Fórum - Téma


Omega 2,0 nafta


Fórum Omega B Omega 2,0 nafta

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2014-01-09 17:51:06

Zdar chlapi, potřebuju radu, už jsem v koncích, vyměnil jsem palivový filtr, posléze auto nastartoval, dojel dom a od tý doby nenastartoval, zkusil jsem i jiný filtr s pumpičkou v domnění že je tam vzduch ale tím to asi nebude, při povolených hadicích u vstřiků nafta stříká ven, ale stejně to nejde natočit, poradí někdo, nebo i lépe, je někdo v okolí Mladý Bolky kdo by měl diagnostiku a pomohl?

2014-01-09 18:53:46

frog4x4: Tak ti asi velké šance nedám. Měli jsme s klukem vpodstatě to samé. Dovezli jsme nepojízdnou Omegu z D (2.2 DTi), v servisu diagnostika, bylo vadné čidlo kliky, následovala výměna, musela se prý odvzdušnit, a jela.. Museli jsme vyřídit STK, emise, doklady na přihlášení, namontovali značky, vše trvalo asi týden, pak se nastartovalo a projeli jsme ji. A příští den nic.. Z výfuku žádný dým, prostě nic.. Zas Opel - odvzdušnění - nastartování a OK. Vše fungovalo, dokud se neprohřál motor a čerpadlo. Pak se zavzdušnilo.. Takže jsme nechali vyměnit veškeré hadičky, těsnění (cca 7,500 Kč u Oplu) a výsledek - nic.. Pořád to samé. Nezbylo než vyměnit čerpadlo. Po výměně čerpadla zatím vše OK. Start na brnk... Zřejmě se nevyhneš repasi čerpadla - u Bosch Diesel servisu cca 16000,- + DPH. Není to radostná vize, ale pak můžeš naject dalších minimálně 200 tisíc km, budeš-li tankovat naftu s dobrou mazivostí. Dle mého názoru se to pořád vyplatí. Moje 2.2 DTi jezdí dlouhé trasy za 5.2-5.6 na 100 (faktem je, že nejezdím o závod, ale do 120km/h). Když to porovnám s benzínovou 2.0-16V (ta samá trasa 7.0-.7,5/100), tak úspora je zřejmá.

Pravděpodobně budeš mít opotřeben vnitřek čerpadla, a nevyrábí ti dostatečně velký tlak pro vstřik. anebo se ti někudy zavzdušňuje.

2014-01-09 18:59:13

A poznám na diagnostice zda dává čerpadlo dostatečný tlak nebo ne? Mě přijde že z čerpadla jde nafty dost. O tom že se tyhle čerpadla serou vim ale když to vrčelo a naftu dává tak by to přece mělo alespoň chytit.

2014-01-09 19:00:10

frog4x4: ale pro jistotu zkus čidlo kliky. to je základní informace pro určení doby vstřiku. to diagnostika vyčte. pokud nedává informaci o poloze kliky, ŘJ naftu necákne... nové stojí kolem 1500,-...

2014-01-09 19:06:10

čerpadlo nemůžeš diagnostikovat, jen u Bosche na jeho zařízení... čerpadlo má svoji ŘJ, pokud je elektronická závada na čerpadle, předá ŘJ čerpadla informaci - tzv kód chyby vyšší - řídící jednotce (a tou je ŘJ motoru) a to je jediné co můžeš vyčít. za provozu hlásí je tzv. předvstřik (to je to samé jako předstih u benzínu), a ten když je špatný, tak to špatně chytá (ale při startování hulí z výfuku).

2014-01-09 19:06:56

Jo jen ještě někoho s tou diagnostikou sehnat, tady je to samej tdi

2014-01-09 19:07:04

Jedna otázka... jak rychle s tím startér točí?? Jsou věci, které diesel potřebuje, aby řádně startoval.

Není zavzdušněný ... tady je problém s tím, že to nemá palivové čerpadlo a musí to nasát vstřikovací a podle nové koncepce je odpan nafta od trysek a z čerpadla vedená společně s tlakovou... takže když tam dáš jen ruční pumpičku, tak to může být málo

Pak tlak ve válcích ... je dobré nechat změřit, projeví se i pootočení - přeskočení rozvodů, případně netěsnost ventilů

otáčky motoru při startu... jsou velice důležité. při menších, které nevyolají zápalný tlak to nejde

a v neposlední řadě předžhavení.. žhaví všechny - vyzkoušíme jednoduchým propojením jednotlivých (odpojených) žhavících svíček tvrdým drátem přímo z baterie

důležitá je i délka žhavení - závislost na snímačích teploty motoru a závislosti na studené starty, jednoduchá výpomoc je vřazením odporu kolem 3 k ohmy do serie ke snímači nahoře na motoru.

Napiš, co to dělá...

2014-01-09 19:08:32

co jsem studoval manuály k čerpadlu, nenašel jsem žádné čidlo na měření tlaku, jen přetlakové ventily, které přepouštějí palivo zpět do oběhu.

2014-01-09 19:13:24

ještě prosím, kolik to čerpadlo má najeto?

2014-01-09 19:15:16

sejba2: no nechal jsem baterku dobít a startoval jsem s nabitou takže točí podle mě dostatečně

zavzdušněný by být neměl, nejdou ven žádný bubliny ale už jen nafta

dal jsem tam na naplnění fitlr s pumpičkou z patrola, takže nafty dává dost

nechce se mi věřit že by mohl přeskočit řeťez ale vše je možné, mám to auto týden

z hadiček u vstřiku když je povolym to stříká podle mě taky dost, ale mám pocit že to dá válců už pak nejde

žhavičky jsem taky vyměnil za nové

co mě trochu zaskočilo je fakt že při startování žhavení ani neproblikne, jen když to je studený

kde mám hledat ten snímač nevím ale zítra budu pokračovat tak budu vděčný za všechny nápady na prozkoumání

2014-01-09 19:15:42

marquis: na tacho je asi 290tis

ale týden jsem normálně jezdil

Venca49  
Václav
2014-01-09 19:17:44

frog4x4: Těžko se hledá rada,když nemáš vyplněné základní údaje o motoru.Napsat,že je to diesel a KW je málo.V TP máš jasně napsáno jaký typ. X20DTL,X20DTH a pod.Vyplń si pořádně profil vozidla.Omega 2.0 nafta??????

2014-01-09 19:19:11

venca49: jo doplním, dneska mi došel teprve velký TP

2014-01-09 19:24:34

venca49: X20DTH jinak doplněno

2014-01-09 19:28:59

  • 290t je dost na to, aby to mohlo být čerpadlem. ale když to máš teprve týden, a týden to jezdilo (kolik jsi s tím najel?) tak mi příjde nepravděpodobné, žeby zrovna muselo odejít to nejdražší kolem motoru - a to je čerpadlo
  • řetěz nejspíš nepřeskočil, motor by musel mít napínání odvozené od tlaku oleje, a to myslím nemá

při startování - hulí? tlačí to něco z výfuku?

// co mě trochu zaskočilo je fakt že při startování žhavení ani neproblikne, jen když to je studený

  • žhavičky mi také neprobliknout za tepla.. není důvod.. žhaví jen pokud je vnější teplota pod 8 stupňu a motor je studený

// kde mám hledat ten snímač nevím ale zítra budu pokračovat tak budu vděčný za všechny nápady na prozkoumání

  • snímač polohy kliky - v bloku motoru - poloha kliky se snímá přes polohu setrvačníku

2014-01-09 19:49:03

marquis: z výfuku nic nejde nehulí

na ten snímač se zítra podívám

Venca49  
Václav
2014-01-09 19:55:14

marquis: Řetěz většinou u tohoto motoru nepřeskakuje,ale má napínáky tlakové olejové.

2014-01-09 19:58:51

venca49: no zkoušely jsme to i roztáhnout, takže teoreticky přeskočení možné je nebo ne?

2014-01-09 20:06:52

frog4x4:

  • pokud ti to při startování nehulí, tak prověř nejdřív čidlo polohy kliky, protože jak jsem psal, pokud nejsou informace pro ŘJ, ta nemůže vydat povel k cáknutí, páč neví kdy... kdybys měl nějaké staré, třeba z vrakárny, na vyzkoušení by to bylo ideální, protože nevím, jak jsi na tom s elektrikou, jestli si poradíš nějakým multimetrem (zda-li vůbec nějaký máš)

2014-01-09 20:08:49

venca49:

marquis: Řetěz většinou u tohoto motoru nepřeskakuje,ale má napínáky tlakové olejové.

  • dík za informaci, to opravdu nevím, pokud tomu tak je, budu se snažit si to zapamatovat.. ale zkusím se ještě podívat do katalogu..


Odpovědět

1  2  3