Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1217 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 46  47  48  49  50 ......... 61

Ramas, 2016-09-22 20:01:29 napsal:

Na mé zánovní Merivě B rok 2016 s pevnou prosklenou střechou mi za prudkého deště právě někde touto střechou nebo horní hranou čelního skla zatéká. K mému zděšení při přibrzdění v dešti vytekla voda z prostoru osvětlení nad řidičem ( u vnitřního zpětného zrcátka) na řadicí páku..... V servisu zatím nic nezjistili -mezitím to vyschlo. Neřešil někdo podobný problém?

2016-09-23 09:29:12

ramas: Řeším zatékání přes pravé a levé sklo zadních dveří u mé Merivy 2016. Zatéká při mytí v ruční a automatické myčce a také při delší jízdě v dešti. Prodejce taky závadu nezjistil a reklamaci neuznává (4 x reklamované) a to i přes dva soudní znalecké posudky (jasná vada bránící řádnému užívání) a to se závěrem, že Opel zakazuje mytí aut ruční tlakovou myčkou s odkazem na stranu 226 manuálu Opel Meriva. Už se děsím co udělá s autem zima. V současné době podávám žalobu k soudu. Problém jsem konzultoval s několika odborníky a taky pracovníky několika servisů Opel (ze zahraničí) a dle informací co mají, tak prý jedna várka Meriv má vadnou geometrii rámu z výroby (bohužel je to neověřená informace). Zvažoval jsem laserové proměření geometrie rámu vč. dalších testů, ale vyjde to na cca 50 tis Kč, takže to případně nechám zaplatit až soud. O mnohém (špatný rám) napoví detail styku zadních dveří vůči sloupku (viz téma http://www.club-opel.com/...tekani-okny-122809?kols=3 ).

2016-09-23 10:01:24

kovv: Nemám problém se zatékáním, ale Váš případ mi hodně připomíná moje problémy s tempomatem (viz. téma TEMPOMAT)- prodejce, několik servisů i technik Opelu uznali závadu, ale konečné rozhodnutí generálního zastoupení Opelu je - "nejedná se o závadu - jedná se o vlastnost systému". Držím palce při řešení.

2016-09-23 10:24:49

paša: Bohužel kromě zatékání mám ještě problémy s centrálem protože jsem auto kupoval kvůli vlastnosti otevřít až na podruhé. Ale moje Meriva tuto vlastnost nemá (před koupí mně byla slíbená a je to i uvedeno v manuálu)a prodejce mně poslal do háje, protože uvedl, že má právo na změnu technické specifikace vůči manuálu a sděleným informacím. Kromě toho někdy centrál i když stojím nedovolí otevřít dveře na zadních sedadlech (musím nejdříve otevřít dveře řidiče aby se auto odemklo). Dále mne blbne vzduchotechnika (za jízdy se zasekne a nejde vůbec ovládat), nebo při vypnutí se sama spustí naplno a začne v létě topit. Na toto prodejce řekl, že závada nezjištěna a že klima a topení běží jen při zapnutém motoru.

2016-09-23 11:52:49

ramas: Vyres to co nejdrive,v ramci zaruky. Potom oprava nebo hlavne vymena by stalo sileny penize! Uz dvakrat jsem resil vymenu zatahovaci roletky. Zasekavala se. Stale to blbne. Pokud by to bylo po zaruce,tak cely ten stahovaci system stoji (kolem 17.000kč) jako cela strecha kdyz si ji koupis u noveho auta. Hned jsem se zeptal kolik stoji cela sklenena strecha,kdyby me spadla nejaka cast stromu a rozbila to. V servisu rekly ze asi 75.000kč!!

2016-09-23 12:22:06

kovv: Tak to tedy máte závad dost a dost. Navíc máte asi i trochu smůlu na prodejce. Já na toho svého nemůžu říct půl slova. Vše co jsem řešil v záruce, tak bez problémů - výměna zámku u nádrže, oprava otevírání kufru - vše vyřešeno k mé spokojenosti - nakonec i k tomu tempomatu se prodejce postavil čelem - i když Opel řekl, že se jedná o vlastnost systému - tak prodejce se mnou soucítil a nabídl mi jistou kompenzaci, i když šla z jeho kapsy. Ty zadní dveře mně občas taky zazlobí - manželka se dobývá do auta a nic - řeším to zmáčknutím knoflíku na přístrojové desce - neřešil jsem to jako závadu, protože jsem se domníval, že to něják souvisí s tím, že se dveře otevírají jinak než u ostatních aut a jsou tam ty pojistky proti otevření - zkrátka jsem to bral jako něco běžného - příští týden jedu na garančku, tak se na to zeptám - jak to má tedy fungovat (i když mám už po záruce). K tomu dvojímu odemykání - nevím jaká má práva prodejce na změnu specifikace, ale pokud jsem si něco objednal, tak by to tam mělo SAKRA být. Když člověk narazí na neseriozního prodejce, tak je to špatné - někteří se zkrátka řídí tím co už jsem psal jinde - "dej nám své peníze a buď spokojený s tím co jsi od nás dostal a neotravuj" - já mám prodejce super - horší je to se zástupcem Opelu pro ČR - a toho máme všichni stejného - bohužel.

2016-09-23 13:27:53

kovv: Se vzduchotechniku jsem měl stejný problém. U nás mně tři servisy poslaly slušně někam, že to není vada. Jak jsem byl na dovolené v Německu, tak mně odešla parkovací brzda a protože byl čas tak jsem využil evropské záruky. Kromě brzdy opravili taky vzduchotechniku. Auto napíchli na počítač a ukázalo jim to tři validní přepnutí v posledním půl roce (kdyby to nebyla vada jak uvádíš tak ti to doloží výpisem z PC) a přeinstalovali SW a od té doby to nedělalo. Je to o přístupu importéra a servisu jak se k zjištěným závadám postaví. Teď snad už bude Meriva novému majiteli sloužit dobře

2016-09-23 13:45:57

ternap: Přesně tak - jde o přístup importéra a servisů - bohužel u nás NEVÍ a co je horší kolikrát ani NECHTĚJÍ. Také jsem přemýšlel zajet s tempomatem do Německa, ale když jsem to probral ze všech stran, tak jsem to nechal být. Nedávno jsem tady v okolí našel nový servis - zajel jsem tam a pán mi řekl, že by si s tím věděl rady - ale stálo by to cca 20.000,- což po záruce nemíním investovat - jen je to další důkaz, že když se chce, tak to jde - bohužel importér nechtěl. Smutné

2016-09-23 13:53:48

paša: Dle manuálu by měli jít zadní dveře otevřít při zastavení nebo snížení rychlosti pod 4 km/h. Bohužel toto funguje jen u dvou "pokusů" ze tří. Už se mně taky dvakrát stalo, že i při vystoupení (šel jsem do kufru) jsem nechal běžet motor a když jsem chtěl nastoupit, tak bylo auto kompletně zamknuté . Naštěstí to bylo u baráku, takže jsem donesl náhradní klíče a odemknul. Já vím, že jsou mé problémy "drobnosti" v porovnání s např. prasklou hlavou válce, ale když se projevují prakticky denně, tak je to na mozek.

A nejvíc mně dokázalo vytočit tvrzené prodejce, že jim mám nahrát video jak se projevuje zaseknutí vzduchotechniky za jízdy jinak mně to neuznají.

I soudní znalci se podivili nad tím, že mně ke vzduchotechnice a centrálu nedali výpis z palubního PC, protože dle standardů v EU by mělo být v paměti uchováno minimálně 50 cyklů každého elektronického úkonu vč. informace zda se povedlo, nepovedlo či chybové hlášení (a nemá to vliv na to zda se to ukáže na displeji auta).

2016-09-23 19:19:46

Měl bych dotaz na majitele nové Merivy B 1,4 turbo 88kW jestli mají stejný pocit jako já. S autem mám aktuálně najeto 1400km. Do zhruba 1200km jsem si liboval jak motor skvěle šlape a při sešlápnutí i to turbo bylo znát a jak je tichý v porovnání s původní merivou A 1.4 66kW. Nyní ale mám pocit že motor je trochu hlučnější a línější, takový ten efekt "jak to napsat" hučení.. jako kdybych ho hodně podtáčel. Navíc při sešlápnutí již necítím tolik turbo. Když točím přes 4500otáček tak to už zase hodně hučí. Ideální je cca 2000ot. Na youtube jsem viděl video jak někdo točil při řazení i přes 6000ot. Myslím že by mě snad i vyskočil motor při otáčkách 6000 a více. Nevím možná jsem si už rychle odvykl od starého auta a je to vlastně běžná věc. Motor je stále v záběhu, spotřeba je jinak v pořádku 6,5/100km. Jinak jsem spokojen.

2016-09-23 19:33:34

kovv: "...Už se mně taky dvakrát stalo, že i při vystoupení (šel jsem do kufru) jsem nechal běžet motor a když jsem chtěl nastoupit, tak bylo auto kompletně zamknuté ..."

Tohle se prostě za žádných okolností nikdy přihodit NESMÍ

2016-09-23 20:56:19

picino1: Ahoj.Jen malej dotaz.Nenatankoval jsi jinde než třeba tankuješ?Vlastní zkušenost.Jinak těch 1400 km je ten motor syrový.Mám 20000 a myslím že se motor dostává do pohody.U tohoto motoru je i podle recenzí nástup turba velmi plynulý a není téměř znát.I mě se zdálo jeden čas že se ten motor nějak fláká.Možná že to je jen subjektivní dojem.A co se týká těch 6000 otáček,to mě připadá jako barbarství.Asi je to možné ale jak dlouho by to tento motor vydržel?Podle mého názoru, tankovat kvalitní palivo,jezdit svižně ale motor nepřetáčet,a pokud možno ho zajet na delších trasách.Dřív jsem tomu moc nevěřil,ale jestli-že jsem jezdil je krátké trasy a pak jsem za dovolenou najel 3000 km,bylo to o něčem jiném.Ale je to jen můj názor.Mimochodem,Pavle,je dobře že jsi se pro ty nosiče zastavil,letos přes HM nepojedu ,no člověk míní, zdraví mění.Tak Tak dobrý záběh Honza

2016-09-23 21:23:38

honza318: "...A co se týká těch 6000 otáček, to mě připadá jako barbarství. Asi je to možné ale jak dlouho by to tento motor vydržel?..."

Vypadá to divně, ale vydržet by to měl hodně dlouho, prakticky furt, narozdíl od řidiče... Kupř. u motorů 2.6 a 3.2 (V6) jsou uvedeny maximální otáčky motoru pro trvalý provoz 6600/min. a domnívám se, že u všech motorů s červeným polem otáčkoměru začínajícím někde u 6750/min. to bude obdobné. Ale! Při takové jízdě by se řidič buď na nižší kvalty zbláznil nebo na vyšší zabil...

Pro dobrý a správný záběh motoru není ani tak důležitá délka tras, jako za správné provozní teploty motoru střídání rytmu a tempa jízdy a otáček, po najetých více jak cca 1000km se nebát ani návštěv ve vyšším otáčkovém spektru. Nejhorší, co může pro nový nezajetý motor být, je kupř. právě dlouhá cesta po dálnici stejným tempem...

2016-09-23 23:01:39

honza318: Ahoj, no asi to bude jen subjektivní pocit. Možná to řeším zbytečně a není se čeho bát. S tím benzínem možná máš pravdu, teď budu brát novou nádrž, tak to vezmu jinde. Na první nádrž bylo vše OK, na druhou si tedy nejsem jistý, uvidíme..

Jinak co se týká těch nosičů, tak jsem je ještě nenasadil, ale jsem rád že je mám. Ještě jednou dík. Měj se.

2016-09-23 23:44:35

colommbo: Ale no tak,Colommbo.Je řeč o o Oplu Meriva.To není žádný trhač asfaltu ani rychlostních rekordů,to myslím vědí ti co si toto auto kupují.Skutečně si myslíš že majitelé těchto nebo podobných vozů budou zkoušet co jejich motory vydrží a rvát je do červených otáček je aby si dokázali že to vydrží A pokud se týká toho záběhu.Neměl jsem na mysli že bych vyjel z prodejny a jel do Itálie. Ale musím říct že na německé dálnici jsem si chtěl Merivu trochu vyzkoušet.Při 180 povídám manželce,víš kolik jedeme?Trochu pospávala a povídá ,Asi 120.Meriva seděla jak přišitá.Ne nejel jsem touto rychlostí nějakou dlouhou dobu ale bylo to příjemné si to vyzkoušet.Je jasné že se nesmíte dívat na spotřebu ale to je u všech aut.Nevím kolik to papalo.Asi dost ham ham

picino1: Před nějakou dobou asi před půl rokem ,jsem se nechal zblbnout a vzal jsem benzin, dokonce 98 oktanu u jedné pumpy, no měli tam dobré ceny.Musím říci,katastrofa.Auto papalo, nejelo a mít ruce tak mě patrně fackovalo na každém kilometru.a to nebyla pumpa někde jak se dnes říká někde v JZD.Proto už tankuji jen u jedné benzinky,kde. jak doufám je stále stejná kvalita.Kde to to zatím funguje.

colommbo: No ,prostě mi to nedá.Nechci tady specifikovat co je krátká trasa.Na krátké trase motor nezahřeješ.A to že by třeba na dálnici při zahřátém motoru bylo něco špatně???? A jízda po okreskách?Ale ano.A tak to střídat.Tedy ,jak jsi napsal pokud to vydrží řidič.

2016-09-24 08:23:39

Zdravím, kúpil som znova novú Merivu Cosmo, a mám pocit, že si v Opel nevedia uhlídat kvalitu. Zdá sa mi, že podvozok je ošetrený plastizolom len tak ledabolo. To na predchádzajúcej Merive to bolo podstatne lepšie! Mám dojem, že to bude hrdzavieť jedna radosť. Veď posúďte (viď foto).

Skúsili by ste sa pozrieť, ako to máte vy?

2016-09-24 08:39:07

honza318: Ano, však píšu o motoru zahřátém na provozní teplotu, krátké studené jízdy nejsou pro nový motor to pravé ořechové. Na druhou stranu i tak bude motor někdy pracovat, tož ať si zvyká, život je tvrdý a nejen ten automobilový... A ani já nejsem žádný trhač asfaltu (když jsem možná ještě mohl být, neměl jsem na to auto a dnes už se jen pěkně vozím) a motor vytočený na maximum opravdu nemusím, rvalo by mi to srdce. Mimochodem, za sedm let (a 110tis.km), co tuhle Omču mám, jsem dal motoru "plný knedlík" jen jednou jedinkrát letos a to ještě jen tak na zkoušku...?

milan_a: Mno, tak to je pěkná ostuda... Ale ne tvoje.

2016-09-24 10:56:30

milan_a: Tak jestli je tohle nové šup s tím na reklamaci.

2016-09-24 20:18:53

tak, e-mail aj s fotkami dostal garančný technik čakám na reakciu. Dnes som sa stavil v jednom slovenskom showroom a pozrel si tam vystavenú merivu zospodu a to isté! Pýtam sa predajcu čo on na to a on že nemám si s tým robiť starosť, že opel dáva záruku na prehrdzavenie 12 rokov a že je to dobre ošetrené a spodky vraj nehrdzavejú - nemám sa báť. Tak pravdu povediac sa mi uľavilo, ale aj tak je mi divné, prečo moja prvá meriva b 2014 bola lepšie chránená plastizolom ako terajšia. Žeby úsporné opatrenia? A že podvozok s takouto PÚ vydrží 12 r. to pre mňa menšia záhada, ale nechám sa príjemne prekvapiť...

2016-09-24 20:26:50

milan_a: Upřímně - co jiného ti na tvůj dotaz měl prodejce asi tak odpovědět, než co má naučené/předepsané...? Hlavně zákazníka uklidnit a co bude za pár let... Šetří se všude a na všem.

2016-09-24 21:11:07

colommbo: asi tak, mám z toho zmiešané pocity, nie som si istý, či sa ten svet uberá správnym smerom...


Odpovědět

1 ......... 46  47  48  49  50 ......... 61