Fórum - Téma


Ohřev vody?


Fórum Vectra B Ohřev vody?

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2011-10-09 18:14:00

Opět bych měl otázku ohledně Vectry. Uvažuji o instalaci topného tělesa do chladícího okruhu, aby byl motor před vyjetím v zimě zahřát, méně trpěl a dříve byl schopen topit. Bohužel kromě trubky od chlazení turba není žádná hadice, do které bych ohřívák upevnil. Máte někdo s obdobným řešením, příp. s nějakým bufíkem, zkušenosti?

2011-10-09 18:18:39

ty máš do turba navedenou vodu??????????? jinak dělá se to tak že se vyrobí nerezová krabička s výstupama v trubkách pruměru vodní hadice na místě kde je na to v autě prostor a do krabičky topné těleso a vedení hadice se přeruší a propojí skrz kraičku s topným tělesem.

2011-10-10 09:35:55

Mno třeba Isuzáckej motor má turbo chlazené vodou ...

2011-10-10 09:48:17

Jeeezis, tak si splet tlakovou hadici na olej s hadici na vodu ... no. Olej nebo voda, oboji tece

Na merglu (W123 240D) byla dokonce zaslepka na bloku, kam se dalo primontovat topny teleso na 220V ...

Normalne, fiknout hadici malyho okruhu (takze nejak obejit termostat), vrazit mezikus, dodelat maly cerpadylko, do mezikusu vbastlit topnou spiralu (treba z pracky nebo z rychlovarky) a cely to mit na zasuvku. Co vim, tak topny teleso z pracky je schopny ohrat vodu az na 50°C, coz si myslim je tak akorat. Premek Podlaha by cumel ...

2011-10-10 10:31:11

breathles: na vectru B se musím zajet podívat ale isuzu motor v Astře G 100% nemá turbo chlazené vodou nehledě na to že jsem za ty roky viděl na osobákách hodně turbíček ale chlazený vodou na běžným osobáku hmmm moc tomu nevěřím :-D

2011-10-10 10:35:05

Kde se píše o AG ??? tazatel se ptal na VB ne ? JInak VB s Isuzu jej má zezadu turba trubičky podél bloku mototru.

2011-10-10 12:35:17

kamoš ma turbo chlazeny vodou! sice lancie dedra 2,0 turbo ale je chlazeny vodou!

2011-10-10 13:59:02

Bre@thlless: no o vb ano ale o 2.0dti se mluvilo ne o isuzu. Dál jsem vedl debatu jen kvůli vodě na turbo. Mě je divný jak to chladí vodou když dochází u osobních aut v turbech k hodně hodně vysokým teplotám a ta voda by tam vlastně pořád vařila a kdyby tam byl tak vysokej průtok museli by to být trubky jako na chladiči :-D mno na VB isuzu se musím dojít podívat na starou dílnu je tam už asi tři měsíce rozdělaná ale myslím že voda do turba tam nevede. Bazz: Mno lancia dedra není normální osobák to je podělanej ital a ti dokážou zbastlit cokoliv :-D

2011-10-10 14:15:08

Mám motor Isuzu a chlazením turba motor vybaven je, trubka má oproti ostatním hadicím větší průměr.

Je nutné čerpadlo? Další čerpadlo instalovat, to už mi připadá jako divočina, to radši vezmu spirálu z konvice a zahřeji vodu lokálně, po nahození se ta horká promísí se studenou a pořád je to lepší, než kdyby byla všechna pod nulou.

Ta krabička se nedá sehnat někde? S nerezem je celkem drbačka, co se svařování týče.

2011-10-10 14:43:21

No to uz by bylo lepsi si sehnat origo programovatelny nezavisly topeni, to ma i vlastni cerpadlo a topi to nejen v aute, ale melo by ohrivat i vodu. Zapnes pul hodky pred odjezedem a pohoda. Lokalni ohrev nedoporucuju.

2011-10-10 15:32:50

Honzafi : Error , hele ty se pořád díváš na špatnou trubku ! Vodní trubka je malinká , pomalu stejně velká jako olejová , ta velká co ty myslíš je vzduch !

Bufik se připojuje jako mezikus pro malý okruh ( motor - topení ).

Ale jak tak tady čtu , ty se do toho raději nepouštěj ...

Hanzi: stále tu nevidím nic o autě tazatele , kde je psáno že jde o 2.0DTi ?

Jinyk kolem chlazení v Isuzu: myslím že to není přímo chlazený turbo vodou , spíš bude ta voda ochlazovat (nebo dochlazovat ) olej mazající turbo. Nerozdělával sem turbo tak nevim přesně.

2011-10-10 16:32:45

omlouvám se 2.0dti je jinde

2011-10-10 18:27:46

Díval jsem se po nezávislých topeních, Webasto je dělá univerzální, ale cena nového převýší hodnotu mého vozu... Byl by nějaký problém s použitým, např. z Audi? http://auto.bazos.cz/inze...avisle-topeni-Webasto.php

2011-10-10 21:16:48

nebyl ale musíš koupit neCANOVÝ jelikož CANový v neCAN autě nerozchodíš (bez použití iterface) ale ten bude dražší jak jiný topení.

2011-10-10 21:17:37

A samotný je naprd a díly drahý , musí mít oběhový čerpadlo,ovládací hodiny,palivový čerpadlo, a samotný topení.

2011-10-10 21:18:11

Vectra B isuzu 60kw nemá turbo chlazený vodou :-D

2011-10-11 05:48:28

Hanzi: A na co tam teda ta voda je ?

2011-10-11 20:45:32

A kde jsi viděl tu trubku co vede do turba??? to co vede z pravé strany motoru (pokud stojím před autem) tak to vede někam za turbem směrem k rozvodům (řekl bych že do vodní pumpy)

2011-10-12 06:07:02

Ano přesně tam , je pak napojeno (jako by-pasem) malá trubička co vede do turba. Vychází na přírubě za termostatem a opět se napojuje před koncem té trubky co vede podél bloku (od termostatu k pumpě)

2012-01-06 10:21:40

Jak jste vyřešili na 2,0DTI chlazení truba vodou? já jsem to turbo měl venku a žádná voda do něj nevede Vodou se chladí větší kanóny, a ne jedno z nejmenčích turb na světě, který jsou právě na těhle motorech, VW 66a 81kw apod Garrett T15, fakt směšný turbíčko

A ještě něco k lokálnímu ohřevu. Těleso ti nepohybující vodu ohřeje extrémě rychle, tak rychle, že bys to ani nečekal, řády sekund, a pak se ti v tom místě začne vařit a kldině by bylo schopný to roztavit hadice. Nemluvím ani o tom, že bys nastartoval, a tahle vařící voda ti dojde do vymrzlého motoru Nejlepší bude bufík, a že převýší hodnotu auta? bufíky jsou jetý do 5tis (webasto, eberspacher) takže si nepřevýší, a i kdyby, při prodeji ho demontuješ a dáš si ho do nového auta ne? Nasadíš bufík a čerpadýlko, uděláš přes relé a máš vystaráno i na čekání na parkovištích, náhodné přespání v autě, dlouhé čekání kdekoliv, rozmrzlá skla v zimě,...

Já ho z omegy zrovna vyndal, rozebral, vyčistil, přetěsnil, dal novou svíčku, a půjdu ho nasadit do passata, je to eberspacher 3kw topný výkon, žere 0,2l nafty na hodinu, paráda. je analogové, takže relé, časové relé a dálkáče a budu ho zapínat z tepla domova před cestou, kdykoliv


Odpovědět

1  2