Fórum - Téma


Nove sviecky NGK po vymene motor zospodu poskubava


Fórum Vectra C Nove sviecky NGK po vymene motor zospodu poskubava

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2013-11-03 12:21:23

Prajem pekny den,mam dotaz jestli niekto vie ci moze byt pricinou poskubavania motoru od nizkych otacok vymena sviecok?Pri lahkej nohe na plyne ako by vynechaval v tahu,pri silnejsom zoslapnuti to nerobi,opcom neukazuje nic,okrem zarovky a sensoru natoceni volantu,nedavno som menil riadenie a nema sensor natocenia,co este to moze sposobovat?Palivo,filtr,mozeme eliminovat to uz mam za sebou

Diky za postrehy

dal so tieto sviecky:

http://www.ebay.de/itm/25..._trksid=p3984.m1439.l2649

2013-11-03 12:32:38

zabudol som pripomenut,za poslednu dobu od kedy to robi sa menil iba olej a horeuvede sviecky,skube to aj za studena aj za tepleho motoru.Motor samotny inak ide ticho a pravidelne tak ze ho ani nepocut.

2013-11-03 13:11:56

leonidas777: Předpokládám, že tvůj motor bude mít již samostatný zapalovací čtyřčlenný modul nasazený shora gumovými koncovkami přímo na svíčkách - zkus jej sundat a prohlédnout pořádně ty gumové nátrubky, některý může být i třeba málo poškozený a napětí ze spirály uvnitř může místo na svíčku občas probít na těleso hlavy motoru - přesně tytéž projevy a vlastní nedávná zkušenost z mojí Omegy, poškozenou koncovku jsem omotal izolační PE páskou a je klid...

Venca49  
Václav
2013-11-03 13:18:35

leonidas777: Mám takovou zkušenost, že jiné svíčky než originál poškubávaly.Nevím proč,ale je to fakt.Nechci rozvíjet teorie o svíčkách jako celku,ale cenový rozdíl je znát na poruchách.Je to 16letá praxe v Oplu.

Venca49, 2013-11-03 13:18:35 napsal:

leonidas777: Mám takovou zkušenost, že jiné svíčky než originál poškubávaly.Nevím proč,ale je to fakt.Nechci rozvíjet teorie o svíčkách jako celku,ale cenový rozdíl je znát na poruchách.Je to 16letá praxe v Oplu. ..

2013-11-03 20:57:28

venca49:

Zdravím Vás, jaký svíčky bys mi doporučil pro moji VB 2.0 16V 1999? Díky za radu. Milda.

2013-11-03 21:07:38

diky za postrehy,ty sviecky prave vyhodnotil pocitac na stranke NGK jako najvhodnejsie pre motor 1,8 pre to som ich tam dal,ten zapalovaci modul vyzeral celkom fajn,opticky aspon,neviem uz co to bolo za znacku ale myslim ze to bolo vyrazene origo GM,

Tak zajtra skusim vratit zpatky stare sviecky,nevyhodil som ich,uvidim ci bude nejaka zmena,

Zatial dakujem

Venca49  
Václav
2013-11-03 22:26:08

hercik: Originál GM.Dříve to byly GM 12 14 015 dvoukontaktní,ale během doby se přečíslovávaly.Nynější označení nevím,protože jsem již pět let mimo obor.Můj bývalý zaměstnavatel již není,přeorientováno na Forda,tudíž nemám ani možnost kontaktů na zjištění nynějšího značení.Pokus se zeptat v nejbližším servisu OPEL.

2013-11-03 22:34:18

venca49: Každý servis asi montuje, co zrovna má k dispozici - před čtyřmi lety jsem si nechával měnit svíčky v servisu v Praze a namontovali mi nějaké GM čtyřelektrodové...

Venca49  
Václav
2013-11-03 22:43:46

colommbo: Jak jsem psal,již nevím,ale čtyřbodové jsme neměli.Vím jen,že všelijaké moderny nefungovaly jak měly,ani NGK.Je to jen postřeh z praxe.Při výměně za předepsané se cukání ve většině případů odstranilo.

2013-11-03 22:54:26

venca49: Já se nechci ani v nejmenším dohadovat, jen konstatuju zkušenost...

Venca49  
Václav
2013-11-04 22:12:00

colommbo: Dyť já vím...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-05 06:55:51

venca49: Ono to takhle říct nejde - jiné pocukávají, NGK ven a byl klid, velice záleží, jaký typ NGK byl pro daný typ motoru vybrán. Při špatném výběru může docházet k onomu cukání. Já mám NGK v Astře a měl i v Omče a neměl jsem jediný problém. I výrobce NGK předepisuje typ své svíčky pro daný typ vozu a motoru.

2013-11-05 09:51:24

Zdravim pani,jak som uz pisal hore NGK som vybral podla oficialnej stranky NGK podla typu motoru.

Vcera som ich vybral von a dal znovu tie stare co tam boli predtym- GM 1214031,stacilo trosku ocistit,

Poucenie?Nespekulovat nad nicim novym a modernejsim pokial treba nieco menit tak zasa za original GM.

Diky za prispevky.

2013-11-05 10:09:49

leonidas777: Jak píše Kopejda, ono to není zas tak úplně jednoduché, i když na druhou stranu ani složité... Originální (v tomto případě Opel nebo GM) svíčky ano a neměl by být problém. Pokud svíčky jiného výrobce dle jeho databáze pro daný motor vhodné, někdy se potíže projevit mohou, ale pravidlem to není. Některé svíčky si prostě s některým motorem sednou líp a jiné hůř, je to podobné jako s motorovým olejem - zkušený člověk (já to nejsem... ) za nějakou dobu dokáže poznat, který olej motoru vyhovuje víc a který méně (podle zvuku motoru, spotřeby oleje...) Sám jsem letos na jaře již výše zmiňované origo Opel čtyřelektrodové nahradil jednoelektrodovými Denso IK20 a nemám žádný svíčkami zapříčiněný zapalovací problém. Hlavně že ti motor už zase šlape, chlape!

2013-11-05 11:16:19

To že motory opel vyžadují originál svíčky pro správný chod a správnou spotřebu jsem zde na foru psal již mockrát ale je to marný je to marný je to marný pořád je potřeba si kupovat něco echt at mám víc než tamti :-D

Venca49  
Václav
2013-11-05 18:24:21

leonidas777: Jsem rád,že moje zkušennost a praxe ti pomohla.Je jasné,že každý výrobce udává jaké svíčky se kam hodí a někdy je to bez problému,jindy ne.Vím,že když byly namontovány neoriginální svíčky tak po výměně za GM bylo většinou po škubání.Je pravda,že někdy to bylo třeba modulem zapalování.

Tím nechci znevažovat rady od ostatních členů,ale skutečnost je taková.Neměřil ani nezkoumal jsem svíčky proč je tomu tak a ani mě to nezajímalo.Hlavně,že ti to jede a kup si originály na příští výměnu.Lhůty výměny svíček byly 30000km a po roce výroby 2000 to bylo 60000km.Některé motory měly doknce 120000,ale to většinou nevydržely a dávaly se preventivně také po 60000km.Originální nebyly o moc dražší než jiné kvalitní.

Venca49  
Václav
2013-11-05 18:27:08

hansdob: Je to marný,je to marný...Máš úplnou pravdu,proto jsem takto poradil.

Venca49  
Václav
2013-11-05 18:35:12

colommbo: Hezky jsi to napsal,máš mé sympatie.Měl jsi štěstí na svíčky a je dobře,že jedouuuuu.Ty čtyřbodové do tvé Omči určitě neeee.

2013-11-05 18:51:22

venca49: Děkuju... Psal jsem jen o zkušenostech a nejvíc k nezaplacení jsou zkušenosti vlastní. Někde jsem čtl, že vícelektrodové svíčky by prý měly mít delší životnost - nevím, zda je to pravda, možná ale právě proto mi ty čtyřelektrodové origo servis namontoval, protože dle servisní knížky má zrovna tenhle motor tebou zmiňovaný výměnný interval 120tis.km/8 let, což mně osobně přijde opravdu nepřiměřené...

Venca49  
Václav
2013-11-05 19:12:51

colommbo: To je nepřiměřené,protože ráda upadne středová elektroda,zaklepe a ventil je v háji......někdy i píst....když to splkne ulomený ventil.To jsem dělal.Práce naprd


Odpovědět

1  2