Fórum - Téma


Omega 2.2i r.v. 2000 - Závada motoru při startu


Fórum Omega B Omega 2.2i r.v. 2000 - Závada motoru při startu

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2014-11-27 19:50:48

Zdravím všechny,

nevím si rady a bohužel všichni tři mechanici s diagnostikou co auto dělali bohužel taky, tak se na vás obracím s prosbou o pomoc. Moje Omega někdy (cca 5 – 10%) při startu rozsvítí kontrolku „závada motoru“ a když ji nechám, jede s omezeným výkonem ovšem, když zkusím znovu nastartovat, tak z 90% nastartuje a jede normálně. Ovšem už dvakrát se mi nepodařilo nastartovat, aby rozsvícení kontrolky neopakovalo, druhý den se zase nerozsvítila vůbec. Jak jsem už napsal, dělá to pouze při startu (vždy nastartuje ihned) a nikdy během jízdy. Na všech diagnostikách píše chybu (snad to napíšu dobře): „závada snímače polohy vačkového hřídele“ ještě nějaké. Nechal jsem snímač vyměnit za nový originál, ale rozsvítilo se to znovu se stejnou hláškou, tak mi zase nainstalovali původní. Dnes jsem ji přivezl ze třetí diagnostiky, kdy proměřili veškeré vedení, dokonce rozebrali i řídící jednotku a vše je OK, ale závada se potom objevila i jim. Nemáte někdo nějaký nápad, co by to mohlo dělat? Díky za rady.

Edit: zapomněl jsem napsat, že na rozvodech mám cca 400 km a dělalo to před výměnou i po ni stejně.

Edit II: Nejčastěji to dělá, když přijedu s teplým motorem a chci nastartovat tak po 1 hodině, dříve třeba u pumpy, to nedělá, no a pak někdy i ráno.

2014-11-27 19:54:48

Chtelo by to sem vypsat chyby.

2014-11-27 19:56:09

s.g.: Zdravím, trochu opakování: co to bylo za diagnostiky? Origo Opel-TechII? Byla provedena dignostiky za jítdy? Tedy sběr informací všech možných čidel a veličin? Live data!

2014-11-27 20:03:14

rendys: Ta první byli zaměstnanci původně Opel servisu, který byl zrušen a oni v dílně zůstali pro sebe, druhá u mechanika, u kterého servisuju léta a ta třetí na doporučení, žádní "stodoláři". No, za jízdy ji ti první dva nedělali určitě a teď nevím. Podle projetého benzínu a nárůstu spotřeby tipuji, že ano.

2014-11-27 20:10:30

s.g.: rádi bychom ti poradili, ale je potřeba dodat co nejvíce informací a to právě z dat naměřených hodnot při jízdě, odborník na tyto věci je kolega Kopejda

2014-11-27 20:14:15

rendys: dobře, zajedu na diagnostiku znovu.

2014-11-27 20:16:56

s.g.: Některé modely diagnostik si údajně pletou čidlo vačky a čidlo kliky. A jak píšou kluci, udělat diagnostiku aspoň při nastartovaném motoru právě v okamžiku, kdy kontrolka svítí a ŘJ přepnula do nouze...

P.S. Která kontrolka svítí - symbol autíčka s klíčem nebo symbol motoru ("ponorka")...?

2014-11-27 20:18:20

colommbo: autíčko s klíčem

2014-11-27 20:19:01

s.g.: jestli to bude možné, nech si to měření vytisknout

2014-11-27 20:20:22

colommbo: to je posun, je divné že je to autíčko s klíčem nemyslíš?

2014-11-27 20:22:03

rendys: nevím jestli má tiskárnu, ale Screen by snad šel, zkusím se s ním domluvit.

2014-11-27 20:23:29

rendys: proč je to divné?

2014-11-27 20:30:20

s.g.: při chybě motoru by měla svítit kontrolka motoru, zmiňovaná "ponorka", ale nejsem si tím jist

2014-11-27 20:34:51

s.g.: Zhruba v témže procentuálním vyjádření se mi stává totéž jako tobě - po prvním studeném startu (minimálně a většinou přes noc) zůstane tahle kontrolka svítit, motor na volnoběh běží zcela normálně, po vypnutí motoru a opětovném nastartování už kontrolka vždy zhasne. Co jsem zkoušel nestartovat znovu a i se svítící kontrolkou vyjet, motor reagoval zcela běžně, ale je fakt, že jsem nikdy neověřoval, jestli je v nouzovém režimu nebo nee (nevytáčel jsem jej do pásma, kdy do nouze padá)... Až ta situace znovu nastane, asi to zkusím, zatím jsem na to neměl nervy a radši zastavil a nastartoval znovu, se svítící kontrolkou jezdit já nerada...

2014-11-27 20:35:30

Klicek taky. Kontrolka motoru jsou emise (napr vaha vduchu, lambda atd) a klicek je elektronika motoru (napr v omeze zavada na klapkach promeneho sani)

2014-11-27 20:39:23

colommbo: Problém je také v tom, že mi připadá, že to dělá čím dál častěji

2014-11-27 20:41:49

rendys: Facelift má chybové kontrolky DVĚ, Rendo - autíčko s klíčem (chyba systému elektroniky) a "ponorku" (chyba v systému řízení emisí)...

P.S. Když jsem byl onehdá u Kopejdy a projížděl mi právě v souvislosti s občasným rozsvěcením zmíněné kontrolky auto diagnostikou, byly v paměti závad uloženy tyto závady (porušení okruhu kontrolky MIL si nevšímejte, "ponorku" mám diagnostikou vypnutou, už jsem tak auto pořídil, možná aby nesvítila furt... )

2014-11-27 20:46:49

colommbo: No, mě nepřipadá, že auto jede normálně, já i syn jsme se shodli, že výkon jde znatelně dolů.

2014-11-27 21:12:51

s.g.: Jak jsem už psal - až to znovu nastane, tak to pořádně vyzkouším, abych mohl říct tak nebo tak. A ve tvém případě opravdu jak už psali kluci - diagnostiku při rozsvícené kontrolce a nouzi a měřit hodnoty a porovnávat s tabulkovými (jsou v diagnostice uvedeny a diagnostik bude vědět)... Nějaké dodatečné čtení paměti závad nemá tu správnou vypovídací hodnotu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-27 22:05:07

s.g.: Jak radí kluci, diagnostikovat. Na mojí bývalé omče ve stejné motorizaci se tato kontrolka také rozsvítila a zase zhasla, po týdnu zůstala svítit stále, auto jelo "normálně" chytalo normálně ale držel se nízko volnoběh a značně vzrostla spotřeba......

Vadné čidlo teploty motoru pro jednotku.....


Odpovědět

1  2