Fórum - Téma


Omega 2,0 DTI spadává výkon


Fórum Omega B Omega 2,0 DTI spadává výkon

Informace o modelu: Opel Omega B



2012-08-25 19:14:59

Kdo poradí: mám Omegu 2,0 DTI r.v. 99, před měsícem oprava čerpadla, nový palivový filtr a vše odvzdušněno. Přesto se mi stává, že při delší jízdě se mi rozsvítí kontrolka motoru a spadne výkon, jakoby vypnulo turbo. Zkouším i přeřadit na nižší rychlostní stupeň, přidat plný plyn, ale kontrolka svítí stále. Ta zhasne až při stálé jízdě cca po 3-5 km. Auto jsem měl na diagnostice a počítač žádnou závadu neukázal.

Stává se mi také, že když odstavím auto předkem do kopce nebo na rovinu, tak už cca po 2 hodinách nemohu nastartovat, asi mi spadává nafta. Mám podezření na zpětný ventil ,ale nevím kde ho hledat,poradíte ?

2012-08-25 20:36:30

No jak byla oprava čerpadla prováděna??? Pokud se rozsvědcí kontrolka motoru tak chyba musí být uložena v paměti řj. čím to čtete??

2012-08-25 21:27:08

Oprava byla u mechanika co se tím zabívá ,napíchl to přímo z auta na notebook a nic mu to neukázalo samozřejmě že má na to program jen EGR pumpa ,ale ta je komplet vyčištěna.

2012-08-26 10:08:04

věřím že na to má program jen by mě zajímalo jakej on totiž opel z důvodu nutnosti přepínání pinů se spoustou diagnostik nemluví i některé verze KTS a ATAL s oplem mají defekt.

2012-08-26 10:10:23

No a na strohé popisy strohá odpověd. Pokud ti spadává nafta máš někde netěsnost v palivovém systému. Nejsem si jist ale myslím že na 2.0dti zpětný ventil není

2012-08-26 12:18:34

Jaký má program opravdu nevím, čerpadlo je v pořádku, dnes jsem našel dvě malé nepatrné prasklinky na víčku nádržky palivového filtru, není vidět žádná mezera, je možné, že i touto prasklinkou si může přisávat vzduch?, popř. poradíte, kde je možné toto víčko sehnat nebo dá-li se zalepit nějakým odolným lepidlem? Stojí-li mi auto z kopce, jde na třetí otočení dobře nastartovat a motor běží. Nechám-li auto stát do kopce cca 2 hod.,motor už mi nenaskočí, a musím ho pokaždé roztáhnout, a poté auto jede normálně - neškube, necuká.... Nemá-li tento motor zpětný ventil a nebude-li závada ve víčku, poraďte prosím , kde ještě závadu hledat.

2012-08-26 17:58:27

Závadu hledat v palivovém systému. Gumičky pod vstřikama, gufero čerpadla, pal filtr,pal hadičky a trubky vedení,sací koš v nádrží. Pokud se rozszsvítí kontrolka systému motoru tak pokud je na řj a elektroinstalace v pořádku musí být toto uloženo v paměti závad. TECH 2 orig nebo OP-COM orig , KTS 540 a zapojený správný pin na krabici KTS a musíte to vyčíst pokud ne muže být závada ještě na řj či elektroinstalaci. Prasklinka na pal filtru to klidně způsobovat muže.

2012-08-28 20:08:32

Zdravím, VeBe s tímto motorem zpětný ventil nemá, takže Oma nej mít taky nebude. Pokud si jej tam někdo nedodal. Kterou část čerpadla bylo nutné opravit? Může to totiž být zase čerpadlem. Jinak bych začal dílama co napsal Hansbob.

To jak se Vám rozsvítí kontrolka může být i jiná závada, kterou diagnostika vůbec nedokáže odhalit. Jednou se mi stalo, že při sešlápnutí plynu auto cuklo a přešlo do nouzového režimu. Zastavil jsem a vypnul motor a hned nastartoval, závada byla pryč. V tu chvíli byla možná celá řada závad, vyměnil jsem snad vše a závada byla na hadici mezi intercolerem a turbem. Byla prasklá v místě kde nebylo vidět, v podélném směru.

Padpání nafty je vemi častý problém tečhto vozů a víčkem to být může, nejčastěji to bývají gumičky pod vstřikama.

Toť moje zkušenosti. Arnold

2012-08-29 17:59:46

Zatím jsem přepojil hadice z origo paliv.filtru na klasický plastový průlední filtr na naftu za 200 kč,nafta už nespadává startuje na otočení ,jen při malých otáčkách nebo volnoběhu se rozsvítí kontrolka motoru a motor stratí výkon,ale nezhasne ! při opětovném sešlápnutí plynu kontrolka zhasne a motor jde do tahu.Čerpadlo je zcela v pořádku,dle diagnostiky.

2012-08-29 19:34:52

A co píše na to že svítí ta kontrolka?? EGR??

2012-08-29 21:34:55

Dnes píše - vadný snímač otáček vačky.

2012-08-29 22:02:44

tak snímač vačky u tohoto motoru je v čerpadle, ne?

2012-08-30 09:31:49

měli by být dva ne jeden dole u setrvačníku a druhej v čerpadle.

2012-08-30 11:20:11

Dnes jsem našel malou 2 mm prasklinku na zahnuté gumové hadičce od turba k víku hlavě motoru,vymněnil jsem,takže auto projedu, vyzkouším,poté budu hledat závadu dál,moc tomu nerozumím,jsem amatér a pouštět se do nějakého rozhozu motoru se mi nechce,jsem rád že aspoň zde se najdou lidi kteří poradí.Mechanik který se mi na auto díval chce za každé napíchnutí na počítač 500 kč,dyž tam budu jezdit každý den ,tak mám za chvíli po vejplatě.

2012-08-30 20:29:12

Hansdob --> Ano...máš pravdu, snímač otáček na klice je na bloku motoru na straně vstřikovacího čerpadla, a snímač váčky je v čerpadle, pokud diag píše že je snímač váčkové hřídele špatný a kabeláž bude v pořádku, tak je průser...

2012-08-30 21:49:38

Závada trvá pořád.Možná je to blbost ,ale za zeptání nic nedám,neexistuje nějaký způsob nahradit elektronické čerpadlo za jiné obyčejné bez řídící jednotky ? tzn.,odpojit přebytečnou nedůležitou informativní elektroniku a nechat jen hlavní potřednou kabeláž pro funkčnost motoru ? čím víc je v autě elektroniky tím věší žrout financí a člověk si na tom pomálu nic nespraví.

2012-08-30 21:56:43

Tož to myslím, že teda nee a to ani náhodou...

2012-08-30 21:59:16

souhlas s columbusem jakožto autoelektrikář, bych ti doporučil projít kabeláž od čerpadla po jednotku, případně kouknout do jednotky, jestli není třeba utřepaný pin, pokud nebude chyba v tomhletom, tak asi ta nejhorší možnost, a to by byl problém v čerpadle

2012-08-30 22:33:02

souhlasím s klukama nad sebou i když vw TDI na Mtdi jsem předělával mockrát stejně jako 1.7DTI na 1,7TD též ale u tohoto motoru si tím moc jist nejsem.


Odpovědět