Fórum - Téma


Občasné cukání z nízkých otáček a ztráta tahu


Fórum Omega B Občasné cukání z nízkých otáček a ztráta tahu

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2001 Omega B 2.6 V6

61 fotek  |  48 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 6-válec, Vidlicový, Y26SE.

Nadělil jsem si ji v r. 2009 k svátku, jsem čtvrtý majitel, auto od první registrace stále v ČR, dlouhodobá spotřeba 8-8,5 litru, ale chceme-li opravdu, umíme jet i za šest...



2013-11-05 21:29:03

Nedávno mi Omča začala občas pocukávat při zrychlování z nízkých otáček, i na zahřátý volnoběh bylo v téměř pravidelných intervalech cítit lehké a jen bleskové zaškobrtnutí motoru a dvakrát se dokonce stalo při jízdě, že motor najednou ztratil ten typický (a návykový...) šestihrnkový tah a začal jet pocitově tak nějak "na pět a půl". Stačilo zastavit, vypnout motor, znovu nastartovat a Omča zas jela normálně, jen to občasné pocukávání přetrvávalo. Kamoš-mekánik tipoval logicky: svíčka, zapalovací modul, vstřik... a napíchnout diagnostiku nejlépe v době, kdy motor přestane táhnout. Podařilo se mi odhalit příčinu - jeden ze tří gumových nátrubků, jimiž je zapalovací modul nasazen na svíčkách (na pravé hlavě) měl několik podélných prasklin právě v úrovni, kde vnitřní spirála dosedala na svíčku a tedy semtam docházelo k tomu, že napětí přiváděné vnitřní spirálou na svíčku prošlehlo prasklinou na hlavu válců... Stačilo (tedy zatím) nátrubek v poškozeném místě omotat elektrikářskou PE izolační páskou a Y26SE opět ševelí a táhne, jak se na něj sluší a patří...

P.S. Nemusíte reagovat, jen že to třeba náááhodou někdy někomu pomůže...

Venca49  
Václav
2013-11-05 21:42:22

colommbo: Je to dobré pro ostatní Je třeba ale gumovou nástrčku vyměnit,je toto jen nouzové řešení - vysoké napětí si cestu opět najde zrovna v nevhodnou chvíli Colommbo jsi jednička

2013-11-05 22:20:10

venca49: Já vím, Bohumile, já vím... Tedy to, že nátrubek je potřeba vyměnit, jsem si toho vědom. Problém je však v tom, že samotné se neprodávají, jen celý modul a na vrakovišti totéž, tož jedině mít kliku na nějakého dobráka majícího dosud nevyhozený vadný modul...

Venca49  
Václav
2013-11-05 22:26:19

colommbo: Škoda,že již jsem v důchodu,já těch cecíků měl několik z vadných modulů různých variací.Ale kdeže ty loňské sněhy jsou..... Dnes již ani ten náš OPEL servis neexistuje(ale ne kvůli mně)

2013-11-05 22:30:47

venca49: Kamarád mě sice navnadil, že by mělo být možné použít i nátrubky od čtyřčlenného modulu kupř. z nějakého čtyřhrnku, ale na jiném oplím fóru mě zkušený kolega pracující v servisu vyvedl z omylu - prý to už taky zkoušel a neúspěšně, nesedí to, prostě jedině z 2.6 nebo 3.2 modulů...

Venca49  
Václav
2013-11-05 22:36:16

colommbo: Má pravdu,předsedo

2013-11-05 22:50:40

A je k tomu přístup? Já mám stejnej problém, teď jsem měnil svíčky, kabely i modul. Cukání chvíli přestalo ale už to dělá zas, ale ta výměna to byl docela porod :D

2013-11-05 22:56:12

psychotraktor: Máš jiný motor a jiný systém zapalování - jeden modul vzadu za motorem a od něho kabely ke svíčkám, tyhle moduly jsou už bez kabelů. Nicméně koncovky kabelů na svíčkách můžeš pro sichr zkontrolovat podobně...

2013-11-05 22:59:31

no kabely jsem teď měnil za fungl nový tak snad by to mělo být snad v cajku ne? Právě netušim, čím to může být, když se měnili svíčky, kabely i modul a chvíli to nic nedělalo a pak to zase začlo...

2013-11-05 23:08:12

psychotraktor: Vidíš, přesně tohle jsem si leže už v posteli uvědomil, že pokud jsi dával vše nové, tož tady kočka zakopaná nebude... A vstal jsem, abych ti to ještě dopsal, ale ty už to víš sám...

2013-11-07 14:17:20

venca49: Pamětliv tvé rady o výměně nátrubku, Václave, využil jsem dnes jarního počasí, nátrubek znovu vyndal a co bylo v podstatě nouzově a jednorázově venku u auta opravené, jsem aspoň udělal znovu, v domácích podmínkách nejlíp jak umím - prasklinu jsem v rámci možností slepil, přeplátoval kouskem gumy a znovu důkladně zaizoloval a co bude dál, už je halt vis maior... Za kvalitu obrázků se omlouvám, můj mobil tyhle zblízka líp neumí, tož aspoň pro představu...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-07 15:19:05

Jirko, pěkná práce

Venca49  
Václav
2013-11-07 16:56:50

colommbo: Je vidět, že nejen hlavou,ale i rukama umíš Už to zbývá jen zabetonovat a je to navždy

2013-11-11 00:43:41

Elektrina je svina.

Na MV6 jsem po instalaci hlinikovych vik resil obdobnou vec, jen s tim rozdilem, ze mne tam behaj po dratech KV :)

Postacil na to husi krk o vnitrnim prumeru 9,5mm na kazdy kabel. Drbacka to tam dat, ale je pokoj a definitivne.

2013-11-12 18:04:26

no chtěl jsem se zeptat jestli je normální že mi všechny svíčky plavou v oleji??? Mám tam vyměněná ventilová víka za hliníková, mě to bylo hned dívný, ale známej co měl MV6 mi tvrdil že je to normální (), mě už nenapadá čím jiným by to mohlo bý, už se to jen zhoršuje...

2013-11-12 18:23:35

psychotraktor: Normální to není, právě proto se u motorů 2.5 a 3.0 mění (kdo je sežene) původní plastová víka ventilů za hliníková z 2.5 VeBe - ta mají i mnohem sofistikovanější (širší a se třemi břity, ne jak tkanička do polobotek u Omegy) těsnění. Příčiny mohou být v podstatě jen dvě - buď je v háji těsnění pod víky anebo jsou (víka) nerovná a podtékají... Zkus je (ale opravdu) zlehka dotáhnout a pokud to nepomůže, tož sundat, zkontrolovat rovinnost dosedacích ploch, zkusit případně trochu porovnat anebo jen nové těsnění... Možná by pomohl i Lukopren...

2013-11-12 18:52:49

Moc děkuju Colommbo zkusim to a dám vědět jak to dopadlo...

2013-11-12 18:56:57

a může to mít i něco společnýho s tím že mi ztrácí voda v chladící soustavě??? netušim kde, olej se mi zdá čistý a motor kouří normálně, chladič taky snad nikde neteče ale občas se mi kouří( spíš jen pára) z pravé strany motoru...ono když to beželo na všech 6 a nehádalo se to tak se mi zdálo že ta voda nemizela, ale moc dlouho to normálně neběželo tak sem toho moc nevypozoroval...jde nějak poznat kde se ta voda ztrácí??? Omlouvám se že trochu odbočuju od tématu...:)

2013-11-12 19:01:39

psychotraktor: Jedině zahřát na provozní teplotu, aby se chladící systém natlakoval na provozní tlak a pak prostě koukat a koukat a hledat a hledat anebo lze studený systém natlakovat takovou spec. pumpičkou s výměnnými šroubeními na hrdlo expanzní nádržky a zase zkoumat - servis... Ona ztrácející se voda nemá v podstatě moc možností - do oleje, do válců anebo prostě někam ven...

2013-11-12 22:13:25

Mohla Ti prasknout hlava, ale u V6 jsem to jeste nevidel.

Pravdepodobnejsi je netesnost tesneni pod palici, kor pokud to treba nekdo uvaril.

Pokud mas podezreni na vodu ve valcich, vytahni svicky, voda se na nich bude drzet ( valec nepali ).

Svice musi byt uplne suche, pokud je tam olej, vymen tesneni ( a jak psal Colommbo, z VB 2,5 )

Ceka me to taky, sakne mne to na leve hlave i s hlinikovym vikem.


Odpovědět