Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1217 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 19  20  21  22  23 ......... 61

2015-09-24 00:16:45

petronel: Kluci nikoho nechci přesvědčovat na jízdu na 5.stupeň,je to fakt jen plachtění a jen na určitých místech po Práglu,ale 103 kw 200 Nm a pátý stupeň ze šesti to fakt dává.Možná by se mohl někdo kdo má stejnou motorizaci připojit se svými zkušenostmi Pocitově se ten motor nevzpírá,neduní,necvrliká,akorát v tomhle režimu jede pocitově jak litr,turbo ještě nenastoupí.. Jinak samozřejmě merivka dostává zabrat i v opačném spektru otáček,nebojte se A zatím naprostá spokojenost

2015-09-24 08:19:17

Inak s tymi rozmermi pneu ste ma vystrasili, som so spotenym celom v technicaku a manuale overoval velkost diskov pre motor 1,4 88kW....

2015-09-24 08:39:41

jaromircz: krátke plachtenie na 5-ke občas OK, ale len krátke :)

k tomu cvrlikaniu, colommbo nepozná všetky detaily, ono to zacvrliká občas aj pri vyšších otáčkach, a občas aj napr. pri cúvaní do kopca. Dobre, pokiaľ to nie je vada, prekusnem, ale na môj vkus je to príiš cvrlikania. Ja byť na mieste šéfkonštruktéra Opel by som takýto motor do prevádzky nepustil - osobný názor. Trochu som sklamaný. Čakal som od tohto motora novej konštrukcie v tomto smere viac

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-24 09:37:55

milan_a: No nevím, jak konstruktér myslel provoz motoru a při jakých otáčkách jakým režimem. Loni jsme měli 14 dní k dispozici Astru J ST s motorem 1.4 turbo (103kW) s 6ti stupňovým manuálem a můžu směle tvrdit, že v nízkých otáčkách se mu vůbec nelíbilo a spotřebovával mnohem víc benzínu než když při stejné rychlosti byli otáčky o 1000 výše.......

Onoho zacvrlikání si šlo všimnout, jen když byl požadavek zrychlení u podtočeného motoru, jinak se motor choval velmi kultrurně bez nijakých zvukových projevů.....

2015-09-24 10:53:39

Hopsnul jsem do auta a tady mam poznatky. Jedna se o 5.kvalt,takze odstupnovani prevodovky bude jine nez u 6.kvaltu. Na 55km/h jsem se nedostal. Byl spatny provoz. Jel jsem 47-49km/h ve meste. Na 3.rychlostni stupen-otacky kolem 1950. Na 4 to bylo kolem 1250. A na 5 to bylo pod 1000. Foto dodam pozdeji,jak pojedu tech 55km/h. Kdyz jedu 54-55km/h,tak skutecna rychlost dle radaru je 51-52km/h.

2015-09-24 11:56:08

kopejda: zdravím, podtočenému motoru sa vždy nevyhneš, pri cúvaní a na jednotke pri rozjazde máš vždy podtočený, alebo rozbeh naloženého do náročnejšieho kopca z jednotky na dvojku, dvojka mi začína zväčša na 2200-2500 a vtedy zacvrliká - nepríjemné.

A čo sa týka spotreby, sú viaceré modifikácie tohto motora, ja mám tú uspornejšiu (2014) a v pohode pri 80-90-tke dosahujem cca 5l/100km. Celkovú tabuľkovú (se vším všudy, aj vrátane kolon, atď) prevážne po diaľnici 135 km/h GPS mám momentálne 7,9 l/100km, čo je myslím slušné. A pokiaľ aj emisie sú ok, tak dupľom :). VW má síce o cca 0,5l lepšiu spotrebu, ale podvodom (Dieselgate), až bude musieť dať emisie do poriadku, vyrovná sa to, nie? :D

2015-09-24 12:02:19

milan_a: Přesně tak,trošku zklamání z toho cvrlikání,ale doufejme že to je jen průvodní stav motoru,kterému se lze do jisté míry vyhnout Mě osobně to po druhém zacvrlikání naučilo přidávat plyn už jen pedálem a páčku tempomatu nechat už jen na dálnici

2015-09-24 12:04:51

milan_a: "...Celkovú tabuľkovú (se vším všudy, aj vrátane kolon, atď) prevážne po diaľnici 135 km/h GPS mám momentálne 7,9 l/100km, čo je myslím slušné."

Ano, to není špatná hodnota. Mám ji aktuálně jako dlouhodobou na displeji BC taky...

2015-09-24 12:08:55

kopejda: Někde jsem četl recenzi na Opel Astra turbo 103 kw a stejně motorizovanou Merivu. Autor tam tvrdil,že Astra má pravděpodobně jinak poskládané poslední tři převody a že má pocitově větší turbodíru a že i díky těm převodům míň táhne než ta Meriva. Tuším,že si to pamatuju správně a nedopadnu jak Zeman s Ovčáčkem,když hledali článek o Peroutkovi

2015-09-24 12:10:18

colommbo: na displeji mi dlhodobo svieti 7,6

2015-09-24 12:13:27

milan_a: Tož to opravdu nemám...

2015-09-24 12:14:26

colommbo: Kluci vy mě donutíte si vzít sebou tužku a papír a taky to sledovat Jinak spotřeba se mi drží jen po městě kolem 7 až 8 a když se k tomu přidá dálnice plus okresky padá dlouhodobá k nějakým 6,3 l

2015-09-24 12:19:38

jaromircz: Teď jsem se jen letmo díval a motory 1.4 turbo 103kW mají v Astře J i Merivě B šestikvalty M32WR, liší se však stálým převodem - MerB je víc do síly (3,94) zatímco AJ spíš do rychlosti (4,18)...

P.S. Buď v klidu, Jaromíre, já spotřebu nijak extra nesleduju, to bych neměl motor, jaký mám. Spíš jen tak pro představu, abych měl jakous takous kontrolu...

2015-09-24 12:21:54

colommbo: netráp sa pre to

2015-09-24 12:24:48

colommbo: Dík Jinak se to tady hezky rozproudilo a to se mi líbí,hned se člověk doví víc

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-24 16:07:31

colommbo: Jestli má merivka lehčí stálý převod, tak proč cvrká?? Zkušenost mám s astrou a delším převodem...... A byla živá až moc, to meriva musí být ještě živější......

Loupak  
Pavel
2015-09-24 21:28:16

colommbo: Možná bych měl vrátit diplom, ale jsem přesvědčen, že čím vyšší je číslo převodového poměru, tím jde výstup více do síly. A naopak, čím nižší je hodnota převodového poměru, tím jde výstup více do rychlosti

2015-09-24 21:47:58

loupak: Normálně jsi mě dostal, Pavle, že teď nevím, čí jsem a nejsem schopen říct tak ani tak... Píšu ale o stálém převodu. U jednotlivých rychl. stupňů čím je číslo vyšší, tím jsou do pomala a síly, to je jasné, ale jak je tomu v případě stálého převodu...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-24 21:50:06

loupak: Tož teď jsem zvědav

3,4 : 1 nebo 1 : 4,3....... (příklad) Jedna otočka klece diferáku potažmo kola, proti 4,3 otáčkám výstupní hřídele převodovky.....

čím vyšší číslo, tím méně je potřeba síly pro otočení difem..... ale o to vícekrát se otočí hnací hřídel, že.....

Loupak  
Pavel
2015-09-24 22:02:11

No pokud se nepletu, tak stálý převod udává převodový poměr diferenciálu, jak naznačil Michal, pak konečný výstupní převod je násobek stálého převodu (diferenciálu) a zařazeného převodového stupně. Takže co se týká síly a rychlosti, tak převod diferenciálu je stále jen převod. A převod 1 : 4,3 = 0,23 - takže hodně do rychlosti


Odpovědět

1 ......... 19  20  21  22  23 ......... 61