Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Meriva  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1535 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 62  63  64  65  66 ......... 77

2017-01-07 02:00:53

kovv: Tak sem si přečet tu metodiku STK a dobrý, chce to bombardovat servis Opel. Má zhasnout do minuty, jinak tohle jsou pouze kontrolky zapnuto-vypnuto nad radiem. Poruchy airbagu jsou v budíku pod volantem + chybový kód

2017-01-11 14:13:07

goast: Musím tě trochu opravit. Dal jsem si práci a prošel jsem i homologační směrnice. Bohužel je všeobecný názor, že tyto kontrolky jsou trochu na "libovůli" výrobce. Ale předpisy EHK OSN č.94 a č.121 hovoří jasně (a z těchto směrnic vychází metodika STK), že kontrolka Airbag spolucestujícího odpojen musí být na středovém sloupku:

Umístění dle EHK OSN č. 121

5.1.1

Ovládače, které mají být řidičem užívány při řízení vozidla, musí být umístěny tak, aby je řidič mohl ovládat za podmínek uvedených v odstavci 5.6.2.

5.1.2

Kontrolky a indikátory musí být umístěny tak, aby je řidič mohl vidět a rozeznat za noci i za dne, za podmínek stanovených v odstavcích 5.6.1 a 5.6.2. Kontrolky a indikátory nemusí být viditelné nebo rozeznatelné, pokud nejsou aktivovány.

5.1.3

Označení ovládačů, kontrolek a indikátorů se umístí na ovládače, kontrolky a indikátory, které označuje, nebo vedle nich. U ovládačů s více funkcemi nemusí být označení bezprostředně vedle. Přesto ale musí být tak blízko, jak je to pro takové multifunkční ovládače proveditelné.

5.1.4

Bez ohledu na ustanovení odstavců 5.1.1, 5.1.2 a 5.1.3 musí být případně montovaná kontrolka „airbag cestujícího odpojen“ umístěna uvnitř vozidla, před a nad konstrukčním H-bodem jak sedadla řidiče, tak i cestujícího (cestujících), posunutých do polohy co nejvíce dopředu. Kontrolka, která varuje cestující na předních sedadlech, že je airbag cestujícího odpojen, musí být viditelná pro řidiče i pro cestujícího (cestující) na předních sedadlech za všech podmínek řízení.

Kontrolka Airbag spolucestujícího odpojen je uvedená v tabulce obou předpisů pod číslem 24. Z hlediska předpisů EHK OSN č.94 a 121 právě tato kontrolka nemá být ve štítu přístrojové desky, ale na středovém sloupku. Z hlediska funkčnosti a hlavně bezpečnosti má stejnou váhu jako obecná systémová kontrolka v budíkách.

2017-01-12 04:33:20

kovv: Moc děkuji za info

2017-01-16 18:58:37

tak priatelia, ja ešte furt nemám gumy ktoré som si kúpil spolu s autom ešte kedysi v septembri (záři)u BSauto Brno - začiatkom októbra som ich odovzdal na reklamáciu a teraz som dostal info, že ich Bridgestone vraj "stratil". Chcú mi dať nové, ten istý rozmer aj index, ktorý je na vyššiu rýchlosť ako v TP. Lenže ja už gumy mám,bol som nútený si ich kúpiť, keď som chcel ísť v októbri do Švajčiarka a Nemecka, veď to nešlo predsa na zimných v relatívne teplom tohtoročnom októbrovom počasí (10-17 stupňov Celzia)nie? Tak som ich požiadal o finančné vyrovnanie. Odpoveď z BSauto: s tým musí súhlasíť Bridgestone. Dobré nie? Ale veď ja som auto kupoval v BSauto, nechápem prečo o tom má rozhodovať Bridgestone

Dobrý predajca by svojmu zákazníkovi už dávno dal nové gumy v súlade s TP a reklamáciu s Bridgestone by si riešil už bez účasti zákazníka, nie? Alebo žeby BSauto bolo na tom finančne až tak zle, že by ho položili náklady za jedné gumy? Tak som zvedavý ako to dopadne, ale veľké ilúzie si nerobím, celkom živo si viem predstaviť scenár: máte pripravené gumy, buď beriete, alebo obídete skrátka.

2017-01-16 20:49:37

milan_a: Smutné. Někdy mi připadá, že prodejci hrají nějakou skrytou soutěž - kdo nejvíc "ojebe" zákazníka.

2017-01-17 08:58:23

milan_a: Je to od nich sprosté. Bohužel co tak slyším, tak takové hnusné chování mají poslední dobou jen servisy Opel (některé jsou ale výjimka). Mluvím z vlastní zkušenosti a mám zkušenosti se servisy Škoda, Renault a Fiat.

Normálně bych jim natvrdo napsal, že si pro gumy přijedeš, ale dle zákona ti jsou povinni uhradit nezbytné náklady vzniklé v souvislosti s reklamací. tzn. jeden den dovolené (2000 Kč), cesta (1 km 3,8 Kč) tam i zpět atd. Myslím si, že si to rozmyslí a radši ti pošlou peníze.

2017-01-17 09:11:09

Co se týká kontrolky aktivace airbagu spolujezdce, tak jsem trochu pokročil. Veškeré bezpečnostní kontrolky a jejich funkčnost podléhají homologaci (většinou se homologuje každý modelový rok). Mezi doklady, které výrobci k homologaci dokládají patří také technický popis funkčnosti kontrolek a taky návod k vozidlu, přičemž vše musí být ve shodě (prý se opravdu kontroluje krok po kroku). Tzn. buď je to vada určité série a český importér se "vybodl" na její řešení, nebo není návod v souladu s homologací (nepředpokládám, protože stejně je to i v německém originále).

Zkusím si vyžádat veškeré doklady k homologaci vozidla na MD ČR (odhaduji tak 3 měsíce času) a pak uvidím

2017-01-17 10:03:57

Teď jsem od známého dostal info, že v některých Astrach K (rok výroby MY2016 a My2017) byla prý reklamovaná špatná indikace funkčnosti airbagu spolujezdce(jak se to projevovalo, nebo jak na to přišli nevím). A na základě toho je v Německu je čerstvě svolávačka na tyto auta, protože prý může dojít k špatnému nafouknutí airbagu spolujezdce z důvodu chyby časovače.

Na stejný typ funkčnosti Airbagu byly v některých zemích Evropy taky svolávačky u Meriv B a to vyrobených v letech 2015. Taky to bylo vadou časovače, kdy došlo k opožděnému nafouknutí airbagu.

U aut pro ČR se to údajně netýká. U výše uvedených závad neukazovala diagnostika chybu. Nesouvisí právě tato vada se špatnou funkčností kontrolky?

Bohužel většinou tyto systémové vady hlásí importéři (český nemá špatnou kontrolku airbagu za vadu) a taky rozhodují jestli je budou řešit svolávačkou. Pokud to ovšem není nařízeno jako svolávací akce, pro danou zemi, orgány EU.

2017-01-17 12:42:27

Možno by mohol niekto kto cestuje cez Nemecko zájsť do Opel servisu a zistiť ako sa tam zachovajú k tomuto problému. Záruka platí v servisoch v celej EU.

2017-01-17 13:01:13

Vcera som bol v servise na vymenu prepinacov bezpecnostnych pasov... V ramci vymeny mi umyli auto zvonku aj zvnutra.

Podla vsetkeho to umyli wapkou a dostala sa voda do tlacidla na otvaranie kufra, ktora zamrzla. Ide to velmi ztuha az nasilu.... Mam obavy, ze budem musiet zajst do servisu, aby to otvorili a vysusili

2017-01-17 13:06:15

laky7777: A co jim tak říci, že Opel meriva se nesmí mít wapkou, jak mně to tvrdí Adop car protože mně vždy zateče "durch" za skla zadních dveří? V jakém jsi byl servise?

2017-01-17 13:09:07

Mne do auta zatial (a dufajme aj natrvalo) netecie.

Auto bolo priserne zasolene zvonku aj od spodu, neposledy som ho umyval niekedy v lete...

Servis v L. Mikulasi

2017-01-17 13:09:53

kovv: Teoreticky by nezhasnutí kontrolky mohlo indikovat chybu časovače airbagu.

Kdysi jsem něco podobného řešil na svém Roveru. Tehdy šlo o airbag řidiče, kdy svítila stále jeho kontrolka ale diagnostika nenašla žádnou závadu a airbag pry byl funkční. Tehdy airbag při zanutí měl vykonat tři kroky a to: zapnout se, zkontrolovat svou funkci vč. předání informace o stavu do PC, vypnout kontrolku. Bohužel provedl jen prostřední krok a to předání informace že je Ok a ani se nazapnul a kontrolka svítila. Až třetí servis zjistil závadu časovače a dali nový airbag a bylo to ok.

Ale to bylo v "elektronickém" pravěku začátku minulého století.

Jen doufám, že dnešní technologie takto nefungují. A bude to jen SW nastavení.

2017-01-17 13:21:51

laky7777: Nepřejí ti zatékání. Řeším to po každé delší jízdě v dešti. Auto wapkou už vůbec nemyji ale i v automatické myčce mně tam zateče.

2017-01-17 15:15:10

Tak pánové informace o kontrolkách airbagu spolujezdce a jejich funkci zjištěna.

Před chvílí jsem měl pracovní jednání s bývalým technikem od Chevroletu. Mezi řečí jsme probrali kontrolku airbagu a dostalo se mně vysvětlení. Mezi pracovními věcmi mně vysvětlil proč kontrolky takto fungují. Technika indikace airbagu vychází z modelu Cruze (verze pro USA), která má trochu jiné technické a bezpečnostní funkce než Cruze a auta GM prodávána v Evropě.

V americe totiž byly do modelu Cruze montovány speciální tlakové snímače na přítomnost osoby na sedadle (u nás jsou funkční jenom pro bezpečnostní pásy), které rozlišovaly automaticky, zda někdo sedí na sedadle, nikdo tam není či je nasazená dětská sedačka a podle toho zapínalo a vypínalo airbag spolujezdce. Mělo to šetřit náklady na opravy v případě nehody (airbagy vystřelily jen u řidiče). Obdobně to prý nyní má ford Mondeo.

Když někdo seděl na předním sedadle, tak systém zapnul airbag a přepnul do trvalého svícení výraznou kontrolku ON. Když bylo sedadlo neobsazeno, nebo byla nasazená dětská sedačka tak se airbag vypnul a svítila výrazná kontrolka vypnutého airbagu OFF.

Model Cruze pro Evropu tento systém snímání neměl a kontrolky fungovaly tak jak teďka u Merivy a to je-li airbag vypnutý, tak kontrolka vypnutí svítí a je-li zapnutý, tak kontrolka zapnutí svítí. Přičemž tyto kontrolky byly ještě odlišeny výrazným ON či OFF a samozřejmě to měl Chevrolet uvedeno správně v návodu.

Pravděpodobně z důvodu nadvýroby techniky, ukončení dovozu Chvroletu do Evropy, nebo dobré nákupní ceny systému to začali v roce 2015 montovat do Meriv. Přičemž se neobtěžovali změnit návod či doplnit vzhled kontrolek o nápisy ON a OFF které by zvýšili více jejich vypovídající hodnotu.

2017-01-17 15:43:19

kovv: Dle mých zkušeností se ale domůžeš svých práv pouze soudně. Ani řešení přes ČOI nepomůže (maximálně zaplatí pokutu za nedodržení reklamačních podmínek).

2017-01-17 15:49:15

kovv: Toto je odpoved primo z Oplu: Dobrý den, pane Szwedo, obrátil jste se na nás ohledně signalizace následujících kontrolek u vozu Opel Meriva: 1) airbag předního spolujezdce je aktivován, 2) airbag předního spolujezdce je vypnut. Na základě vyjádření Technického oddělení konstatujeme následující. Předmětné kontrolky, popsané v Návodu k obsluze na stranách 54 a 96, indikují pouze stav funkce airbagu spolujezdce. V daném návodu k obsluze je nesprávně uvedeno po dobu cca 60 sekund. Trvale svítí buď jedna, nebo druhá, v závislosti na stavu spínače deaktivace airbagu spolujezdce. Děkujeme S pozdravem a přáním hezkého dne Lukáš Sůra Zákaznická linka spol. Opel

2017-01-17 17:28:56

To je zaujímave, kedže mne tá kontrolka do 60s zhasne. Takže by ma zaujímalo kto má pravdu a ako to má byť naozaj.

2017-01-17 19:44:49

žoldy: Mě svítí neustále, ale znatelně méně.

2017-01-17 20:05:47

Airbag pokud nesvítí v budíkách neřešim a rejpat se v tom nemám čas ani chuť.


Odpovědět

1 ......... 62  63  64  65  66 ......... 77