Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1268 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 60  61  62  63  64

2017-01-07 02:00:53

kovv: Tak sem si přečet tu metodiku STK a dobrý, chce to bombardovat servis Opel. Má zhasnout do minuty, jinak tohle jsou pouze kontrolky zapnuto-vypnuto nad radiem. Poruchy airbagu jsou v budíku pod volantem + chybový kód

 kovv
2017-01-11 14:13:07

goast: Musím tě trochu opravit. Dal jsem si práci a prošel jsem i homologační směrnice. Bohužel je všeobecný názor, že tyto kontrolky jsou trochu na "libovůli" výrobce. Ale předpisy EHK OSN č.94 a č.121 hovoří jasně (a z těchto směrnic vychází metodika STK), že kontrolka Airbag spolucestujícího odpojen musí být na středovém sloupku:

Umístění dle EHK OSN č. 121

5.1.1

Ovládače, které mají být řidičem užívány při řízení vozidla, musí být umístěny tak, aby je řidič mohl ovládat za podmínek uvedených v odstavci 5.6.2.

5.1.2

Kontrolky a indikátory musí být umístěny tak, aby je řidič mohl vidět a rozeznat za noci i za dne, za podmínek stanovených v odstavcích 5.6.1 a 5.6.2. Kontrolky a indikátory nemusí být viditelné nebo rozeznatelné, pokud nejsou aktivovány.

5.1.3

Označení ovládačů, kontrolek a indikátorů se umístí na ovládače, kontrolky a indikátory, které označuje, nebo vedle nich. U ovládačů s více funkcemi nemusí být označení bezprostředně vedle. Přesto ale musí být tak blízko, jak je to pro takové multifunkční ovládače proveditelné.

5.1.4

Bez ohledu na ustanovení odstavců 5.1.1, 5.1.2 a 5.1.3 musí být případně montovaná kontrolka „airbag cestujícího odpojen“ umístěna uvnitř vozidla, před a nad konstrukčním H-bodem jak sedadla řidiče, tak i cestujícího (cestujících), posunutých do polohy co nejvíce dopředu. Kontrolka, která varuje cestující na předních sedadlech, že je airbag cestujícího odpojen, musí být viditelná pro řidiče i pro cestujícího (cestující) na předních sedadlech za všech podmínek řízení.

Kontrolka Airbag spolucestujícího odpojen je uvedená v tabulce obou předpisů pod číslem 24. Z hlediska předpisů EHK OSN č.94 a 121 právě tato kontrolka nemá být ve štítu přístrojové desky, ale na středovém sloupku. Z hlediska funkčnosti a hlavně bezpečnosti má stejnou váhu jako obecná systémová kontrolka v budíkách.

2017-01-12 04:33:20

kovv: Moc děkuji za info

2017-01-16 18:58:37

tak priatelia, ja ešte furt nemám gumy ktoré som si kúpil spolu s autom ešte kedysi v septembri (záři)u BSauto Brno - začiatkom októbra som ich odovzdal na reklamáciu a teraz som dostal info, že ich Bridgestone vraj "stratil". Chcú mi dať nové, ten istý rozmer aj index, ktorý je na vyššiu rýchlosť ako v TP. Lenže ja už gumy mám,bol som nútený si ich kúpiť, keď som chcel ísť v októbri do Švajčiarka a Nemecka, veď to nešlo predsa na zimných v relatívne teplom tohtoročnom októbrovom počasí (10-17 stupňov Celzia)nie? Tak som ich požiadal o finančné vyrovnanie. Odpoveď z BSauto: s tým musí súhlasíť Bridgestone. Dobré nie? Ale veď ja som auto kupoval v BSauto, nechápem prečo o tom má rozhodovať Bridgestone

Dobrý predajca by svojmu zákazníkovi už dávno dal nové gumy v súlade s TP a reklamáciu s Bridgestone by si riešil už bez účasti zákazníka, nie? Alebo žeby BSauto bolo na tom finančne až tak zle, že by ho položili náklady za jedné gumy? Tak som zvedavý ako to dopadne, ale veľké ilúzie si nerobím, celkom živo si viem predstaviť scenár: máte pripravené gumy, buď beriete, alebo obídete skrátka.

2017-01-16 20:49:37

milan_a: Smutné. Někdy mi připadá, že prodejci hrají nějakou skrytou soutěž - kdo nejvíc "ojebe" zákazníka.

 kovv
2017-01-17 08:58:23

milan_a: Je to od nich sprosté. Bohužel co tak slyším, tak takové hnusné chování mají poslední dobou jen servisy Opel (některé jsou ale výjimka). Mluvím z vlastní zkušenosti a mám zkušenosti se servisy Škoda, Renault a Fiat.

Normálně bych jim natvrdo napsal, že si pro gumy přijedeš, ale dle zákona ti jsou povinni uhradit nezbytné náklady vzniklé v souvislosti s reklamací. tzn. jeden den dovolené (2000 Kč), cesta (1 km 3,8 Kč) tam i zpět atd. Myslím si, že si to rozmyslí a radši ti pošlou peníze.

 kovv
2017-01-17 09:11:09

Co se týká kontrolky aktivace airbagu spolujezdce, tak jsem trochu pokročil. Veškeré bezpečnostní kontrolky a jejich funkčnost podléhají homologaci (většinou se homologuje každý modelový rok). Mezi doklady, které výrobci k homologaci dokládají patří také technický popis funkčnosti kontrolek a taky návod k vozidlu, přičemž vše musí být ve shodě (prý se opravdu kontroluje krok po kroku). Tzn. buď je to vada určité série a český importér se "vybodl" na její řešení, nebo není návod v souladu s homologací (nepředpokládám, protože stejně je to i v německém originále).

Zkusím si vyžádat veškeré doklady k homologaci vozidla na MD ČR (odhaduji tak 3 měsíce času) a pak uvidím

 kovv
2017-01-17 10:03:57

Teď jsem od známého dostal info, že v některých Astrach K (rok výroby MY2016 a My2017) byla prý reklamovaná špatná indikace funkčnosti airbagu spolujezdce(jak se to projevovalo, nebo jak na to přišli nevím). A na základě toho je v Německu je čerstvě svolávačka na tyto auta, protože prý může dojít k špatnému nafouknutí airbagu spolujezdce z důvodu chyby časovače.

Na stejný typ funkčnosti Airbagu byly v některých zemích Evropy taky svolávačky u Meriv B a to vyrobených v letech 2015. Taky to bylo vadou časovače, kdy došlo k opožděnému nafouknutí airbagu.

U aut pro ČR se to údajně netýká. U výše uvedených závad neukazovala diagnostika chybu. Nesouvisí právě tato vada se špatnou funkčností kontrolky?

Bohužel většinou tyto systémové vady hlásí importéři (český nemá špatnou kontrolku airbagu za vadu) a taky rozhodují jestli je budou řešit svolávačkou. Pokud to ovšem není nařízeno jako svolávací akce, pro danou zemi, orgány EU.


Odpovědět

1 ......... 60  61  62  63  64