Fórum - Téma


Olej do Calibry 2,5 V6, větší hustoty


Fórum Calibra Olej do Calibry 2,5 V6, větší hustoty

Informace o modelu: Opel Calibra

Diskuze o vozidlu

1995 Calibra A 2.5 V6

9 fotek  |  23 diskuzí

Výkon motoru 125 kW (170 PS) . Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 498 ccm (152 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, C25XE.

Pohodové autíčko



2013-07-23 19:06:16

Čau draci a dračice takže dneska jsem konečně dovezl Calibru ze špitálu (servisu) , je po náročné operaci zadní hlavy a pístů. A potřeboval bych radu jakej olej je pro tento motor nejlepší kdo zvás má zkušenosti. Daly mi tam řídkej 10W40 a jak je Calča zahřátá do extrému po kolonách ve městě , tak ztrácí tlak oleje a začnou šustit prevíti ventily. Všechno je tam vyměněné nikde nic neteče a oleju je tam akorát , ale jen když se v koloně začne trochu připékat tak to udělá dík za info kluci a děvčata jinak všem krásný léto

2013-07-23 19:45:57

algajda: Je-li to jen olejem, tož by mohl pomoci olej řady 10W50 (dělají a prodávají se i 10W60, ale to už je docela extrém...), bude mít při provozní teplotě motoru (anebo při extrémech v horkých letních kolonách) větší viskozitu a tepelnou rezervu, může to pomoci, ale taky nemusí - ptáš se na olej, tož píšu o oleji... Pro starty ve velkých zimních mrazech by pro hydroštely byl ale vhodnější olej s nižším "zimním" číslem, tedy 5W**. Sám používám celoročně Mobil1 5W50, ale spíš kvůli o trochu vyšší spotřebě oleje, s tikáním hydroštelů problém nemám. Možná by ti taky mohlo pomoci olejové aditivum na čištění hydroštelů od Liqui Moly...

http://www.zbozi.cz/?q=Li...bidky&seradit=nejlevnejsi

Hlavně nepoužívej oleje ani aditiva s přísadou molyky (MoS2, sirník molybdeničitý), jež údajně právě hydroštely zanáší...

2013-07-23 19:52:31

Colommbo: jj jak jsem psal je to olejem , zkusím to aditivum jak píšeš. Mě to olej nehltne ani nic , takže ze strátama nemám problém jezdím od výměny po výměnu , jasný že úbytek za ten rok je ale minimální v objemech max 2 deci. Jinak díky za info

2013-07-23 19:57:43

algajda: Zkus, já to do oleje preventivně šoupnul taky...

DAQ
David Hynčica
2013-07-23 21:15:16

No nevím ale zdravý motor musí 10W40 snést v pohodě.Já dával celou dobu 5W40 a také v pohodě.Mazání ani neproblikne a nic se nepřehřívá u V6

2013-07-23 21:24:09

daq: Souhlasím!

2013-07-24 09:08:47

No za prvé motor se nepřehřívá ale když stojíš v koloně tak se ti teplota vždycky zvýší než sepne sahara a pak jen problikne mazaní a tlak padne na minimum při volnoběhu a je to od té doby co mi v servisu nalil do motoru 10w40 semisyntetik starline , největší šit co znám předtím jsem tam dával jen orlen oil platinum a byl klid a nikdy to neudělalo a ty oleje od starline jsou jak olej do friťáku na nic jinýho se to nehodí. Zkusím tam nalít ten koktejl co psal Colommbo a uvidíme jinak bude výměna oleje , udělá to jen v těchto vedrech ale víte jak auto je po GO motoru a musím na něj opatrně než si všechno sedne

DAQ
David Hynčica
2013-07-24 11:07:47

algajda: tohle dělalo čidlo Mazání i u kámoše na V6 a po výměně čidla to bylo v pořádku.jinak po go motoru tam nalít olej starline je odvaha a určitě bych ho tam nechal max 2000 km a nalít pořádný olej

2013-07-24 11:48:02

daq: Netušil jsem, co máš v motoru za "olej"... Jak píše David - nech jej tam tak do dvou tisíc jako záběhový, aditivum na hydroštely je do něj škoda přidávat a pak pořádný olej + L-M...

2013-07-24 13:41:19

daq: půjde ven ještě do konce víkendu

2013-07-24 15:23:16

algajda: btw oleje z řady Orlen Oil Platinum se dělají 5W40, 10W40, 10W60 i 15W40 - který jsi dával do motoru dřív...?

2013-07-24 18:17:46

colommbo: 10W40 orlen platinum warum proč?

2013-07-24 19:15:34

algajda: Psals, žes po opravě do motoru dostal řídkej 10W40, tož mě jen zajímalo, cos do motoru lil předtím...

2013-07-24 19:16:29

colommbo: každý zájem plodí názor

2013-07-24 19:18:07

algajda: A to je dobře nebo špatně...?

2013-07-24 19:21:33

colommbo: tak čekal jsem nějakej postřeh nebo radu a ono nic

2013-07-24 19:55:56

algajda: Můj názor je takový, že oleje 10W40 jsou v Omegách nejrozšířenější, prostě taková universální klasika a nic proti nim nemám. Přestože sám používám olej 5W50 s ohledem na rychlejší promazání motoru po studeném startu (a v zimě obzvlášť) a na spotřebu oleje, kterou moje Omča má a s tímto olejem je přecjen trochu nižší než s předchozím 5W40... Nejvíc podezírám ventilová gufírka, ale kvůli jejich výměně nenechám rozebrat půlku motoru, to budu radši dolívat - ať si dá, když jí chutná...

2013-07-25 11:47:18

colommbo: hele včera jsem tam radši koupil čistič hydroštelů a zdvihátek a začalo mě to nějak cvakat nemám stím zkušenosti tak se tě radši ptám je to to samé jak jsi mě psal aditivum akorát jiná firma myslíš že to přejde? píší tam že než se to pročistí tak to nějakou chvíly bude trvat ale nějak se mě to nelíbí

2013-07-25 11:55:15

algajda: Já myslím, že pokud se ti ozývají resp. teď začaly ozývat hydroštely, že to nebude mít souvislost s přidáním aditiva na jejich regeneraci, to zas nefunguje tak rychle...


Odpovědět