Fórum - Téma


Nová Zafira 1.7 CDTI, 92 kW


Fórum Zafira B Nová Zafira 1.7 CDTI, 92 kW

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu

2012 Zafira B 1.7 VIN: W0L0AHM75C2054412

1 fotek  |  36 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, 16-ventil.

Zafira 1.7 CDTI, stříbrná barva, bohatá výbava, skladový nový vůz, prodejce Olfincar Hradec Králové.


1  2

2013-11-02 13:48:49

Ahoj Zafiráci,

právě jsem se zaregistroval a proto zdravím všechny vyznavače tohoto dle mého názoru velmi povedeného MPV. Chtěl bych se s Vámi podělit o radost a zařadit se mezi Vás, kteří vyznáváte stejné vozidlo značky OPEL Zafira.

V OLFINCARu Hradec Králové jsem v říjnu zakoupil skladový vůz - Zafira Classic 1.7 CDTI, 92 kW ve stříbrné barvě, bohatě vybavený a jako doplněk dokoupil střešní nosič s 30% slevou. Cena za auto byla velmi slušná a to 429.900 kč. Sice jsem zrujnoval náš rozpočet ale vůbec mne to nemrzí. Pojištění jsem uzavřel u Allianz a to exklusive za 3500 kč, je v tom i střet se zvěří, přední sklo, kroupy a živel a rozkousání kabelů, zranění dětí při nastupování, připojištění Simsona zdarma....atd.

Později jsem se dočetl, že podobně vybavená vozidla se prodávala v roce 2008 hodně přes 700.000 kč, tak to už považuji za opravdový cenový skok a krize mi dovolila dosáhnout i na vozidlo na které bych jinak asi nenašetřil a o kterém se mi ani nezdálo.

Auto bude garážované a zatím jsme jej použili jen na delší výletování po Čechách, mám najeto nyní 1960 km. Celá rodina je moc spokojená.

Vzhledem k tomu, že jsem měl před tím felicii kombi jsou mé jízdní dojmy zatím nádherné a na jízdu se vždy těším a užívám si ji. Auto jezdí úplně bez problémů, všechno jde tak akorát ztuha a ta úžasná variabilita interiéru!!

Hlavně vyzdvihuji prostornost při nastupování na přední a zadní sedačky, velký kufr, výborná aerodynamika předku, vyšší posez za volantem, ideální pozici si dokáže najít každý člověk různého vzrůstu, tvrdší sedadla vhodná na delší cestování, polohovatelná sedačka řidiče v 6 směrech, stabilita vozidla na vozovce - optimální sladění komfortu a držení na silnici, podle mne krásný design velkých zadních světel (těch po faceliftu) - u nové Zafiry Tourer to postrádám, má příliš malá zadní světla, která mne nezaujala, vyvážené celkové proporce karoserie v porovnání konkurentů W Touran a jiných, dostatek místa nad hlavou i pro 2 metrové chlapy, nepřeplácaný klasický design ne ve stylu neustálých linek - viz Hyundaje, Kie....a další. Po přečtení mnoha článků jsem měl trochu strach z DPF filtru, ale snad to bude v pohodě, prý u 1.7 tolik nezlobí, pokud se s tím autem jezdí jak má na delší trasy aby se stihl zregenerovat. Jedná se o automobil na sklonku své kariéry tak věřím, že nedostatky jak to obvykle bývá byly odstraněny, tak při slušném zacházení očekávám že se mi odmění dlouhou životností (nejsem typ člověka co mění auta).

Motor vytáčím v oblastech 1500 - 3000, tedy žádné terno, ale jsem spíše typ řidiče vychutnávače a preferuji defenzivní způsob jízdy než řezání zatáček a agresivní předjíždění. Průměrná spotřeba zobrazovaná na počítači je 5,5 l.

Zatím jsem tankoval paliva u renomovaných výrobců Shellu a Benziny.

Budu sem postupně dávat své zkušenosti s tímto vozidlem. Přes zimu s ním neplánuji jezdit, protože je ještě nové a budu dojíždět felicii.

Pokud by jste měl někdo k tomuto konkrétnímu typu zafiry 1.7 CDTI, 92 kW více informací nebo zkušeností s provozem a chtěl by jste se o ně podělit, budu moc rád za každou informaci. Moc témat k tomuto konkrétnímu typu jsem zatím na fóru moc nenalezl.

Jinak přeji všem mnoho krásných prožitků za volantem Zafir (Žiraf) a ať jste s nimi všichni spokojeni stejně jako já.

Jarda

PS Píši rychle proto se omlouvám za neuspořádaný a neupravovaný text.

2013-11-02 14:46:40

jarda2: Gratuluju k novému vozu, věřím, že v porovnání s Feldou je to nebe a dudy...! Zas tak extra to nesleduju, ale tady na klubu se zas tak příliš často nestává, že by si někdo pořizoval fungl nové autí, naposledy snad kamarád Veselik Zafiru Tourer s naftovým dvoulitrem, to víš, doba nákupu nových aut zrovna moc nepřeje... Nicméně i se starším Oplíkem se dá zažít dostatek zábavy a příjemných chvil. A tož ti přeju hodně šťastných a spokojených kilometrů za volantem nové Žirafy!

2013-11-02 15:26:31

Colommbo: Díky za gratulaci, tobě také mnoho štastných kilometrů a spokojenosti s autím.

Asi to byly vyhozené peníze, snad se mi to vrátí alespoň v dlouholeté spolehlivosti.

Zastával jsem pravidlo, že by si každý chlap měl jednou za život udělat radost a koupit nové auto, jedno jaké. Tak sám před sebou už mám splněno

Auto bude mít maximální péči a skladování, jsem na auta dost puňta. Rozhodoval jsem se mezi Turanem a Zafirou, ale ten byl ve stejné výbavě a motorizaci nesrovnatelně dražší a designově méně vyvážený. Také jsem objevil v inzerátech, že se dá pořídit poměrně mnoho ojetých zafir za rozumné peníze, ale já jsem chtěl novou. Když se objevila tato s téměř 200.000 kč ceníkovou slevou neodolal jsem a koupil ji.

Díky za reakci.

Jarda

2013-11-02 15:56:42

Gratluji k autu a hlavně ke spotřebě já mám Zafiru 1.7cdti 81kw a spotřeba je 7 litrů. Co se týče Touranu tak určitě je Zafira lepší vzhledem k toku že rodiče maji Touran tak vím o čem mluvím.

2013-11-02 19:09:28

Tak to jsem rád, že si mne ubezpečil, že Zafira je lepší. Soudím auto i podle takových detailů, že např madla nad dveřmi když se pustí, tak se vrací do původní polohy pozvolna bez klepnutí jakoby měly tlumič, kdežto jiná auta Ford Škoda vracejí madla s bouchnutím. Další detail, mám zadní okna elektrická a pokud je z místa řidiče zablokuji proti ovládání vzadu (něco jako dětská pojistka) tak i podsvícení ovladačů v zadních dveří přestane svítit. Nebo příjemně pogumované vnitřní strany otevírání madel dveří. V autě nezazní jedno zaskřípání, jediné hučení je od příčníků, které jsem namontoval na zafiru a protože se mi Zafira s nimi líbí zatím je tam ponechávám.

Spotřebu 5,5 l mi ukazuje počítač za ujetých 1960 km, skutečná bude asi o něco vyšší typuji do 0,5 l navíc.

V následujícím srovnání sice Touran vyšel lépe, ale Zafira je stejně vzhledově a cenově lepší

http://www.autoweb.cz/vol...rand-c4-picasso-16-e-hdi/

Díky Jarda

2013-11-02 19:21:02

Rodiče mají toho Tourana rok 2008 motor 1.9tdi a buď je to auto špatně odhlučněné nebo je ten motor tak uřvaný ale co se týče kraválu při 3000ot. to je šílené v zatáčkách se šílené naklání a sedačky má nepohodlné,ale velká výhoda je že zadní sedadla jdou vyndat jednoduše ven. Co se týče toho blokování zadních oken a zhasnutí světýlka v ovladačích to už měla moje bývala Vectra rok 1998 jen tak pro zajmavost. :)

2013-11-02 19:26:51

Díky za odpověď, zajímavé v Touranu jsem nikdy nejel, tak za sebe nemohu potvrdit, ale jsem rád že jsi mi potvrdil dobrou volbu.

2013-11-02 20:16:07

ten motor je tak uřvaný v touranu vlastně v celém koncernu

2013-11-02 20:57:48

jarda2: Navážu na Colommba a potvrdím, že asi patřím mezi poslední z řady, kdo si tu koupil nové auto. Zatím je moje jen 1/3 a zbytek v ročních splátkách. Nicméně můj postup k tomuto autu byl z Formana (takže asi podobné pocity jako ty z felicie), pak přes Zafiru A. Vzhledem ke spokojenosti, jsme zůstali věrni značce i modelu.

Za sebe dokážu porovnat všechny 3 Zafiry - A, B a Tourer. S Ačkem jsme byli spokojeni. Důvod koupě byl variabilní prostor, velký kufr, malý autobus a tehdy chválený motor 1.8 92kW. Zafiru B FL má táta s motorem 1.8 103kW a je taky spokojen. Jen v porovnání s Ačkem je o dost méně odkládacích přihrádek. Jinak je A i B takřka to samé. Záleží pak na vkusu komu se víc líbí designově Acková nebo Béčková Zafka.

No a konečně k Tourerovi. Auto je koncepčně úplně jinde než jeho dva předchůdci. Např. 6. a 7. sedačka už není schovaná pod lavicí druhé řady sedadel, protože v Tourerovi jsou v druhé řadě samostatné sedačky, které mají vlastní polohování. Toto je velká výhoda v případě přidělné autosedačky. I přes to se člověk dostane na třetí řadu sedaček. U A i B se musela sedačka odpoutat, aby člověk posunul lavici a vlezl na zadní třetí řadu sedadel. Chybějící odkládací prostor v Béčku je v Tourerovi mnohonásobně vyřešen a upřímně mnohdy hledám co kde mám, protože míst na odložení věcí má v tom autě člověk opravdu hodně.

Ty zde píšeš, že na Tourerovi tě neoslovily zadní světla. Toto je bohužel věc designu a zadní světla na Béčku jsou opravdu větší. Ten kdo přihodí při koupi Tourera 5000,- za LED světla vzadu, tak tím osvětlení auta zlepší nejen svítivostí, ale i tím, že LEDky jsou pak i na koncových světlech na pátých dveřích. V případě žárovek je tato část červené plochy koncových světel mrtvá. Mě osobně vadí malé zadní blinkry, které při těch LEDkách nejsou tolik kontrastní. Přemýšlím co s tím a asi vrazím oranžový LED pásek do světel zpátečky a tím ten blinkr zvýrazním. Ovšem tyto zásahy budou až po skončení leasingu v 05/2015.

Píšeš i o tom, že zastáváš pravidlo, že by si chlap měl alespoň jednou v životě udělat radost koupí nového auta. Mám to stejně. Proto jsem se při konfiguraci nestyděl a patřičně jsem si to užil - výbava COSMO + spousta věcí k tomu. Bohužel číslo na konci je dle katalogu ještě vyšší než dvojnásobek tvého auta. Zde používám slogan kofoly: Když ji miluješ, není co řešit.

Trochu mi na konci pomohla sleva na IČO, tak je koncovka cca o 170.000,- nižší.

Mám dvě malé děti (to mladší tedy teprve týden) a proto jsem spoustu prvků řešil kvůli bezpečnosti. Současně i přes prostor auta mi nesmí chybět TZ a střešní nosič na box. Příčníky mi dali v akci OPEL 24h zadarmo.

Tak jako ty jsi koukal i na Tourana, tak já jsem moje auto na začátku porovnával se Sharanem. Ovšem to co mám auto v plné palbě, bych měl u VW 4kola, volant a kličky na dveřích...

Uff. Tolik už jsem toho dlouho nenapsal.

Samozřejmě popřeju taky mnoho štastných km. Já mám od půlky května najeto cca 9200km.

Venca49  
Václav
2013-11-03 00:15:58

jarda2: Nedá mi to,abych se nezapojil k tématu.Nejdříve chci pogratulovat a popřát hodně ticíců najetých kilometrů.Opla vlastním již 16 let.Sice nemám Zafíru,ale na tom nezáleží.Udělal jsi dobře,že jsi si koupil nové.Ta vůně novoty uvnitř,lesk a vše OK,to nic nenahradí.Já mám sice "jen" Corsu,ale koupil jsem si,za trochu víc peněz než Ty,dvě nové.

V životě jsem si nemyslel,že někdy budu mít nové auto,ale je to tu.První jsem koupil v prosinci 1996,béčkovou 1,4ku.To jsem si udělal první radost.Neměla a nemá vadu ani na kráse,šlape výborně.Jelikož jsem zrušil stavební spoření,udělal jsem si druhou radost loni v září.Samosebou po schválení manželkou jsem koupil déčkovou 1,2ku16V.

Je to o třídu větší autíko a zase smrdí novotou.No dnes již o něco méně.Tak mám dvě,žena říká,že jsou obě nové.Tu starší používá občas i můj syn,protože Golfán mu dosloužil a je zmáčklý do kostky.

Před Oplem jsem vlastnil ojetou T603 a jezdil s ní 22let.To bylo svezení.......Nyní mám spotřebu poloviční a dojedu kam potřebuji také.Tak ještě jednou přeji hodně krásných chvil s Oplíkem.

2013-11-03 08:14:11

Ahoj pánové,

díky za Vaše dlouhé odpovědi, hezké počtení a vždy potěší, když si někdo dá práci s odpovědí k mému tématu.

Veselik: Pěkně jsi popsal srovnání Zafir Tourera a A,B. Myslím, že je to přesně jak píšeš. Nový Tourer je již někde jinde komfortem, vybaveností, motorem, technologií. Jako nejatraktivnější auto v kategotii MPV a novinka se zákonitě dostává i cenově do vyšších sfér. Myslím si, že dokonale popsali nového Tourera Svět motorů v 9/2012, kde srovnáva-li Tourera a Turana, psali:

Užasny cestovni společnik, ten touran.

Ale zafi ra, to je teprve svezeni, važeni

dovolenkaři! Bylo by to asi takhle.

Přijeli bychom po dvanacti hodinach za

volantem do Chorvatska. Mrkli bychom

na moře, otočili se a okamžitě jeli nazpatek.

Vyměnit neskutečny komfort zafi ry

za bezučelne povalovani u moře? Blbost.

Z velkoprostoroveho opelu nas Jadran nevyžene!

Hezky zpatky za volant, relaxovat

v naprostem tichu a dokonale pohodě.

Dalnični přesun je v zafi ře zazrak. Utlumeni

od všeho, co by mohlo posadku rušit,

nemůžete srovnavat s žadnym jinym

minivanem. Zafi ra představuje komfortni

unikat.

ZAVĚR SM

Ano, Zafi ra Tourer je nejlepšim minivanem. A podle nas i nejlepšim aktualnim opelem. Předevšim komfort jizdy v kategorii

nesnese srovnani. Zafi ra Tourer je užasně odhlučněna, podvozek pohodlny, přitom dostatečně stabilni. Genialně

vyřešena variabilita rozhodně neni samoučelna, jednoduche sklapěni sedaček opravdu poslouži. Krasny design bereme

jako hezkou tečku k perfektně udělanemu autu.

Touran? I po letech si drži kvality – nejvic pohodovou cestovni atmosferu danou komfortně naladěnym podvozkem,

ktery se přibližuje Zafi ře Tourer. Volkswagen vyhral v motoru, kde bral body za lepši dynamiku i pružnost. O ždibiček

nižši byla i spotřeba. Variabilitou a designem už ale touran nestači. Vzhled by šel odpustit, na ten auto nejezdi. Jenže těžkopadna,

překonana variabilita je už problem, s kterym se musi budouci majitel velkoprostoroveho volkswagenu smiřit.

A taky s vyšši cenou. Rozdil necelych sto tisic už je dost…

Mé pokračování.....

Jinak zadní světla to už je jen detail, já mám rád velká zadní světla a u Zafiry B po faceliftu se mi jejich provedení moc líbí. Kdyby Tourer nebyl o tolik dražší ve stejné výbavě jako mám moje B Zafira možná bych i došetřil, ale mám rodinu dvě děti a ještě i další výdaje, tak jsem zvolil kompromis. Ale chápu přístup, když ji miluješ není co řešit, protože sice za velké peníze ale získáš auto, které nemá chybu a je to vlastně navýsost pohodlný a komfortní obývák jezdící 200 km/hod a každá jízda je úžasným zážitkem. 9600 km je také hodně málo najetých km a život má Tourer ještě před sebou proto přeji také mnoho km s rodinkou 

Venca49: Díky za gratulaci, tobě též mnoho ujetých kilometrů s Corsami. Musím říci, že od té doby co ji mám si mnohem více všímám Opelů a tato auta se mi opravdu začala líbit. Je pravda, že nové auto není poškrábané na prazích od nastupování, voní novotou nic nevrže neklape, prostě paráda a časem se podle mne stejně smaže ten rozdíl mezi starším a novým. A v případě nového si člověk hodně časově posune dopředu případné starosti s řešením poruch a navíc má hned od začátku možnost mít auto tzv pod kontrolou. Prodejce mi říkal zda nechci Merivu, také mne docela lákala, je rodinná, ale již v sobě tolik místa a 7 sedaček. T603 – kdysi jsem se v ní vezl, když jsem byl malej kluk, tak už si na to moc nepamatuji, ale bylo komfortní vozidlo se zvukem motoru budícím respekt.

Pánové ještě jednou díky za reakce, rád jsem si početl.

Zdravím Jarda

2013-11-04 11:30:52

Ahoj,

ještě mne k Zafiře B napadl jedna věc. Můj vůz byl skladový a je z roku 2012 a na můj dotaz v jaké zemi byl vyroben mi prodejce sdělil, že v Polsku. To mne docela zaskočilo proč ne v Německu. Můžete to někdo potvrdit nebo vyvrátit, kde se Zafiry B dnes dělají?

Díky Jarda

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-04 18:33:30

jarda2: To je pravda, například Astra H classic je vráběna souběžně s Astrou J - Jéčko je němec a do náběhu výroby byl němec i předchozí model, poté se výroba stěhuje do polska. Toto se týká i jiných modelů Opel a i nových verzí.

Zde lze čerpat informace, přímé stránky výrobce General Motors Manufacturing Poland http://www.gmmp.pl/

Nebo zde historicky: http://pl.wikipedia.org/w...tors_Manufacturing_Poland

2013-11-04 20:09:09

jarda2: To tak už je. V německu dělají Tourera. Mě osobně třeba překvapilo, když mi průběžně ze salonu hlásili stav auta na lince, že už se vyrábí, teď je na kontrole, čeká na expodici a najednou přišla zpráva, že stojí v Maďarsku ve skladu. To byl šok, že z Německa k nám jede auto přes Maďarsko...

2013-11-04 20:25:04

veselik: V Maďarsku je centrální sklad pro celou Evropu a asi nejen dílů...

2013-11-04 20:27:22

colommbo: Teď už to Jiřík ví, ale před 1/2 rokem jsem čuměl na drát.

Venca49  
Václav
2013-11-04 21:19:49

veselik: Před Maďarskem byl centrální sklad Oplů u nás.

2013-11-05 19:59:51

Díky pánové za odpovědi a i za odkazy. Ze začátku mne trochu mrzelo, že výroba je v Polsku a ne v GRD, ale když to uvážím, tak na tom kde se auta vyrobí (snad kromě indie) už dnes asi nesejde, někde jsem četl, že i Tiguany se snad dělají na Slovensku v Bratislavě. Jak jsem si přečetl v odkazu, tak výroba Oplů v Polsku běží už řadu let, tak snad mají vše zvládnuté.

Jinak všem Žirafákům zdar a mnoho najetých spokojených kilometrů.

Jarda

2013-11-05 20:05:29

jarda2: Nemá tě co mrzet, příteli... Kupř. Omegy se vyráběly výhradně v Rüsselsheimu a v Bochumi, zas tak hodně jich tady nejezdí a přesto ve fóru je na ně vláken úplně nejvíc... http://www.club-opel.com/...m-kategorie/opel-omega-13

Venca49  
Václav
2013-11-05 21:12:47

jarda2: No pokud se nejedná o vejce nebo sůl tak auto z Polska není tak hrozné U nás zase chlast


Odpovědět

1  2