Fórum - Téma


Nově koupená Vectra


Fórum Vectra B Nově koupená Vectra

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1999 Vectra B 1.8

5 servisních knížek  |  15 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, 18 E.

Opel Vectra B 1.8 16V, 85kw, r.v. 99

Koupena před Cinestarem za 10 000,- s tím že to jednou bude slušně vypadající auto.



2015-09-20 17:06:49

Zdravim chlapi.

Koupil jsem si postarší Vectru v kombíku. Je to r.v. 99 1.8 16V. A má pár neduhů, které musím vyřešit. Dříve sem vlastnil Fordy, a tak mám v malíčku modrej ovál, ale holt přišla Vectra a tak se budu vrtat chvilku v ní. Jen neznám zatím auto a tak se chci trochu poptat.

1. Vyměnil jsem vzduchovej, palivovej a olejovej filtr. Samo že i olej. 10W-40. O olejového filtru mě zarazilo, že ten nový byl o cca centrimetr větší než ten starej. Takže ta vložka trošku koukala ven. Nicméně jsem tak nějak uznal, že to nebude na závadu a moc se nad tím nepozastavoval. Jenže počítač mi píše: Oelstand prufen. Ale oleje je tam dost. Tak nevím. někde tady na fóru sem se dočetl že by to mohlo dělat čidlo. Kde ho najdu?

2. Nechce se jí za plynem. Respektive. Pokud jedu na 3-4-5 a dostanu se do "mrtvého bodu"s plynem kdy auto ani nezrychluje ani nezpomaluje, tak začne strašně cukat, na přidání plynu nereaguje, až když mu dupnu pořádně a navíc se zpožděním. Prý by to mohla být klapka. Já vsázel původně na ten starej palivovej filtr, ale ten to evidentně nebyl. Musím teda ještě pročistit MAF (váhu vzduchu) protože ta by to snad mohla prý dělat také.

3.Momentálně tam nemám rádio. A zajímá mě jak je to s tim volantem. Jak funguje či nefunguje to ovládání? Musim kvůli tomu mít spešl konektor na rádiu? To snad ne ne?

4.To že po každém vypnutí motoru musím vyndat klíček je normální? Protože pokud jen vypnu motor a nechám tam klíček tak nelze otočit. Ani když jen nechám rozsvítit kontrolky. Prostě musí vždy ven.

5.špatná lambda. Svítí mi kontrolka motoru, a navíc mi to blo řečeno teĎ na technické. že ta lambda je v prdeli. U escorta šla nahradit v některých případech lambdou z felicie. Nemáte nějaký tip? nebo prostě investovat dvojku? Případně jestli je rozdíl ve spotřebě tak velký. že bych jí jen odpojil a nestavěl to tak vysoko. Teď jezdím za 8,5 což se mi zdá trošku vyšší. chtěl bych se dostat na 7,5-8 což prý majitel předemnou normálně jezdil.

Děkuji za pomoc.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-20 21:01:49

senozaty: Položka číslo 2 přímo koresponduje s položkou číslo 5 - vyměnit lambdu za novou (stejně má životnost cca 150 tis. km) a bude klid.... Použít jen původní typ, stačí pohledat po netu. Nedávno jsem kupoval na haspě origo Bosch za cca 1300,- Po instalaci nové lambdy je dobré resetovat naučené hodnoty ECU motoru, naučí se správné z nové lambdy.....

Add 3 - stačí "spešl" rádio, nejlépe to co tam patří, nebudeš muset nic řešit....

Add 1 - Jsou dvě možnosti, buď je skutečně málo oleje, nebo je vada v okruhu měření (kabeláž nebo samotný snímač hladiny, je uvnitř vany motoru.

Add 4 - VeBe jsem neměl ale když zhasneš motor, měl by jít opět nastartovat (tedy opět otočit klíčem) vytahování ze spínačky by nemělo být nutné. Jediné co vím, je že když vypneš zapalování, tak to píská (upozornění na klíček ve spínačce).....

2015-09-20 21:25:42

4 - Klasika, jestli nepomuze novy klic, tak vymenit spinacku.

5 - Idealne pouzit origo radio. Je totiz logicke, ze pokud ma neoriginalni radio jen vyvody na napajeni a pro reproduktory, asi tezko bude moct jit necim externe ovladat... Takze, kdyz uz budes chtit radio jine nez origo, coz taknejak chapu, tak shanet takove, ktere tuto funkci podporuje a k nemu i kabelaz pro dany typ vozu - kazde auto to ma jinak. A to nebude zrovna nejlevnejsi zalezitost... .


Odpovědět