Fórum - Téma


Omega 2,5 TD - olejová vana


Fórum Omega B Omega 2,5 TD - olejová vana

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2000 Omega B 2.5

2 fotek  |  14 servisních knížek  |  10 diskuzí

Výkon motoru 96 kW (131 PS) při 4500 ot./min. Točivý moment: 250 Nm (184 ft/lb) při 2200 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 498 ccm (152 cui), 6-válec, Řadový, 12-ventil, X25DT.



2014-02-04 18:04:32

Včera jsem měnil olej a zjistil jsem, že závit na vaně to už má za sebou. Tím pádem jsem to nedotáhl jak by bylo vhodné a teče to Už teď je závit převrtávaný a je tam větší šroub, takže nejspíše mě čeká výměna vany. Jsou všechny vany na motorech 2,5TD stejné? Co všechno musím sundat, abych dokázal vyměnit vanu? Na kolik Nm se utahují šrouby vany?

2014-02-04 18:36:22

m.artty: Tady je to m.arttyrium celkem dobře rozvedené...

http://www.club-opel.com/...vymena-olejove-vany-44443

2014-02-04 18:45:08

závit bych očistil a natřel lukaprenem utáhl s citem a nechal zaschnout a máš pokoj a nemusíš kupovat vanu,čau

2014-02-04 18:55:58

Colommbo: Přečetl jsem to skoro celé a dozvěděl se postup, ale jestli jsou všechny vany stejné ne (aby to nebylo jak s filtrama) a momenty na šrouby taky ne. Nechci tam cpát motorové tmely (to úplně nesnáším, když jsou tim opatlané motory), prostě klasicky těsnění a utáhnout tak, jak to má být.

jarda29ad: Řešení by to bylo, ale moc nemusím "kutilské" opravy na místech, kde to jde udělat čistěji.

2014-02-04 18:58:40

Souhlas s m.arttym , taky tyhle prasotmely nemusím...

2014-02-04 19:01:46

No uvidíme, ještě ho můžu zkusit dotáhnout... a buď ten závit strhnu úplně nebo to vydrží do příští výměny

2014-02-04 19:02:13

m.artty: Utahovací momenty šroubů vany: šrouby M6 10Nm, šrouby M10 20Nm.

2014-02-04 19:08:01

Akorát jsem si četl ten návod v knížce a taky k tomu došel Musel jsem si jí stáhnout, mám jí v garáži....

Teď ještě ta kompatibilita van, ale asi to bude stejný... protože těsnění jsem našel jen jednoho typu.

2014-02-04 19:21:02

Trosku OT, ale presto k debate.

Ad prasotmely.....nerad vam kazim nazor, ale bohuzel se to pouziva zcela bezne i pri prvovyrobe.

Krasny priklad i letity motor MV6 v opelnicich. Muj origo byl pred face a mel pod olejovou vanou tesneni.

Nahradni byl novejsi ( filtr uz byla papirova vlozka a ne plechova partona ), mel stejnou olejovou vanu ( spodek ), presto byl uz z vyroby utesnen jen tmelem, bez tesneni ( ktere po letech na rozdil od toho tmelu zaclo tect ).

Takze s vyrokama ohledne prasotmelu bych byl opatrny. Take jej necpu vsude, ale kam patri, tam jej dam ( a na spodek vany radsi, nez plastovy radobytesneni )

2014-02-04 21:14:33

Ono bude něco trošku jiného použití tlemu z výroby (strojní nanášení přesného množství) a matlání tmelu z pistole kdy budu vrstva v nestejnoměrná.

Já s tlemy dobrou zkušenost nemám, tím pádem tam, kde nemusím je nedávám.


Odpovědět