez té chráničky.

2012-10-28 16:07:07

To čidlo co jsem koupil a měnil já má samo o sobě na sobě kousek izolace na tu teplotu. Já to čidlo chytil stahovacíma páskama k tomu abs a ještě někde dole aby to nebylo na výfuku a pohoda už tak jezdím nějakou dobu a bez problémů. Nedávno když jsem měnil rameno jsem kontroloval jak to vypadá a vše v rychtyku. A když budeš o tom výfuku vědět předem a najdeš si lepší skulinku budeš bez problémů úplně. Já si výfuku všiml až když jsem to natáhl a hned aktivně přišrouboval a nechtělo se mi to už kuchat

2012-10-28 16:14:53

ok dám vědět jak jsem dopadl a jak se mi vedlo,zatím díky za radu.

2012-12-09 00:57:36

tak jsem čidlo vyměnil až dnes,byla to celkem dobra práce,funguje a doufam že bude sloužit stejně dobře jako orginal koupil jsem nakonec zn.HELLA.

Mam ale ještě jeden problém špatně mi to topí již druhou zimu,dnes jsem si zjistil že mi nejde nějaké pomocné čerpadlo na přednim podběhu kde se da sehnat a je vubec k sehnani

děkuji za radu

2012-12-09 11:14:28

Osobně nevím nic o nějakém pomocném čerpadle na předním podběhu... Omegy mívají pomocné čerpadlo připojené přímo zboku přímo na chladič motoru a na (u) podběhu bývá ventilátor vhánění sekundárního vzduchu po studeném nastartování. Ale možná jen přesně nechápu, jaké čerpadlo spojené s chlazením (topením) máš na mysli...

2012-12-12 13:36:59

na straně co je nádobka na chladící kapalinu je pod ní čerpadlo na topení,které pomáhá oběhu vody,hadice vedou podle nádobky a jsou k ní i přidělaný...mně chvíli běželo chvíli ne-opotřebovaný uhlíky

2012-12-13 12:55:35

Máš pravdu, oplíkáři, cosi, co může být i čerpadlem, tam opravdu je a já se omlouvám a děkuju!

2012-12-28 12:33:50

Taky jsem to resil a da se to opravit.

Sice dost blbe, je potreba mit uhliky, ktere tam clovek da, pripadne prizpusobi vetsi, ale je to resitelne.

Problem je pri skladani, kdy se musi uhliky zajistit s pruzinou ve stlacene poloze, aby sli dat na komutator.

Ja to poresil vrtakem 0,8mm, udelal dirky skrz plastove teleso a doliky do uhliku, zajistil dratkem pri montazi.

Funguje to uz druhej rok. Dirky nevadej, voda se tam bezne nedostane, cerpadlo beha jak vztekle.

Jinak to same je u MV6 na chladici vody k dochlazovani a protoze nebezi porad, bude mit uhliky ve vetsine pripadu OK, takze dalsi reseni je mrknout se po nem na vrakale....

2013-10-23 13:03:44

Totok by mohlo být to pomocné čerpadlo chladící kapaliny na podběhu pod expanzkou, o němž tu byla řeč...

2013-10-23 19:25:13

Je to obezne cerpadlo BOSCH, nove stoji cca 3000Kc, dava se do vice typu aut ( VW Transporter treba )

Dost casto je po smrti, neb jede porad, pokud je zaple zapalovani.

Pokud je motor v otackach za jizdy, neni potreba - topit to bude diky cerpadlu v motoru. Pokud stojis na krizovatce, cerpadlo ma nizsi tlak a prave v te chvili pomaha to obezne.

Primarne je tam proto, aby bylo mozne topit jen zaplym zapalovanim u zahrateho motoru s motorem vypnutym ( to cerpadlo pak honi vodu z bloku pres topeni a par minut tak auto jeste topi ).

Pokud budes shanet z bouracky, ber to cerpadlo, co mely V6 na chladici vody jako dochlazovani - bezelo mene casto a kratsi dobu, takze jeho uhliky jeste treba neco vydrzi.

2013-10-23 19:32:04

stepo: Na mojí V6 mám obě , tedy pokud to na chladiči je toto:

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-24 13:02:26

colommbo: Jirko, obávám se, že na obrázku není čerpadlo ale expandér okruhu klimatizace

2013-10-24 14:37:54

kopejda: Jest to možné, já to nijak blíž nezkoumal, ani vrchní krycí plasty nad chladiči jsem nesundával, jen co je vidět zepředu... V chytrý knížce píšou, že u benzínů V6 a dieselu s klimou "je k zesílení chlazení na chladiči navíc připevněno elektrické čerpadlo chladící kapaliny". Však on to případně nějaký odborník rozsekne a já se poučím...


Odpovědět

1  2