Fórum - Téma


olej páchnuci po benzíne,množstvo oleja


Fórum Astra H olej páchnuci po benzíne,množstvo oleja

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2  3

Venca49  
Václav
2015-03-18 23:17:14

borča: Ano,mezi Max. a Min. za provozu,ne při výměně oleje.

2015-03-19 18:42:19

venca49: A právě o tom to je, i za provozu je olej na horní rysce, přesto že jsem ho tam nalil jen 3,5 litru.

Venca49, 2015-03-18 21:53:18 napsal:

borča: Hochu,nevím kde jsi to četl(4 litry),ale u motoru Z 14 XEP je náplň oleje s filtrem 3,5 litru.Bez olejového filtru je náplň 3,15 litru.

Je to na 100% Astra H,rv.2007,a motor Z 14 XEP jak máš uveden v profilu. .. ..

PS: Při tom foukání moc netlač ........ ..

2015-03-19 18:46:04

borča: Není mi jasné, co pořád řešíš...

2015-03-19 19:46:28

colommbo: Jak je možné, že když do motoru po vypuštění naleju předepsaných 3.5 litru, ukazuje měrka maximum, tj. 4 litry. Jediné vysvětlení je, že tam ten půllitr zůstane, na rozdíl od jiných aut.

2015-03-19 19:50:00

borča: Václav ti napsal, že plná olejová náplň motoru je tři a půl litru a že si je tím jist. Odkud bereš údaj čtyři litry...?

Engine Z14XEP

Capacity : Capacity 3,5 litre

Filter Capacity 0,35 litre

Venca49  
Václav
2015-03-19 21:10:42

borča: Zapomeň co jsi věděl a nauč se to,co ti píši.Ještě jednou.Na měrce jsou z výroby dvě rysky.Horní značí maximální množství oleje,to je u tohoto motoru 3.5 litru.Dolní značí minimální množství,které může být pro provoz motoru a to je 2.5 litru.Mezi ryskami je tudíž množství 1 litr.Za provozu vozidla musí být olej mezi těmito ryskami,měřeno na rovině a po min.10 minutách po zastavení motoru.Při výměně oleje se naplní olej na horní rysku,to je u tohoto motoru 3.5 litru.Po ujetí několika tisíc kilometrů,klesne hladina oleje spotřebou a je někde mezi rasklami,v horším případě i níže.To si musí řidič,pravidelnou kontrolou,ověřovat a doplnit olej,alespoň mezi rysky,to je potřebné.

Je to již jasné?Jestli ne,tak v tomto motoru je náplň 3,5 litru i s filtrem.Ne a ne 4litry.Opravdu 4 litry neeeee.

pue
Roman
2015-03-19 21:16:23

venca49: http://auto.idnes.cz/jak-...51212_111647_automoto_fdv

2015-03-19 21:43:55

pue: OK, ten problém vznikl z toho, že jsem se domníval, že horní ryska = 4 litry. Ale ona je 3.5 litru, takže vše v pořádku.

Venca49  
Václav
2015-03-19 21:44:56

borča: BINGÓ,konečně....

2015-03-25 19:20:16

Asi taky ze zvědavosti zkusim ten kapkový test.Ročně najedu cca 15000 km a stěží poznám úbytek oleje.Ale zato po výměně je ihned černý jako bota

2015-03-25 19:48:50

mišpulín: V motoru po výměně oleje vždy zůstává malé množství staré náplně, jež následně "kontaminuje" náplň novou a je-li množství oleje v motoru nevelké (v tvém případě zhruba tři a půl litru), tož muže být ten nový olej velmi brzo tmavý. Je to celkem běžná věc, netřeba podléhat panice. Pokud bys to chtěl nějak řešit, mohly by pomoci tak dvě krátké výměny po sobě.

2015-03-25 20:20:02

colommbo: Já vim,že je nemožný zcela se zbavit původní náplně.Od toho taky byli dřív ty výplachoví oleje.Ale nijak to řešit nebudu.To mě jen tak zarazilo,páč jsme měli doma Fiat Bravo a tam olej měl svoji barvu od výměny do výměny.Jinak jsem něměl s čim porovnávat,protože ostatní auta v mém uzkém okolí už měly dosti najeto

2015-03-25 21:14:08

mišpulín: Pokud je motor v pořádku a uvnitř nezanedbaný, nezaneřáděný (bavíme se o benzínových motorech), olej by po skončení svého cyklu černý "jako bota" být neměl. On vlastně černý nebude - pokud bys jej promnul mezi prsty, byl by hodně tmavě hnědý. Stejně tak není dobré, když olej po celou dobu cyklu svou barvu nezmění, to mi přijde snad ještě divnější, olej má v průběhu intervalu v optimálním případě příjemně zhnědnout. Bude to ale motor od motoru a hlavně záleží na konkrétním oleji. Pokud je skutečně černý, tož to znamená, že má uvnitř v motoru z dřívějška stále co čistit anebo do oleje pronikají saze z nespáleného paliva (což je ale doménou spíš naftových motorů.)

2015-03-26 17:31:52

colommbo: colommbo: Ne ne.To bylo s nadsázkou,že je černý jak bota Je hooooodně tmavě hnědý.To je vlastně pravda,že by měl pomalu hnědnout .Olej by měl mít nějakou tu výplachovou vlastnost.No,jak už jsem psal.Jen mě vždycky (vlastně teprve podruhé) zarazilo,že stmavne ihned po výměně.Když jsem si konečně pořídil lepší káru,tak jsem ji chtěl dopřát lepší servis i se zápisem do servisní knížky.Ale asi se zase vrátím k "samodoma" . Pochybuju,že to pořádně zahřejou a nechají nějakou chvíli vykapat.Takže to je jen tim,jak Jste už psal.Nový olej se zabarvý zbytkem původního oleje Ale i tak zkusim ten kapkový test.Jen tak ze zvědavosti,protože o tom slyšim poprvé

2015-03-26 18:16:53

mišpulín: Máš-li možnost měnit olej sám doma, je to rozhodně lepší než v servisu. Notabene mnohé servisy ani nevypouštějí olej spodem, ale vysávají jej sondou zvrchu otvorem pro měrku, je to jednodušší a rychlejší, ale pro motor ne to pravé ořechové...

2015-03-26 19:02:44

colommbo: Tak to jsou dobře vyčůraný metody Tu možnost mám.Jen jsem chtěl mít pár záznamů v servisní knížce.Ale nestojí to za to

2015-03-27 12:02:26

mišpulín: Za vyčuranost bych to neoznačil, prostě servisní technika pokročila a tož se využívá. Moji kamoši-mekánici mají příslušné nádobíčko taky, ale protože jsou slušní, dávají zákazníkovi vybrat a na čem se domluví, to prostě platí. Vrchní metoda je čistší a rychlejší, osobně jsem ale zastáncem klasického vypouštění spodem a řádného vykapání, navíc jsem přesvědčen, že při odsávání zůstane v motoru více starého oleje a ve vaně usazeného sajrajtu. U předchozí Omči jsem si taky měnil olej doma pěkně sám, s touhle "novou" musím, bohužel, za kamarádem na hever, auto musí nahoru, jinak se člověk nedostane k filtru...


Odpovědět

1  2  3