Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1217 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 61

2014-12-05 19:39:49

Ano lze viz meriva u mě v profilu předváděčku jsem takhle měl vybavenou rádio cd600 a kamera jo a musíš mít k tomu senzory bez toho to nelze objedat do vyroby.

2014-12-09 02:50:43

Ahoj všetci. Aký máte názor na toto? Máte niekto podobnú skúsenosť? Nie som expert na autá, skorej užívateľ. V lete som kúpil novú Merivu, 1.4 Turbo benzín 6-st automat. Všetko sa mi zdalo v poriadku. Po mesiaci som dostal list od hlavného dealera aby som sa dostavil do servisu na úpravu softvéru. Údajne je vysoký krútiaci moment a môže sa niečo poškodiť . Ďalej vyhrážka ak neprídem nenesú garančnú zodpovednosť . V servise boli prekvapení ale dohodol som si termín. Mali už nový softvér, nahrali ho. Na prvý dojem sa nič nezmenilo. Jednotka dvojka sa trochu skrátili (menej vytáča) čo je dobre.

Problém cítim za týchto okolností: po uvoľnení nohy z akcelerátora samozrejme klesá rýchlosť a otáčky motora. Ak sú otáčky na hranici preradenia na nižší prevodový stupeň ale ja sa rozhodnem pridať motor drhne, trhá, vibruje, ventily zvonia ako v starom žiguláku. Pri jemnej akcelerácii sa pomaly z tohto kritického stavu dostanem, pri prudšej akcelerácii podradí na nižší prevodový stupeň a potom už ide normálne. Zdá sa, že mizerná 1.4-ka bez turba nemá dostatočný výkon. Bojím sa, že zničím motor. Pri manuálnej prevodovke si otáčky vodič ustráži, pri automate to má robiť softvér. Skúsim ešte tankovať 98-čku. Poraďte mám to ísť reklamovať?

2014-12-09 09:35:22

dusan33: S automaty žádné zkušenosti nemám, ale domnívám se, že takto by se motor ve spojení s AT chovat neměly. Tankovat prémiové palivo není řešení, zato reklamace možným řešením je.

2014-12-09 10:34:20

dusan33: tato svolávačka na Merivy byla a i mě toto na služební přehrávali ale to co popisuješ neni v pořádku určitě zpět do servisu. To že 1.4ka pokud neběží turbo je mrtvá je bohužel známý fakt a u noveho auta jsou rozjezdy utrpení a musi se hnat do otaček než zařadi vyš a turbo naskočí ale po zajetí cca 5tis km už to bylo ok.

2014-12-11 15:28:02

Ďakujem vám za rady a názory

2014-12-12 09:48:59

paczqo: u mojej merivy som nič také nepostrehol, od začiatku pekne živá aj v otáčkach - všetko OK

2014-12-12 09:51:17

Ano ale ty máš manuální převodovku tohle se týkaá automatů kde je přeci jen trochu jiné naladění díky automatu.

2014-12-12 11:20:48

paczqo: reagoval som na: "pokud neběží turbo je mrtvá"

Ináč turbo beží už od voľnobehu (má aj zvukový prejav) len ešte nevytvára ten optimálny tlak na max kr. moment, ten je až pri cca 1800 otáčkach motora

2014-12-12 11:29:21

To já taky ale právě že manual má jinak nastavenou elektroniku a zpřevodování takže u manualu na jedničku z toho auta dostaneš nějakej výkon i díky tomu jak si řadíš ty.

U automatu je to chcíplé a až tam elektronika hodi za 2 a dal auto kopne a rozjede se.

V podstatě automat je nastavenej aby řadil kolem 2 - 2,5tis což při rozjezdu na 1 je mrtvé a při přeřazení na 2 to spina turbo a rozjede se, samozřejmě mužeš rozjezdy dělat stylem že plyn k podlaze ke 4tis otáčkám a automat to tam nasází hned ale je to na ukor spotřeby.

2014-12-12 12:00:24

áno? tak to som nevedel, ale ma ma to ani nikdy nezaujímalo, pretože ja a automat sú asi nezlučiteľné veci, aj keď niekedy mi to radenie príde otravné, potom viac menej funguje automat vo mne :)

2014-12-12 12:05:14

milan_a: "...ja a automat sú asi nezlučiteľné věci..." - mám to rovnako...

 rendys
René Čamek
2014-12-12 12:06:21

colommbo: já a automat nerozluční přátelé

2014-12-12 12:07:57

Tak to já zas jedině automat pravda v Merivě z něj nadšenej uplně nejsem ale v soukromych autech s trochu jinym obsahem jsem nedal na něj dopustit a nove auto je taky automat.

 rendys
René Čamek
2014-12-12 12:09:30

paczqo: díky za pdporu, vidíš to Jiří

2014-12-12 13:24:53

Automat má svoje výhody. Napríklad auto naskape na križovatke a môžeš pohodlnejšie telefonovať...

2014-12-21 14:37:48

pavlik_k: Protože nerad čtu návody, tak jsem měl tentýž problém při prvním přezutí. V servisu mi říkali totéž. Pak jsem si ale přečetl návod a zjistil jsem, že TPMS u Merivy je dělaná tak, že měří jakési rozdíly mezi ABS a ESP(snad to vyhodnocuje obvodové rychlosti) a žádné senzory tlaku ve ventilcích již tedy nejsou třeba. Po každé výměně pneu, či po každém dohuštění, či odpuštění tlaku v pneu je třeba provést novou kalibraci systému stisknutím tlačítka se symbolem pneu na dobu 4 sekund. Tím se systém zkalibruje, kontrolka zhasne a rozsvítí se jen tehdy, zjistí-li ten systém změnu oproti kalibrovanému stavu. To pak znamená, že je třeba pneu zkontrolovat, dofoukat či opravit a znovu stisknutím tlačítka provést kalibraci. No a ti hoši v servisu jsou už prostě o generaci zpět a já jsem opět dostal lekci za to, že nečtu návody. A jak tu vidím - nejsem zdaleka sám.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-21 17:10:59

tom46: O tom jsem už psal, leč nikdo mi to nepotvrdil a všichni poukazovali na systém s měřením tlaku........

To co popisujete je jednodušší varianta a plně funkční, je to další funkce jednotky ABS kdy se vyhodnocují signály jednotlivých snímačů ABS u každého kola. Vtip je v tom, že prázdné kolo se otáčí rychleji než nahuštěné - na tomto je funkce založena. Kalibrace je uložení jednotlivých otáček kol do paměti a je to neustále porovnáváno, odchylka od uloženého stavu je hodnocena jako chyba a rozsvítí se kontrolka prázdné pneu.....Tento systém měla např. Honda Legend v roce 1995 a mmj. to mají takto koncernové vozy skupiny VW.....

2014-12-21 17:57:09

kopejda: "...Vtip je v tom, že prázdné kolo se otáčí rychleji než nahuštěné - na tomto je funkce založena..."

WTF...?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-21 18:39:45

colommbo: Tak jinak Za jízdy v přímém směru, kdy je vše OK, leze ze všech čtyř senzorů abs "stejná" křivka, tato se stiskem tlačítka uloží do paměti jednotky ABS a používá se jako kontrolní systémem TMPS. Když dojde k poklesu tlaku v jednom kole, signál z jeho senzoru abs má lehce zvýšenou frekvenci (podhuštěné kolo má střed otáčení blíž k vozovce - tudíž se otáčí rychleji než ostatní tři kola) a tento stav je vyhodnocen systém TMPS jako chyba v tlaku pneumatiky protože nesouhlasí s uloženou křivkou.....

Nevím jak lépe tu funkci popsat. Každopádně není problém s přehazováním kol z letních na zimní a jinak a dokupováním nějakých tlakoměrných rádioventilků........

2014-12-21 19:25:25

kopejda: Vida ho...! Já si to po venkovsku představuju právě naopak, že méně nahuštěné kolo se otáčí pomaleji - tedy brzdí a "kolem něho" se pak má tendenci otáčet to druhé na téže nápravě a auto pak táhne ke straně toho méně nahuštěného kola... Ve spojení s tvým tvrzením to bude jen jedna z dalších věcí (třeba že letadlo dokáže letět... ), kterou asi nikdy nepochopím, ale to neva... Každopádně se s tebou shodnu na tom, že kola (na téže nápravě) s rozdílným tlakem v pneu se mohou otáčet jinak a tento rozdíl čidla ABS zaregistrují...


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 61