Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1217 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 18  19  20  21  22 ......... 61

2015-09-21 20:28:47

colommbo: 74kw

2015-09-22 09:07:10

radekc: Už jsou reakce v Poradně, tož vlákno nechme zatím v klidu.

2015-09-23 09:44:00

tak vyskúšal som aj synovu Merivu 103kW (vyrobenú tak o mesiac skôr, najazdené cez 50t km) a cvengot pri razantnom stlačení pl. pedálu tiež niekedy. Podobne ako na mojom (najazdené 33t km), možno málinko menej, ale zvoní. Vyzerá, že tento jav bude vlastný asi u všetkým 103kW motorom a dúfam len, že to nie je nejaký negatívny signál. Tento motor pri razantnom stlačení pl. pedálu aj razantne nabieha do výkonu a môže sa tak diať len vďaka vysokým a razantným tlakom (výbuchom) vo válcoch a zrejme až takým, že spôsobujú zvonenie niektorých kovových súčastí (a môžu to byť aj ventily). Ono to zase nezvoní zakaždým stlačením. Len dúfam, že to nebude mať nejaký negatívny vplyv na životnosť motora a že v pohode dotiahne aspoň do 200t km

Každopádne z toho nemám dobrý pocit a až čas ukáže. Je tu záruka 5 rokov a dovtedy príp. problém by sa mal prejaviť dúfam.

Som zvedavý, ako sú na tom nové hliníkové motory 1,4T s priamým vstrekovaním

2015-09-23 11:02:58

milan_a: Mohu potvrdit,už se mi tohleto stalo asi dvakrát,vždy po přidání plynu páčkou na volantě při nižších otáčkách a vyšším převodu...( V tu chvíli mě teda polilo horko od hlavy až k patě a hned jsem radši ubral).Tempomat tam pravděpodobně pustí plnou nálož plynu a to se holt motoru moc nepozdává..Jinak při rozumných otáčkách a zařazené rychlosti se dá šlápnout brutálně na plyn již bez tohoto znepokojivého klapotu

2015-09-23 11:09:27

jaromircz: vďaka za info

2015-09-23 11:16:33

milan_a: To "jakoby zvoneni",tak neco takoveho se me objevuje jen pri startu. "Jakoby" tam rezonovala nejaka kovova uvolnena vec. Jakoby kus plechu. Jestli to dela plechovy kryt turba nebo spodni ochrana motoru a podvozku,to netusim. Zvuk je to opravdu neprijemny. Clovek si rika co bude dal nasledovat...

2015-09-23 11:29:24

petronel: ne ne pri štarte, len pri ráznom zaťažení niekedy, inak motor klape ako švajčiarské hodinky (teda aspoň zatiaľ)

2015-09-23 11:50:49

milan_a: Tak to se me nestava. Zatim....

2015-09-23 12:42:03

Nechci se vám do toho příliš motat, ale pokud se ten zvuk ozývá převážně při prudším přidání plynu a ještě k tomu z nižších otáček a na vyšší rych. stupeň, domnívám se, že to zcela obyčejně (za)cvakají ventily jako u každého auta, motoru se to v tu chvíli prostě nelíbí a protestuje, jak umí. S nějakým nárůstem tlaků či výbuchy ve válcích to nemá nic společného. Udržujte otáčky motoru tak, aby se točil radostně a vesele, v případě potřeby se neostýchejte podřadit, od toho tam ten fofrklacek je. Pak nebudete slyšet divné zvuky.

2015-09-23 12:45:59

petronel: Zhruba toho lze dosáhnout takto : Jízda na tempomat na rovince v městě cca 55 km/h na 5.stupeň (v pohodě to motor pobírá i mírné zrychlení pedálem),ale po přidání páčkou tempomatu při potřebě zrychlení na cca 75,tam elektronika pustí "plnej" a motor zacvrliká trochu podobně jen tiššeji,jako kdysi Škoda 120.Obsazení vozu dvě euro osoby Proto už radši takhle přidávám jen na dálnici,kde už jsou otáčky o dost výše.Popřípadě v městě podřadím..Tyhlety zvuky fakt nemusím

2015-09-23 12:56:15

jaromircz: "...Jízda na tempomat na rovince v městě cca 55 km/h na 5.stupeň (v pohodě to motor pobírá i mírné zrychlení pedálem),ale po přidání páčkou tempomatu při potřebě zrychlení na cca 75,tam elektronika pustí "plnej" a motor zacvrliká..."

To neděláš dobře, Jaromíre... Chlapi, hrome, nechte si vysvětlit, že tyhle motůrky, ač foukané, potřebují ke svému zdárnému provozu určitý (otáčkový) režim resp. pásmo a netrapte je zrychlováním na pětku z 55km/h a ještě k tomu na tempomat... Motor se tak nějak tváří, že mu to nevadí, ale nevěřte tomu, vadí mu to hodně a dvouhmotě obzvlášť, resp. nebýt douhmoty, nakopal by vám motor ty vaše řidičský p*dele, okamžitě byste poznali, že je něco v nepořádku. Jestli si chcete hodně dlouho spokojeně užívat jízdu, nechte si fakt poradit...

2015-09-23 12:58:42

colommbo: určitě to bude těma nízkýma otáčkama,akorát že už člověk od doby škodovky 120 odvykl klepání ventilů, u fiata a mazdy se mi tohleto nestávalo,proto mě to trochu vyděsilo taky Spíš mě zarazilo to,že po přidání tempomatem si to ten tempomat neohlídá sám,normálně bych při nížších otáčkách plyn na podlahu nedával

2015-09-23 13:03:54

jaromircz: Tempomat je prostě jen blbá elektronika, proto je při normálním provozu vždy výhodnější využívat zkušeností šedé kůry mozkové ve spojení s pravou popř. i levou nohou (a pravou rukou) a tempomat nechat pro dálnici.

2015-09-23 13:39:49

colommbo: Zkušenostmi se člověk učí,zatím najeto s prvním turbomotorem jen cca 10 t km,zatím převažují pozitiva ohledně výkonu i spotřeby.Jinak co se týká jízdy a otáček jsou názory 50 na 50.Co se týče spolehlivosti,teprve uvidíme

2015-09-23 17:38:51

Tak to je přesně to co mi to také dělá. A proto se řídím Colommbovo doporučením ( razantně nepřidávám v oblasti 2000 otáček a tempomatem už vůbec ne) a už se nemusím strachovat. Nahlásil jsem to jako závadu v Opel servisu. Tak pokud nás tam bude víc, tak se snad budou tím zabývat...

2015-09-23 18:42:05

kocour: Nejsem motorář ani odborník na automobily a tedy se nepovažuju za tak erudovaného, aby se někdo mými radami či názory musel řídit, je to každého věc, ale i tak děkuju. Nicméně něco jsem už odjezdil a přátelé a známí někdy říkají, že jsem docela chytrej. Osobně si myslím, že popisovaný jev je, ať je to, jak chce, normální. Každý benzínový motor a jedno, zda atmosférický nebo přeplňovaný, je-li mu v určitých otáčkách trochu víc přidáno na nesprávný, tedy příliš vysoký kvalt, nechá ventily zacvrlikat. V oblasti kolem 2000ot/min se začíná projevovat vliv turba a mnozí řidiči na to jaksi spoléhají a někdy přidají o maličko víc, než by na zařazený rychl. stupeň bylo (pro motor) zdrávo. Ano, motor to zvládne, dvouhmotový setrvačník vytvořivší se rázy od klikového ústrojí pohltí, takže jen zacvrlikáním ventilů dá motor najevo, že se mu v ten okamžik něco nelíbí. Osobně si myslím, že dlouhodobě to pro motor samotný není dobré a hlavně proč si tak počínat, když to není nutné... Na přístrojové desce nově zavedená radítka doporučují řidiči řadit vyšší kvalt mnohdy už při cca 1200ot/min. Je to jen prachsprostá úlitba spotřebě paliva a emisím, pro motor (ojnice, klika) a setrvačník je to cesta do pekel. Pomalá, zato jistá. Toť názor nejen můj, ale vpodstatě všech, kteří se kolem aut pohybují a trochu jim na nich záleží.

2015-09-23 19:02:27

kocour: Tak to se asi budu muset zamyslet nad použitím tempomatu na normální silnici. Při devadesáti tam mám na pětku cca 2100 otáček a tempomat jsem se snažil na rovinkách dost užívat....

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-23 19:54:39

jaromircz: Po městě na pátý převodový stupeň ??????? Já s naftou jezdím po městě max na trojáka a při 50 km/h točí cca 2 tis. otáček a okamžitá spotřeba při kontinuální rychlosti 50 je cca 3,6 litru na 100km........

2015-09-23 20:57:22

kopejda: Není to samozřejmě pořád,ale když vím že pojedu po dlouhé široké silnici bez potřeby zrychlování,tak se tak chvíli plachtit dá Viz Evropská,5.Května atd.. Motor absolutně neprotestuje ani při jemném zrychlení,ale viz hořejší příspěvek Colommba,prý se mu to vážně nelíbí.Nicméně na tuhle ekojízdu musí být nálada a čas,jinak samozřejmě za 4 i za 3 po Práglu..

2015-09-23 23:26:58

Panove musim dat Kopejdovy jednoznacne za pravdu. Ve meste jezdim na 4.rychlostni stupen. Na te fotce neni opel,ale toto auto jede na 4.rychlostni stupen ve meste na tempomat. Vidite ty otacky? Neumim si predstavit ze by tam byl 5.rychlostni stupen. Ten motor by to nepobral.


Odpovědět

1 ......... 18  19  20  21  22 ......... 61