Fórum - Téma


Odlehčení


Fórum Tuning a úpravy Odlehčení



1  2  3

2010-04-03 18:35:38

Všichni se tady bavíte o zvyšování výkonu, no dle mě je míň nákladná cesta snižování váhy. Protože když tam nedáte turbo nebo u dieselu to nechipnete (pak zase kouříte z výfuku jak blbečci), nikam se moc nehnete a vynaložený peníze bych si raději nechal na nový auto, výkonnější. Zkoušel někdo něco od např Omegy odšroubovat? Co si budeme povídat, já mám třeba 3.0L, ale každej dnešní hatchback je skoro stejně rychlej a už to není ono. Co třeba plato ve dvěřích (taková ta překližka pod plastama a čalouněním, nebo z čeho to je)? Musí tam být, je to jen protihlukový a kolik to váží? Co koberce? Vyhřívání sedaček? Motorky od zadních oken (kdo má klimu je nestahuje)? Vážil někdo rádio a repráky od Bosse? Co motorek zadní roletky (stejně ji mám pořád nahoře)?

Kdo má nějaký zkušenosti pište. Jde mi spíš o teoretickou část, tahat z auta to stejně nebudu, ale zajímalo by mě, kolik se dá ušetřit na váze, kdyby se z toho povyhazovaly "zbytečný" věci a já bych měl Omegu Superleggeru . A pro někoho to třeba bude cesta ke zrychlení svých aut...

2010-04-04 09:28:20

Tak tohle jsem udělal u škody 136 rapid a to byl mazec.Jeden sedák bez koberců.Jen motor ,kastle a volant TO BYL FOFR.pak jsem ji nastříkal a sestavil.U omegy aby se to projevilo muselo by pryč aspon 250 kg????Takže všechno ven pak to bude mazec.Nedávno v TOP GEARU takto upravili Jaguara XJ a otrhali vše co šlo pak to byl mazec.0-100 lepší o 4sec.Ale na každodení ježdění to není.Mám 3,0 V6 a stačí to Taky jde udělat chip i na benzin cca 6500kč na 170kw.Mě jen zajímá jestli když se opravdu dá Omega do kondice aby tam bylo to nejlepší a vše seřízené jestli použití kvalitních filtrů,olejů,pneumatik,šus plech pod motor,co to udělá s výkonem a tedy i spotřebou.Podle TOP GEARU a jejich měření mají staré motory strátu výkonu.U renaultu vel satis to bylo u 3,0,V6 ze 152kw na 110kw?????a u jinych starych aut tomu nebude jinak.Takže jak vrátit starým vozům jejich výkon?????Lze něco udělat aby se nejak vrátil motor do kondice?

2010-04-04 12:23:47

Jenže v Top Gearu z toho Jagu odmontovali i sedačky, nárazníky, světla, ... Já občas vozím nějakou tu slečnu (asi většina z nás), chtěl bych jí mít kam usadit, chtěl bych, aby se na mě nedívala jako na debžota, proč mi v autě tolik věcí chybí a PČR by taky neměla být naštvaná a zastřelit mě na místě za to, co jsem tomu autu provedl

Odlehčení by mělo být znát už od nějakých padesáti kilo. Aspoň tipuju dle toho, že u Ferrari či Lamborghini, kde je výkon trochu jinde a tak se musí odlehčovat víc, aby se to projevilo, dělají ty speciální Superleggera verze lehčí o 100kg. Nebude to o hodně lepší v přímce a zrychlení, ale v zatáčkách to poznat bude.

Chip sice objednat jde, ale já tomu moc nevěřím. Lepší by bylo si zajet do Prahy k jednomu chlapíkovi (nevím, jestli to dělá i někdo jinej) a ten na motorové brzdě teprve ten chip ladí. Máš to s jistotou, že ti z toho dostane nejlepší výkon, co vzhledem ke kondici auta ještě jde a výsledky máš s papírem. Až na to, že to stojí nějak přes deset tísíc (ale už si nepamatuje přesně, jestli je to 12, 15 nebo tak).

A ohledně Renaultu, tam hlavně měnili chlapci vstřiky. Což je u šestiválce otázka cca 30.000,- tisíc a to už je dost. Já nejsem naivní, abych si myslel, že má Omega je výkonově jako nová. Při jednom nedělním ranním letu po dálnici v 5 hodin v létě (jsem si přivstal, zíííív) a při jednom nočním ve 2:30 jsem z toho i s vyplou klimou víc jak 238 nevyždímal (a to bylo z mírnýho kopečku). Až budu mít čas, měl bych udělat to, že se prostě rozeberou všechny vstupy vzduchu, EGR ventil a další blbiny, vše se vyčístí, zkontrolují se trubičky od potlaku a jiný a uvidí se. To by mělo kondici přispět (v TG taky nedělali generálku a nerozebírali celý motor)...

2010-04-04 16:09:44

Deka na kapotě vpředu - cca 3 kg

Tapec kufru + koberec v kufru - cca 1 kg

Koberce (sada 4 ks) - cca 2 kg

Rezerva - cca 10 kg

Nářadí + hever - cca 15 kg

Bordel v kufru - cca 30 kg

Zadní sedačky - cca 17 kg

Stropnice+plasty - cca 9 kg

Zadní tapecy dveří (vč. repro) - cca 3 kg

Zadní plato (bez repro) - cca 1.5 kg

Suma: 91.5 kg ... a auto k hovnu, pac tam nemam rezervu ani hever a babku s tetkou posadim kam?

2010-04-04 16:47:07

vymějšlíš blbosti. Kup si tráboše,ten je s plastu)))))))))))

bad64  
2010-04-04 19:37:15

Brouček má pravdu jede ti auto 130km/hod po dálnici?Jestli jo tak nechápu nač zvyšovat výkon a odlehčovat auto a pokud si myslíš,že ti to žere tak si kup Fiata 125p ten bere do 4litrů a tetičku s babičkou tam taky dostaneš.

2010-04-04 20:05:07

Ještě dodám, ted ale už vážně. Já mám skoro starenku vekinu, je z 94, má přes 300 000km. byl jsem onehdá v Brně,obsazen 4 lidičkama a šlapala po D1 240 kopec nekopec. A to mám v kufru plno nářadí, 2t hever atd atd. Nikdy mě nenapadlo odlehčovat auto. Na naše vozovky,podmínky a stav bohatě stačí jak píše Míla-bad64. Nějaké odlehčování má vliv tak u závodních vozů , v žádném případě u cestovních vozů.

bad64  
2010-04-05 08:24:19

Také dodám také vozím v autě věci navíc a to dost a nemám problém mam vectru 2.0 A r.v.1989 a jede jako drak mohu říct,že 200km/h není problém možná i více ale na co????? Na pokuty nebo řidičák.Myslím že tato diskuze nevede vůbec k ničemu.Asi si tazatel a zakladatel článku bude maset koupit soukromý tryskáč ke své spokojenosti.Míla

2010-04-05 10:54:08

Hoši klídek, píše že mu jde o teorii a stejně to prý nebude z auta tahat. Tak ho hned nemlaťte.

2010-04-05 16:10:50

Tady je to jako u blbejch na dvorečku. Já nevím jak vy, ale já si kupoval auto ne jen z důvodu ježdění do a z práce a po nákupech, ale hlavně pro zábavu (jinak bych si koupil nějakej diesel a byl členem přihřátýho Peugeot klubu například). Proto moje volba padla na 3L zadohrab. A je to tak, že mi dnes už 220 koní moc nestačí (a myslím, že ani tolik nemám). Dnes jsem jel například od Svitav na Brno a dost často jsem dostihl ty, co určitě taky říkají, že 130km/h to jede tak co chtít víc. Většinou si to šinuli 75-80 km/h na devadesátce, o rozjezdech z vesnic na tu rychlost raději ani nemluvím. A při dobržďování k ceduli s názvem vísky raději zpomalili na 40 km/h, aby se pak rozjeli znovu na cca 46km/h. A problém je ten, že ty fronty, které se díky těmto lidem tvořili, nebylo moc kde předjet. A pro bezpečné předjížděný na krátkých úsecích je dobré co? Výkon. To je jeden z důvodů, proč jsem založil toto vlákno. Zajímá mě, jestli by se Omeze dalo pomoct a trochu ji urychlit. Teoreticky, protože nepatřím k těm, co by jezdili bez zadních sedaček (i když neříkám, že bych si to pro prdel na víkend, až nebudu mít co roupama, nezkusil vymontovat). Navíc je pak větší zábava po okreskách v serpentinách. Takže názory, že to jede 130km/h a tak je vyšší výkon k ničemu, si prosím nechte pro sebe. A nechápu, proč lozíte do sekce tuning. Běžte si otravovat do Porsche a Ferrari klubů, proč jsou to idioti a mají tak výkonný auta...

Tímto děkuji Beawerovi, že mi odpověděl. Broučkovi doporučuju, aby si nechal spravit tachometr, protože výrobcem udáváná rychlost je 230km/h. Po 300.000km plně naložený auto a lítá ti 240km/h kopec nekopec? Haha. A Mílovi doporučuji snížit výkon, aby mu to lítalo max těch 130km/h a nedostával pokuty a nepřišel o řidičák

2010-04-05 16:20:30

Tak pokud ti ukazoval tachák na A vektřici 240 km/h ,tak skutečná rychlost byla o dost menší,protože tacho na vectrách ukazuje ve vysokých rychlostech tak o 20-30 km více než skutečně jedeš.Měl jsem taky áčko a v LPG a po mohelnické jsem v plném obsazení tachák přetočil, ukazoval o cca 20 km více.a.to tam nebyla origoš převodovka,co se tam standartně dávala.

bad64  
2010-04-05 17:26:14

Celá tato diskuze absolutně na nic.Každý má svůj názor a stojí si za ním tě pic.

2010-04-05 20:24:45

Notorik:

Nezlob se na mě, ale pokud kupuju auto hlavně pro zábavu (z bodu A do bodu B mě taky dopraví), tak Omega asi není to pravé ořechové. Sice máš 220 koní, ale v autě které se hmostnostně blíží ke dvoum tunám a je dlouhé jak týden před výplatou. To s takovým Kadettem GSI 16V, kterej sice má "jenom" 150 koní, ale hmotnostně je pod 1 tunou, si užiju zábavy daleko víc. Nebo Fiat Cupé 2.0 20V Turbo.....cca 220 koní v autě s hmotností lehce přez tunu.

Proti omeze nic nemám, taky o ní uvažuji, jenže z hlediska pohodlí, luxusu,kvalitnímu cestování, velkýmu kufru atd. Ale aby to bylo auto pro zábavu??? A přemýšlelo se nad tím, že vyndám tapecy,zadní sedačky,ele výbavu atd.,...tak to asi néééé. To auto kupuju právě proto, že to tam je.

Toť můj názor na tuto věc.

2010-04-05 21:25:58

omega ma 211koni jen pro upresneni....jinak ja jsem jel ve vectrach parkrat a ve 2:5 jsem take frcel.....myslim ze nema problem dat 240 ale bude ji to trvat nez se na to rozjede....jinak nejno problem to z ni vyzdimat....pac kdyz se o auto staras tak jak mas...budes o nej pecovat s laskou a davat mu co potrebujetak je jedno jestli ma najeto 100tis nebo 300....kolikrat jsou auta se 100tis v horsim stavu nez s vice....jinak omega jen 238?nejak malo ne?ja sel vice a jeste by sla.....jinak omega na vyblbnuti staci....a akcelerace ze ze 4 na treti rychlostni stupen je dost slusna....a nebudu magor a predjizdet auto kdyz je 100metru predemnou.....na to si kup kawasaky a trhej asfalt......jinak tato diskuze naprosto bezpredmetna....a jestli ti jsou kone v omeze malo tak sis mel koupit porse nebo lambo ,,aby ti to stac ilo"

2010-04-05 23:44:54

HonzaL: Moje Omega váží i se mnou 1696kg. Kadett a Fiat jsou předokolky, což je trochu rozdíl, nehledě na to, že já s tím občas vezu holky, jedu za rodinou, podnikám, ... starýma šrotama a "necool" autama jezdit nechci, potřebuji i reprezentovat (a nemám tolik peněz, abych si kupoval italský auto, který se pořád sere). Navíc jsem velkej kluk (měřím 192cm), potřebuji velký auto. To jen tak pro upřesnění, proč můj výběr padl na Omegu (výkon, velký auto, zadokolka za ne moc velký peníze a aspoň trochu reprezentativní = jedině poslední model Omegy v té době, co jsem ji kupoval). A přečti si ještě jednou můj první příspěvek, tam jsem psal, nad čím bych uvažoval, že to možná vyndám (spíš ne a dopsal jsem "A pro někoho to třeba bude cesta ke zrychlení svých aut...", od toho snad tuning vlákno je). O sedačkách začal mluvit až žertem Beawer.

Luboš1: Jasný, 211 koní, spletnul jsem se. A právě že mi to letělo jen 238 a to z mírnýho kopce, proto píšu, že už to těch koní co na začátku určo nemá. Jak psal RADOHANO, třeba u toho Vel Satisu v Top gearu to spadlo o cca 50 koní za pár let, na vině byly z největší části vstřiky (a ty kupovat nový nechci). Chtěl bych vidět vaše auta na motorové brzdě kluci, když o ně s láskou pečujete a lítáte všichni přes 240 v pohodě (asi se s těma vstřikama po 200.000km mazlíte, že jsou jako nový). Na to, jestli to je předmětná nebo nepředmětná diskuze, snad ani nebudu reagovat. Máš za úkol si už nikdy silnější auto nekoupit a nechtít a můžeš jít na nějaký fórum o vaření, k nějakýmu receptu, kde není česnek a někdo uvažuje, že by ho tam přidal, napsat, že ty bys ho tam nedal a jelikož jsi všehomíra, tak připiš, že diskuze je podle tebe bezpředmětná. Bude to stejný

2010-04-06 01:33:07

Už se poprali, už se poprali? Sázim na toho velkýho ...

Jesusnoha lidi, mějte se trochu rádi

Abych pravdu řek, jednou sem jel v jednom blíže nespecifikovaném automobilu 268 km/h (dle bord compjůtru, po A6 v DE) ... neřídil jsem ... od té doby jaksi nemám chutě jet víc jak 180 km/h. Oněch mých 180 km/h jsem si dal v Omeze, celkem snadno se na ně dostala; řeknu vám že sem toho měl docela plný ruce (bo mam tlumiče v řiti a plavalo to jak loď). Proto se radši plížim těma stotřiceti a radši se dobře dívám do zrcátka, jestli náhodou se neřítí černej superblb.

A silně pochybuju, že když u Omegy ubereš i ten metrák, že se to nějak ukáže na zrychlení. Aby to mělo efekt, tak by tam toho muselo ubejt víc, daleko víc a pak by to bylo k neužitku. To se spíš vyplatí něco investovat do přidání nějakýho toho kilowattu. Ale řekl bych že ta 3.2 už asi docela upaluje ... bez úprav. A tuhle jsem ji viděl za asi 120k v super výbavě ... ale s automatem.

@Brouček: VectraA, čtyří lidi a 240 káemhá kopec nekopec ... imho lol. Pardon, musel sem.

2010-04-06 10:19:31

No proto jsem zkoušel maximálku jen 2x a to vždy v hodinách, kdy je dálnice skoro prázdná (Z Brna na Znojmo). 240km/h se nedá pořád lítat, v provozu určitě ne (i když 170-180km/h je celkem v pohodě i v ne moc velkým provozu, ale já mám tlumiče ještě perfektní, což se divím, když to má nalítáno skoro 170.000km). Nad 3.2 jsem uvažoval, ale v době, kdy jsem auto kupoval, tedy skoro 3 roky nazpět, stála ještě o dost víc a žádná nebyla s manuálem. Teď bych šel jedině do ní (ale pořád bez automatu).

No když jsme u debat, jak a co na dálnicích, ono 130km/h se jezdit moc nedá. Pořád musíš uhýbat do levýho pruhu, aby jsi se vyhýbal kamionům a dodávkám, o přibržďování a čekání, až se ten pruh uvolní, nemluvě. A hned zase musíš zpátky, protože ostatní jezdí rychleji. A lidí v Passatech, kteří problikávají dálkáčama, lítají ze strany na stranu, nadávají, že neuhnete, i když nemáte kam a samozřejmě to vše pár cm za vaším zadním nárazníkem, mám plný zuby (možná kvůli krizi prodali Passaty a koupili Superby). Proto lítám od 140-160km/h, je klid, dodržuju rozestupy, levý pruh skoro neopouštím (v pravým se stejně skoro nedá jezdit, když je zničenej od těžkých vozidel) a uhýbám málokomu (moc lidí vás nedojede). Ale bojím se, že povolí 160km/h, začne tak lítat každej mladej frajer s firemní Fábkou a Tranzitem (pro jistotu pojedou 170km/h) a ty auta na brždění z těchto rychlostí nebo na nějaký krizový manévry fakt nejsou dělaný. To bude teprve smrťáků.... Už takhle tu každej lítá bez problémů přes 240km/h

Každopádně u zmiňovaných Ferrari nebo Lamborghini, který se odlehčují od výrobce o 100kg (i když tam se přidá ještě nějakých 25-30 koní), je změna veliká (podle lidí, co to testují). A poměr výkon/tunu se hne daleko míň, než v případě slabšího auta, jako je Omega. A taky nejde jen o poměr koně/kg, ale o těžiště a pak že vás menší váha míň tahá ze zatáčky do přilehlých stromů a polí. No však jestli někdo jel někdy sám a pak naložil 2 chlapíky, oba kolem 90kg, tak... Já měl tu Omegu hned o poznání (velký poznání) línější a otupělejší (tak nějak telecí)... Ale jak říkám, samotnýmu se mi to tahat ven nechce ten bordel, no pro někoho to třeba smysl mít bude.

A co je tedy to plato za tapecem ve dveřích? Takovej ten panel z překližky, nebo co to je? To váží podle všeho dost a nechápu funkci (jedině protihlukovou nebo protidešťovou). To bych možná vyndat zkusil

2010-04-06 11:51:40

tohle mi prostě nedá, čtu to tu dost dlouho a neodpustím si poznámku:

Takovýhle frajírků je na silnicích více než dost. Chceš-li závodit, jeď si na staré letiště nebo na okruh. Až sestřelíš nějakou rodinu, která jede na výlet s dětmi, budeš si drbat hlavu.

Druhá věc je co za to zaplatíš. čas = cena za PHM ale to nebudu rozebírat.

Vyndej si z auta co chceš,ale jestli budeš někde "závodit" jen proto aby ses pobavil.....no, nechci Tě potkat.

Ber to jak chceš, je mi to jedno,ale svůj názor sem vyslovil.

2010-04-06 12:38:11

Tak děkuji za rozbor, jaký typ člověka jsem. Ještě doplním, že lítám 240 v plným provozu a to furt, předjíždím na úsecích, kde se to nedá, závodím jedině na začátku dovolených, kdy jsou silnice plný lidí, co jedou na výlety (beru je jako překážky, je to větší sranda a po vzoru pána v Superbu je sestřeluji, jsou za to body na víc v mé imaginární hře) a bavím se tím, jak lidi uskakují z přechodů, protože žebráky bez aut, co lozí pěšky, nesnáším. Pak ještě kradu a nepracuju, takže čas není problém a peníze taky ne, ale dík za starost o mé finance.

Co takhle kluci napsat majiteli stránek, ať sekci tuning zruší? Že je to blbost? A mě můžete vyhodit z klubu, protože jsem frajírek, což je jasný ze všeho, co jsem napsal...

2010-04-06 13:02:49

Tušil jsem,že se toho chytneš. Ženeš to do extrémů. Nicméně to co jsem napsal, se myslel upřímně.

Nenapadl jsem Tě, jen sem napsal svůj názor.

Chápu, chceš si odlehčit vůz, abys využil výkon při snížené váze. Fajn, Tvoje volba, já Ti v tom nebráním

Jen se tu uculuju. Klidně Ti to zopakuju u "piva". Teda u vína, páč pivu neholduju.

P.S: nikdo Tě odnikud nevhazuje :-D Kukám,že si hezky chytlavej


Odpovědět

1  2  3