Fórum - Téma


Olejový chladič


Fórum Tuning a úpravy Olejový chladič


Diskuze o vozidlu



2013-05-14 04:23:18

Ahojky, dostal jsem od kamaráda zachovalý olejový chladič z Forda Probe. Nevím kam ho mám připojit? Je ho škoda. Bude to parádní úprava na léto(snížím namáhání motoru). Děkuji za rady.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-05-14 07:47:22

muscletom: Ahoj, to nebude zrovna šťastný nápad, 2.2 má již olejový chladič integrovaný ve vodním chladícím okruhu. S možným připojením bude problém, protože olejové čerpadlo motoru nebude určitě dimenzováno na velký průtok oleje přídavným olejovým chladičem, který chceš použít.

Kdysi jsem měl také olejový chladič a vím, že olejové čerpadlo mělo dvě tlakové komory, jednu pro mazání motoru a druhou pro plnění chladiče oleje.

Vyčkej na další rady ostatních, za mě to bez úpravy nebo výměny olejového čerpadla za vhodné dvojité, není dobrý nápad a motoru spíš uškodíš, protože potřebný mazací tlak bude značně ponížen odtokem do chladiče, který by jsi rád namontoval.

2013-05-14 09:14:40

@ Muscletom:

Kopejda ma pravdu. Jedine udelat 'bypass' stavajiciho olejoveho chladice, ale to snad ani konstrukcne nejde, nebo slo by, ale ve vysledku nula od nuly pojde.

Je-li ovsem olejovy chladic v dobrem stavu, nevahal bych to hodit na aukro ... nejaky fordar nebo pomateny skodovkar to jiste koupi

2013-05-14 09:17:21

muscletom: Nejsem si vůbec jist, byla-li by to parádní úprava na léto (na zimu zase demontovat či odpojit...?), jež by snížila namáhání motoru, dokonce si myslím, že by tomu mohlo být i naopak. Motorové oleje jsou koncipovány na svoji určitou optimální pracovní teplotu a budeš-li se snažit za každou cenu ji snižovat, nebude olej a spolu s ním i celý motor pracovat v optimálních podmínkách. Olejové náplni trvá o dost déle, než se prohřeje, i když budík chladící kapaliny ukazuje už dejme tomu 90st., olej je ještě někde možná na padesáti s bídou. A potřebuje víc, optimálně 80-100st. Chceš-li svému motoru opravdu prospět (což je chvályhodné), používej kvalitní motorové oleje (pro celoroční bezproblémový provoz klidně třídy 5W50, jež má v zimě i ve velmi horkém provozu či při vysokém namáhání motoru velkou viskozitní rezervu), měň olej v rozumných intervalech (max. 15tis.km nebo při převaze krátkých jízd do 20km i po 10tis.km) a hlavně i s olejovým filtrem. Přídavný externí chladič zapojený v okruhu mazání, jež na to není koncipované, je nejen zbytečnost, ale, troufnu si tvrdit, klukovský nerozum...

2013-05-14 10:47:48

Děkuji všem za rady. Chladič tedy prodám.


Odpovědět