Fórum - Téma


Omega 2.2 -16v ECOTEC při akceleraci škube


Fórum Omega B Omega 2.2 -16v ECOTEC při akceleraci škube

Informace o modelu: Opel Omega B



2014-03-18 21:17:42

Ahoj.Přečetl jsem již vše na těchto stránkách a hned také zkusil v praxi,ale motor stále škube. Dnes jsem byl v Oplu na PC.Jediné chybové hlášení,,špatné splodiny 4 válce".Svíčky jsem měl venku a jsou všechny jako nové.

Prosím o rady a nápady co ještě zkusit.V Oplu mi řekli že to bude asi zapalovací modul,at si ho někde pučím a zkusím.Neznám v mém okolí ale nikoho s tímto motorem . Čekám na rady Dík BUBU

Tak jsem na to přišel.Je prasklina v zapal.modulu nad 4.válcem.Izolační odpor na vývodu 4 byl 3 M.ohmy.

U ostatních nekonečno. Jako starý elektrikář praktik jsem nelenil ,vzal lupu a malým vrtáčkem opatrně prasklinu pocelé délce profrézoval, až na bílou izolační hmotu.Při nasledném měření byl izilační odpor nekonečno a já si šel dát panáka.Pak už stačilo vzít epoxidové lepidlo a prasklinku řádně vyplnit.Hned to jede o poznání lépe.

Zatím ahoj .

2014-03-18 21:29:13

bubu: Zkus vyčistit a rozhýbat EGR ventil, tenhle motor ho ještě má...

http://www.gm-club.cz/navody-opel/egr

2014-03-19 19:25:33

2,2 16V Eger? Neni tam na hodou obohaceni vyfukovich spalin cistym vzduchem vetrakem.

2014-03-19 19:36:14

kiselina: EGR u tohoto motoru (kupodivu) skutečně je - teoreticky i prakticky... Jestli má ještě taky sekundární vhánění vzduchu, to ale nevím...

2014-03-19 22:12:36

tak to cumim, novejsi motor a je pekne zkur....j (sorry za ten viraz, ale je to tak) nejhorsi vec na aute - EGR, kdo to kdy videl aby se do motoru poustely spaliny zpet do motoru. muj nazor- zaslepit !

2014-03-19 22:52:09

Jak jsem doplnil do mého dotazu víše,závada je odstraněna. Dík za spolupráci.Jinak žádný EGR ventil jsem u mého motoru nenašel. Ahoj Bubu

2014-03-19 23:04:08

bubu: tak to je supr, tohle by me ani nenapadlo, zrejme se mame jeste co ucit od starejch pardalu

2014-03-20 00:16:50

EGR (AGR) je na Opláckejch motorech od dob Euro 1 (přesněji od dob ještě starší normy , ale to už se mi nechce hledat, rok 86-7 ? )

2014-03-20 10:20:26

Tady je, jen tak pro zajímavost, také krásně vidět AGR u Pontiacu Fiero 2.6 V6 z roku 88

Takže nejenom němci blbnou s ekoterorizmem

2014-03-20 10:39:10

Dlouho ti ten modul nevydrží, prošel jsem si tím u 3.2 V6 stejná oprava a za chvíli to bylo zase, doporučuju investovat do nové cívky.

2014-03-20 12:40:01

bubu: Na podzim jsem řešil taky podobné škubání http://www.club-opel.com/...select=57877#message57877, akorát že v tomhle tvém vlákně mi to nějak docvaklo, až když jsi napsal o prasklině na modulu...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-03-21 07:50:22

bubu: Asi jsi nehledal dostatečně, EGR najdeš na konci hlavy motoru téměř pod torpédem. Měl jsem Omču se stejným motorem Y22XE a má ho i Z22XE ale těch je strašně málo. Na obrázku je to položka 15.

EGR mám i na motoru Z16XEP z roku 2005 a je to tam namontované kvůli spotřebě. Specielně u tohoto motoru se zavádí exhalace zpět do sání až v 25% podílu nasávané směsi, a v kombinaci se systémem TwinPort má Astra takovou malou spotřebu paliva.

2014-03-21 21:51:47

kopejda: Tak jsem se podíval pořádně a ERG je tam.Rovnou jsem ho sundal ,že ho vyčistím a ejhla nejde rozebrat.Byl krásně čistý a jehla šla zvolna tak jsem ho prostřík sprejem na rozpouštění karbonů ,Vyfoukal a vrátil zpět. Díky všem za rady.

2014-03-21 23:04:22

breathlless: Taky už EGR není na všech motorech... Já ho hledal na Z20NET tenkrát marně a u Z28NEL co má wooordi taky není, to samé Z18XER atd... .

2014-03-23 23:48:32

paczqo: S tou cívkou jsi měl pravdu.Vydržela 4.dny.a motor jde zase divně:.Měřil jsem izol .odpor 1.2 cívka nekonečno 3.4 cívka 13 M.ohmů .Takže tam jsou někde svody a svíčky špatně pálí.Zítra jdu koupit zapal.modul.

2014-03-24 09:11:14

bubu: Mně ten opravovaný pryžový nátrubek zatím drží a funguje, žádné poškubávání (klepy, klep...) Být tebou nechám si ze starého ty nátrubky do rezervy...

2014-03-24 22:49:36

colommbo: Jasně rozumím ale klidně ti dva pošlu.Ty moje jsou jak nové.Nebo jestli jedeš na sraz do Mostu tak ti je vemu.Zítra mám nový origo modul za dvojku od kámoše.Tak to už snad pojede.

2014-03-24 23:09:47

bubu: Děkuju ti! Jestli pojedu do Mostu, ještě nevím, ale třeba se uvidíme pak v Mladkově... Taky nevím, budou-li stejné jako na můj motor, ale každopádně nic nevyhazuj...

2014-03-25 09:08:40

Jj dalo se to čekat ona ta civka musi snašet docela dost rozdily teplot a ten epoxid to dlouho nevydrží. je fakt že u V6 byla pohoda že tam byly dvě a jedna vyšla na nějakych 1400,- takže se vyměnila jen ta špatná a byl klid.


Odpovědět