Fórum - Téma


Odvzdušnit chlazení? 4.7. - dodatek: ventilátor


Fórum Vectra B Odvzdušnit chlazení? 4.7. - dodatek: ventilátor

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2011-06-20 21:06:16

Opět mám prosbu o radu. Minulý týden jsem několikrát vařil, na vině byla malá dírka v hadici chlazení,shvaná pod hadicemi a trubkou od turba k sání. Po menším nadávání a odstrojování jsem ji vyměnil, vše dal zpět, na fest utaženo, kapalina dolita, ale stejně se po jízdě, asi 15 km svižné jízdy, vesměs město, motor hřál na 95°C podle budíku, na mnohem víc podle páry z expanzky. Sice příručka píše o odvzdušnění jen u 1,6ky (mám 1,7 TD Isuzu), ale když nejsou viditelné úniky, tak se zavzdušnění jako jediná rozumná možnost nabízí. Kdyžtak kde se to odvzdušňuje? Díky.

2011-06-20 22:54:54

já bych to spíš viděl na termostat

2011-06-20 23:20:44

vičko expanzky zkus vyměnit nemusí odvzdušňovat

2011-06-20 23:22:06

Při neotevírajícím termostatu by zůstala horní hadice ke chladiči studená, ne?

2011-06-21 07:47:25

ne uplně termostat má malou dírku nebo muže být přidřený a otvírá málo. Víčko expanzky je rozumný ale když to nedělala před tým?? koukej se zda nejdou bublinky do expanzky pokud ano máš to někde fouklí 1.7 DTI isuzu je na teplotu háklivá

2011-06-21 09:42:17

Bylo vhodné , když si měnil tu maliu hadičku , také zkontrolovat stav "O" kroužku. "O" kroužek je na spoji příruby kde je hadice do chladiče a trubky co vede za turbem a z ní jsou ony malé hadičky pro chlazení turba. . Mě to tam posléze začlo téct. Tobě to může také klidně přisávat vzduch. Jinak ten termostat bych také zkontroloval.

Jinak odvzdušnit ještě můžeš zkusit povolením čidla teploty na domečku termostatu , ale normálně by se měla soustava odvzdušnit sama přepadem do expy.

2011-06-21 23:04:07

Díky za rady, leč obávám se, jestli nebude poškozené těsnění pod hlavou. Úniky nikde vidět nejsou, při tom vody dost ubývá a motor se hřeje už ošklivě, podle budíku sice ještě ne v červeném, ale obávám se, že fyzicky ano. Kam jinam než do oleje by ta voda mizela... Jak bud mít čas a bude světlo, zjistím, jestli oleje přibylo,a budu moudřejší. Jinak bych řešil termostat aj., jinak ta malá trubička by to mohla být také, uvidím.

2011-06-22 07:16:00

Prvně vyměň víčko expanzky , pak řeš jestli to vaří nebo ne.

95°C při svižné jízdě není vůbec problém.

Pokud nejde nad 105°C nezabýval bych se tím. Mám stejnej motor.

Isuzu má poddimenzované chlazení a to díky přidání turba.

Jinak voda může ubývat i turbem buď do oleje nebo do výfuku.

2011-06-23 22:35:05

Obávám se, že do výfuku to nejde, dým za autem nemám. Oleje je oproti dřívějšku asi 2 násobek, tak snad turbem, že by se tam voda dostala, ale to pochybuji. Dokud jsem neměl tu jednu hadici prasklou, problémy s chlazení nebyly, tak co jiného než prasklá, ev. krátkodobě zkroucená hlava a tím poškozené těsnění pod ní by to mělo být..

Kdyžtak za kolik zhruba se dá sehnat hlava?

2011-06-24 06:33:37

Za kolikse dá sehnat , je dost relativní pojem , záleží na štěstí. Ale spíš než shánět hlavu , je levnější koupit celej motor. Ono totiž jenom to blbý těsnění je za +/-1500,- , 1000,- za srovnání hlavy , nějaká ta práce pokud to neumíš sám. Já kupoval motor za cca 9tis a je to 3 roky zpátky , přitom jenom za hlavu chtěli 7tis.

Můžeš ale hlavu sundat a nechat jí zkusit natlakovta , zda neni prasklá. Pokud nebude, nechal bych jí srovnat a pak dal dokupy. Přitom i vyměnil těsnění na ventilech a zabrousil sedla , když už ta hlava bude venku.

2011-06-26 11:03:43

Těsnění je drahá záležitost, to vidím. Koukal jsem po motorech, šla by (v případě, že by to nebylo jen těsněníám) použít na rok 1996 hlava z tohohle? http://auto.bazos.cz/inze...tor-Opel-Vectra-17-TD.php

2011-06-27 08:51:22

V případě že by byla tvoje hlava prasklá

Kup celej ten motor , a přehoď ho celej.Měnit jenom hlavu je nesmysl.

Když budeš přehazovat motor možná budeš muset přehodit kladku rozvodů kvůli držáku motoru, no to uvidíš.

Já přehazoval z Astry F do Vectry B a musel sem tu kladku a držák přehodit.

2011-07-04 21:35:42

Tak nakonec to těsnění ani hlava nebyly, při zvednutí na zvedák do dokonale rovné polohy bylo oleje akorát a ukázalo se, že na vině byla další hadice, přístupná obtížně zespod. Problémy ale neberou konce, dnes po pár krátkých štrekách jsem zaparkoval a když jsem přišel k vozu, sotva centrál odemčel, nastartovat nešlo - baterka vybitá a přídavný ventilátor (ve směru jízdy pravo, je-li to přídavný?) pořád běžel. Odpojit ho nebyl problém, jde mi ale pochipitelně o možné příčiny toho, že se nevypíná, že by termostat? Příručka "Jak na to" řeší jen situaci, kdy se nezapne.

Díky.

2011-07-05 01:01:12

spečené relátko?? čidlo na chladiči. termostat ne.

2011-07-17 12:34:42

Dotyčné relátko je u baterky K 87, jest tak? Napadla mě možná kacířská, leč pragmatická myšlenka. Byl by velký problém odpojení relátka a termospínače a zavedení do kabiny kabelu s přepínačem? Že bych přídavný ventilátor zapínal a spouštěl jednoduše a spolehlivě přepínačem, bez obav, že kvůli spečenému relátku se vybíjí a ničí baterie.

Díky.

2011-07-17 12:37:15

číslo relátka nevím a ted se mi ho nechce hledat ale jakej je rozdíl mezi poškozeným relátkem který bude na vypínač a poškozeným relátkem na původní termospínač??? To co se ptáš je proveditelné ale důvod který píšeš ti přetrvá jen ještě navíc budeš muset hlídat kdy sepnout saharu. Nač já bych se vyprdl a opravil stávající systém.

2011-07-27 09:21:29

Tak pozvolna problém řeším, nejspíš to nebude relátko, ale termospínač. Problém je, že se nedaří dohledat ten, co tam má být. Stávající termospínač má černý 4hranný konektor. K mání mám spínače z benzinové Vectry, ev. možná příští týden i nějaké naftové, ale nerad bych vzal nějaký, co spíná třeba při vyšších teplotách. Je někde prosím katalog, kde by se dalo přesně vyčíst, co se tam má dát? Díky.

2011-07-27 18:52:07

tvůj termospínač stojí nový 300kč tak nevím proč bazírovat na nějakejch použitejch a bastlit si dráty tam kde na ně lítá bordel a pak ti tam akorát shnijou.

2011-08-01 14:57:25

Koupím nový, 3 stovky nejsou moc. Problém je ten, že z katalogu Auto Kelly nacházím pro X 17 DT úplně jiný termospínač než ten,c o mám namontovaný, tedy 4hranný šedý se 4 piny. Předpokládám, že není původní. Nemá někdo tušení, co ten 4 hranný je zač a kde stejný sehnat? Díky.

2011-08-02 06:21:57

typuju nějaké WV group ale nejjednodušší bude ho vyndat a na něm je číslo. Jenže jelikož je to překopávka tak by mě zajímalo jak je to udělaný jelikož VeBe má jen tři kontakty a funguje jeko spínač při dosažení určitě teploty kdežto VW čidla mají navíc kostru pro ovládací relé.


Odpovědět

1  2