Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1217 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 38  39  40  41  42 ......... 61

2016-04-12 14:31:50

igi43: 6 stupňové prevodovky M32 sú chúlostivé

boli cca do roku 2012, zistilo sa, že na vine bol olej (nezvládal vyššie lokál. tlaky), výmenou za kvalitnejší (značený je inou farbou) sa problém odstánil a vraj (prý) není potrebná výmena po 60 tis. km.

2016-04-12 14:58:31

milan_a: Vraj... Odkud máš tyto informace...? Kolega Kopejda před necelými dvěma roky taky zjišťoval a výsledek je zhruba tento:

"Objem oleje v převodovce je 2,4 litru - je lepší dát 2,5 a někdo dává i 2,6 litru. Zde se jedná o ponoření spodní hrany vrchních ložisek hlavní hřídele do oleje. Při 2,4 litru je "na suchu".

Interval výměny oleje u převodovky M32WR/C je stanoven na 60 000 Km

Použitelný GM olej je změněný v roce 2012, kdy se začali objevovat problémy s ložisky na tento: GM 1940004

Nový olej vychází z italského oleje TUTELA SAE 75W-85 API GL4 (je stejný) a dále jsem našel olej, který Němci vyvinuli speciálně pro tyto převodovky později a je doporučován pro výměny. Je to FUCHS TITAN Sintofluid Fe 75W."

2016-04-12 21:08:41

V roku 2012 bol nahradený pôvodný prevodový olej s označením GM 1940182 červený za GM 1940004 žltý pretože pretože pôvodný olej nebol schopný odolávať krútiacemu momentu v prevodovkách nad 200Nm. Nový olej GM 1940004 odoláva krútiacemu momentu až 2400Nm.

Viac tu: http://prevodovka-opel-m3...e.sk/news/prevodovy-olej/

niečo o prevodovke aj na cars.cz vo vlákne: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení

2016-04-12 21:37:43

milan_a: Děkuju. Teď jde o to, jestli problémy s převodovkou způsoboval "málo výkonný/odolný" olej nebo jeho nedostatečné množství. Osobně bych se přikláněl spíš ke druhé možnosti a tedy bych doporučoval převodovku opět "přelít" a výměny oleje (60tis.km) bych dodržel taky. Nicméně je každého věc, jak se zařídí.

2016-04-13 21:04:34

Tak som si dnes bol konečne pre novú Merivu. Najazdených prvých 100km. Je to iná káva.

 Libin
Libor
2016-04-13 23:50:44

igi43: Jo jo, taky to znám z letošního února. Dej tomu pořádnou dlouhou jízdu ať se holka zaběhne a moc ji nešetři aby nezlenivěla.

2016-04-14 10:42:38

igi43: Už je to tu mockrát, ale připomínat se vyplatí. Jak píše kolega - delší jízdy s motorem zahřátým na provozní teplotu (nejen chladící kapalina, hlavně olej) a STŘÍDAT RYTMUS jízdy a pěkně řadit, nebát se vyšších otáček (prvních cca 200km tak do dvou třetin, pak už klidně občas k červenému), nepodtáčet motor a nekoukat na spotřebu (bude se měnit, klesat.) Jinak bude z auta lemra líná... A po zhruba 5tis.km co...? Po zhruba 5tis.km nechat vyměnit olej!

2016-04-14 13:03:36

colommbo: naprostý souhlas - auto mám 2,5 roku - najeto 18.000 km - mám ten nejslabší motor, takže jsem nečekal, žádné zázraky - ale při předjíždění jsem musel být moc opatrný abych viděl hóóóóódně daleko, abych měl klid - samozřejmě stále to není žádný trhač asfaltu, ale asi si vše sedlo a jede mnohem lépe - hlavně jakoby lépe "táhne". A spotřeba šla taky dolů. Zkrátka - "vydrž Prťka vydrž"

2016-04-14 14:16:12

colommbo: vraj... Odkud máš tyto informace...? Kolega Kopejda před necelými dvěma roky taky zjišťoval a výsledek je zhruba tento: "Objem oleje v převodovce je 2,4 litru - je lepší dát 2,5 a někdo dává i 2,6 litru. Zde se jedná o ponoření spodní hrany vrchních ložisek hlavní hřídele do oleje. Při 2,4 litru je "na suchu". Interval výměny oleje u převodovky M32WR/C je stanoven na 60 000 Km Použitelný GM olej je změněný v roce 2012, kdy se začali objevovat problémy s ložisky na tento: GM 1940004 Nový olej vychází z italského oleje TUTELA SAE 75W-85 API GL4 (je stejný) a dále jsem našel olej, který Němci vyvinuli speciálně pro tyto převodovky později a je doporučován pro výměny. Je to FUCHS TITAN Sintofluid Fe 75W."

Kolega Kopejda před necelými dvěma roky taky zjišťoval a výsledek je PRESNE tento:

Re: OPEL M32WR/C náhrada originálního oleje

Příspěvekod Colommbo » čtv srp 28, 2014 13:11

Mluvil jsem s Kopejdou a s odkazem na Fuchs se přehmátl, že GL 5 do jeho převodovky nepatří, ví... :) S velmi vysokou pravděpodobností to měl být Fuchs TITAN SINTOFLUID FE 75W s API GL 4. Nicméně Tutela bude gut a Michal jde do ní...! :wink:

Omega 2.6 V6 2001 sedan, Sunoco Synturo Sportivo 5W50 (SH) a 205/65R15 - u mě dobrý 8)

Uživatelský avatar

Colommbo

Příspěvky: 4154

Registrován: pon led 23, 2012 20:46

Bydliště: Záboří nad Labem

Nahoru

Re: OPEL M32WR/C náhrada originálního oleje

Příspěvekod Kopejda » čtv srp 28, 2014 15:37

Díky za rady, Tutela ja jasná volba. Jen pro zajímavost: zjistil jsem, že v roce 2012 změnil OPEL náplň převodovky z důvodu potíží s ložisky z oleje GM 1940182 (červený) na olej GM 1940004 (žlutý).

Nový GM 1940004 je v podstatě přebalený olej Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+, dále jsem zjistil předepsaný proběh 60 000 km na výměnu původního oleje GM 1940182 neboť předčasně degraduje při kroutících momentech nad 200 Nm......

Použitím nového oleje GM 1940004 se tento jev naprosto vyloučil - u tohoto oleje dochází k degradaci až při kroutících momentech nad 2400 Nm.....

Doufám, že toto vlákno pomůže dalším tak jako mě a ještě jednou děkuji za rady... :wink: Michal K.

2016-04-14 14:21:46

2400Nm to je asi chyba ne ?

2016-04-14 15:13:28

milan_a: Děkuju za oživení! Já už si špatně pamatuju, co bylo před týdnem, natož pak před dvěma lety...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-14 16:44:11

breathlless: Není, ten Tutela olej je fakt dobrý a jeho molekuly se začnou rozpadat až po dosažení tak velkého kroutícího momentu, tedy 2400 Nm je dobře. Spíš mě udivilo, že do převodovky která umí krátkodobě 320 Nm, dají olej který nevydrží ani 200 Nm....

2016-04-14 23:14:09

Tak neviem, či je to problém. Zistil som, že mi neukazuje kedy mám zaradiť vyšší rýchlostný stupeň. Síce mi to vôbec nechýba, ale tiež nikde nevidím kontrolku žhavenia. Je možné, že pri týchto teplotách motor nemusí použiť žhaviace sviečky? Nezdá sa mi to. Zaujímavé je že tieto kontrolky nevidím ani pri zapnutí zapaľovania, keď by sa mali rozsvietiť všetky kontrolky. Motor zatiaľ stále pekne natočil, ale nezdá sa mi to. Ako to funguje vám ostatným užívateľom Merivy B s dieselovým motorom?

2016-04-15 09:18:20

jedná nepríjemná skúsenosť s protikolízným systémom merivy - zdá sa že niekedy (dúfam že už nikdy viac) sa stáva bezpečnostný protikolizný systém merivy nebezpečný a kolízny. Športové a veľmi dynamické obiehanie autobusu na plný výkon na vyjazdenej okreske s výraznými koľajami po nákl. autách spôsobilo, že systém to vyhodnotil ako kolíznu situáciu, auto razantne spomalil, ja vedľa autobusu a v protismere rýchlo sa približujúce auto. Uff, studený pot ma zalial... Mám z toho zmiešané pocity.

2016-04-15 09:26:43

milan_a: Tak tuto zkušenost Vám nezávidím. Za chvíli už řidič nebude v autě potřeba - všechno bude řídit elektronika. Všechny pomocné systému jsou fajn - ALE - pořád je to jen nemyslící systém, který se může v některých situacích zachovat nebezpečně. Upřímně jsem rád, že já na své Merivce mám jen protiskluz - při koupi jsem chtěl i okna na kličku - bohužel to už dnes asi nikdo nedělá - zkrátka elektronika je dobrá - ALE ........... Přeji ať podobných zkušeností máte co nejméně.

2016-04-15 10:01:54

musím ale na druhej strane uznať, že to bolo fakt dynamické zrýchlenie, plyn na doraz, koľaje s hrboľami a do toho moje razantné manévrovanie v koľajach, toto už systém nevedel ustáť, asi budem musieť občas vypínať systém

2016-04-15 10:37:33

Človek dostane nové auto a panika, je všetko OK? Zdá sa že je. A manuál sa číta až keď sa vyčerpajú všetky možnosti. Na skúšobnej jazde mi kontrolka preraďovania rýchlostných stupňov svietila na zeleno v tachometri. V mojom aute to tak nie je, zobrazí sa nenápadne (čo je dobre) vedľa počítadla kilometrov. Takže OK. Dnes ráno teplota 4 stupne rozsvietila sa kontrolka žhavenia ale iba asi na 2 sekundy. Takže aj táto kontrolka svieti, len nie je to krátky čas žhavenia? Nemám s tým skúsenosti.

2016-04-15 10:38:15

Omlouvám se za off topic, ale v této souvislosti si vzpomínám, co se mi přihodilo kdysi ještě s předchozí áčkovou Omčou 2.6i R6 (žádné elektronické systémy, pouze ABS.) V té době mi zvnitřku korodoval zadní tlumič výfuku, uvolňovala se z něho protihluková výstélka, že lezla ven trubkou z výfuku, vypadalo to jak dlouhé žíně z koňského ohonu, vždy jsem to vytahal ven nebo odřízl a vyhodil. A jednou při opravdu razantním předjíždění (asi v 80km/h jsem podřadil na trojku) se mi přesně v okamžiku, kdy jsem byl vedle předjížděného auta, vnitřek tlumiče najednou celý zbortil a tlumič se přicpal. Motor se na sekundu přidusil a ztratil výkon, ale protože jsem neubral, ozvala se zezadu najednou velká rána, ve zpětném zrcátku jsem zahlédl oblak prachu, jak přicpaný tlumič povolil, Omča vyrazila kupředu jako střela a já dokončil předjíždění. Taky jsem v tu chvíli měl zadek sevřený, ale zbytek cesty jsem se už jenom smál. Doma jsem zjistil, že tlumič je na boku tlakem výfukových plynů asi 10cm rozpertlovaný, v tu chvíli si prostě cestu ven našly/udělaly. Jo, objem ničím nenahradíš...

Igi43: Ano, to je v pořádku, řídící jednotka žhaví jen podle potřeby (krátce) a vpodstatě pouze při okolní teplotě nižší než 5°C, při teplotách vyšších a je-li motor v pořádku mnohdy není žhavení nutné. Podobně i po nastartování ještě někdy žhaví/dožhavuje, ani o tom řidič neví, kontrolka nesvítí.

2016-04-15 18:57:06

colommbo: OK díky to som nevedel. Upokojil si ma. Mal som skúsenosti iba s veľkými motormi (autobus) a tam žhavenie trvalo o dosť dlhšie.

2016-04-15 20:04:06

igi43: Nemáš zač. Ze všeho nejdůležitější je, zda motor dobře (na)startuje. Jestli přitom jednotka žhaví nebo nee, nech na ní.


Odpovědět

1 ......... 38  39  40  41  42 ......... 61