Fórum - Téma


Olej do nadze (disel )


Fórum Vectra C Olej do nadze (disel )

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2015-12-08 10:56:43

Serus seci , chcel by som sa opitat aky olej liat do nadrze pred natakovanim

Sa do toho velmi nevyznam tak radsej sa opitam Opel Vectra 1.9 cdti 120 r 2007

Dik za info

2015-12-08 11:02:21

michal84: Jak to s tím olejem do nádrže myslíš, Mišo, nějak to nechápu...

2015-12-08 11:09:47

Tak... jestli máš dvoutakt, tak míchat jak do pařeza... Jinak nevím.

2015-12-08 11:12:00

Pro čerpadla VP44 je vhodné před tankováním nalít do nádrže panák oleje, třeba 10W40.

U CDTi to nemá smysl.

2015-12-08 11:12:20

Žádný olej, kup si raději aditiva. Olejem neušetříš ani nenamažeš, jen se ti časem začnou zalepovat vstřiky a oprava bude dražší asi 200x než je cena aditiva které máš k ošetření tisícovky litrů.

2015-12-08 12:04:42

michal84: Ahoj Michal84.

Ja mam Vectru c 3l diesel a pri kazdem tankovani asi 50 litru nafty pridavam do nafty olej ricinivy s 50%-- 98%lihu .

Ricinovy lej je velmi husty a líh mi zředí hustotu ale vá´že na sebe i vodu. Dávám asi 2dcl této směsi za poslední 3 roky co to dělám jsem neměl jediný problém se startem i v těch největšich mrazech žádný problém.

Ricinový olej z lékárny je velmi drahý ale dá se objednat přes internet technický ricin 4L asi 580 Kč. Na ricinový olej dříve jezdily

závodní motorky proč by tedy nemohl jezdit Opel . Vždyť i dnes se do těch nejlepších motorových olejů se přidává ricin.

Třeba Castrol GTX 0W-60 -super sport litr 1280 Kč je ricin.Čerpadlu se to asi líbí . Olej není levný ale to množství které ,

používám je zanetbatelné. Mám to třetí rok a ještě stále nemám dno. Hodně najetých kilometrů bez problémů Kony.

2015-12-08 12:52:19

kony: "...Třeba Castrol GTX 0W-60 -super sport litr 1280 Kč je ricin..."

Tohle jsi objevil kde...? Opravdu by mě to zajímalo - jednak nevím, že by Castrol vůbec vyráběl takový olej a že by to byl ricin, je taky zajímavý názor... Děkuju!

P.S. Ricin je vcelku velmi toxická záležitost.

2015-12-08 13:43:24

colommbo: ahoj colommbo já ho kupuji do své Kawasaki ZR 1100 v Německu firma ATU. A motorka je po ricinu i cítit.

že je Ricin toxický samozřejmně vím ale vyrábí se je to tam i psané dodam Foto cau jetam pouze určitá část ricinu jinak

olej je plně syntetický.

2015-12-08 13:53:00

kony: Ach so... O motoolejích zas takový přehled nemám, to potom ano. Stejně tak ricin může být v tom oleji jako aditivum, rozhodně ale nelze tvrdit (psát), že ten olej = ricin. To jen tak pro pořádek.

2015-12-08 13:56:48

Do plne nadrze se pry muze pridavat 1dl 0W-30. Pridava se kvuli vstrikovacimu cerpadlu, nikoliv kvuli lepsim startum, na to existuji aditiva! Obecne v nasem pasmu a klimatickym podminkam by nemel byt problem se startovanim vlivem venkovni teploty, to bude pote problem jinde. Olej bych moc do nadrze nepridaval, nafta je sama o sobe mazlava, pokud to tedy neni nejaka no name cerpaci stanice. Radeji cerpej diesel plus, ktery se lepe spaluje a nezanasi system. Cerpadlo je spatne navrzeno, tak ci tak, jednoho dne odejde.

kony: Ricin do zazehovyho motoru? Dobre, muze pomoct startum, ale pouze pokud pred startovanim zhavi, tedy starsim naftovym motorum. Jinak cerpadlu v takovem mnozstvi neuskodi, rozhodne mu ale nepomaha, protoze snizuje mazlavost nafty, coz je vlastne jediny zdroj mazani VP44.

2015-12-08 14:37:57

linka10: Cau naše nafta je všeobecně velmi špatná. Za prvé obsahuje síru což je velmi špatné pro motory. a potom je u nás nafta suchá to je ze zdroje ne můj výmysl proto olej do nafty mazání čerpadla žadné aditivum . Ricinový olej se dával do závodnich dvoutakzů kvůli mazání motoru vyznačuje se obrovskou kluzností , ale i tím že vydrží velkou teplotu to znamená,

že motory (dvoutaktní) při extrémních zátěžích jsou mazané.

Síra v motoru. Při spalování síry se síra přetváří na kyselinu a pokud máš v Opelu Japonský motor Isuzu s nikasilovými vložkami

což jsou třílitry šestiválce určitě hrozí zadření motoru.stalo se to mému kamarádovi. V Německu a ostatní Evropě

nafta odsířená. Píší na každé pumpě Sulfid 0,0% což je síra.

Čauky přátelé. nebojte se oleje v naftě. Vaše čerpadlo vás bude miti rádo.

2015-12-08 14:42:28

linka10: "...nafta je sama o sobe mazlava, pokud to tedy neni nejaka no name cerpaci stanice..."

Tady trochu pozor, suchá, tedy přesněji s mazivostí na hraně, může být (a je) i u renomovaných pump, konkrétně třeba MaxxMotion od OMV, na druhou stranu je právě proto zase čistá. Oproti tomu nafta "z JZD" bude mazat vždycky třeba hlavně proto, že je v ní polovina řepky. Ale to už se dostáváme zase trochu jinam. Lidi někdy dokážou s dodatečnou aditivací nafty ve svých autech ve snaze ochránit čerpadlo a vstřikovací trysky provádět doslova magii. Zlatej benzín!

2015-12-08 14:57:59

Tak já ještě přileju trochu toho oleje

U VP44 je ideální panák oleje s aditivem.

Já to praktikuju tak, že do půl plechovky aditiva doliju olej a tímto sytím naftu při tankování do plna. A to vždy do plna, kvůli srážení vody. U těchto čerpadel by se neměla používat vysoko cetanová nafta typu maxi hyper super giga diesel. Tato čerpadla na to nejsou stavěná.

U CDTi je to úplně jinde, tam bych to řešil jen aditivem a zatraceně dobře si rozmyslel, kde tankuju. Tyhle systémy jsou vysoce závislé na kvalitní naftu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-08 15:20:23

Já si také přidám polínko. Jestli- pak někdo ví, co se stane, když je do válce v kompresi vstříknuta nafta samotná s aditivací v porovnání s naftou s příměsí motorového oleje? Je jedno, jestli se bere z motoru samotného nebo je uměle přidán do paliva coby zlepšovač mazivosti..... Ano, správně, poměrně dosti zvyšuje teplotu hoření ve válci.........

Osobně dávám do nafty bez biosložky pouze vif...... Již tomu bude 30 tis. km (to to letí)... A žádný problém. Regenerace DPF pravidelně jednou za nádrž.....

Když už jsem u DPF, to je další důvod proč nedávat motorový olej do paliva......

2015-12-08 15:36:25

Zdravím Vás,k této diskuzi bych měl otázku. Které motory mají čerpadlo VP 40? Mám VC c 2.2 cti 92kw 2004. Nevíte jaké čerpadlo mám? Dík za případnou odpověď

2015-12-08 15:38:23

Dik za info pomohlo :-D

Loupak  
Pavel
2015-12-08 15:45:10

ferdys75: Zrovna VP44 PSG16 v motoru máš

Loupak  
Pavel
2015-12-08 16:05:52

Jinak zajímavá diskuze. Já tedy do nádrže olej neliju, ale dávám VIF aditiva. Tankuji od prázdné do plné nádrže a vždy naftu VIFem předávkuji, někdy až dvojnásobné množství než udává návod (jako třeba dnes ). I tak mi plechovka VIFu vystačí v podstatě na celou sezónu (léto, zima). Motor a čerpadlo (pochybuji, že ho přede mnou někdo měnil) má již nakroucených necelých 350 000 km a starty stále na brnk. Takto to praktikuji od doby co auto vlastním (cca 30 000 km). O oleji do nádrže jsem již slyšel, ale mám z toho špatný pocit právě kvůli vstřikům, na druhou stranu věřím, že čerpadlu VP44 by to prospělo.

2015-12-08 16:59:13

Je to sice už starší vlákno a ani jsem to celé nečtl, ale snad jen pro zajímavost...

http://www.oleje.cz/forum...psit-naftu-sam-t1903.html

A ještě tady: http://www.oleje.cz/forum...risady-do-nafty-t184.html

2015-12-08 17:22:40

loupak: Nevim proč se bát oleje v naftě pokud by jsis přepočital poměr jedna ku ..... tak zjistíš že do motorové pily máš koncentraci několikrát vyšší řádově. prostě toho oleje je opravdu velmi málo. Já jsem jednou dal do nafty na nádrž 1,5 litru oleje a nestalo se nic .Jenom filtru nafty se to nelíbilo olej je totiž hodně hustý.ale za dvě nádrže bez problému. Jednou jsem do nádrže trochu omylem natankoval 18 litrů benzínu měl jsem strach tak jsem auto odtáhnul ke kamarádovi on je motorář. Ten mě ubezpečil že koncentrace 30 % benzínu neuškodí ale řekl mi abych tam dal alespoň 3 deci oleje M2T právě kvůli tomu že benzín je velmi suchý. řekl doslova že by to jelo i na benzín ale čerpadlo by nepřežilo. Samozřejmě teploty jsou taky trochu jinde ale to jsem raději nezkoušel nemám na jinej motor.

Pánové co říkáte na Slick50 teflonovou protekci motoru . Mohu přispět mými zkušenostmi máte li zájem ?

Kony


Odpovědět

1  2