Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1217 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 14  15  16  17  18 ......... 61

2015-09-08 12:26:10

laky7777: Lite kola v zime? Zadny problem. Jen je nesmis odrit,poskrabat az na surovy material,apod. To me rekly ve firme co se zabyva hlinikem. To pry se pak casem podepise na materialu (nechal jsem si tam vylestit hlinikovou koncovku na moto.) Ostatne pokud nekdo ma 17" nebo 18"palcu... Na minulem aute jsem 6.let jezdil a alu koly v zime. Vypadaly porad pekne. Pravda je ze jsem je pravidelne umyval. (zamestnavatel nam ridicum dovolil umyvat si sve osobni auta v firemni mycce. Jo,zlaty casy...)

2015-09-08 12:30:25

Jen pár postřehů k zástěrkám. Ano, velmi, ale opravdu velmi záleží na materiálu, z něhož jsou vyrobeny. Před pár lety, protože mě taky štvalo špinění boků auta a zadního nárazníku blátem od kol, jsem pořídil přední i zadní zástěrky na Omču a aby pěkně pasovaly, tož přímo v Oplu. Bylo to někdy k podzimu a nevydržely do konce roku... Ač originální příslušenství, jednak přední byly naprosto zbytečně "dlouhé", takže při jízdě ve čtyřech lidech a propružení na nerovnostech či dokonce v zatáčkách škrtaly o vozovku (a to jezdím výletním tempem), zadní jsem zase polámal při couvání ve zmrzlém sněhu (materiál nebyl guma, ale tuhý plast.) Zhruba osmnáct stovek jsem tedy vyhodil do popelnice, doufám, že vy budete mít víc štěstí...

2015-09-08 12:34:11

colommbo: Moje zkusenosti s plechacema. Origo plechace,neudrzovane 3-4.roky a reznou. Dobre otryskane a praskovane komaxitem vydrzi mnohem dele. Nebo opravdu kvalitne nastrikane. Peclive odmasteni.kvatni zaklad a i barva.

colommbo: Svata pravda. Presne popisujes situaci pro Ty,kdo si neda pozor v zime na zasterky.

2015-09-08 12:55:56

Hlavne zadne zasterky su velmi na rane, staci neopatrne cuvat niekde k obrubniku a hotovo....

2015-09-08 14:24:22

petronel: Není to ani tak o tom, jestli někdo dává bacha nebo nee, ale pokud je normální zima a tedy sníh, je prostě někdy nevyhnutelné do toho sněhu chcanechca couvnout či vjet. Je-li zmrzlý, je to, bohužel, pro zástěrky některých modelů konečná...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-08 16:18:53

colommbo: Tyhle velmi dobře znám a urvat je z auta je docela problém. Jsou gumové a velmi odolné, hlavně se při výrobě nešetřilo a dodávají se i s držáky. Vřele doporučuji. A ta cena 100,- za kus....

http://shop.autodilykrc.c...-zadni-l-p-s-drzakem.html

2015-09-08 16:19:06

colommbo: Souhlas. Pokud je zima normalni,neni se ceho bat. Jak hodne nasnezi uz vidim tu situaci u nas na firemnim parkovisti (cca 400m x 30m.) Prvni mista jsou pro invalidy,VIP a eko auta. Uklidova ceta to odhrne. Natlaci snih na dalsi parko.mista.Kdo je lenivy a nechce udelat par kroku parkuje a tlaci auto do nahrnuteho snehu,jen aby nemusel parkovat daleko od vyjezdu. Auta podle toho vypadaji. Natlacena na sebe,odrena,apod. Kdo ma novejsi auto a nebo si sveho auta vazi,tak parkuje radeji nekde osamocene vzadu (vetsinou ti,kdo uz mely odrene nebo jinak poskozene auto). Taky se stava ze pokud snezi hodne behem dne,tak to Idioti projedou pluhem. Prijdes k autu a zjistis ze te zasypaly. My co parkujem vzadu,nas nechaji. Nechce se jim totiz uklizat cele parkoviste.

2015-09-08 16:21:03

kopejda: Koukam,stare dobre zasterky na Zigula. Prezijou i to auto

2015-09-08 21:13:48

Ked mam predpisane pneu podla technicaku 91H, tak zimne mozu byt 91T, nie?

2015-09-08 22:05:49

laky7777: To zalezi jak chytreho nebo hloupeho policajta nebo panacka na STK potkas.

2015-09-08 22:06:16

viz vyhláška

§ 21 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, v níž je uvedeno toto:

Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).

V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).

2015-09-08 22:12:14

p.somik: Jo,to uz jsem videl. Auto co umelo pres 235km/h melo u startovaciho tlacitka takovou nalepku o prumeru 5.cm kde bylo psano neco ve smyslu ze nejvysi rychlost na techto zimnich pneu M+S je 190km/h.

2015-09-09 07:50:10

Tak STK budem robit vzdy na letnych.... Tam problem nie je. Rozdiel v doplatku za 91H je dost velky, tak beriem Continental TS850

2015-09-09 09:20:44

kocour: k problému rezonujúcich rán. Je to pravdepodobne klepanie motora. Robí to aj mne. Tento motor je zrejme pri záťaži pri cca 2000 ot náchylný na klepanie. Tiež sa mi to nepáči. Nemajú to dobre odladené. Riešim to zatiaľ vytáčaním do vyšších otáčok pri preraďovaní. Záruka na motor je 5 rokov, tak sa uvidí neskôr, ako bude na tom motor. Klepajúci motor som v minulosti vždy radil do nižšej triedy...., tak teraz neviem, či je to normálne, alebo je to signál zvýšeného opotrebenia. Možno skúsim napísat priamo do Aspernu

2015-09-09 10:20:29

milan_a: Pomineme-li naprosté mechanické opotřebení (obrovské vůle), špatně nastavené rozvody či zcela rozhozený SW, "klepat" motor nemůže, pro případ použití špatného (nízkooktanového) paliva je vybaven čidlem klepání a ŘJ změní předstih zapalování. Domnívám se, že zmiňované "klepání" je způsobeno funkcí dvouhmotového setrvačníku, jenž se při podtáčení motoru či v určitém, v ten moment špatném otáčkovém spektru při snaze o zrychlování na určitý rychlostní stupeň takto navenek projevovat může. Proto je lepší, neřku-li nutné, a u nízkoobsahových motorů a při zátěži obzvlášť, udržovat motor v dostatečných otáčkách. Velká množina řidičů "obsluhovatelů" setrvává v bludu, že čím vyšší otáčky motoru, tím vyšší spotřeba. Výrobci automobilů k tomu v současné době, bohužel, přispívají a kurvítky na přístrojovce "radí" řidiči, aby přeřadil na vyšší stupeň už při pro motor nízkých otáčkách. Motoru vadí nízké otáčky, nebojte se vyšších či "vysokých." Jak říkává můj starý dobrý kamarád konstruktér a motorář - motor se má točit radostně a vesele.

2015-09-09 10:42:45

laky7777: Ve velkem TP je uvaden rychlostni index H pro R15, H a V pro R16 a V pro R17 a R18. T je do 190km/h. A pres 190km/h a uvedeno jako nejvyssi rychlost ma jen nejsilnejsi benzin a diesel. Ostatni maji do 190km/h. Na foto to moc neni videt. Je to na rychlo z tel. Ja osobne bych tam ty T klidne dal. Kdo proboha by si koupil Merivu a jezdil 190km/h? To at jsi koupi nejake OPC. Pro me je Meriva male rodinne eko auto.

2015-09-09 10:51:54

colommbo: Kdysi davno u jednoho prodejce Fiat a Alfa mely porekadlo: "italove se musi tocit". Vzniklo to kvuli jednoho zakaznika co byl fakt blbec na auta.

2015-09-09 16:44:41

milan_a, colommbo: Nejedná se jenom o rány vycházející z motorového prostoru. Ale i cukání motoru, jako kdyby vynechalo zapalování na jednu nebo více otáček...

2015-09-09 17:05:03

kocour: Já netvrdím, že se nastopro jedná o setrvačník, ale pokud dvouhmota resp. její pružinový mechanismus "pracuje", tedy je-li jízdním režimem k práci "donucen", mohou být cítit "rány" z motorového prostoru a cukání motoru, jako kdyby vynechávalo zapalování. Otáčky kolem 2000/min. mohou být právě tím pásmem, kdy se to vzhledem k aktuální rychlosti jízdy při snaze o zrychlování na 4., 5. či 6. rychl. stupeň může projevovat. Stručně řečeno je v tu chvíli zařazený vyšší převodový stupeň, než by motoru chutnalo, a rázy od klikové hřídele se pokouší absorbovat pružinový systém setrvačníku.

2015-09-09 18:29:52

Spatny setrvacnik je citit ve spojkovem pedalu a hlavne na radici pace, ktera drnci. Polozte si za jizdy ruku na radicku, lehce ji pridrzte, jako kdyby se chtelo vyradit a jestli bude "kopat" ma setrvacnik uz narok... . U nafty to rozeznat moc nejde, vzhledem k hlucnosto motoru, ale na neutralu, pri pridani plynu do otacek, je slyset cvaknuti...cvakani, po seslapnuti spojky mizi...je to zvuk podobny chycene klikovce...


Odpovědět

1 ......... 14  15  16  17  18 ......... 61