Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1217 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1  2  3  4  5 ......... 61

2014-09-22 20:54:23

No jelikož máš Corsu tak tam tomu věřim ten Easytronic v corse D byl tragickej takže tenhle souboj bys vyhral. ale Meriva ma už dospělej 6q automat puvodem z chevroletu a ten to tam sazi jedu rychlost za druhou a jede to fakt velmi dobře i má dobre reakce na náhle podřazování což ne každej automat umí hladce. Samozřejmě tenhle 6q automat v insignii s padlama pod volantem je zas jine kafe ale určitě neplati že se ta převodovka rozmějšoí pul roku než něco udělá to možna byvalo dřív nebo je v připadě robotizovaných.

Venca49  
Václav
2014-09-22 21:12:51

paczqo: No,že mám Corsy je pravda,ale jezdil jsem v automatu se všemi variantami Oplů a různou kubaturou,až na tu Insignii,to už jsem nestihl,odešel jsem jinam.Ale stejně bych ti to nandal......

2014-10-18 21:41:24

nazdar, som hrdy vlastnik merivy 1.6 s easytronicom rv 2003 v netusim akej vybave, ale mam radio blaukpunt na kazetky z vyroby a manul spatne zrkadla, chcem sa spytat, vie tento displej ukazovat aj nieco ine okrem toho co ukazuje?

a dalej mam otazku ohladom easytronicu, kedze som zastanca manualu ale auto mam kvoli zene, tak radim manualne a mam problem s tym, ze niekedy to auto cukne, pridavam plynule a proste cukne, nemam to zatial odsledovane ci to robi iba za studena, ale za tepla sa mi to zda lepsie, je to proste nepohodlne pri "automate" by som to necakal

vdaka

2014-10-18 21:56:30

gambl3r: ještě by měl ukázat sněhovou vločku při detekci mrazu...pokud tvá kára tuto fci podporuje

Venca49  
Václav
2014-10-18 22:04:47

gambl3r: To je asi vše,co z displeje dostaneš.K té převodovce jen toto: není to automatická převodovka,je to normální manuální převodovka,která má na řazení rychlostí ŘJ a servomotory,které ovládají spojku a řazení.Rozdíl je jen v horní části převodovky - řazení.Proto také to cukání,možná by chtělo seřídit.Ale jinak žádný zázrak.

2014-10-19 09:46:02

dostal som z neho este aj datum cez cely displej podrzanim tlatidla kilometrov na budikoch ale to je asi tak vsetko :D a rovnako uzitocne ako

skoda, mohli tam pridat viac...

to si tam radsej mozem opriet navigaciu lebo ten displej mi je zbytocny :D

2014-11-03 09:15:29

Zdravím všechny.Řešil jste někdo nějak zabezpečení vozu nad rámec z výroby namontovaného imobilizéru? Ještě mám dotaz k systému kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách TPMS, kterým musí být vybaveny vozy od 1.11.2014 - máš již vúz nebo jsi stále čekatel? Jsem zvědavý, zda již tato vymoženost bude namontována. Díky

2014-11-03 09:22:11

Už od prázdnin objednané vozy jsou vybaveny TMPS jen některé základní verze corsy je neměli a dostali vyjímku nebo museli být zaregistrovené do 1.11 2014 ale jinak všechny auta již chodí z výroby s timto systémem. A pro ty co si myslí že zimní gumy dají na disky bez senzorů mám blbou zprávu a to že chybu to nejen furt hlásí ale i píská.

2014-11-04 10:03:42

Dobrý den

koupil jsem včera manželce novou Merivu 1,4 i a prosím zkušené řidiče o rady do začátku na co dát pozor ,čeho se vyvarovat jaké zabezpečení pořídit atd.Venda

2014-11-08 15:03:22

AHoj,

tak s TPMS nic nenaděláme, dle informací dokonce i pojištovna krátí takto vybavené vozy při plnění a zjištění, že penu nebyly vybaveny. Mě by však zajímalo, jak se staráte o nový lak svého nového přírustku do rodiny, zda máte nějaké vychatané politury (např. v posl. době vychvalované NANO), šampóny apod.

2014-11-12 09:54:48

Zdravím všetkých, zhruba pred polrokom (apríl) som si v Breclavi kúpil Opel Meriva B 2014 1,4 103KW a tak niečo tu pridám aj ja, až vám to nebude vadiť. Presedlal som zo Škody (cca 25 rokov, 4 modely). Zatial dojmy super. Meriva je fakt super auto dnes. Predtým som Opel viacmenej podceňoval, no dnes sa na túto značku pozerám s rešpektom . Prečo som sa rozhodol pre Opel Merivu? No viete, rozhodovala pri výbere hlavne cena, teda čo v tej cene od toho ktorého výrobcu dostanem a Opel z toho vyšiel s poriadným náskokom. Veď to, čo som dostal v tejto cene mi zďaleka neponúkol nikto. Najviac ma teší downsizingový motor 103 KW. Pred kúpou som si pozrel jeho charakteristiky a skoro som padol na zadok, ako ich downsizing dnes zmenil k lepšiemu oproti atmosfére. A tak som vedel dopredu, čo má čaká a tak to i bolo. Keď nepočítam Mercedes a BMV (nemám to preskúmané) tak lepšie motory má len VW (dynamickejšie), ale tiež aj zdá sa aj viac odchádzajúce a tiež aj o dosť drahšie. Ford tiež nie je horší (on vraj začal s downsizingom u benzínu), ale tiež drahý. Ale nie je to len motor čím Meriva vyniká, zarazili ma a príjemne aj jazdné vlastnosti, hlavne stabilita a pohodlie - fakt dobre. Posledné auto som mal Fabiu a to sa nedá porovnávať. Zatiaľ asi všetko, no uvídíme ako sa bude držať Merivka ďalej. Apropo, synovi sa tak zapáčila, že si ju pred nedávnom tiež kúpil v plnej výbave :)

Záverom mám pre vás jednu otázku, že čo si myslíte, môže sa operl atmosferák 103 KW rovnať s opel downsizing 103 KW?

2014-11-12 12:05:54

milan_a: Je dobře, že jsi spokojený, to je ze všeho nejdůležitější a já ti jen přeju, ať ti to vydrží co nejdéle! To je ale z mého pohledu, bohužel, asi tak všecko, ale je to věc názoru, jenž nikomu neupírám, prostě jeden má rád holky a druhý zase vdolky a je to tak dobře, svět je aspoň barevnej a veselej. Osobně jsem všema deseti proti downsizingu, považuju jej za počínající konec automobilismu jako takového, nové foukané motůrky mě vůbec neberou, naopak jsem zastáncem ještě klasických atmosférických motorů a nejen pro jejich projev, spolehlivost a v neposlední řadě spotřebu paliva (v tomtéž autě při totožném režimu jízdy budou úspornější). A na tvoji závěrečnou otázku není tak jednoduché odpovědět, příteli, nicméně při uvažovaném výkonu 103kW se bude jednat o nefoukaný čtyřhrnek objemu zhruba 2.0 až 2.2 litru, který, už jsem to zmiňoval, bude mít charakter úplně jiný. Jestli lepší nebo horší, to už nechám na posouzení každého soudruha...

 Igi43
2014-11-12 13:24:15

milan_a: Ahoj. Tiež uvažujem o novej Merive. Teraz mám Merivu z roku 2006 a som s ňou veľmi spokojný, prakicky bez poruchy, ale už má svoje kilometre a tak by som ju chcel vymeniť. Zaujímalo by ma akú máš výbavu, aká je spotreba, pri akej jazde. Ako si spokojný s motorom. Mal si nejaké poruchy? Rozhodujem sa medzi manuálnou a automatickou prevodovkou. Menší rozdiel v spotrebe by mi nevadil a preto chcem vedieť aká je spotreba. Údajom od výrobcu sa dnes už nedá veriť. Ako je to s presnosťou rýchlomera a palubného počítača. Na mojej Merive je minimálny rozdiel v údajoch.

2014-11-12 14:14:47

igi43: zdravím, len odporúčam, zrejme to bude pre teba rozdiel triedy - treba absolvovať skúšobnú jazdu, nová meriva má najnovšie technologie a fakt to cítiť. Mám celkovo na všetkých doterajšíc autách (jazdil som rok aj na mazde 323f) najazdené viac ako pol miliona km a tak už môžem porovnávať. Najväčšou výhodou je komfort, v lete som šiel v kuse 1200 km a bez únavy - fakt. Moju výbavu si môžeš pozrieť v mojom profile. Poruchy som nemal až na jednu drobnosť - gufero popískavalo - nejaká pneu záležitosť - na počkanie vymenili. Patrí medzi najmenej kazivé auta v minulom aj v tomto roku - viď:

"Loňský vítěz Opel Meriva skončil s 5,4 procenta vad nejlépe mezi velkoprostorovými vozy"

http://www.novinky.cz/aut...rcedes-slk-a-audi-a6.html

Kombinovanú spotrebu mám (podľa počítača) min 50% dialnice ( jazdím vždy ručičkovo 140 km/h (skutočná cca 133 - merám navigaciou)) 7,3 l/100 km a v tom sú zarátané aj časté dynamické zrýchlenia (proste to niekedy nedá, šport. duch - jazdím občas motokáry :) ). Palubný poč. som zatial netestoval, chystam sa v najbl. dobe, ale podľa testov rôzných redakcii tam je len min. rozdiel. S motorom som doteraz veľmi spokojný (len verím, že ho neprechválim). Je ladený aj do mesta, okresky a je ideálny na dialnice, proste zaradíš šestku, daš tempomat a furt to ide rovnako, kopec nekopec.

2014-11-12 14:48:00

colommbo: si proti downsizingu, ok, ale predsa aj tvoj Opel Omega je "fúkaný" - fúka do neho okolitá atmosféra :). Rozdiel je akurát v tom, že u downsizingu vypomáha atmosfére turbo. A keď sa ešte tým turbom dá regulovať aj množstvo dodávaného vzduchu podľa potreby motora a tým nastavovať režim motora, tak je to iste dobré a nejaký pokrok v automobilzme ako takom. Spotreba je fakt v norme. Na Fábii som mal vyššiu a to som nemal ani zďaleka takú dynamiku.... VW už dosahuje až o jeden liter nižšiu....

A čo sa týka poronania výkonov, no neviem, či by si mi so svojou Omegou nejako viditeľne ufujazdil, možno až na dialnici v Nemecku na maximálke (meriva má obmedzenie počítačom pri 197), a to by si do motora musel pumpovať dvojnásobnú dávku paliva

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-12 15:16:59

milan_a: O tom co který motor vydrží nebo umí se můžete s Jirkou pobavit v době až Tvoje 1.4 bude mít najeto 200 tisíc km jako má teď Jirka na Omče.

Motory koncernu VW moc nepřechvaluj, zase takový zázrak to není...Opel má motory lepší. Už 4 roky jezdím slabší verzi 1.2 TSI 63 kW a věř, že bych radši 1.6i .....

Malé objemy od spoda prostě nejdou, to 2.2i 106kW co jsem měl v omče bylo něco úplně jiného a kór potom 2.6 V6, že Jiří

Další pravdou je, že dnes nové auto s větším nefoukaným objemem jen těžko koupíš a nezbývá než vzít za vděk tím co je v nabídce pro dané modely. Ale to je dobou a potřebou EU snižovat emise...........

2014-11-12 15:38:10

kopejda: VW neprechvalujem, a ani po ňom netúžim, len konštatujem fakty. Proste sú o niečo ďalej, ale na druhej strane im to trhá rozvody . A práve to je najslabšie miesto downsizingu, ako všetko vyladiť tak, aby material ešte s istou rezervou zvládal zvýšené namáhanie aj s rozumnou životnosťou. A preto by mal byť určitý kompromis medzi objemom a výkonom. Prehnaný downsizing je veľký otáznik....

Pokial sa to urobí rozumne, tak atmosferák nemá najmenšiu šancu pri rovnakých výkonoch - proste už nestíha skoro všetkými parametrami, viem o čom hovorím.....

Jeden príklad za všetky: Dobrým downsingom dokážem akcelerovať už od dvojky na kontinuálne plnom výkone 103 KW. Pochopili ste o čom hovorím? Ja tomu hovorím, že downsizing má uvedený efektívny max. výkon, kdežto atmosferák len "papierový" (bodový), ktorý v praxi praktický veľmii nevyužiješ a ak tak len pri maximálke....

2014-11-12 16:06:09

milan_a: Budu se opakovat, příteli - máš nové auto (nové jsem nikdy neměl), máš z něho radost a já ti to opravdu upřímně přeju, fakt. Protože si to postupem doby trh (rozuměj zákazníci) spolu s alibistickou hrou na co nejnižší emise a spotřebu paliva vyžádaly, výrobci aut se zaměřují na malé objemy a počty válců a aby dosáhli jakéhožtakéhož výkonu, nezbývá nic jiného, než motory dopovat turbem, niet inej cesty (zaplaťpánbu, že aspoň Mazda a její motory Skyactive jsou jakžtakž normální). "Moderní" automobily jsou pouhým spotřebním zbožím a výrobce s tím počítá, součástky jsou (pod)dimenzovány na určitou životnost a hotovo, prostě je to tak, šetří se za každou cenu a všude, prvořadý je zisk a co na to koncový zákazník, je zcela jedno, hlavně že auto koupí. A to mu ještě rádoby autorizované servisy cpou do motorů namísto olejů omaštěné vodičky a tvrdí, že příští výměna stačí po 30tis.km. Neznalý (nedovolím si napsat hloupý) zákazník je spokojený, jak si dobře vybral, motor pláče... Je to na hodně dlouhé povídání a mimo rámec tohoto vlákna.

Kdybys mě už trošku znal, dozajista bys věděl, že dávno nemám nejmenší potřebu někomu něco dokazovat nebo někoho o něčem přesvědčovat, na to už jsem dost velký. Se svojí Omčou jsem naprosto spokojený a dokud bude fungovat jako dosud, měnit nebudu. Je to o pocitu, který ve mně auto vyvolává a jenž považuju za důležitější než rychlost a výkon. Mimochodem, ty jsou oba dostatečné...

2014-11-12 17:57:05

Jak to tak sleduji, tak nabývám dojem, že se někam ztratil význam slova downsizing, které tu tak často skloňujete. Abychom si tedy nalili čistého vína - anglické slovo „downsizing“ můžeme přeložit jako zmenšování. Základním myšlenkou „downsizingu“ je zmenšování objemu motoru při zachování stejného výkonu. Toto zvýšení efektivity motoru přináší zároveň snížení emisí, což je ten hlavní důvod, proč jsou výrobci stran EU k tomuto nuceni. Klasické motorářské pravidlo říká, že objem ničím nenahradíš. (Kupodivu to neplatí jen u motorů.) Jezdil jsem s řadou automobilů, převážně s objemem vyšším 1800-2000 a je to tak. Papírový výkon můžou mít stejný, ale třeba v kopci poznáte, že tam něco chybí. Osobně si nedovedu představit tyto motory až budou mít najeto alespoň 150 000 km. Stačí se podívat k sousedům - Fiat 500L s motorem 2 válce 857ccm/105k, Ford B max 3 válce 999ccm/100k . . . zlatá Meriva se svou atmosférickou 1,4/100k. Připadá mi to jako snaha výrobců o likvidaci trhu s ojetinami. Koupíte si takový dvou - tříválec po 150 tisících km?

Byla tu řeč o spotřebě, je to individuální věc daná tím co je mezi pedálama a volantem. Mám atmosférickou 1,4, poslední trasu 130 km jsem ujel za 5,6. Většinou to ale jezdím kolem 6,4. Teď jsem jel posledních 50km v koloně, polehoučku. Mám tam také dlouhý kopec, který mi zvedne spotřebu vždy o několik desetin.

Jirka

2014-11-12 18:55:10

nové veci už odjakživa vyvolávali u ľudí strach a nedôveru a tak to je až doteraz. Každú dobru myšlienku môže tzv. tržný mechanizmus zdeformovať (napr. skrátením životnosti) a tak to môže byť aj s downsizingom. Ale kde je zaručené, že sa to nestane napr. aj s atmosférickymi motormi od Mazdy, alebo s čímkoľvek iným.... Každopádne je to ale už iná téma.

Je jasné, že downsizing (preplňanie) prináša nové možnosti, ktoré u klasického atm. motora boli vyčerpané, hlavne čo sa týka zmeny priebehov momentu a výkonu do takej polohy, ktorá bola u klasického iba snom a všetko toto je možné už riadiť počítačom. Tomu sa nedá odolať (zo strany výrobcov) a ja si dovolím povedať, že downsizingu sa nevyhne žiadny výrobca automobilov, pokiaľ prím budú hrať spaľovacie motory. Jeden príklad za všetky: VW v týchto dňoch ohlásil nové štvorválcové dvojlitrové tdi s výkonom o 34 kW vyšším ako doteraz (celkovo 200 kW) a to vďaka lepšiemu a už tentokrát elektrickému turbu (Colombo má benziňák 2,6 l výkon len 136 kW) . Myslíte, že taká mazda a ostatní sa budú len tak nečinne prizerať? Proste ono to už tak chodí na tomto svete, psy štekajú, ale karavána ide neohrozene ďalej...

Prajem všetko dobré.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 61