Fórum - Téma


omega 2.0 motor


Fórum Omega B omega 2.0 motor

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Omega B  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

1998 Omega B 2.0

12 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.



2015-08-06 13:13:51

Kontrola elektroniky motoru motortoci jen 4500ot chcipa a nejede...

2015-08-06 13:59:20

no a co ?

bad64  
2015-08-06 15:50:55

milhaaus1: Trochu málo na dotaz a ještě méně na radu to chtěl napsat kolega.Cce to dotaz trochu více specifikovat.

2015-08-06 17:39:02

milhaaus1: Čidlo kliky...?

2017-02-09 00:17:06

colommbo: Keby snímač kľuky tak ani nenaštartuje :) T.j. snímač vačky .. akurát to čítam a riešim môj snímač vačky .. lebo všetko ide ako má ale odpojím snímač vačky na mojom žiadna chyba a auto ma trošku iné správanie tak študujem čo a ako :)

2017-02-09 15:32:53

david7: Anebo tak... Škoda, že se kolega už neozval a nemáme zpětnou vazbu. Někteří si myslí, že je to JEJICH problém - v tu chvíli ano, ale napsat aspoň pár slov o případném vyřešení i pro ostatní by nikoho neubylo...

2017-02-09 16:37:27

colommbo: Jiříku, jsi posedlý čidlem kliky

VGT
2017-02-09 20:42:58

milhaaus1: dobré sdělení jsi napsal (před rokem), ale otázku jsi vskutku žádnou nepoložil

Teď, s dovolením, napíšu pár slov k výše uvedeným příspěvkům - pro ostatní, pokud o to budou stát.

Kdo je ale líný číst - tak ať dál raději už nečte.

Základní pravidlo uživatele automobilu zní: pokud se rozsvítí oranžová kontrolka MIL, v první řadě vyčteme seznam závad uložený v paměťi ECU. Žádné úvahy co by bylo, kdyby nebylo ... a volání o radu na netu je také skoro k ničemu. Prostě vyčíst paměť závad -- pak se bude rozhodovat, jak postupovat dál. ...

Čidlo otáček na klikovém hřídeli a na vačkovém hřídeli: zážehové motory se sekvenčním (postupným) vstřikováním paliva mají tato dvě čidla (například motory X18XE, X20XEV). Hlavním čidlem je "čidlo na klice", to na vačce slouží "jen" k tomu, aby ECU poznala, do kterého válce má samostatně vstřiknout palivo. To je rozdíl oproti motorům se simultánním (současným) vstřikováním, ty mají jen jedno čidlo - to na klice.

No a pokud motor se dvěma čidly má na jednom čidle výpadek signálu -- motor i tak dokáže nastartovat a jet dál. Ze signálu druhého čidla si ECU dopočítá nezbytně nutné údaje -- a motor někdy přejde do nouzového režimu (svítí MIL, je omezen rozsah otáček do 4500, neotvírá se EGR ventil .... atd.) a přepne na simultánní vstřikování.

Při vyčtení paměti závad však pozor - ECU někdy uloží kód závady toho druhého čidla. Takže nedoporučuji hned měnit čidlo, na "které ukáže" kód závady, je třeba diagnostikovat (hledat, určit závadu) dále jinými způsoby.

ECU = Electronic Control Unit= elektronická řídící jednotka

MIL= Malfunction Indicator Lamp= kontrolka závady

2017-02-09 21:26:09

vgt: "...pokud motor se dvěma čidly má na jednom čidle výpadek signálu -- motor i tak dokáže nastartovat a jet dál..." - tohle nemusí platit vždy, Václave, bohužel, vlastní zkušenost... Vadné čidlo kliky, motor normálně fungoval, přijel jsem dom a zaparkoval, po cca čtvrthodině (teplý motor) už ale ne a ne a nenastartoval... Po vychladnutí start v pořádku, po opětovném zahřátí už zase ani neslíbil. A zkušenost s předchozí Omčou 2.6i R6 a vadným čidlem kliky: starty i provoz (studený i zahřátý) do asi 3500ot/min. zcela bez problémů, po překročení této hranice však úúúúúú, jako by došel benzín. Po klesnutí otáček se motor opět "chytil" a jel dál, jako by se nechumelilo. Kdybys mě ale třeba i zabil, nevzpomenu si (nevím), měl-li taky čidlo vačky (klasický dvouventil)...

VGT
2017-02-09 22:13:31

colommbo: ano - souhlasím. Elektronické systémy vozidel někdy "svým vlastním životem žijí". Ale teorie vstřikovacích systémů Bosch a má osobní zkušenost je totožná s tím, co popisuji výše (X18XE). Zkoumal jsem to docela dlouho - odpojoval čidla, načítal přitom živá data ... atd. Zajímavé (pro mne) bylo, že ať bylo nefunkční jedno či druhé čidlo, vždy byl funkční a ukazoval otáčkoměr na přístrojové desce.

Čidla otáček bývaly konstrukčně dvou provedení. Elektromagnetické (indukční) - anebo Hallův snímač. To elektromagnetické = cívka s jádrem, resp. "pólovým nástavcem". Pokud to jádro prasklo, tak za studena měřilo, po ohřátí se prasklina v jádru zvětšila na takovou míru, že čidlo nedávalo použitelný signál. Po vychladnutí (snížení teploty) se prasklina zmenšila ... a už to zase měřilo.

Můj "dvouventil" C20NE má čidlo (elektromagnetické) jen na klice, na vačce nic.


Odpovědět