Fórum - Téma


Omča V6 - zateplení nalévacího hrdla oleje


Fórum Návody Omča V6 - zateplení nalévacího hrdla oleje


Diskuze o vozidlu

2001 Omega B 2.6 V6

61 fotek  |  48 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 6-válec, Vidlicový, Y26SE.

Nadělil jsem si ji v r. 2009 k svátku, jsem čtvrtý majitel, auto od první registrace stále v ČR, dlouhodobá spotřeba 8-8,5 litru, ale chceme-li opravdu, umíme jet i za šest...



2013-05-03 12:21:40

Není to v pravém slova smyslu návod, spíš jen poznatek či možná jeden ze zvláštních nápadů bláznivýho Colommba... Stejně jako já máte i mnozí z vás jistě zkušenost se šlemem, "šlehačkou", jež se v chladném počasí a při převaze kratších jízd vytváří v nalévacím hrdle motorového oleje a pod jeho víčkem jako důsledek styku olejových par a vzdušné vlhkosti. Není to zas tak na závadu, je to jev poměrně obvyklý a v horkém letním provozu se tento šlem opětovně rozpouští, nicméně někoho to může znervózňovat a přimět i k úvahám, nedostává-li se do olejové náplně chladící kapalina... Zkušenosti s jinými motory nemám, ale domnívám se, že je-li nalévací hrdlo celé "zapuštěno" do okolního materiálu víka motoru (u většiny klasických řadových čtyř nebo šestiválcových motorů) a tím pádem udržováno v dostatečné teplotě, tvorba šlemu je minimální či dokonce žádná. Ne tak ale u V6 Omegy, kde má nalévací hrdlo podobu jakéhosi krku vyčnívajícího nad levé ventilové víko. V této souvislosti mne napadlo, nemá-li v tomto případě na tvorbu šlemu vliv rozdíl teplot pod ventilovým víkem a v samotném nalévacím hrdle pod víčkem a mohlo by pomoci nějaké (v dnešní době propagované) zateplení... Abych to zkrátil: zakoupil jsem u stánkaře za 20Kč jeden pár dětských froté ponožek, vložil je do sebe, ustřihl jim špičky a z natřikrát složených ponožek vytvořený tunýlek jsem navlékl na krk nalévacího hrdla... Udělal jsem to v polovině března, mokkašlehačka by se tehdy dala z hrdla vybírat lžičkou a dnes...? Po šlehačce ani památky, vnitřek hrdla i víčko jsou krásně čisté a voňavé, přitom krátkých jízd absolvuju stále neúrekom, bo jsem (už) docela pohodlnej... Netroufnu si odpovědně tvrdit, došlo-li u mne ke zlepšení skutečně v důsledku zateplení či souhrnem vlivů jiných (hice jak ve francouzském Nice ale fakt ještě nejsou), nicméně odstranění tvorby šlemu se dostavilo a navíc to vypadá docela sexy... Jestliže jste dočetli až sem na konec, přátelé, děkuju vám za váš čas!

2013-05-03 12:31:08

Nazdarek, ono stači to nalevací hrdlo vytahnout a vičko dát přimo na víko. olej se tak často nedolejvá a když jo tak to hrdlo jde krasně znovu nasadit. tod muj nazor. ale jinak super poznatek

2013-05-03 12:48:39

@ Colommbo:

Tak to je dobrej 'cockwarmer' (anglictinari pochopi souvislost .... ) to si s tim nemoh prijit driv? Ono to totiz krom temperace hrdla bude dobre slouzit tem, kteri (jako ja) jsou liny si dojit pro trychtir pri dolejvani/vymene oleje ...

2013-05-15 11:23:27

Musím si ten zlepšováček pochválit... Při občasném nahlédnutí pod víčko zatím vše v pořádku, jen (hnědo)černá tma a po nějakém šlemu ani památky a to i při režimu (i velmi) krátkých jízd a žádný velký vedra taky ještě nejsou. Tož ať to vydrží!


Odpovědět