Fórum - Téma


OBD2


Fórum Vectra B OBD2

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1997 Vectra B

1 fotek  |  5 diskuzí

Palivo benzín + E85. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 16-ventil.



2014-04-27 00:49:07

Dobrý den,

Chtěl bych se zeptat jak je to s diagnostikou pro Opel Vectra B 1.6, rok 97.

Konkrétně mi jde o OBDII Bluetooth ELM327. Je to diagnostika pro android a co jsem se dočetl tak by měla být pro vozy až od roku 2001 ale co jsem se ptal v prodejně tak by to mělo jít i na můj vůz boužel jde o to že se to objednává přímo pro zákazníka a nemám možnost si ji vyzkoušet. Neporadil by jste mi někdo? 7

2014-04-27 08:23:28

Proc potrebujes Bluetooth? Bude tam fungovat tak maximalne vycet kodu chyb.... Kup si OpCom a mas tam vsechno.

2014-04-27 10:25:23

Zdravim, mám toto obd i s programem v androidu Torgue pro. Ale obávám se že na tvůj model to bude trochu problém a budeš rád když s tím zjistíš jednotku motoru. Funguje to opravdu až na autech které mají OBD2. Mám omegu C naftovou a tam mi to nic nepřečte. Na jiných oplech jsem nezkoušel. Dále mi funguje na passatu 5.5, a třeba Mercedesu sprinterovi. Toto je tedy program pouze pro novější modely.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-27 13:44:31

Ani se nedivím, že to nemaká..... Níže je jasné vysvětlení:

Protokol OBD-II (On-Board Diagnostics) je definovaný normami ISO9141, J1962, J1850 a ISO-15765 slouží k diagnostice emisních systémů osobních automobilů.

V roce 1996 v USA vyšly v platnost standardy označované souhrnně jako OBD-II. Tyto normy definují požadavky na každé vyrobené vozidlo za účelem možnosti digitální diagnostiky systémů ovlivňujících emise vozidla (zejména motor a automatická převodovka). Pro evropské výrobce osobních automobilů je norma závazná od roku 2000 pro vozidla s benzínovými motory a od roku 2003 pro vozidla s naftovými motory.

Standard SAE J1962 zavádí jednotnou 16 pinovou diagnostickou zásuvku, která musí být v každém vozidle umístěna z místa přístupného řidiči, nejdále však 50 cm od volantu.

Dále standardy ISO 9141 a SAE J1850 definují povinnou fyzickou vrstvu pro komunikaci s emisními systémy. Každé vozidlo vyrobené po roce 1996 musí obsahovat alespoň jedno diagnostické vedení definované těmito standardy.

V roce 2003 byly tyto normy rozšířeny o diagnostiku emisních systémů přes sběrnici CAN-BUS. Ta je definována ve standardu ISO 15765-1 a ISO 15765-4.

Diagnostika OBD-II umožňuje spojení pouze s řídicími jednotkami týkajících se emisních systémů osobních automobilů, nelze se spojit např. s řídicí jednotkou airbagu, palubního počítače, navigace, rádia, apod. Pro diagnostiku celého vozidla je nutné použít speciální diagnostické programy, např. VCDS (pro Volskwagen/Audi/Skoda/Seat), FoCOM (Ford/Volvo), FiCOM (Fiat/Alfa/Lancia), HiCOM (Hyundai/Kia), BimCOM (BMW/Mini), ToCOM (Toyota/Lexus), Tech2, OP-Com (Opel, Vauxhall) apod.

2014-04-27 22:39:08

kdyby jsi pohledal psal jsem tady o tom již mnohokrát ELM327 není diagnostika ale sračka dětská hračka na vyčtení kodu chyb týkajících se emisí a na většině aut funguje 100% až po roce 2003 i když od roku 2000 by měl.

U amíku je to něco jiného ty začali dříve dodržovat jednotnou normu OPEL dodnes nemá komunikační linku v jednom pinu na všechny řj proto je s diagnostikou na OPEL takový problém a je potřeba rozumný převodník


Odpovědět