Fórum - Téma


Odstranění katalyzátorů


Fórum Omega B Odstranění katalyzátorů

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu


1  2

2013-08-26 20:43:01

Zdravím lidičky, mám v plánu odstranit předkatalyzátor a hlavní katalyzátor a nahradit je ocelovou trubkou. O emise se nebojím(nejezdím na ně). Očekávám od toho trochu vyšší výkon, nižší spotřebu, menší průtočné odpory proudění spalin, lepší pružnost motoru....Je tu jeden problém a to je lambda sonda sonda za hlavním katalyzátorem. Bojím se, že mi naskočí nouzový režim motoru. Možná varianta jak tu druhou lambdu sondu přechytračit je použít adaptér(podložku) pod lambda sondu. Vlastně tak aby nebyla lambda sonda v proudících plynech, ale mimo ně a tím pádem na ní nešlo tolik plynů a tím pádem bude dávat ŘJ klamné údaje. Co myslíte, bude to fungovat?? Já ukážu ekologům ( zaslepené EGR, absence katalyzátorů- pokud to vyjde). Auto bude trochu hlučnější, ale to není na škodu a ještě vydělám peníze za prodej katů do sběrny.

2013-08-26 20:49:54

muscletom: Jen drobná poznámka: nevím, jak v případě tvého čtyřválu, ale pokud se odstraní katy u V6, stává se z auta řvoucí sací bagr, to je ověřené v praxi... S lambdasondou ti neporadím, nevím, neumím...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-26 20:56:02

muscletom: Ahoj, nejsem si zcela jist, jestli nezačne žrát i trávu kolem cesty......Vyčkej na další rady. První katík je funkční ihned po startu kvůli emisím než se ohřeje na provozní teplotu hlavní druhý katík. Jestli Tě emise netrápí, tož do toho jdi, jen si nejsem jistý efektem zásahu na výfukovém systému.

A co pak ne emisích? Green peace jako moje bývalá Omča to rozhodně nebude.....

http://www.club-opel.com/...88_3109_omega-me-2013.jpg

vlastta  
vlastimil
2013-08-26 21:26:21

colommbo: tak jak pises.ja si udelal "trubkovody" na capri.vykon nic extra ale zvuk o 2tridy lepsi - teda chtel sem rict ze to rvalo jak kra.......slo to zpatky na origo vyfuky

2013-08-27 00:39:59

1,odstranění katu u V6 totálně ten motor zabiješ , zratí výkon.

2,u tvojí 2.2 nevim , možná ale výfuk není jen o tlumičích...

Odstranění lambdy je kokotina , z čeho pak bude optimalizovat ŘJ směs pro spalovaní ? Nejdřív si nastuduj jak má co správně fungovat než začnšj vymejšlet kraviny.

2013-08-27 09:39:58

@ Muscletom:

Mas tam dve lambady a opravdu se na eliminaci katalyzatoru vykasli, jednotka to nepobere a hodi ti chybu, prinejlepsim jenom zacne svitit kontrolka emisi/motoru anebo to spadne do nouzaku, to same ty experimenty s podlozkama, nebude to fungovat ... pro lepsi pruchodnost je spis lepsi mit ten kat v poradku (neucpanej).

@ Zbytek diskuteru:

Berte v potaz, ze mame ctyrtaktni motory, ne dvoutakty, tudiz neni potreba protitlak ve vyfuku, ucelem vyfuku je skutecne jen a pouze dopravit spaliny nekam do pr.. pryc, splnit hlukove normy a cca od 70tych let minuleho stoleti i plnit jakesi emisni normy (katalyzatory). Tzn je uplne jedno, jestli tam narvete trubku od okapu co vam bude couhat pod prahem nebo jestli investujete nemalou castku do optimalizovaneho nerezoveho straight-pipe systemu ...

@ Ad V6 bez katu ....

Ano, kdyz clovek vynda katy a da tam jenom trubku ... je trubka. Katalyzator v tomto pripade plni i ucel 'de-rezonatoru' proudu plynu, jasne a cesky to ty maly tornada v trubce trosku uklidni a vyrovna, nasmeruje smerem ven. Bez toho se muze lehce stat, ze v prvnim tlumici/ohybu se plyny budou dokonce vracet ... coz je nezadouci. Taky postupem ven plyny chladnou a meni svuj objem (nepatrne ale meni), proto ja s tovarnim systemem klidne udrzim ruku za vyfukem i pri provozni teplote a u systemu bez restrikce si muzete opekat burty ... je to na delsi povidani, nekomu to prijde jako raketova veda, ale v podstate je to jednoduchy, zaklady teorie spalovacich motoru postaci.

P.S. Bavime se o benzinu ... u dieselu je to putna a u turbiny je to uz uplne sumak, co mate za turbinou ... tak ty brikety jen chcete dostat nekam (hodne daleko) za auto

2013-08-27 10:39:43

Tak aby bylo jasno, nahradit katalyzátory trubkami, zbylé tři tlumiče výfuku zachovat, obě lambda sondy také. Vše co je ve výfuku je z hlediska výkonu degenerující( tlumiče, katalyzátory..). Lambda sonda je také k ničemu( závodní auta ji nemají, protože mají pevně nastavené mapy paliva a předstihu v programovatelných ŘJ). Takže to shrnu, lambda sondy, katalyzátory, tlumiče hluku, egr ventil jsou kvůli ekologům a snižují výkon a tlumiče a katy zvyšují dokonce spotřebu paliva. Zpátky k mému problému, tu druhou lambda sondu bych chtěl vypodložit tak, že na ní půjde jen zlomek spalin a tím by mohla hlásit ŘJ, že katalyzátor, který tam není funguje správně. První lambdu zachovám jak je.

Hluk by se měl zvýšit, ale při zachování zbylých tří originálních tlumičů né zase tak extrémně jak píšete. Jde mi pouze o tu druhou lambda sondu, ostatní vím.

2013-08-27 23:25:36

muscletom: Moje katy su dávno v koši a nevšimol som si zmenu na spotrebe,výkone a na zvuku len slabú... Rozdiel mám ale v tom,že ja mám len predné lambdy a tak mi nič nevysvecuje Neviem či len tak tie koncové oklameš

2013-08-28 00:01:53

matog55: Katalyzátory většinou berou asi 3-10 koní. Závisí hlavně na objemu motoru. Výkon bude větší jen v určitém spektru otáček. Jako to bývá u všech úprav. Vážně žádná změna výkonu či lepší vytáčení motoru, spotřeby?

2013-08-28 13:35:13

Já tyhle lidi nechápu , koupí si auto jako kráva (a to vzhledem ke své váze je ) , s relativně malým motorem a pak honí výkon ? (viz další jeho téma ...) Jo hochu proč sis nekoupil 3.0 V6 ... Nebo vůbec nějaký vejkendový žihadlo ? Omega je kochací kočár

vlastta  
vlastimil
2013-08-28 14:32:02

bre@thlless: tak s tim kochanim s tebou plne souhlasim........a proc 3.0V6 ? protoze na takovy velky a tezky auto (jak pises) je to akorat obsah (i kdyz se jen kochas )

2013-08-28 14:52:27

mám v omeze X20XEV, jak jsem to koupil...tak ten motor byl zdechlák, po nějaké době jsem udělal GO motoru, pár základních úprav a nechal jsem si záležet na záběhu motoru, momentálně můj dvoulitr se natolik rozjezdil, že roztočí 225tky na dvojku (sice jen decentně, ale roztočí)...a zrychlení z nuly na sto ubuté na 4řech pneumatikách 225 šíře udělá za 9 vteřin, dvoulitr ekosráč má celkem dobrý potenciál, bohužel v dnešní době ho sehnat v top stavu je problém....mimochodem kat taky nemám, spozoroval jsem jemný nástup krouťáku, nic víc, dal jsem rezonátor a zvuk trochu zplechověl, na lambda sondu seru, jezdím s odpojenou na plný plyn - pak je nějaká lambda k ničemu...

2013-08-28 15:05:20

DxDiaG: Nevím jestli se ti to vyplatilo. Jestli nebylo lepší za ty asi nemalé peníze lepší koupit např. 3.0 V6 či nějaké BMW 5, 7 a dále tu jsou ještě Mercedesy. Kolik tě vlastně stála ta GO motoru a co obnášela, jestli se mohu zeptat? Jinak na dvolitra parádní raketové zrychlení.

2013-08-28 15:31:23

Bre@thlles: Podle mne je motor 2.2 úplně dostačující. Já byl vždy na čtyřválce a vždy budu. Čtyři hrnky, svíčky.... Omega je těžké auto, to máš svatou pravdu, ale také pohledné( hlavně po feceliftu). 3.0 V6 bych nechtěl, to bych raději šel do motorů TSI. V6 už pomalu, ale jistě vymírají, ale čtyřválce budou ještě nějakou dobu žít.

Jak vlastně jezdí ta Všvestka 3.0? Ekonomie provozu, servis?

vlastta  
vlastimil
2013-08-28 16:29:36

muscletom: serviz je urcite trozku drazsi hlavne rozvody. co se tyka ekonomie je to +- stejny oproti jinym benzinovym motorum (nemluvim o diselu).proste nemusis tomu tolik slapat za krk aby se auto rozjelo. ja jezdil mesto 10.5 a mimo neco kolem 9l .......le dokazal sem jet i za 7.8l.

2013-08-28 16:58:49

vlastta: Objem ničím nenahradíš a objem dělá dojem Jinak ty spotřeby jsou na tak velký motor parádní. Já jezdím asi se stejnou spotřebou. Dá se říci, že jezdím jako zaprděnej dědek.

vlastta  
vlastimil
2013-08-28 17:17:16

muscletom: pises objem dela dojem - driv tomu tak byvalo,dneska uz to neni pravda.motory s daleko mensim obsahem maji podstatne vyssi vykon (oproti drivejsku).........ale to pohodli u omegy je vcetne toho obsahu.umel sem jezdit a jezdil sem docela rychle a omega s max rychlosti neco malo pod 270km/hod me proste uchvatila - je to opravdu zazitek.dneska uz jezdim lazo plazo okrsky max 150 a dalnice max 200 ale to uz vyjmecne - jen na vyhnani pavouku

2013-08-28 18:17:56

vlastta: No těma rychlostma bych se raději moc nepyšnil. Kór na našich silnicích, které jsou plné pasatů, radarů a výmolů. Navíc maximálka není vše. Důležitější je schopnost akcelerace, dynamika motoru, spotřeba.... Raději bych byl, kdyby moje 2.2 měla maximálku i klidně 150. Ale zrychlení 5s na 100km/h a pružné zrychlení na každý kvalt, které by člověka zarvalo do sedačky. Raději zrychlení než maximálku.

vlastta  
vlastimil
2013-08-28 18:30:18

muscletom: na maximalku sem jel jen parkrat (je to fakt zazitek) ale to bylo jen tak bokem.ono s omegou v 3.0 jet 130 - 150 neni zadna velka rychlost.co se tyka akcelerace mas naprostou pravdu.a i proto sem volil 3litra.neni to zadnej trhac asfaltu ale jet i rozjet se umi pekne

2013-08-29 00:02:25

muscletom: víceméně jsem s tím autem byl na tolika místech (zahraničí) a nikdy Mě nesklamalo, tudiž jsem si k tomu autu vydobyl jistý vztah, tak jsem udělal GO motoru, dělal jsem vše krom kliky, šály byly bez vrypů a klika neměla v uložení žádnou vůli, tak proč na to šahat? stáhla se hlava o 60%, udělal generálka hlavy, poleštilo se sání, odpojilo se vyhřívání klapky, udělalo se náporové sání a omega tahá jak divá...celkově mě ta GO/poloGO vyšla na asi celkem 6-7tis. včetně spojky atd...samozřejmě moje práce je zdarma


Odpovědět

1  2