Fórum - Téma


Omega 2.2 DTI - samovybíjení,popis relé


Fórum Omega B Omega 2.2 DTI - samovybíjení,popis relé

Informace o modelu: Opel Omega B



2012-05-27 20:35:30

Hezký den přeji,

už delší dobu pozoruju, že Omega 2002 2,2DTi trpí samovybíjením, několikrát se mi stalo, že ráno sednu do auta, otočím klíčem a nic, baterka vymlácená.

Připojil sem ampermetr a odběr se při vytáhlém klíčku ze zapalování pohybuje kolem 2-2,5A, co je samozřejmě nepřijatelná hodnota.

Postupně sem odpojoval pojistky,proměřoval a dobral sem se k relé (viz foto), které když úplně odpojím tak se proud pohybuje do 50mA.

Podle knihy: http://www.kopp.cz/www/cz...-1-94-jak-na-to--69-sleva

se jedná o rele K7 Ventilátor klimatizace (4.stupeň),ovšem už při procházení pojistek se kniha se skutečností neshodovala, předpokládám že i popis rele nebude úplně korekrní (auto s vytáhlým rele klimuje,topí a větráky foukají) + nesvítí žádná kontrolka nebo ERROR, bez problému jezdí (otázka jak dlouho....)

K rele mě přivedla pojistka č.7, která je trvale pod napětím a při vytáhnutí nefunguje osvětlení interiéru.

zde foto:

kniha

http://postimage.org/image/p93m91nr7/

reléové pole za pojistkovou skříní nad spojkovým pedálem (už bez rele)

http://postimage.org/image/e7rntbn1b/

Prosím,věděl by někdo, popř. byl by k dispozi aktualizovaný popis rele/pojistek?

předem díky za odpovědi.

2012-05-28 12:36:47

Zkus překontrolovat to relé jestli je dobré, může mít zkrat na vinutí a to ti bude ubírat na kapacitě.

Jedině co zůstává sepnuté (časový doběh) po vytažení klíčku jsou ventilátory chladiče.

2012-05-28 20:19:51

nejsem kovanej elektrikář,ale 30W (12V*2,5A) už není zanedbatelný výkon, nevim jesi by to toto rele dlouhodobě vydrželo,spíš bych tipoval problém jinde. Pokud seženu náhradní kus, zkusím vyměnit.

Jinak časování větráku, taky funguje, našel sem nějaký el. schemata a ještě by to mohlo být něco k alarmu, což bych oželel.

Dnes sem najel přes 400km a nepozoroval sem jakoukoliv anomálii, budu s tím dál tak jezdit a uvidim, hlavně když startuje.

2012-06-02 14:09:41

Kdysi jsem měl stejný problém a budeš se divit, ale dělala to sufidka v kufru, odběr by odpovydal. Mě to zničilo baterku 60Ah za 5 hodin a ani benzinovka už nestartovala. Mohla by to také způsobit kostra v reakci na to rele. Oma má spoustu vychytavek jako využití zbytkoveho tepla, malý okruh chlazení atd.

bad64  
2012-06-02 17:05:20

Taky mně něco vybíjelo baterii tak jsem udělal zkoušečku.Žárovičku a dva delší dráty sundal svorku z baterie a toto jsem vložil mezi baterii a svorku a ajhle žárovka svítila.Tak jsem začal vyndavat pojistky jednu po druhé a nźase vracet.A ejhle žárovka zhasla dělalo to osvětlení ale ve předu spíše stmívač.Vyndal jsem také sulfitku a mam pokoj

2014-05-14 19:52:35

vyskytl se mi stejný problém, po vytažení pojistky 7 proud klesl na minimum, jak jsi s tím dopadl, na co bylo to relé, podle fotky bylo obyčejné spínací, ví někdo, kde sehnat podrobnější schema na omegu?


Odpovědět