Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1217 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 61

Bif
Bronislav
2015-05-27 15:44:47

Má ještě někdo na Merivě B. problémy s olupováním madel ve dveřích? Právě mi je v Opelu po třetí mněnili.

2015-05-27 15:57:47

Pre kazdodenne jazdenie su celorocne pneu o nicom... V zime v hrubsej vrstve snehu, kasi alebo zladovatelom povrchu horsie ako zimne pneu, v lete na rozpalenom asfalte horsie ako letne pneu...

Bif
Bronislav
2015-05-27 16:05:09

laky7777: jsem denně na silnici,2x ročně Chorvatsko a bez problému.Mám svůj pneuservis,takže přezouvání nemusíml řešit ale do celoroček bych šel znovu.

2015-05-27 17:55:02

bif: Tvoje zkušenosti s celoročním typem pneumatik mi posvěcují mé rozhodnutí objednat si je pro svou Merivu. Chápu logiku argumentů jaké má laky7777, ale solidní firma (třeba zrovna Goodyear) je asi umí vyrobit ke spokojenosti svých zákazníků. Pro Merivu jsou za příplatek 7 300 Kč, výrobce a specifikaci jsem se nedozvěděl. Proč je obutí auta o tolik dražší než při letních pneu je mi záhadou. Ale než abych do listopadu posháněl disky, zimní pneu a navíc ty tolik diskutované ventilky, přičemž nevím, kolik by mne to stálo, tak celoroční varianta obutí auta mne těchto starostí zbaví.

2015-05-27 18:50:18

Nařízení o povinném vybavování vozidel systémem hlídání tlaku v pneumatikách (podobně jako "radítka" na přístrojovce, kdy má řidič přeřadit na jiný rychl. stupeň) osobně považuju za velmi, ale opravdu velmi debilní. Pod zástěrkou zvyšování bezpečnosti (ventily) a ekologie ("radítko") staví řidiče nových automobilů na úroveň nesvéprávných a neschopných idiotů, jejichž peníze (za ventilky na další sadu kol) se ale vždy hodí...

Na druhou stranu pořídí-li si člověk nové auto, měl by počítat s jistými vícenáklady a být na to připraven. Proto si nejsem úplně jist, zda "šetření" v případě používání celoročních pneumatik je cestou tím správným směrem...

P.S. Pojal-li někdo podezření, že jsem proti celoročním pneumatikám, ano, má pravdu.

2015-05-27 19:31:15

Ja by som to formuloval asi tak, ak by ma niekto presviedcal, ze celorocne pneu su ta najlepsia volba a sa ich pouziva na aute, tak....

Tak do toho pneuservisu viac nepridem......

Kupim auto za 12 - 14 - 16 - 18 - 20 tis. euro, vozim tam zenu, deti.... a mam tam obut celorocne pneu..... Nie, dakujem neprosim....

U nas kludne napadne 20 - 30 cm snehu za noc a co potom? rano sa nedostanem z vedlajsej na hlavnu....

2015-05-27 22:21:28

Ahoj, zdravím všechny. Minulý týden jsem si objednal Opel Meriva Enjoy 1,4 (120k) LPG + nějaké doplňky.

Dodání bude někdy v létě, tak zatím sháním informace jak jezdit s plynem, jak zajíždět, turbodmychadlo jsem zatím taky neměl.

Nepříjemně mě překvapily ventilky na měření tlaku, po pár měsících po dodání čekají další výdaje. Počítám, že časem budu mít nějaké dotazy. Teď zatím mám AVEO Chevrotel, byl jsem s ním spokojen až na malý výkon, teď už má osm let a v servisu mi ho vezmou protihodnotou.

Bif
Bronislav
2015-05-28 07:23:49

colommbo: Víš ono to o šetření vůbec není,ten příplatek vydá skoro jako za druhou sadu a máš jen jednu,je to o pohodlí a o mnohem kvalitnější směsi.Rozhodně je to tu jen o individuálním názoru.Rád bych věděl,kdo z odpůrců je už od nova vyzkoušel.

Když někde něco vyčtu,nemusí to být ještě pravda.Není nad vlastní zkušenost.

Bif
Bronislav
2015-05-28 07:56:34

laky7777: Můžu se zeptat kolik km a roků jsi na celoročkách už odjezdil?? Než jsem je vyzkoušel,taky bych nevěřil.Jinak se asi budu muset smířit s tím,že ke mě do pneuservisu nezavítáš

2015-05-28 08:08:52

Prvy odkaz, ktory som nasiel

http://auto.pravda.sk/por...195-65-r15-nekupujte-ich/

Bif
Bronislav
2015-05-28 09:17:39

nesmíš vybírat ty nejhorší značky....a přečti si i ohlasy pod článkem ..http://www.tipcars.com/ma...vector-4seasons-3702.html

2015-05-28 09:25:42

Pokud mohu rozšířit tuto diskuzi myslím si, že universální pneušky mají význam v okamžiku, kdy někdo najede za rok málo km a v podstatě na zimních pneumatikách najede 50 km i s cestou k benzínce........ pak se mu s každým rokem mění zimní pneumatiky v letní a jako zimáky se nedají použít. I oborníci tvrdí, že čím starší pneumatika, tím tvrdší. Ano, možná jsou i lepší směsy ale tomu se nedá moc věřit, dříve byla pneumatika černá v pravém slova smyslu, dnes po 5 a více letech je čím dál tím více do šeda. Myslím si, že právě tím, že šedne se z ní ztrácejí složky, které z ní dělají pneumatiku.

Jen okrajově bych přidal názor k "radítkům". No, i o tomto tématu bylo popsáno mnoho stránek A4 velikostí písma 10 mm a konkrétně k čidlům TPMS zrovna toto radítko možná bude platit pro mnoho řidičů, kteří kontrolují (spíše nekontrolují) vozidlo před jízdou tím, že zapnou klíček, provedou start a jedou. Pokud jim tam bude svítit "nepříjemná" kontrolka je donutí zastavit na benzínce a něco s tím udělat, případně dofouknout pneušku. A to, že se před jízdou nekontroluje vozidlo dovolím si odhadnout 80% řidičů (možná i víc) je patrné z toho, kolik nesvítících různých žárovek je na autech v provozu, pneušky jako "bačkory" atd, atd, dalo by se celkem obsáhle pokračovat. A kurvítko SHIFT přeci nemusím poslouchat, pokud dokáži ve své hlavně vyhodnotit, zda jedu např do kopce a řadit nahoru je nesmysl, nebo obráceně, pokud jedu z kopce a potřebuji brzdit motorem, že je lepší o nějaký ten kvalt odřadit. To by si měl ale každý v hlavě srovnat sám, přečíst si návod k obsluze a vědět také, k čemu slouží jaká kontrolka a ne že při jedné diskuzi - už jsem tady o tom i psal, se mne jeden řidič s 8 letou praxí zeptal, k čemu je kontrolka "brejličky". Když mi pak ukázal, že se jedná o kontrolku žhavení u Oktávky, jen jsem nechápavě kroutil hlavou. Když jsem se ho zeptal, zda alespoň ví, kde má návod k obsluze, odpověděl, že ho někde má, a kdo by to četl, takovou bichli. Je takovej člověk svéprávnej? Není náhodou idiot? Já si myslím, že to idiot je, no svéprávný je asi taky, ale za volantem si myslím nemá co dělat a nebo jen ve vozidle do 40 km/h.

Dnes to na silnicích vypadá, že všichny jsou získáním řidičáku pro danou skupinu Fitipaldi a podle toho, co dělají na silnici mají všichni McLaren. Spíše se dnes divím, že je tak "málo" nehod, protože hromada řidičů jezdi defenzívně ä tím předchází mnohdy dalším nehodám.

2015-05-28 10:00:56

Co se týká celoročních gum, většinou si je u nás objednávají autopůjčovny a jsou spokojení, ty auta nám jezdí více jak rok a nikdo neměl problém ani se nestala nějaká nehoda a jak všichní ví lidé co si auta pujčují je zrovna nešetří. Určitě je to v jistých přáípadech vhodná varianta.

2015-05-28 10:24:32

Moc hezky se po mém prvotním příspěvku rozjela diskuse nad celoročními pneumatikami.

V mém případě se jedná z větší části o lenost a předpokládané pohodlí neřešit datum v kalendáři.

Jsem několik let v důchodu, měnil jsem sady kol na svých autech mnohokrát a mimo servisy.

Najezdím 8000/2000 km léto/zima, nezávodím, předvídám, zatím žádná havárie.

Nevím, co budu říkat, až mi při nějaké kolizní situaci bude chybět 5 metrů brzdné dráhy.

Názor, že je třeba poskytnout autu maximální bezpečnostní výbavu je příkladný,

ale i provoz s přijatelnými riziky má své opodstatnění.

2015-05-29 11:09:14

Tak Opel v Europe si myslím vedie celkom dobre: štvrté miesto v predajoch v apríli (duben) 2015, hneď za Fordom vôbec nie je zlé umiestnenie

http://www.autorevue.cz/e...jsi-znacky-a-prehled-zemi

Zaujímalo by ma, koľko z toho bolo Merív...., v Čechách za štyri mesiace 536 ks

2015-05-30 08:51:17

Na slovenskom fóre som si dovolil trochu porovnať neporovnateľné: Merivu 1,4T 103kW s VECTRA 2.5 V6 125kW .

Možno vás to bude zaujímať:

peteri.numelin píše:

Krasna tabulkova spotreba 8,0 litra?

moja vectra V6 pri dialnicnych 136GPS zerie o pol litra menej.No jo no, tomu sa hovori progres.

Tak dobre, pozrieme sa na to. Ja som uvádzal tabuľkovú, t.j. priemer za celé obdobie od 0 km, vrátane zábehu, pri cca 70% dialníc (a dosť nemeckých vo vyšších rýchlostiach ako 136GPS). Papierovú mám 6,3l , v meste 8,3l.

U teba predpokladám OPEL VECTRA 2.5 V6 125kW (5800 ot) 230Nm (3200 ot), papierová cca 10l, pri svižnej jazde mimo mesta (okresky?) istý majiteľ tu uvádza 7,8 – 8,5 l/100km a do mesta radšej neodporúča (prečo asi?). Papierová v meste cca 14l

Podľa teba to nie je progres? A koľko váži tvoje auto? Toľko čo moje. A ide to porovnať veľkosťou?

Dobre, pozrel som si parametre, budeš o niečo rýchlejši v 0-100km/h, ale v pružnosti 80-120 km/h už strácaš cca 1s a to so šestválcom 2,5L. Stále to nie je progres?. Maximálku máš vyššiu, ja mám soft block pri 197km/h. Dobre, nie je problém ľahký tunig a zvyšovať výkon, dynamiku, pružnosť (turbo) a zvýšiť maximálku soft úpravou (viď tabuľka nižšie). Ty už tam rezervy nemáš! Nie je to progres? A znovu opakujem, jedná sa o motor 1,36L Turbo a čo potom 1,6T, alebo 1,8T, 2,0T? A to nehovorím o výhodnejšom priebehu krúťaku. Ešte som ťa nezlomil? ;)

Parametre Merivy - tabuľka

2015-05-30 09:54:06

milan_a: Skutečně se pokoušíš porovnávat nesrovnatelné, příteli, a zcela zbytečně, bezúčelně. Či k tomu máš nějaký zvláštní důvod...?

P.S. Porovnat zkus dejme tomu po patnácti letech, až budeš mít najeto tak něco přes 300tis.km...

2015-05-30 13:15:07

colommbo: Ale no, neber to v zlom, nič proti tebe . Proste k tomu porovnaniu ma vyprovokoval jeden slovenský diskutér, a keď som sa už s tým potrápil, tak som to hodil aj sem ako zaujímavé porovnanie staršej výkonnej atmosféry s dnešnými novými fúkanými. Myslel som si, že by to mnohých mohlo zaujímať... Žiadný iný dôvod Colombo

2015-05-30 14:33:21

milan_a: Já se ani v nejmenším nezlobím, Milane, a určitě nejsi sám, koho takové porovná(vá)ní napadne. Jen je to opravdu pouze porovná(vá)ní, každý ten motor má zcela jiný charakter a projev, vpodstatě ani VeBe se s MerB srovnávat nedá, každý ten model má jinou cílovou skupinu zákazníků a jsou vlastně o generaci od sebe. Dřív byly priority výrobců trochu jiné než dnes. Máš nový vůz a vypadá to, že jsi s ním velmi spokojený. To je jen dobře a (určitě nejen) já ti přeju, aby to trvalo hodně dlouho!

2015-06-03 09:35:52

Opel má ďalší (sype ich ako z vreca :) ) nový celohliníkový nmotor 1,4T, 107kW - je naladený viac na dynamiku - zmena v priebehu a tiež v hodnote krúťaku z 200 na 250Nm, čo je fakt dosť a malo by to byť aj cítiť. Len dúfam, že bola zmena aj v kvalite namáhaných materialov, ináč sa to môže odraziť na životnosti, ale rozdiel tam nemusí byť nejako citeľný...

Pokiaľ staré prestal vyrábať, tak nové by sa mali čoskoro objaviť aj v Merive a dúfam, že do ponuky pribudnú aj 1,6T.


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 61