Fórum - Téma


Obecné dotazy MERIVA


Fórum Meriva Obecné dotazy MERIVA

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2013 Meriva B

1217 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Jsem zatím čekatel na novou Merivu. Zatím je objednaná a má dorazit v prosinci. Ale už sháním o ní dopředu informace, aby se měla u mně jako v bavlnce.


1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 61

2015-05-15 08:18:18

já mám integrovaný nosič bicyklov a spokojenosť - samozrejme, mohol by byť ešte viac vymakaný, napr. sklopenie bike pri otváraní kufra, pevnejšie uchytenie predného kolesa

"Krouťák dieslu v kopci benzin nenahradí" , no keď toto počujem (a priznám sa, počúvam to dosť často, asi preto máme na cestách toľko dieslov :) ), vždycky sa pousmejem nad neznalosťou pojmov krutiaci moment a výkon. Samozrejme, že benzín sa plne vyrovná dieslu, ba naopak - častokrát ho aj predčí (samozrejme aj v kopcoch) aj keď má diesel vyšší kruťák Záleží len a len od charakteristiky motora.

O tom aký ktorý je motor, vyčepavajúco vypovie len diagram, kde je prebieh kruťaku, výkonu v závislosti na otáčkach

A len tak na okraj, diesel má síce vyšší krúťak, ale nižšie otáčky a logicky "ťažší" prevod, tam sa ten nadbytok minie (zjednodušene).....

2015-05-15 09:22:39

inak súhlas s Paczqo , ja osobne by som dieslak do osobáku nikdy nedal, diesel patrí do náklaďákov :) A v niektorých novších diesloch Opel bude už aj močovina.

Benzín je síce v spotrebe o niečo nákladnejší, ale v súčte celkových nákladov možno tam bude rozdiel minimálny. Podstatná pre pohodlie je tiež kultivovanosť chodu. Čítal som nedávno jednu odbornú študiu, kde result bol jednoznačne pre benzín. A nehovoriac o tendenciach EU, ktoré smerujú k obmedzeniam dieslov v osobákoch kvôli jemným prachovým časticiam dostavajúcim sa do ovzdušia aj cez DPFko, Pri meraniach Praha a Bratislava dopadli veľmi zle v rámci EU. Dokonca Paríž myslím začala (alebo pripravuje) blokáciu vstupu áut s nafťákmi do mesta.

2015-05-17 09:39:49

Vcera prva skusenost s turbo benzinom ako sofer... Furt mi do toho kecal palubny pocitac, ze preradovat... Ale radit pri 2200 otacok vyssi stupen je divne... Vime, ze novy motor s 105 km po prvej ceste nebude mat super spotrebu.... Navyse stresny box na streche k tomu... Ale aj tak, trosku ma sklamala spotreba, cakal som nieco pod 8,5. Mal som 9,4....

2015-05-17 09:46:58

laky7777: Já se k tabulkové spotřebě přiblížil až po ujetí cca 10.000 km - asi si to všechno musí sednout

2015-05-17 09:47:06

Spotřeba klasika aktuálně jezdim služební 1.4Turbo 88kW automat od nového a začínal jsem se spotřebou 9,6l aktuálně mám 11tis km najeto a spotřeba klesla na hezkých 7,7 což na automat je super takže určitě být v klidu když se 105km ma 9,4 tak je to v normálu. Co se týká řazení tak ano tenhle motor je stavěn na to aby e držel v nízkém spektru otáček takže 2200 na řazení je normální a to že do toho kecá PC no to je holt výmysl EU kdy musí být povinně aby se řadilo v idealnich otáčkách kvůli spotřebě.

2015-05-17 09:50:33

laky7777: Střešní box dělá na spotřebě minimálně litr, litr a půl... A pokyny řidiči, jak má "správně" řadit, jsou jen dalším ze zkurvených (omlouvám se za ten výraz) záležitostí, které automobilky vymyslely, protože se domnívají, že naprostá většina řidičů jsou nesvéprávní idioti. "Radítko" je nastavené tak, aby bylo dosahováno co nejnižších emisí a spotřeby paliva . Co na to motor, setrvačník a převodové ústrojí, to už výrobce vůbec nezajímá...

P.S. Marek byl rychlejší...

2015-05-17 13:30:20

Okrem truhly na streche sa na tom mohli mat podiel aj slabo nahustene pneu. Boli nastavene v rezime mierne opotrebenie - 205/55 R16 mali tlak 2,24. Tak som to hned zmenit na rezim EKO a dal 2,8 vpredu a 2,7 vzadu. Hadam to bude lepsie...

2015-05-18 09:50:13

Nema niekto typ na ochranne folie na prahy dveri a kufra?

Nasiel som toto:

http://www.s-world.sk/pro...50-466-10581/#prettyPhoto

http://tuning.autodoplnky...iva-ii-od-roku-s404348014

2015-05-18 09:53:33

laky7777: To co jsi našel lepímě běžně zákazníkum pokud to chtějí a zatím spokojenost, někdo si vybere tu čirou originál na zadní nárazník ale jinak častěji tohle. A pokud by jsi chtěl něco čireho tak doporučuju oslovit firmy které dělají polepy vozů mivaj odolné folie a nalepí ti to za dobrej peníz.

2015-05-18 21:39:25

paczqo: Mám průsvitnou z Opla, cena kolem 800,-Kč. Spokojenost.

2015-05-18 21:41:28

Momentalne rozmyslam na niecim este drahsim, ale podla mna s lepsou ochranou - kryje aj hranu naraznika

http://www.autobiznis.sk/...meriva-ii-od-r2010-15077/

2015-05-19 13:49:43

laky7777, vďaka za odkazy, máš 6-kvalt a 200Nm, ako si spokojný?

2015-05-19 14:02:54

Ano mam 6-rychlosti, zatial mam najazdene len nejakych 150 km. Meriva B je o dost vacsia ako A-ckova... Je problem ju upratat do garaze... Miesta celkom OK. Ucim sa parkovat a cuvat, senzory zatial skor rozptyluju... Vyhladom dopredu a dozadu je to horsie ako na A-cku.

2015-05-19 19:14:40

Aktualizacia k listam a foliam:

U niektorych folii je napisane, ze nie su vhodne na cerstvy lak. Podla mna to iste plati aj pre obojstranne lepiace pasky. Preto zatial od list a folii upustam. Spytam sa priamo na predajni, ked mi budu doliepat bocne ochranne pasy.

2015-05-21 14:24:13

Laky7777: nemáš auto náhodou kupované v AutoTIP Žilina ? viděl jsem foto štastné rodinky s úplně stejnou Merivou jako maš v profilu :-D

2015-05-21 17:12:29

Ano, kupoval som v Ziline v Autotipe...

2015-05-27 11:17:27

Před týdnem jsem objednal auto Meriva B (1.4 Turbo 88kW) Cosmo s několika doplňky navíc.

K převzetí bude až koncem srpna, do té doby si na fóru posháním základní informace, abych mohl v "showroomu" klást zasvěcené dotazy (a kontrolovat odpovědi, protože budu od Vás informován). Jsem v klubu značky Škoda (Octavia, Yeti), nyní mám za sebou registraci do OPEL-Clubu.

Byl jsem překvapený při pročítání příspěvků ohledně ventilků pro systém hlídání tlaku v pneumatikách (povinná výbava, požadavky pojišťoven, cenové relace, rizika při nákupech neoriginálních výrobků, ...) Výměny sad kol při přechodech léto-zima-léto jsem si vždy dělal svépomocí a zároveň provedl obhlídku pružin, tlumičů, brzdových kotoučů, destiček, kyvných ramen, táhel, náhonů, hadiček a kabelů.

Pětiletý Yeti potřeboval vyměnit původní pneu zn. Continental a já začal uvažovat o celoročních pneumatikách. Pak se situace vyvinula v koupi nového vozu, Yeti poslouží na akontaci, Meriva bude mít celoroční pneu. Takže jsem rád, že mi odpadne nákup zimní sady včetně drahých ventilků (princip a výši ceny nechápu). Komentáře, že celoroční vzorek není dobrý ani na léto ani na zimu, mi nevadí, nikdy nejezdím "na doraz". Jak se sžiju s elektrickou brzdou jsem zvědavý. Doufám, že i "klasické" rozjíždění do kopce bude možné. Netradiční otvírání zadních dveří jako řidič řešit nemusím. Ostatní pasažéři snad budou z nich mít zábavu. Tažné zařízení (pro nosič kol) bude odnímatelné, s tím nemám žádné zkušenosti, jistě je dobře navržené. Jaký pohon má rozvod v motoru EcoTec (řemen nebo řetěz) ???

Další případné dotazy až příště.

Děkuji za vstřícné pochopení pro novopečeného zatím prenatálního vlastníka vozu Opel Meriva.

2015-05-27 11:21:36

A preco celorocne pneu? ved celorocne pneu v nasich podmienkach je hadam najvacsie zverstvo co moze byt... Ak neratam novinku od Continentalu, ci kto urobil tu speci univerzalnu pneu... Ale ta asi nie je v predaji este...

2015-05-27 11:27:48

Inak ak mozem porovnat Merivu A a Merivu B tak nova je podstatnejsie stabilnejsia na ceste, auto netancuje, zda sa menej nedotacave...

Pneu mam Brigdestone Turanza 300 205/55 R16. Na A-ckovej som mal 185/60 R15 Dunlop FastResponce

Bif
Bronislav
2015-05-27 15:40:47

laky7777: Nevím,co máš proti celoročkám,mám obuty Goodyear Vector 4 season ,najeto na nich 25000 a nemám proti nim nejmenší námitky,nehučí,dobré na sněhu i vodě.Právě v našem klimatu mají cenu používat...tuto zimu u nás na Hodonínsku byl sníh asi 4 dny.Dokonce se ani nijak zvlášť nesjíždějí.


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 61