Fórum - Téma


Občas nestartuje Omega A C20NE


Fórum Omega A Občas nestartuje Omega A C20NE

Informace o modelu: Opel Omega A



2014-03-01 21:39:28

Zdravím,

začínám pomalu ale jistě řešit záhadu. Nepravidelně mi stávkuje Omega. Příklad: Přijdu k autu, nastartuju, pojezdím, vypnu, nastartuju, pojezdím, vypnu. Přijdu za 20 minut, auto na rovině a nenastartuju. Otočím klíčkem a a nic. Někde za budíkama akorát cvakne potichu relé a konec. Předtím pomáhalo, když netočila, držet klíček ve startovací poloze, šlápnout na brzdu a startér se roztočil. Už pár dní ale nepomáhá nic. Ještě dopředu avizuju, že je v autě motor C20NE a automatická převodovka. Dnes mi to udělala zase, že chvíli předtím jela a pak byla mrtvá, tak jsem na startéru zkratoval malej a velkej okruh - zajiskřilo se, trochu se protočil startér. Tak jsem vlezl dovnitř, pohnul klíčkem a auto nastartovalo jako by nic. Od tý doby jsem startoval ještě několikrát a bez problému.

Sehnal jsem si i schémata na Motronic 4.1 i 1.5, ale nevím, jestli špatná funkce některýho komponentu může způsobit to, že auto občasně nejde nastartovat. Možná to s tím nesouvisí, ale když jsem auto asi před měsícem kupoval, dalo se normálním stylem jízdy jezdit cca za 8,5l/100km. Pak jsem natankoval plnou a na tu mi vyšla spotřeba na samých dálkových trasách cca 9,4l/100km s velmi lehkou nohou na plynu. Na volnoběhu taky trochu kolísají otáčky. Motor ale běží pěkně, tiše, olej nežere ani z něj neteče. Teď jsem ještě změnil olej z 15W-40 Shell HX5 na lehkoběžný 5W-30 Ford. To srazilo spotřebu pod 9litrů, ale stále to není ono. Předchozí majitel na autě za necelý rok najezdil 40000km a taky v něm 40000km proinvestoval, takže omega dostávala každých 7500 km nový olej a i na kvalitě dílů se nešetřilo.

Může třeba špatný teplotní čidlo vody pro ŘJ dělat to, že auto nechce nastartovat?

2014-03-01 22:07:36

megaliner: Když to vezmu odzadu, tož teplotní čidlo nepodezírej, bo, jestli jsem to správně pochopil, prostě netočí starter... Osobně tipuju na závadu ve vysouvacím mechanismu starteru, kdy cívka sice vysune, ale nepropojí se kontakty potřebné pro roztočení starteru (můžou být taky už opotřebované či opálené.) Vyloučit nelze ani případnou závadu ve spínací skříňce anebo ve voliči automatu, takže ŘJ nepozná, že máš správně přesunuto pro startování - o tomhle ale vím moc málo. A druhá věc - netuším sice, kolik má motor namotáno, ale olej 5W30 bych do motoru nelil, 5W40 nebo 10W40 bude lepší...

2014-03-01 22:23:45

Ke startéru: Taky jsem měl podezření na startér, ale s autem se ani nepohnulo, připojil jsem na malej kontakt 12V a okamžitě točil a pak šlo auto startovat i normálně klíčkem.

Ten automat jsem taky podezíral, ale s převodovkou nejsou žádný problémy, řadí pěkně, je přetěsněná, s olejem po nedávné výměně atd. A samozřejmě vždy nejdřív dám P a pak teprve vypínám motor. To stejný při startování. Bohužel nemám chytrou knihu Jak na to, abych si dohledal víc o tom, kde jsou k ní čidla atd. Já mám zkušenosti jen z Mercedesů 80. a počátku 90. let a tam prakticky žádná elektronika není a blokování startování je tam řešeno přímo na spínačku bez ŘJ.

Olej 5W-30 je doporučenej stejně jako 5W-40 i Fuchsem i Castrolem.

2014-03-01 22:37:53

megaliner: Uvědom si, že všechna doporučení se týkají nových motorů... Pro zážehové motory v Omegách A jsou doporučovány toliko specifikace API SG nebo SF a vyšší (chytrou knihu mám... ), což jsou dnes prakticky úplně všechny. Osobně by mi mohlo být fuk, jaký olej máš v motoru, ale 5W30 je prostě málo, notabéne přechod z 15W40 na 5W30 je docela řacha, motor ti výhledově nepoděkuje a je to škoda, bo tyhle osmiventily při správným zacházení a údržbě vydrží strašně moc, je to ještě stará poctivá kovařina. A co se starteru týče - je-li ještě původní a nebyl nikdy venku, tož si uvědom, co toho má, chudák, už za sebou...

2014-03-01 22:51:40

O startéru nevím nic, každopádně to není investice za 150 Kč, abych ho měnil nebo nechával někde repasovat "jen tak". Podle schémat je na ŘJ Motronicu přímo píchnutá i převodovka, takže bych jako pravděpodobnější viděl problém tam. I vzhledem k tomu, že ještě před nedávnem pro nastartování v případě stávky stačilo stlačit brzdovej pedál (auto začalo startovat prakticky okamžitě, jak jsem se pedálu dotknul), kterej je na převodovku taky připojenej a měl by správně ovládat blokování klacku. Čidlo na brzdě jsem zkoušel odpojit a auto normálně nastartovalo, takže životně nutný nebude.

Na stránkách v D týkajících se senátorů jsem konečně našel docela podrobný info k elektronice převodovek, který byly s omegou podobný. To mi snad napoví, kde hledat chybu.

2014-03-01 22:59:28

megaliner: V tomhle ti poradit a pomoci neumím, měl jsem vždycky jen (zásadně) manuál a to i u předchozí áčkové 2.6i dualram... A chytrá knížka se v případě AT omezuje, bohužel, pouze na kontrolu množství a výměnu olejové náplně...

2014-03-01 23:04:05

A náhodou nějaký OA schémata nebo knihu "Jak na to" nemáš? Ani v těch blbých relé co jsou v autě se bez toho nevyznám, když nevím, který je který.

2014-03-01 23:04:48

megaliner: Už jsem ti psal, že tu knížku mám celou...

2014-03-01 23:19:04

To jsem přehlédnul, omlouvám se. Máš papírovou nebo elektronickou? Já bych si koupil i papírovou, 600 Kč není tak moc, ale už vidím, jak jí zprasím u auta. Vždycky jsem si jednorázově tisknul jeden dva listy, který většinou skončili stejně špinavý od oleje...

2014-03-01 23:26:14

megaliner: Mám jen klasickou, však z ní taky už některý listy vypadávají...

2014-03-02 21:08:23

Tak si po dnešku začnu částečně odpovídat sám.

Škrtící klapka byla lehce zanesená karbonem, tu jsem tak zběžně vyčistil Sheron čističem motorů (růžovej smradlavej rozprašovač). Ještě se k ní vrátím až si seženu čistič klapek od Valvoline. Po vyčištění následovalo odpojení baterie a start motoru. Nějaký extra rozdíl nevidím, uvidíme dlouhodobě.

Jen tak letmo mě napadlo, že zkusím vytáhnout svíce. A ejhle - černé jak hrom (karbon). Vzhledem k tomu, že auto jezdilo prakticky stále delší trasy (90%), bude problém s bohatostí směsi. Na to mají vliv 3 věci - lambda, čidlo teploty pro ŘJ a váha vzduchu. Postupně vyloučím měřením lambdu i čidlo a uvidíme, co z toho vyleze...

No a na to startování-nestartování mám už osobní tip, který ještě zítra prakticky ověřím, jestli je moje myšlenka správná. Zatím neprozradím co to asi je, abych nerozvířil diskuzi na prázdno.

2014-03-02 21:33:41

megaliner: Můžu-li do toho ještě mluvit, tož namísto těch čtyřbodových svíček dej nějaký dobrý jednobodový... A váha vzduchu je, myslím, ještě mechanická (tedy 2.6i ji měla) a ty odcházejí opravdu jen výjimečně...

 vlastta  
vlastimil
2014-03-02 21:37:59

megaliner: .....vsechny 3 zavady o kterych se zminujes by mela rozpoznat diagnostika

2014-03-02 22:38:32

mohou být i špatné vstřiky (kdyby každá svíčka byla rozlišně zakarbonizovaná), větší tlak na vstřikovací rampě (odměřit), vadné zapalovací kabely či svíčky...Já osobně jezdím s odpojenou lambdou a svíčky mají zdravou barvu

Venca49  
Václav
2014-03-02 23:03:05

megaliner: Píšeš,že klapka byla lehce zanesená,ale podle mého byla zanesená dost.Hlavně musí být čisté hrany klapky a komora v místě dosedu klapky.Svíčka na obrázku je nevhodná pro tento motor.Stačí jednokontaktová GM.

Bohaté na benzín by to mohlo být,jen najít příčinu.To je již tady řečené čím by to mohlo být.

2014-03-02 23:10:00

Svíčky vypadají stejně, měněný byly pravidelně. Kabely jsou nový. Svíčky budu kupovat zatím jedno kontaktový. Časem možná Brisk Premium se kterýma mám super zkušenosti.

Nastudoval jsem si o tom dost a zvažuju odpojení lambdy. Nejdřív jí ale přeměřím, jestli ještě funguje. V TP stejně Euro norma není, takže jestli tam KAT bude nebo ne, je vcelku šumák. Novou lambdu můžu mít za pár šupů, takže než něco upravovat, to jí raději koupím a vyměním.

Pro představu - tohle je zanesená klapka... (Renault 19 1.8 16V motor F7P)

2014-03-08 13:34:22

Chtel bych jen k tomu startovani.

Teoreticky by to mohl byt i starter ale i spinaci skrinka.

Se starterem jsem mel podobny problem, startovalo, startovalo a kdyz ne tak se jen sahlo sroubovakem na primo na starter a zase tyden dva klid.

Co se tyce te spinacky, muzou byt uz opotrebovane kontakty a kdyz se dostanes dospravne polohy nebo klic dobre nahnes, tak startujes. Taky muzou byt kontakty ve spinecce napaleny a jsi bez spojeni a jak to zkousis tak je ocistis a zase ti nastartuje.

Je to ciste muj nazor z mich skusenosti, tak uvidis.

Jeste k te klapce zaolejovane, podivej se jestli nemas ucpany odvetravani klikove skrine.


Odpovědět