Fórum - Téma


Nová Zafira 1.7 CDTI, 92 kW


Fórum Zafira B Nová Zafira 1.7 CDTI, 92 kW

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Zafira B  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2012 Zafira B 1.7 VIN: W0L0AHM75C2054412

1 fotek  |  39 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, 16-ventil.

Zafira 1.7 CDTI, stříbrná barva, bohatá výbava, skladový nový vůz, prodejce Olfincar Hradec Králové.


1  2

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-05 21:19:36

venca49: To je pravda, u dnešních aut je už úplně jedno odkud jsou Vyrobené způsobem jako Omča B v letech 1999 až 2003 už nikdy žádná auta nebudou.......

2014-11-26 23:46:05

jarda2: Ahoj,

. Mám obdobný model 1.7 92kW v prostřední výbavě (navíc ostrikovače světlometů, pevný závěs, vyhřívané sedačky a tu nejvyšší klimu - tu mi dali jako bonus) z května 2011. Jezdím denně do práce a spotřebu dlouhodobě držím do 5,7.

S provozem mám dlouhodobé zkušenosti, najeto nyní cca 100 000. Nic co by se dalo vyloženě zdůraznit. ISUZU motor o něco hlučnější, hlavně v zímě, než se ohřeje při rozjezdech. Převodovka za studena řadí daloko lépe než v Octavii I.

V rámci záruky v prvním roce se museli hoši z Oplu porejpat v topení, nějaký zlomený kabel, občas to nezatopilo (3x) a mlžilo se to

jako prase. A jen občas drnčí plexi co kryje stav tachometru. Nyní mi po třech letech ve předu vyměnili v destičky. Jinak jen pravidelný servis. A drobná srážka s danielou za 50000CZK v Oplu.

Nyní řeším nové zimní pneu, ty ze zadu mají dost vzorku, ty ze předu jen 4,5. Ale co je blbé, ty zadní jsou tzv oskákané a vpředu mi nyní mlátí do volantu a ani dvojí vyvážení nepomohlo.

Sorry za tak dlouhý text, ale nějak mě to chytlo. A tvůj popis se mi líbil.

A jaké máš zkušenosti po roce ty?

2014-11-29 08:35:51

Ahoj,

těší mne tvůj zájem, určitě se rád podělím o zážitky s novou Zafirou a díky za popis dosavadních zkušeností s tou tvou, rád jsem si početl.

Asi se mi vysměješ, ale Zafiru máme zatím jen na víkendové výlety, protože auto k dojíždění do práce naštěstí nepotřebuji. Od toho používám MHD nebo své druhé pracovní. Proto mám nyní po roce najeto jen cca 8000 km a to jen za hezkého počasí .

S takto nízkým nájezdem se zatím na Zafiře nemohly projevit žádné vady. Asi si klepeš na hlavu, proč jsem si pořizoval diesla. Logicky to zdůvodnitlené není, benzín by se vyplatil více, ale chtěl jsem prostě nafťáka. Cena hlavně rozhodla, protože stála 429.900 Kč - výbava classic plus, takže pěkně vybavená a myslím, že jsem asi jediný v této republice, kdo novou takto pěkně vybavenou kupoval za takto nízkou cenu. Prodejce mi sám ukázal fakturu za kolik ji sami od Oplu koupil a tam byla cena pokud si dobře pamatuji ještě o 30.000 dražší, tak ztrátu museli kompenzovat prodejem navýšením u jiných aut a tehdy i rušením některých menších ještě více ztrátových prodejen. Celkově to bohužel zapadá i do toho, že Opel je prý již 13 za sebou v Evropě ztrátový.

V technickém průkazu bylo razítko duben 2012, takže když jsem ji kupoval v září 2013 jako skladový vůz, byla již skoro rok a půl stará a prodejce měl strach, že by ji neprodal i další zimu, proto ji hodně zlevnil. Sledoval jsem od té doby ceny Zafir Classic a levnější jsem již nezanamenal, naopak výrazně dražší i se slabším motorem, výbavou, nemetalickou barvou a strukturovanými koly.

To by se dnes asi stát už nemohlo, prodeje aut se pěkně rozjely (OPEL skokanem roku v prodejích) a o poslední Zafiry classic, která se koncem října přestaly vyrábět úplně, byl co jsem pochopil docela velký zájem a to tak, že nestačili uspokojit poptávku.

A k vlastnímu autu.

Mám ho neustále garážované, zatím jelo v dešti jen dvakrát, proto když je mokro tak nevyjedu a používám druhé vozidlo.

Baví mě ten pocit, že spodek auta, motorový prostor a vůbec celkový stav je jako nový. Spodek je jen zaprášený od prachu

Na výlet jezdím minimálně 100 - 150 km, aby se motor pěkně prohřál a dobře se vypaloval a nezanášel DPF filtr.

Před vypnutím motoru kontroluji okamžitou spotřebu, zda není více než 0,4-0,5 l/hod, pokud je cca 3,2-3,5 l/hod probíhá filtrace, tak to 1 nebo 2 km projedu, nastoupá o něco pr.spotřeba. Zatím se mi to stalo asi jen 2, kdy jsem se musel takto projet

Průměrná spotřeba na BC ukazuje 5,2 km, míň už se to srazit nedá, je to při tempu, pane doktore, vy jste se zase kochal . Ale zážitek z jízdy opravdu odpovídá heslu opla, wir leben autos.

Ovládání je tužší - volantu, spojky, řazení - ale to není vada, ale vlastnost to prostě k 1,6 tunovému autu patří

Když se to rozjede, je to jako když člověk jede ve vlaku - pocitově fortelní poctivé těžké, příjemně bezpečné, ale úsporné.

Řízení je přesné, auto řidiče přesně vede, není přeposilované a to si užívám s tempomatem nejvíc.

Kufr je obrovský, vejdeme 4 členná rodina bez problémů a 6 a 7 místo už jsem také párkrát použil.

Nic nikde neklepe, nevrže - jediné co hučí jsou příčníky, ale protože to Fafiře s nimi sluší, nebude je sundavat.

Po roce jsem byl v servisu (kontrola + výměna oleje a filtru) + dokoupil vanu do kufru - celkem 5000,- kč docela drahé, ale to už s novým autem tak chodí.

14 dní po servisu se mi po otočení klíčkem rozsvítil požadavek na návštěvu servisu, tak mi to tam asi nevynulovali, teď tam už kvůli tomu znova nepojedu, nechám to na příští servis.

Svítí mi jen jedna levá zadní mlhovka a protože v pravé je také žárovka mlhovky, myslel jsem, že pravá je spálená, ale pak v User guidu jsem se dočetl, že svítí vždy jen jedna strana - šlo by to prosím potvrdit, že má svítit jen zadní levá?

Motor Isuzu - po nastartování tvrdší chod ale v autě potom již utichne. 1.7, 92 kW - zcela postačující výkon, předjíždět se dá úplně v pohodě a úžasná úspornost. Díval jsem se hodně a několikrát do mobile.de, kde jsem Zafiry 1,7 92 kW měly najeto i přes 400.000 km, tak mě to uklidnilo, protože někteří kolegové tvrdili, že je to nejhorší a poruchový motor s drahými závadami.

Tankuji prémiové palivo u Agipu, protože mám slevovou kartičku SM 1kč/l a tím chci předcházet zanášení motoru úsadami atd.

Ale asi nejlepší naftu a benziny má Benzina, i když tu kvalitu neumí tak prodat. Takže jestli jsou drahé vstřikovače DENSO si myslím, že mě asi trápit nebude, to se týká jen stočených motorů s vysokým nájezdem po fleetových zákaznících.

Přečetl jsem na internetu snad všechny články a recenze k Zafiře B 1.7 92 kw a nabyl dojmu, že se za tu cenu a přidanou hodnotu jedná o nejlepší auto, které si člověk mohl koupit. V SM ho vždy ve srovnávacích testech v MPV používají jako etalon se známkou 1. Oply jsou velice robusní a odolná auta (viz např Meriva) - podle TUV nejspolehlivější auto roku 2013, je poctivá fortelní, těžká a přesto je nabízena za tak nízkou cenu, pak se nelze divit, že GM na těchto autech tratí.

Přední brzdy u Zafiry se budou asi více opotřebovávat, pozná se to mimo jiné, že když se umyjí kola, relativně rychle se pokryjí černým úsadem, ale brzdí skvěle s rychlým nástupem a to je hlavní.

Prostě jsem spokojený, občas mne napadne zda jsem si přeci jen neměl došetřit na Tourer, ale to je zase minimálně o 100.000 více a tak jsem peníze mohl použít na něco jiného, užitečnějšího

Odpověď jsem vzal trochu zeširoka, ale odepsat Ti mě bavilo a přeji Ti také mnoho najetých km a spokojenost s tím i velmi hezky nazvaným strojem jménem Zafira.

A ještě omluv chyby, píši rychle a nekontroluji po sobě.

2014-11-30 20:44:25

jarda2:

Ahoj Jardo, to si rozepsal více než já. Já se taky přidám.

Docela ti Zafku závidím, jak ji můžeš šetřit. Zaujala mě spotřeba 5.2 i zde závist. I když já jezdím převážně denně po dálnici 2*25 km a 2*15 km po okreskách a vesničkách, kde není hustý provoz, kochám to kolem 110 po dálnici, tak se průměrem dle ukazatele vždy dostanu na 5,6, možná 5,5. Jen jedno jsem se kochal z Rakovníka do Budějek a zpátky a dostal jsem to na 5.4. Možná mě můj ukazatel nešetří, či tobě podhodnocuje - to je otázka do pranice . A k tvému nájezdu. Za deset let by tedy byla akorát zajetá, otázka je, zda to má smysl.

Máš pravdu ráfky u předních brzd jsou vždy černé, je to tím že opravdu skvěle brzdí. Ano a svítí jen jedna zadní mlhovka, už jsem se několikrát chystal na googlení, jak zapojit i tu druhou, aby to vypadalo hezky.

Naftu čepuji někdy tam kde mi dojde, jezdím, i do míst, kde si jen tak nevyberu. Mám ze své zkušenosti, že jsem jezdil k prémiovým značkám a stejně vstřikování odešlo.

Já určitě taky o Zafku dbám, pravidelně meju, luxuju, atd. Za necelé čtyři roky už utrpela nějaký ten škrábanec. Asi čtyři drobné vrypy z parkovišť cca max do 1cm, jak jsem psal minule, tak srážka s lesní zvěří znamenala nové pravé světlo, blatník, mlhovku, nárazník a výplň nárazníku (ta dle faktury přišla na 10k) a nějaký spotřebák, bratru za 50k s prací přes pojišťovnu v autorizovaném servisu.

Přední sklo drží, i když mě pár kamenů do skla zasáhlo a nedávno i jedno cca 60cm prkno (to byla prda). Levé potkávací světlo je nějaké začarované(H3), asi je tam už třetí žárovka, takže pokud nemáš xenony, či denní LED světla, tak se připrav na bezva výměnu. Mám docela hubené ruce, ale je to teda vos... je tam zkroutit a přitom na halogenovou žárovku nesáhnout, či ji nepotlouct. A i když ji tam člověk dostane, tak patice zrovna není moc dobrá, nemá jednoznačně definovanou polohu jak žárovku zasunout a najít správnou polohu je takdy občas složitější úkol, vždy si to nacvičuji s tou co jsem vyndal.

K dnešku najeto 100000km, letní gumy ještě další sezonu určitě vydrží, možná i další, zimní koupím ještě nyní v zimě, nebo to nějak přečkám a na další mě to už nemine.

Co se týče prostoru, 4 dospělí, dvě autosedačky (takže v šesti) , uzká rakev na střeše na bágly (plus to sedmé na bágly) a hurá na Slovensko za příbuznými. Spotřeba vylezla na 6.2, taky jsem to nehonil, prostě s dětma pohoda. Pro tyto dálkové trasy jsem nechal doplnit vozidlo i plnohodnotnou rezervou, se standardní výbavou, tedy jen s dofukovací sadou jsem nebyl úplně spokojen.

A taky občas jedem v sedmi a menší v zadu to mají v poho i na delší trasy. Pro větší je jen nutné najít dobrý kompromis, jak posunout prostřední druhou řadu, aby v zadu měli dostatek místa a v té druhé prostřední taky.

Co mohu potvrdit, ovládání, řízení, řazení je kapku tužší, ale dobře vyvážený. Jen při přejezdu určité nerovnosti se volant poddá té nerovnosti a chce ještě více třeba zatočit.

A naoplátku ti taky posílám možná pár chyb.

Ještě mě napadlo, psal jsi o ZafiřeTourer. Já kupoval v době, kdy akorát přicházela na trh, dodací lhůty více jak půl roku a u novinky člověk nikdy neví a tak jsem šel cestou osvědčené Zafiry B. I ted stále přemítám, že jsem mohl.... Ale Zafirka je člen rodiny, tak ji měnit nebudu. Asi u mě dožije

Hodně najetých kilásků bez nehod a nutnosti častěji navštěvovat doktory pro naše mazlíčky (autíka)

Jirka

2014-12-05 07:57:05

Ahoj Jirko,

díky také za obsáhlou odpověď, rád jsem si o tvé Zafiře početl a omlouvám se, že jsem se k odpovědi dostal až teď.

Srážka se zvěří – to je vždy drahá záležitost a tebe stála 50000 kč přes pojišťovnu. No jo, kdyby jen člověk mohl předvídat událostem.

Protože je to dnes poměrně častá událost, nechal jsem si také u Allianzu ke klasického ručení dát nejvyšší volbu exklusive, které je něco mezi klasickým a havarijním pojištěním a obsahuje připojištění př. Skla, střet se zvěří, poškození zvěří při stání (např. od Kuny) a připojištění dětí (např jejich zranění při nastupování třeba nedejbože přiskřípnutí prstů). Ceny loni byla 3500,- kč, letos to zvedli na 3900,- Kč/rok (mám maximální bonus – dosud bez havárky).

S tou spotřebou někdy je na počítači tam 5,3 a někdy 5,2. Každé tankování si píši a reálná spotřeba bude tak 0,4-0,5 l/vyšší, takže 5,7 – 5,8 l/hod. Tabulkové hodnoty výrobce pod 5 litrů jsou nesmysl.

Z použitých komponent – přední sklo Splintex, baterie Varta, kola Good Year – samé kvalitní věci – z toho usuzuji, že auto bude sestaveno ze samých kvalitních věcí,ale to už jsem možní psal.

S výměnou žárovky mě raději nestraš  mám totiž hodně širokou ruku, tudíž budoucí výměna „na benzině“ nepřipadá u mne v úvahu.

Ale je dobré, jak si napsal si to dopředu nacvičit, budu si to pamatovat 

Zimní kola zatím nemám, koupím si je až později až se rozhodnu a autem jezdit i v zimě 

Jinak 1,7 CDTI se podle nechová jako diesel, ale v podstatě jako benzín a motor se musí na diesla více vytáčet.

Při rozjíždění se musí přidat více plynu a nespoléhat, že to za mně udělá diesel jako u motoru 1.9.

Může se totiž zastavit motor a komu se to často stává poškozuje si dvouhmotový setrvačník, což je hodně drahá součástka.

Ještě jsem někde četl, že 6 stupňový manuál je choulostivější a poruchovější než 5 stupňová převodovka u benzinů.

Proto si raději příští rok nechám navíc vyměnit olej v převodovce, prý ho budou muset v aut.servise objednat a vyjde to navíc o 2000,-kč.

Problém 6 stupňového manuálu je prý v poddimenzované synchronizaci, asi mohu i potvrdit. To bylo jediné o čem jsem psal prodejci co se mi nezdá – po zmačknutí spojky a zařazení jedničky to v autě jakoby malinko škublo (asi než se vyrovnaly rychlosti hřídelů přes synchronizaci). Jsem detailista, možná jiný by to ani nezaznamena. Pokud zařadím jedničku po zmačnuté spojce až po delší chvíli už to neudělá. Psal jsem o tom prodejci, ale ten mě přesvědčil, že auto prošlo důkladnou kontrolou a mělo by být v pořádku, ale pokud mám pochyb mám navšívit Aut.servis.

Protože se to od té doby výrazně zlepšilo, skoro nezaznamenatelné, nechal jsem to být. Ale jak říkám, pozná to ucho a cit pouze řidič, který v době jízdy tvoří s autem dohromady jeden organismus 

Já také auta neměním a plánuji, že u mne doslouží stejně jako u tebe, obzvláště pokud se o auto starám podle dnes již zastaralých měřítek ve stylu našich tátů, kdy auto bylo velkou vzácností 

Ale to už jsem se zase rozepsal, až budou další zkušenosti, určitě zase budu doplňovat dále a tobě přeji také ještě hodně bezpečně najetých kilometrů se Zafirkou.

Měj se Jarda

Omlouvám se pokud chyby, nemám čas po sobě překontrolovat

2014-12-05 11:54:02

jarda2: Problematický šestikvalt M32WR mají VŠECHNY naftové ZafB...

http://www.club-opel.com/...ti-sestikvalt-m32wr-77397

http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html

2014-12-05 20:22:53

Ahoj Jardo,

Motor se chová jinak než dnešní diesly, ale lépe než 1.9 co byla v Octavia I. někdy před 10 lety. Tam jsem musel dát něco plynu při rozjezdu, jinak křižovatkou jsem projel jen silou vůle a na stisk plynu to nereagovalo, pak se to rozkuckalo a rychlostí šneka se to dostávalo do místa, kde zabralo turbo. V Kie Ceed 2009 byla také 1.7 a to byl vyloženě sportovní motor, co chtěl do otáček, něco jako na motorce. Prostě to člověka nutilo pořád zrychlovat. Naopak na Zafiře je to takový rozvážný svalnatý kliďas. A většinou se rozjiždím na volnoběh a po stisku plynu se to plynule rozjede. Běžně zvládne zrychlovat i na trojku někkde kolem 1200 otáček. A pohybuji se nejčastěji někde mezi 1400-2500. Při klidné jídě bez kopců nepotřebuji jít dál než do 2200. Má to šestku, tak ani na dálnici není třeba více, pokud nechci pospíchat a jezdit mimo limity. Ale určitě motoru nevadí točit na 5 či 6 ke 4000.

A mé srovnání: Z dieslů to nyní střídám s 2.0 hdi Citroen Xsara Picasso 2004 66 kW (8 ventil) - to je manželky. Má obdobnou charakteristiku průběhu výkonu. A pak Renault Espace IV 1.9 dCi 2003 85 kw (na těžké auto hodně málo) - (to jem pořídil tchánovi na výlety) , který je o poznání dieslovější, dole to nejede a pak to nemá smysl točit dál než ke 3200, protože to jen řve, stačí dát další kvalt a zrychluje to stejně. Pokud má srovnat s atmosférickými benzíny o stejném výkonu, tak diesl mi víc přirostl k srdci. U benzínu o stejném výkonu k dosažení stejného pocitu se musí motor daleko víc točit a spotřeba letí. Srovnávám s KIA Ceed, Opel Astra 1.4 (2012). A pak motory s turbem, třeba Opel Astra 1.4T bylo už o něčem jiném, motor letěle již od cca 1600. A dnes i Škoda, např jsem mohl zkusit Rapida, má povedené maloobjemové turbomotory.

Jirka

2014-12-12 08:04:37

Ahoj Pánové,

díky za odpovědi. S tou převodovkou M32WR jsem to nevěděl, že je choulostivější na ložiska, díky za odkazy. Zhruba jsem to prolétl. Zajímavá informace, že OPEL v roce 2012 změnil červený olej za žlutý, odolnější na degradaci od vyššího Mk. Můj byl vyroben v dubnu 2012, tak nevím, zda je tam červený nebo kvalitnější žlutý. Také bylo zajímavé množství oleje při výměně, je důležité dodržet množství dodávaného oleje (ani ne moc a ani málo) a uvážit co zůstane v převodovce.

Překvapilo mě, že mnoho z těch lidí, kteří s ní měli problém, neřešily výměnu oleje a pak se divili, že jim z toho vytekla černá sra…a. A to při náběhách hodně přes 100.000 km. Možná, že OPEL kdysi dával celoživostní náplň a pak interval výměny změnil na 60.000 km.

Podle mne je nesmysl takto šetřit na výměnách oleje v převodovce. Stejně tak prodloužené výměny oleje v motoru na 30.000 km.

Všude kde se něco točí v oleji, tak je základ pravidelně měnit a tím preventivně předcházet poruchám. Převodovka je po motoru podle mne 2 nejdůležitější součástka motoru.

Já za sebe jsem si naplánoval měnit olej v převodovce po každých 20.000-30.000 km a to jsem ještě neměl tušení o tom, že mám v autě podle odkazu problematickou převodovku.

Tak uvidíme. A určitě je velký vliv ve stylu jízdy – rozdíl je jezdit stylem fleetovým, kdy přes převodovku jdou často maximální momenty a olej degraduje rychleji a stylem normálním cestovním, pohodovým.

Ale asi jsou pryč doby, kdy převodovka přežije několikanásobně motor – např. u žigulíka, tam byla nesmrtelná a předimenzovaná.

S tou mlhovkou díky moc, alespoň vím, že to není vada a časem možná také zapojím i tu druhou stejně jako plánuje Jirka.

Nedokážete poradit, jak se zbavit toho rozsvícení servisního intervalu po nastartování, abych nemusel zase do servisu? Někde jsem viděl video u jiného staršího typu zafiry (měla jiný displej zobrazování s většími písmeny), že před zapnutím klíčku zmačknul tlačítko nulování km, otočil klíčkem a počkal až mu vymizí hláška a objeví se vodorvné čárky. Zatím jsem to nezkoušel, tak nevím, zda by pomohlo. Ale asi ne.

Rozbor motorů od Jirky je zajímavý, já se bohužel nemohu přidat, nemám zkušenosti na dieslové poli. V SM opakovaně píší, že německý motor (W) 1.9 kW 66 kw v jedničkové oktávce se již nikdy opakovat nebude a tomu i věřím.

Ale zastávám názor, že pokud si člověk koupí nové vozidlo, řádně se o něj stará a nešetří na údržbě, ať jde o jakékoliv auto, tak mu určitě hodně dlouho bude spolehlivě sloužit.

Pánové díky za reakce a užívejte života a Zafirek.

Jarda

2014-12-12 11:42:57

jarda2: Měnit olej v motoru po 30tis.km mi nepřijde moudré (ani při používání LL olejů), ale olej v převodovce měnit po 20-30tis.km je naprosto zbytečné. V případě této konkrétní převodovky bych dodržel interval +- 60tis.km, v případě převodovek jiných zcela postačí 100-150tis. km. S Omegou jezdím patnáct let (nyní mám druhou, první ke konci na tacho 280tis.km, druhá nyní 205tis.km, ale tipuju min. o 50tis. víc...) a nikdy jsem olej v převodovce neměnil. Čímž od výměny náplně nikoho neodrazuju - naopak, měnit olej je v pořádku, ale musí být použit jedině správný.

2015-11-21 18:24:42

Ahoj Zafiráci,

protože jsem se svou Zafkou B moc spokojený a hýčkám si ji, rozhodl jsem se po dvou letech si ji i nadále vylepšit. Z originál OPELu katalogu hliníkových kol k Zafiře jsem si vybral hliníková 17 palcová kola. V autorizovaném servisu mi dokonce sdělili, že takový typ ještě nikdo u nich doposud neobjednal. Podle mého názoru jsou to nejhezčí kola, které jsem kdy na Zafiře viděl. Tomuto designérovi bych napsal jedničku. Protože se jednalo o velkou investici kola jsem vybíral cca 14 dní, než jsem dokonvergoval do finálního rozhodnutí. Vybral jsem kola pouzr pocitově z obrázku, protože jsem je nikdy doposud na Zafiře reálně neviděl, pouze na reklamním prospektu. Teď už jsem s autem opravdu velmi spokojený a doufám, že mi ještě hodně dlouho vydrží. S novými koly vypadá opravdu nádherně a opravdu platí, že auto dělají kola. Posuďte sami. Snad se mi podaří následně přiložit fotky své zafiry s novými koly + té z reklamní fotky. A ještě jsem zapomněl, že jsem si na střechu pořídil 3 nosiče kol THULe. Snad se také rádi podíváte. Jarda

 Veselik  
Jiří Veselý
2015-11-21 18:54:38

Ahoj. Kola jsou super. K tem drzakum na kola - taky jsem u Zafky A zacinal s kolama na strese, ale zvedat je na strechu me omrzelo. A protoze kazde me auto melo vzdy TZ, poridil jsem loni drzak na 4 kola na TZ. Samozrejme taky Thule.

Jsem spokojeny

Jarda2, 2015-11-21 18:24:42 napsal:

Ahoj Zafiráci,

protože jsem se svou Zafkou B moc spokojený a hýčkám si ji, rozhodl jsem se po dvou letech si ji i nadále vylepšit. Z originál OPELu katalogu hliníkových kol k Zafiře jsem si vybral hliníková 17 palcová kola. V autorizovaném servisu mi dokonce sdělili, že takový typ ještě nikdo u nich doposud neobjednal. Podle mého názoru jsou to nejhezčí kola, které jsem kdy na Zafiře viděl. Tomuto designérovi bych napsal jedničku. Protože se jednalo o velkou investici kola jsem vybíral cca 14 dní, než jsem dokonvergoval do finálního rozhodnutí. Vybral jsem kola pouzr pocitově z obrázku, protože jsem je nikdy doposud na Zafiře reálně neviděl, pouze na reklamním prospektu. Teď už jsem s autem opravdu velmi spokojený a doufám, že mi ještě hodně dlouho vydrží. S novými koly vypadá opravdu nádherně a opravdu platí, že auto dělají kola. Posuďte sami. Snad se mi podaří následně přiložit fotky své zafiry s novými koly + té z reklamní fotky. A ještě jsem zapomněl, že jsem si na střechu pořídil 3 nosiče kol THULe. Snad se také rádi podíváte. Jarda

2015-11-21 19:12:01

jarda2: Hm pěkná kolečka, k té stříbrné pasnou jako p. na hrnec. Mám 16-ky, napiš pak pocity, zda to moc nedrncá a možná prodají druhé . A máš ji dobře nablýskanou

2015-11-21 20:25:01

Ahoj pánové, díky za reakci

dávat kolo s nosiči THULe na střeše je opravdu náročné, hlavně do středu střechy, tam používám stoličku . Protože mám 1,9 m tak to vždycky nějak dám. Tažné jsem zatím zavrhl, mám ho na svém pracovním autě. Cenově by stálo 8174 Kč pevné a 11053 Kč odnímatelné. Ale auto se mi s nosiči líbí, tak je tam nechávám spotřeba nespotřeba hluk nehluk.

Nová kola jsou o něco tvrdší, ale není to žádný zásadní rozdíl, auto s nimi jede přesně jako po kolejích a do zatáček se s nimi lze vrhnout více sebevědoměji a jistěji. Ale všiml jsem si, že se po autu lidé více otáčejí, kola některé asi stejně zaujala jako mne. Letos jsem do Zafiry zahučel ranec - nová Alu kola i pneu Goodyear 33000 Kč z OPELu, zimní zánovní 16 kola Michelin 5 s disky a novými puklicemi origo Zafira - 11000 Kč, 5000 Kč servis a 4000 Kč pojistka celkem 53000 Kč. Doufám že už mě v nejbližších letech žádné další investice nečekají. A také mi kuna poškodila uchycení nádržky ostřikovače čelního skla, vyřešil jsem přes pojistku Allianz.

Ještě k těm kolům, vybral jsem je z posledního katalogu OPELu 2013, zde byla nabízena pouze u Zafiry B, u jiných typů OPEL nabízena nebyla. Proto mě těší, že mám originál kola určená jen Zafiře B. Ještě tam byly nabízeny v titanové barvě. Dále co mě překvapilo byly nabízeny i v 16 velikosti, ale ty myslím, že by nebyly tak hezké.

Jinak OPELům 3 x zdar. Nedavno jsem si přečetl, že celosvětově nejprodávanější je Toyota pak VW a pak GM do kterého patří i OPEL. U nás se sice OPELy moc neprodávají, ale v Evropě jsou na předních příčkách.

Jarda

2015-12-19 22:16:39

Ahoj,

jak jsem slíbil, tak přispěji opět poznatky, nyní ty horší. Stav cca 130 000km., před 10000km na garančce.

Ráno jsem nastartoval Zafku a vzpomněl jsem si , že jsem něco zapomněl. Tak jsem to chcípl. a šel hledat. Vrátím se tak za dvě minuty a nějak to divně naskočilo a nejdeto do otáček. A po chvíli to chcípne samo. Tak asi na podesáté, kdy jsem to zkusil i s plynem opakovaně na zemi to naskočilo. Rosvítila se oranžová kontrolka a svítila celou cestu 40km. Po opětovné m nastartování odpoledne, jako by nic, celý týden to jezdilo. A v sobotu zajedu v pohodě do Prahy, chci po cca 2 hodinách odjet a stejný stav, nejde to do otáček a nemá to výkon na rozjetí. Vypnu , nastartuji a už to běží, opět svítí kontrolka, ujedu asi 3 km a z výfuku dým jak za avií, prostě za mnou clona. Na dálnici to žralo jako tank. Hurá do servisu, značkovýho . A tam vyměnili nejdříve EGR za cca 4000 bez daně. A protože se jim nelíbilo kolísání otáček, dělo se více jak půl roku co vím, tak vyměnili nějaký malý ventil a ten byl už za 6000 (přitom to vypadá jak teplotní čidlo a místo čidla je malý ložisko , prostě takový malý prdítko). Takže celkem za 17000 s daní. Grr

Nyní tedy přede jako kotě, tak snad to na nějakou dobu bude vše.

2015-12-21 20:48:19

jurapee: Ahoj, díky za zajímavý příspěvek. EGR ventil na zpětné přívodu výfukových plynů. Je možné, že příčinou mohlo být, že zůstávala zavřená klapka a motor vždy vysál kyslík ze sání až k zavřené klapce a nechtěl chytnout? Vím, že na toto trpí jedničková Octavia. Snad všechny motory s ním mají problém. Někdy možná postačí jej rozebrat a vyčistit. Já jsem se rozhodl těmto problémům preventivně předcházet přidáváním aditiv od VIFu do nafty, obsahují čistící látky. Četl jsem o tom ve světě motorů, kde také doporučovali u moderních motorů se zpětným odvodem spalin zapomenout na obyč naftu a aditiva používat. Tak uvidíme. To kolísání otáček indikuje něco chybného, protože se automatika snaží stále doregulovávat na veličinu která se mění. Každopádně 17000,- Kč je prda, ale zase už máš najetou hezkou řádku kilometrů, tak už zafka má nárok občas na nějakou poruchu. Věřím, že teď zase budeš dlouho bez závady a spokojený. Já si jízdy se Zafkou užívám, jedná se ještě o auto s nezredukovanou hmotností cca 1600 kg, když se to rozjede jede to jak vlak . Při rozjezdu je mi vždy líto spojky uvést do pohybu takovou hmotu, vždy to slušně v autě zarezonuje. Jinak nová kola jsou nádherná a mohu je jen doporučit. Auto opravdu moc sluší a hezčí opravdu těžko najít.

Přeji Ti mnoho štasných kilometrů a příjemné svátky v kruhu svých nejbližších!

2015-12-21 23:09:59

jarda2: Ahoj Jardo, aditivum jsem daval vždy jednou na zimu.Díky za připomínku, asi jej tedy přidám častěji. EGR ventil byl pěkně zasranej (saze jak v komíně), vyčistím jej a uvidím, zda nepude použít příště

S rozjezdem nemá motor ani spojka potíže, leda v sedmi do kopce už to chce sešlápnout plyn, jinak se rozjede na volnoběh a po stisku plynu okamžitě zrychluje, ne jako 1.9tdi Octavie 1, kdy jsem toto udělal na velké křižovatce (kdo zná Argentinskou v Praze) a tu jsem přeťapal , protože to jaksi z volnoběhu neumělo jen tak probudit a spojkou jsem zapomněl pomoci

Rezonuje mi něco kolem 1500 otáčkách, když se auto již po 40km prohřeje. ALe nic strašnýho.

I tobě hezké svátky, též vše nej všem Zafkách do Nového roku

2017-08-26 08:25:16

Zdravím vás.

Já mám motorizaci 1.7 CDTi 92kW, motor přesně A17DTR. Auto je z roku 2010. Najeto máme 90tis km a do servisu jsem přestal jezdit, protože by provoz začal být dost drahý. Když se něco pokazilo, musel jsem hledat rady na anglických fórech, kde Opel mají jako Vauxhall a vždycky jsem tam našel věcné řešení identického problému, tedy asi těch typických vad pro tento motor.

Moje dlouhodobá spotřeba je 5,7 -5,9. Dá se jezdit i přes 6, když máte klimu, je vedro, naložený auto a valíte to po dálnici někam k moři. Dá se jet i k 5litrů ale to je tak na rychlost 80km/h a po rovině. Jak píšete i já mám nejlepší výsledky dojedu na naftu od Benziny a sleduji to už 7. rokem. Mám pocit, že tomuhle motoru a šestikvaltu vyhovují delší trasy a dálnice. Chváli na tento typ auta je dost a nemohu než souhlasit. Ale horko těžko se hledají typické problémy a tak snad přispěji něčím, co vám pomůže, co mě potkalo. Znáte to? Nejhorší je nevědět, čím je způsobena vada. Když to víte, tak i víte kolik bezpečně zaplatíte aby to zase fungovalo.

Signalizace stavu kapaliny do ostřikovačů - signalizuje i při plné nádobce: servis tvrdil, že odešel snímač hladiny, sdělil cenu..... z principu snímače, plováku s kontakty se mi to nezdálo - zjištění: senzor je jen vsunut, bez bajonetu, do nádržky - když ho otočíte do jiné polohy, nefunguje správně - stačilo tedy srovnat, ne kupovat nový.

Občas nesvítí přední světlomet ale žárovkou ani pojistkou to není. V servisu opět teorie o řídící jednotce za 20tis atp. Nezbylo než vadu pozorovat, zapátrat v minulosti a řešení bylo cca za 50Kč materiálu - příčinou byla vyhřátá bakelitová patice. Nahradil jsem to keramickou a je po problému. K odhalení mi nepomohl web ale zkušenost s Jawou 250 a 350, kde jsem před mnoha lety narazil na obdobný problém. U Zafiry je to horší, protože jakmile má bakelitová patice svod, právě ta všudy přítomná elektronika obvod vypne a vy nic nezměříte ani sebelepším měřákem. Je to prkotina ale 20tis za nejisté pokusy v servisu by bylo drahý ježdění.

Signalizace stavu chladící kapaliny - typická vada, kde je potřeba měnit nádržku, ve které je snímač - začalo mě to zlobit po návštevě servisu a kontrole kapalin.

Zhruba na 70tis km mi začla svítit kontrolka motoru. Diagnostika přes mobil ukazovlala cosi o EGR ventilu. Cena dílu 7tis Kč a v Anglii popsáno jako typický problém - jenže princip EGR není složitý, nic víc než elektromagnetický ventil to není, tak co by se tam asi tak mohlo rozbít? Elektromagnet? Cívka - ta zjednodušeně funguje nebo nefunguje Velmi oceňuji, že EGR je u A17DTR přístupný hned nahoře. Ventil demontujete povolením 4 šroubů - v jednoduchosti je síla. Byl zanedený sazemi a ventil, ta mechanická část, se nevracela do nulové polohy - zůstával pootevlřený. Světe div se, nečekejte tvrdé usazeniny. V EGR najdete jen suché saze, jako náplň z laserové tiskárny. To omyjete vodou a mýdlem, žádná rašple nebo brusný papír. Namontujete zpět a je po závadě. Nemusíte kupovat nový jak chce prodat servis.

Zvláštní je, že záhy se hlásila další vada a to žhavící svíčky. Na Anglickém fóru jsem vypátral že mohou odejít i za 30tis km a někteří uváděli i méně. Zakoupil jsem tedy nové svíčky a vyměnit je byl porod, k tomu už je přístup horší. Jejich cena také není žádná láce.

Cca do roka a na 80tis km začal mít motor nepravidelné otáčky na volnoběh - objevovalo se to nepravidelně, možná vzrostla i průměrná spotřeba. Anglický web a Youtube popsal vadu regulátoru paliva Denso. Originál Opel je snad za 7tis a neoriginál ale od stejného výrobce za půlku. Montáž na 2 šrouby, přístup bez heveru. Vyměněno a vše je jak má být.

Nyní mám 91tis km a brzdy mám původní, nejsem tedy závodník. Po zimě možná zaslouží výměnu. Jenže, já si brzdy kontroluji a třmeny čistím sám, protože jsem za to v servisu zaplatil a nějak to neudělali tak, jak jsem byl zvyklý, že mi to dělali na Škodovce.

Výměnu oleje v motoru si auto žádá po ujetí 10-12tis km. Sice se píše, že 30tis nebo rok ale s gaždou regenerací filtru pevných části se interval výměny zkrátí o 1000km. Tzn., že těch 30 tis je leda bez renerace filtru, což by bylo možné jen u trvalé jízdy nad 130km - a i tak by to byl otazník. Regenerace u tohoto motoru probíhají v intervalu kolem 300km, tedy tak 2-3x na jedno natankování. Regerace umí pracovat i při stojícím vozidle a v případě, že motor vypnete, nemusíte mít obavy, ona se zase aktivuje jakmile to bude možné a né až za těch průměrných 300km. Řídící jednotka rozeznává řádně dokončené a nedokončené regerace a podle toho spouští ty další. Vidím to tak, že nějaký mýtus o potřebě jet, když regeneruje nebo dokonce jet s otáčkami nad nějakou mez dávno neplatí. To bylo možná u VW v době úplně prvních filtrů pevných částic. Dokoce i Zafiry 1.9 s filtrem mají proces hloupý, filtr je údajně dál od motoru a regerace probíhá 1x za 1000km - nejezdil jsem s tím, tak nemohu potvrdit ale pokud by to tak bylo, je vidět že 1.7 CDTi to má vyřešené podstatně lépe. Abych to podtrhl, tak regulerní měření emisí do přeběhových otáček po 90tis má hodnoty kouřivosti nižší než je dovoleno v TP (0,03, dovolená 0,5, případně rozpětí hodnot 4 měření dovoleno 0,25 a naměřeno 0,09).

V Oplu chtěli za olej 4,5tis. bez daně, v druhém to bylo podstatně méně. Začal jsem si měnit sám za pomocí vývěvy a klidně za každých 10tis km. Oceňuji, že motor A17DTR má olejový filtr nahoře, respektive má jen vložku olejového filtru a práce s tím je snadná. Není potřeba ležet pod autem a nemáte pocintaný motor od zbytku vyteklého oleje - za to konstruktérovi palec nahoru. Čistá a snadná práce.

Prosím nejsem mechanik ale i výměnu vložky naftového filtru jsem také zvládnul.

Zafira B 1.7 CDTi tedy není špatné vozidlo, jezdí se s ní dobře, místa pro dospěláky, děti a náklad je dost ale jezdit s ním do servisu se může na celkovém ceně za ujetý kilometr řádně prodražit, protože servisy už nepřemýšlí, nemají lidi se zkušenostmi a najít dobrého mechanika, který zná tohle auto je problém. Až si tuhle Zafiru ochočíte a poznáte ji sami, budete jezdit s větším klidem.

Přikládám i pár fotek ze zajímavosti. Fotka vývěvy na olej je ilustrativní ale funguje i na Zafiru a vysaju tím víc oleje, než dostanu z výpustního šroubu - navíc bez ležení pod autem a s čistýma rukama. Díky specálnímu hrdlu pak sleju do nádoby od nového oleje bez cintání po zemi. Přikládám také foto EGR, který je špinavý od sazí a vedle složený EGR očitěný vodou a kartáčkem - od nového k nerozeznání.

2017-09-05 08:35:47

Ahoj Pavle.12,

omlouvám se, že jsem se dostal k odpovědi až teď.

Především děkuji za zajímavý a dlouhý článek, plný konkrétních rad. Takovéto informace pro mne mají vysokou přidanou hodnotu. A plně souhlasím, že servis prodražuje provoz a spoustu věcí by si člověk mohl udělat i sám. Již jsem si také pořídil tlustou knihu Opel Astra a Zafira, kde jsou uvedeny různé rady jak co opravit vyměnit/udržovat. Také plánuji ještě párkrát s ní zajet do servisu a pak si již hodně věcí dělat sám a navíc jak píšeš, že to zvládne udělat i člověk, který není automechanik. Vzhledem k mému malému nájezdu, bůh ví kdy mne potká nějaká porucha. Doposud jedinou závadu, kterou popisuješ, již mohu potvrdit a to tu s tím čidlem v nádržce – začala mi téci nádržka – přišla správně signalizace málo kapaliny. Nechal jsem vyměnit nádržku, kapaliny bylo poté dost a přesto pořád alarm, že je málo kapaliny. Bylo to prý čidlo, které následně vyměnili, ale je divné, že před výměnou fungovalo správně a že by se pokazilo právě při výměně je pro mne málo pravděpodobné. Zde bych tipoval, že by stačilo jak píšeš pohnout s čidlem. S tím EGR ventilem, to je zajímavé jak to šlo tak snadno očistit a servis to chtěl hned měnit. Patice světla, žhavení, regulátor paliva Desno – docela mě překvapilo, že Zafira není zas takové auto úplně bez závad….A s těmi ang. stránkami to je dobrý nápad, pokud se mi něco objeví, tak tam budu také hledat. Bohužel mi loni Zafiru pobily velké kroupy, tak oprava za 50000,-Kč v servise, naštěstí jsem to měl na živel u Allianzu připojištěné. Nejvíc to odnesla přední haubna. Ale musím říci, že to opravily jen za pomocí speciálních vytahovacích nástrojů a to tak, že jsem absolutně nic nepoznal. Dokonce jsem měl takovou radost, že jsem napsal do té firmy co Zafiru opravovala pochvalu pro technika, který to prováděl. Opravovali nejen viditelné důlky, ale i ty, které se objeví až po nasvícení lampou  Technik to prý dělal dva dny. Zafira po opravě zase v mojich očích nabyla na lesku. Je to ale pech, když tak málo jezdím a přesto zapracoval zákon schválnosti, nikdy se mi to s pracovním autem nestalo a to na něj nejsem bůhví jak opatrný. A to jsem měl měsíc před dokončením přístřešku  bohužel byla vykopaná podlaha a nemohl jsem tam zajet. Jinak aktuálně mám najeto 22000,- km, jezdí to nádherně a jsem spokojený. Co mě docela nemile překvapilo, že když pustím klimatizaci a auto zatížím rodinou a zavazadly, tak je to docela znát a musím na to víc šlapat, prostě se mi zdá, že ta klimatizace bere motoru docela výkon. U jiných aut to tak nepozoruji. Na druhou stranu to auto má 1630 kg, motor 1,7 - 92 kw, tak taková hmota už něco spotřebuje. Poznám to už jen když chci auto popotlačit, v podstatě se s tím ingotem nedá hnout . Také od té doby co jsem dal nová 17´kola se spotřeba zvedla tak o 0,3 l/100 km, se 16´to jezdilo za míň. Navíc ten trvale nasazený střešní nosič, tak pod 5,9-6 l/100 km se v podstatě nedostávám. Teď mě čeká TK po 4 letech a servis (předplácím si ho každý měsíc přes VIP – 300 měsíčně). Cenu očekávám kolem 5000,- Kč. Na TK očekávám narážky o stočeném tachometru. Ještě jednou moc děkuji za cenné rady a informace a že sis dal tu práci s příspěvkem k Zafiře.

Přeji mnoho štastných kilometrů se Zafirou.

Jarda

2017-09-05 09:04:08

Ahoj Jardo,

jen krátce, ano mohu potvrdit, že se zapnutou klimou to ztratí hodně výkonu a je potřeba na kapku více šlápnout, prostě dole to netáhne. Pozoruji to i pokud je nezatížená, jezdím často sám či ve dvou. Zároveň to velmi změní zvukový projev motoru.

Možná, že je to tím, že ji používám velmi málo a není ani po 150.000km rozhejbaná

Jirka


Odpovědět

1  2