Fórum - Téma


Nouzový režim při cca 3000ot.


Fórum Astra G Nouzový režim při cca 3000ot.

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1999 Astra G 2.0

11 diskuzí

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4300 ot./min. Točivý moment: 185 Nm (136 ft/lb) při 2000 ot./min. Maximální rychlost 170 km/h. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 995 ccm (122 cui), Řadový, X20DTL.



2015-11-07 11:16:31

Zdravím,

vlastním Astru G rv.99, 2.0L nafta s nízkotlakým turbem (teď si nevzpomenu na označení motoru). Už dříve jsem měl problém při jízdě na dálnici, kdy se mi jen tak z ničeho nic rozsvítila kontrolka motoru, auto spadlo do nouzového režimu a jen tak tak jelo. Na nějakou dobu mi tento problém vyřešil jeden známý tím, že my vyměnil čidlo tlaku v turbu (jestli se nepletu, už je to nějakej ten pátek), ovšem když jsem včera dostal auto ze servisu (po opravě jiných závad) tak jsem ho zkusil trochu prohnat a jakmile jsem na trojku udělal něco málo přes 3000 ot tak nastal totožný problém, na čtyřku stačilo dokonce trochu méně než 3000. Na dálnici jsem se zatím nedostal, abych odzkoušel co to udělá na pětce, ale předpokládám, že bude hodně podobnej scénář. Když jsem se vrátil ze do servisu pro radu, tak jsem se dozvěděl to podobné, co už vím: Špatně čidlo tlaku turba / špatná regulace tlaku turba / a nebo prostě celé turbo v hajzu. Samozřejmě, že tenhle problém při jízdě po městě a okreskách nenastane, vytočit auto na 3000 otáček se mi podaří jenom na dálnici, ale byla by to škoda abych se na ně nemohl dostat.

Máte někdo zkušenosti s takovýmhle problémem?

2015-11-07 12:53:03

Zdravim, měl jsem stejnej problém na vectře 2.0 DTI 16V a mě to dělal EGR ventil a klapky schované pod víkem na kterém je EGR.

2015-11-07 12:53:36

jouda5: to je obecný popis, může být špatné něco nebo všechno z toho, co jsi vyjmenoval.

Jestli máš šanci, zjisti chyby, čísla i s podkódy. Případně i s popisem. Např P0234 je klasická chyba v tlaku, Může to být pozitivní, negativní deviace, z toho je pak už jasné, jestli je tlaku málo nebo moc, aniž bys kontroloval data MAPu.

A zrovnatak to někdo může vyhodnotit jako chybu MAP snímače. Ovšem to většinou je mylné. Ten skoro neodchází.

Začni kontrolou podtlakového vedení.

2015-11-07 12:55:19

mastalirsky1: EGR u tohoto typu shodí auto do nouzového režimu většinou při ustálených otáčkách, při brzdění motorem.

Podtlak má na svědomí nevýkonný motor. Anebo chyba nějakého regulačního ventilu.

2015-11-07 14:46:51

já měl ty samý problémy s nízkou výkonností motoru a byl to EGR ventil a další chyba přívod vzduchu do motoru ( váha vzduchu). Překontroluj podtlaky tím začni a pak vše ostatní , Váha vzduchu atd.

2015-11-07 15:01:42

jouda5: zdravím nevím jestli to pomůže ,ale na mém druhém autě(alfa)mne takhle vytrestalo čidlo teploty nafty,tak nevím jestli ho oplík má nebo ne -dejte vědět ju díky

2015-11-07 15:16:52

alzafir: s tím byly taky problémy, že to padalo nouzáku při brždění motoru a to přesně dělal EGR tak jsem ho měnil a bylo to ok. časem jsem začal mít problémy s tím že to skákalo do nouzáku při 3000 ot. a výš a stačilo vyčistil EGR a přehodit ještě ty klapky schovaný pod víkem na kterym je ten EGR přidělanej protože byly trochu přidrhnutý a jedna klapka už byla přihnutá. Váha vzduchu byla v cajku.

2015-11-07 16:47:10

mastalirsky1: Přehodit klapky? Tomu nerozumím. Asi takhle, když nefungují, nepoznáš to. Ale jestli nefunguje jejich podtlakový ovladač ( většinou praskne membrána jako u EGRu) , tak to poznáš na výkonu.

Ty klapky jsou stejně většinou zavřené.

2015-11-07 20:04:59

alzafir: každopádně když jsem s nima zkusil hýbat tak se jedna klapka nechtěla otevírat, byla přihnutá a zůstávala vyset, tím pádem se nechtěla otevírat ani jedna a po výměně problém zmizel a do nouzáku už auto neskáče.

2015-11-09 10:46:17

Děkuji za odpovědi.

Brzdění motorem je naprosto bezproblémové, takže s EGR asi problém nebude, před rokem jsem dokonce kvůli tomu EGR sundaval a čistil a vypadal, že funguje jak má. Zkusím zkontrolovat ty podtlaky a dám vědět.

2015-11-17 03:48:56

Zdravím všechny opláky! Nebudu zakládat nové téma tak to hodím sem. Je tady někdo z Olomouce a okolí kdo nechá vyzkoušet svou funkční váhu vzduch na Astru g 2.0di 60kw X20 DTL. Chci si být jistý zda můj problém nouzového režimu je ve váze vzduchu. Díky


Odpovědět