Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1217 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 61

2015-01-03 20:24:17

satellite22: Však jsi psal "kontrola pneu ok", tož jaks to tedy kontroloval...?

2015-01-03 22:11:22

satellite22: Písal si že tlak je OK, preto ma to zaujímalo. V čom je výhoda nafúkať gumy dusíkom?

2015-01-03 22:14:35

igi43: Přestože tento plyn tvoří součást běžného vzduchu, při napuštění pneu dusíkem se tvrdí, že tlak méně kolísá se zahříváním či ochlazováním gumy a také že neuniká tak rychle jako normální vzduch, neb dusík má velké molekuly...

P.S. Za náplň pneu dusíkem se platí.

2015-01-04 12:34:34

No práve a na to jsem spoléhal s tím dusíkem a provedl jsem tedy jen optickou kontrolu, zda nemám defekt. Věřil jsem tomu, že když vyjedu s novým autem a s novými gumami namontovanými a nafoukanými dusíkem z pneuservisu, je tlak jak má být. Jaké bylo mé překvapení..... Jo jo, důvěřuj,ale prověřuj

MilanK, 2013-11-12 19:58:05 napsal:

Nikde jsem zde nenašel a rád bych se zeptal vás zkušenějších.

Meriva je hodnocena jako spolehlivý vůz, je přesto vhodné si předplatit delší záruční lhůtu - na 6 let? 20 000 Kč není zrovna málo.

Na jakých kolech jezdíte a proč? R15,16 nebo ještě větší? Já budu jezdit více po okreskách než po dálnici.

Kdo z vás jezdí na LPG? Má nová Meriva přimazavání? Kdysi to Opel nařizoval. Platí to i nyní?

Moc děkuji předem.

2015-01-16 11:02:17

milank: Mám OPEL Merivu koupenou v prosinci 2014. Přimazávání pro LPG není.

2015-01-21 20:49:15

Máte taky někdo problém s levými zadnímy dveřmi? Zjistil jsem že mi za jízdy teče(stříká) do auta voda. Netuším za jakých podmínek to je, protože jsem si toho všimnul až po najetí cca 1000km od umítí a vyčištění vnitřku auta. V průběhu těch tisíce kilometrů smíšený provoz - město, okresky a dálnice cca 500km. Zatéká tam v levém spodním rohu.

Venca49  
Václav
2015-01-21 21:01:18

kocour: Již jsem to někde psal,není jiná možnost,než vlézt dovnitř a druhý bude stříkat hadicí.Ono se to projeví.

2015-01-21 21:10:57

No dobrá, ale co s tím a jestli se to opravit...

Venca49  
Václav
2015-01-21 21:17:53

kocour: Vždyť píši,najít kudyma to teče a pak se to opraví.Zatím neopravuj,když nevíš co.Jestli teče kolem dveří,tak se nechají dotáhnout,nebo vyměnit těsnění,ale to jsou zatím dohady.Taky můžeš mít prokousanou díru v podlaze.......?Hledej kudy!

2015-01-22 09:35:33

milank: mam Merivu na R17/225/45 a zatim jsem dost spokojen i na nerovnych cestach se chova vyborne

2015-01-27 13:09:58

Minulý mesiac zdá sa byť rekordný v predaji merív - 196 ks (pořadí v daném měsíci 21. místo z 245.), celkom za rok 2014 - 1372 ks

http://www.vybermiauto.cz/autodata/opel/meriva

2015-02-01 12:45:53

Takto by som mohol bez zásahu do riadiacej jednotky zmodifikovať charakteristiku svojho motora (Meriva 1,4T 103kW).

Otázka znie, ako sa to prejaví na životnosti motora a prevodovky? Čo vy na to?

2015-02-01 16:17:38

milan_a: Bez zásahu do řídící jednotky, tedy JAK...? Doporučuju minimálně po dobu záruky nevymýšlet žádné, s odpuštěním, ko*otiny a po záruce...? Co se nárůstu výkonu a hlavně točivého momentu týče, tvoje převodovka to zvládne, ale s ohledem na to, že je to problematická M32WR, na níž mohou dělat nedobrotu některá ložiska, bych to radši nepokoušel...

2015-02-01 17:37:56

colommbo: "Bez zásahu do řídící jednotky, tedy JAK...?"

úpravou výstupov z RJ.

Vďaka za radu Colommbo

2015-02-02 12:55:10

Ahoj Meriváci, jen se chci zeptat, zda někdo uvažujete či máte zkušenosti s autopotahama a pokud ano, tak jaká firma či eshop. Jedná se mi o kvalitu ohledně co nejlepšího kopírování sedadel bez průvěsů látek a pokud možno jednoduchá instalace. Našel jsem zde:

http://www.auto-doplnky.c...lity-cerno-cervene-p21096

http://www.autopotahy-obchod.cz/potahy/0/0/2/5

http://www.abena-autopota...?autopotahy=Opel%20Meriva

http://www.autopotahytaso...hy/opel-meriva-od-rv62010

Tak zkuste napsat jak je kdo spokojený.

2015-02-02 13:40:08

satellite22: Ahoj, měl jsem potahy dělané na míru od této firmy: http://www.elapotahy.cz/. Měl jsem je na fábii šest let, nikdy se ani nehnuly a při prodeji kupec skoro nepoznal, že jsou to potahy. Od té doby už jsem žádné potahy do aut nedával

Přeji hezký den

2015-02-02 14:42:56

K té úpravě výkonu a koruťáku nedopoučuju to dělat jednak kvuli záruce ale celkově to bude dost na úkor výdrže. Výkon sice papírově moc hezkej ale to auto to nedokáže diky konstrukci kvalitně přenést na kola a ani ta převodovka z toho nebude odvázaná protože sice přeladiš jednotku auta ale ne převodovky která je stavěná a laděná na jiné vykony v jiných otáčkách a bude se hádat. Nejsi první ani poslední koho to napadlo "však je to turbo tak se načipuje" no par jedinů co to realizovali jsme tu už měli.

Dobrou ukázkou proč to nedělat je i svezení se 103kw verzí a pak 88kw verzí která paradoxně jela lépe. Hodně výrazný rozdíl je potom u automatové verze kde skutečně 88kw jede lépe než 103kW, pravda na dálnici jsem s 88kW tak nějak při 150kmh u konce se silama a 103kw verze furt zrychluje ale při normální ježdění s městskym provozem spolupracuje převodovka s 88kW motorem lépe a plynuleji u obou verzí MT i AT

2015-02-02 16:41:45

paczqo: Milan má motor a mauálem, který ten výkon papírově zvládne, ale... O celkem problematické převodovce jsem se už zmiňoval a motor...? Je třeba si uvědomit, že tyhle motůrky jsou naladěné a turbem vyhoněné už i tak poměrně vysoko (103kW pro ten stroj není žádná sranda) a pokud se výkon a točivý moment ještě cca o téměř třetinu navýší, je to cesta do pekel. A tedy s tebou naprosto souhlasím, Marku!

2015-02-02 17:17:37

Papírově zvládne no papír snese hodně ale v realu moc to zvladat nebude.

Ono to turbo při běžném provozu nějak moc netlakuje jen tak aby to jelo protože diky emisnim normám jsou atmosfery prostě chcíplé a to že ten výkon je tam 103kW a krouťák 200nm je sice pravda ale je to svym zpusobem nic neříkající hodnota dneska.

To auto je naladěné a i indikator řazení se chová tak aby to auto jelo stabilně v mnohem menším výkonu s plně využitým krouťákem a co nejnižší spotřebou ve spektru otáček do 2500 což se tak nějak daří, samozřejmě když to budeš točit dostaneš z toho tenhle výkon ale komponenty na to stavěne nejsou přeci jen snaha ušetřit je všude a proč stavět motor a převodovku na vyšší otáčky když to auto ma jezdit v nizkem spektru otáček.

A když se podívám na tu křivku tak u 2500ot/min bude rozdil proti serii cca 5kW a 30nm a je otázka zda stojí za to ztráta záruky, riziko že na emisích tě vyrazí vliv na vydrž by při idealnim stylu jizdy by byt nemusel ale otázka zda tak pojedeš když už si nechaš vykon vyhnat o 32kW nahoru.

2015-02-02 17:27:28

paczqo: Ano, všechno, co píšeš ve třetím odstavci, je pravda, a ač je to "moderní" motoristická současnost, je to prostě strašný...


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 61