Fórum - Téma


Odvzdušnění palivového potrubí


Fórum Frontera Odvzdušnění palivového potrubí

Informace o modelu: Opel Frontera

Diskuze o vozidlu

1999 Frontera B 2.2 VIN: WOLO6B1VFXV628424

1 fotek  |  23 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 3800 ot./min. Palivo diesel. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 171 ccm (132 cui), 4-válec, Řadový, X22DTH.



2013-12-05 12:41:05

Ahoj přátelé Opela, mám stejný problém jako kolega v tomto dotazu u Opela Frontery 2,2 TD z roku 1999 - jakmile postavím auto do kopce, tak ráno nenastartuji. Po třech dnech nevyjetí s autem je to pravidlem... Má na to vliv i menší množství nafty v nádrži (třeba jenom rezerva). Nastartuji až po dlouhém startování (téměř do vybití akumulátoru). Domnívám se, že se z nějakého důvodu zavzdušňuje, nebo ucpává přívod nafty k motoru. V návodu k obsluze od výrobce je zmínka o odvzdušnění, ale bohužel právě na stránce č.145, kde je vysvětlen postup má kniha vadu tisku a je tam jenom prázdná stránka. Vím kde je ten zmiňovaný ventilek (jako u pneumatiky), ale nevím co s ním. V tomto článku na který reaguji je zmínka o nějakém balónku, ale nevím jak vypadá a co se s ním vlastně dělá. Věřím, že jak nouzové řešení okamžitého problému (než se mi podaří závadu identifikovat a odstranit) by mi to pomohlo mimo domov zachránit situaci, žádám Vás proto o radu jak na to.....

Se zájmem očekávám odpověď a přeji zatím všem pěkný den

Ota

P.S. Našel jsem i těleso naftového filtru (na levé straně vedle rámu), kde má být také šroub na odkalení filtru, ale je tak špatně přístupný, že jsem to zatím vzdal. Mám obavu, abych nepoškodil nějakou hadičku - nemám přístup k nějaké rampě, nebo zvedáku, musím jen v leže pod auto...Také nevím, kde je palivové čerpadlo - je v nádrži?

Zajímalo by mě také, jak se lze dostat k radiátoru topení a jeho filtru. Mám dojem, že asi někde "rosí", neboť při zahájení jízdy se pravidelně zamlží čelní sklo a spuštění ofukovacího větráku situaci ještě zhoršuje a je neúčinné. I během jízdy musím dlouho průběžně otírat hadrem sklo (dělá to i po výměně čelního skla)... Také je to i dost nelibě cítit...

2013-12-05 12:47:54

Důrazně varuji od startování "na sucho"

Zničíte si čerpadlo.

Jako prevenci namontujte na vedení balónek se zpětným ventilem a před startem napumpujte okruh.

Problém padání nafty je rozsáhlý a začněte přetěsněním vstřikovačů (jejich zpáteček), výměna hadiček zpátečky od vstřiků a nové měděné podložky pod průtočné šrouby přívodů a zpáteček paliva.

Co je to za motor ? Typ z velkého TP

Případný postup odvzdušnění v domácích podmínkách motorů X20DTH,DTL, X22DTH sem psal zde : http://www.club-opel.com/...select=59858#message59858

viki  
viktor
2013-12-05 12:56:40

nasukar: slova Bre@thlless bych bral velice vážně

2013-12-05 13:34:00

nasukar: Netuším, zda má tvoje Frontera klimatizaci, jen předpokládám, že (z roku 1999) už asi ano, pak by příčinou mlžení čelního skla zevnitř spolu s nelibým zápachem měl a mohl s vysokou pravděpodobností být zanesený a hlavně zvlhlý pylový (kabinový) filtr. Kde je ve Fronteře přesně umístěn, to však taky netuším - Omega jej má přístupný z motorového prostoru po odklopení části torpéda pod čelním sklem na straně spolujezdce...

Jinak kluci mají pravdu, vstřikovací čerpadlo je velmi přesné zařízení s minimálními vůlemi a je mazané pouze procházející naftou. Běhá-li naprázdno, má tendenci se zadírat...

2013-12-05 20:56:57

Zdravím kolegu Fronteráka musím dát kolegum za pravdu co se tu psalo o tom palivovém čerpadlu běhu na sucho také jsem ho tak do..... a pokud se snažíš najít čerpadlo je skutečně v nádrži a k tomu se dostaneš jen když sundáš nádrž stejně jako já drží na 4 řech šroubech 2 znich sem utrhnul tak pokud tam nemusíš tak ani nedoporučuji jinak se k čerpadlu nedostaneš neni k němu žádný přístup. A co se týče toho ventilu nevím tedy zda li je jako u mé benzínové 3,2 ale já ho mám pod tím plastovím černým krytem na motorru drží jen na 4řech gumovejch špuntech .Gerhard.

2013-12-06 09:04:31

bre@thlless:

Děkuji za rychlou odpověď, motor podle TP je X22DTH. článek o odvzdušnění jsem si přečetl, ale stále mi není jasné, jak vypadá ten balónek se zpětným ventilem - není ten zpětný ventil již v té trubičce na levé straně motoru uzavřené červenou čepičkou jako ventilek u pneumatiky? Také najít zpětnou trubičku na vstřikovacím čerpadle je pro laika dost problém... Také to nevysvětluje tu skutečnost, že to startuje bez problémů při stání auta na svahu s motorem dolů, nebo špatný start s malým obsahem nádrže....

Ota

2013-12-06 09:26:24

Díky za rychlou odpověď, klimatizaci auto má, ale nepoužíváme ji - není funkční, ale neřešíme to. Jak se dostat k tomu filtru vzduchu neřeší ani návod k obsluze.... Jsem již v důchodu a navštívit kvůli tomu servis OPELA u Nováka v Ústí n/L je pro mne příliš drahé. Místní opravny si s tím asi neporadí, je to asi u každého auta jinde....

Ota

2013-12-06 09:50:16

nasukar: Rozumím a chápu. Nicméně i když není klimatizace v provozu, pylový filtr tam je a musí se měnit, neb je to konstruované tak, že jím prochází VŠECHEN vzduch dovnitř kabiny, filtr se zanáší a vlhne... A tebou popisované příznaky mlžení oken a nelibého pachu jsou čítankové, jinak než výměnou filtru se toho, bohužel, nezbavíš...

2013-12-06 09:52:44

Oto pokud bys měl cestu do Slaného nebo blýzkého klí tak se klidně stav bydlím cca3 km od Slaného tak bychom se na to mohli podívat spolu víc hlav víc ví nebo taky nic sem ted furt domajak budeš chtít jsem teď nepojízdnej jinak bych se stavil jezdím někdy k našim přez Ústí tak bychzastavil ale nemám čim Gerhad telefon na mě 602363380

2013-12-06 10:05:07

Tož beru zpět, co jsem psal, chlapci - je to překvapující, ale Frontera A ani B pylový (kabinový) filtr nemají... Halt auto pro opravdové chlapy...

http://www.offroad-fronte.../viewtopic.php?f=1&t=3358

http://www.offroad-fronte.../viewtopic.php?f=1&t=2628

2013-12-06 12:01:55

gerhard:

Ahoj, děkuji za nabídku snad ji někdy využiji. Jezdíme občas do Prahy za dcerou a občas místo po dálnici jedeme přes Slaný okolo letiště... Jinak jak jsem již psal jsem v důchodu, ale stále ještě něco podnikám, tak že nejsem neustále doma. Ale vše se dá domluvit. Teď před Vánoci to ale není zrovna vhodný čas na opravu auta. Zatím tedy děkuji za nabídku a přeji příjemně strávený konec tohoto roku a hodně pohody do toho nového.

Ota - Děčín

P.S. Kde bydlí rodiče ke kterým k nám do kraje jezdíš?

Moje webka s adresou: http://www.znaleckeodhady.webnode.cz

2013-12-06 12:18:27

Ahoj, pokud v našem autě není pylový filtr, tak je i možná varianta s ucpaným vstupem vzduchu (proud vzduchu hnaný radiátorem na čelní sklo není nijak silný) - mám závadu na stěračích (vypadává jedno táhlo z toho umělohmotného "ložiska" a aby nevypadávalo, opravil jsem to provizorně gumičkou, kterou musím občas vyměnit. Proto jsem tam nedal nazpět ten kryt z umělé hmoty a listí tam tedy může bez problémů napadat....Ovšem se nedá vyloučit ani ten radiátor, ale tam také nevím, jak se k němu dostat...

Přeji zatím pěkný den

Ota

2013-12-06 12:39:29

nasukar: Jezdím do Kamenického Šenova respektive na Prácheň a v Děčíně bydlí spolužák.

2013-12-06 12:57:34

gerhard: To je kousek za Českou Kamenicí směrem na Nový Bor.... Ještě jeden zvědavý dotaz: Gerhard je jméno, nebo příjmení? Měl jsem v Liberci spolužáka Gerharda Magese ....

Ota

2013-12-06 13:39:45

Vracečku najdeš když sundáš ten plastovej dekl. Rozpojit v tomto T-kusu a saješ z tý hadičky co jde do čerpadla. Předtim než budeš sát to ale vyfoukni ! jinak by sis hned nacucal a prd bys odvzdušnil :)

Chce to šikovnost při vracení zpět , nafta dokáže velmi rychle spadnout zpět a zas bys nenastartoval.

Možná ji budeš muset kus ustřihnout , možná už bude spuchřelá.

Taky se velmi ráda prodírá o vstrikovací trubičky tak na ni mrkni.

Na jaře vyměň všecky.

To co je to za ten červenej ventilek netušim , to vidim prvně , to má asi jen Frontera.

Balonek je vidět u té slečny v profilu v tom odkaze co sem zde dal.

PS: Fotka s krásně zas... výřivejma klapkama , vivat ekohujeři

2013-12-06 14:05:41

nasukar: ne ne je to jméno Gerhard Strobach mé celé jméno.

Venca49  
Václav
2013-12-06 15:12:48

Vracečky jsou u těchto motorů vedeny do sacího palivového potrubí,aby se nedostal případně přisátý olej do nádrže s naftou.Proto je možné takto odvzdušnit čerpadlo.Proto také dochází k častějšímu zavzdušnění palivové soustavy.I při výměnách palivového filtru je problém s odvzdušněním.To je ale řečeno několikráte na fóru i jak se zachovat.To nebudu opakovat.Ať dvoulitry tak 2.2ky při netěsnostech mají problémy se startem stojí-li předkem do kopečka.Nafta snáze nateče do nádrže a místo ní se naplní v čerpadle vzduch.To vypadá na netěsnost hadiček a těsnících O kroužků na vstřikovačích.Zase je toto popsáno jinde na fóru( jak měnit).

2013-12-06 17:41:40

bre@thlless: Děkuji za odpověď. O tom "červeném ventilku" jsem se právě dočetl u "konkurece" VECTRA CLUB. Jejich odpověď posílám v obrázkové příloze. Jenom nechápu, když je to určené k odvzdušňování, proč ten přípravek nikdo nemá.....

Ota

2013-12-06 19:53:51

Jó proč to nikde nemají ? Protože těh co se specializují na opely je celkem málo zbytek mechošů se hrabe hlavně ve vw a koncernu a autorizáky Opelu to maj asi hluboko v šupliku, protože tenhle ventilek maj jen Frontery.

Add 2 , Opel je paličák , vždycký má nějakou chujovinu , proč nedali v Opelu třeba na filtr pumpičku jako mají Paźouti ? Proč poddymenzovali elektroniku v čerpadlech VP44 , proč tam nenechali tu co má BMW když od nich dávaly motory do Omegy ....atd atd.

Tu jemnou síťku v čerpadlech taky vymyslela kozí hlava , naco tam je když nejde vyčistit a mění se celý čerpadlo za hříšný peníze.

Venca49  
Václav
2013-12-06 20:04:44

bre@thlless: Ano dával Opel do Omegy motor 2.5 BMW,ale to jen za podmínky,že ŘJ bude nastavená na menší výkon než originál.Nepotřebovali u BMW aby nějaký Opel jel jako jejich dítě.


Odpovědět