Fórum - Téma


Odvětrání nádrže


Fórum Omega B Odvětrání nádrže

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B 2.5

1 fotek  |  3 servisních knížek  |  83 diskuzí

Výkon motoru 125 kW (170 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 500 ccm (153 cui), 6-válec.



2016-02-20 19:48:49

Zdarec má tu někdo zkušenosti s tím že by se ucpalo odvětrání nádrže?Natankoval jsem a po asi třech kilometrech šla ručička rychle dolu tak jsem zastavil že se podívám jestli u nádrže neteče benzín a když jsem zespodu koukl na nádrž byla trochu víc smrštěná.Napravila se až po odšroubování víčka nádrže.Kde muže být ucpany odvětrání nebo jiná chyba?

2016-02-20 19:59:16

byl bych vděčný za rozkrytí problému, když dojedu a zřejmě i při jízdě se zezadu ozývá 5 minut bublání.

Otevřu-li nádrž ozve se CUC a je po bublání. slyšel jsem že se dá takto zničit nádrž. VP

Omega benzin 2,5 litru.

2016-02-20 20:04:24

na clubu renbau píší toto:Zkušenost: za těmito problémy může stát Opel systém odvětrání nádrže. Nádobka s aktivním uhlím je umístěna v držáku pod pravým předním blatníkem pod plastovým podběhem. Na této nádobce jsou dva výstupky pro připojení hadic. Ten s jedním nejsilnějším nátrubkem je na hadičku směřující dolů pod pravý přední práh, kde končí a touto plastovou hadicí je veden vzduch do nádrže, nebo naopak při přetlaku z nádrže. Na druhém výstupku jsou dva nátrubky. Na ten dolní je nasazena hadice odvětrání nádrže, touto hadicí lze profukovat, pokud se zdá, že je odvětrání ucpané. Na horní, nejmenší nátrubek je nasazena hadička, která vede k sání motoru a tudy se průběžně při chodu motoru spalují benzínové páry z nádrže.

Pokud je cítit zápach benzínu, pak může být některý z nátrobků uloměn, nebo svlečena hadice, pokud motor špatně startuje, za jízdy cuká (zavibruje), ze zadní části vozu jde zvuk jakoby puštěného ventiátoru a při otevření nádrže to zasyčí, když se vyrovná podtlak v násrži, pak je systém odvětrání ucpaný. Doporučuji zkontrolovat průchodnost nádobky a hadiček. Nádobku přitom udržovat ve svislém stavu, aktivní uhlí je velmi drobné a ač jsem nádobku nerozdělával, tak se asi při naklopení dostane tam, kde nemá a ucpe systém. To má potom za následek odsávání vzduchu z nádrže sáním motoru vysoký podtlak v nádrži, zvýšené nároky na palivové čerpadlo a málo směsi do motoru. No zítra na to zkusím kouknout ale pokud se tu najde někdo kdo měl stejný problém a vyřešil bylo by to super


Odpovědět